[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TP-Link inteligentne gniazdka HS100 i HS110 (Smart Plug) [WiFi]
06-09-2017, 08:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2017 09:00 przez fing.)
Post: #21
RE: TP-Link inteligentne gniazdka HS100 i HS110 (Smart Plug) [WiFi]
(05-09-2017 16:57)grzech1991 napisał(a):  OK ale boiler chyba chodzi 24/7? Czy po prostu grzejesz wodę przed skorzystaniem?

Takie gniazdko wtedy to świetny pomysł, o ile gdy nie rozumiem co może przeszkadzać w routerze "bo świeci", to po prostu zaklej diody taśmą izolacyjną - najprostszy pomysł.

Tak, wodę grzeję tylko przed skorzystaniem z niej, a obecnie wcale nie grzeję bo nie mam dostępu do gniazdka.
Zaklejenie to jest jakieś wyjście ale w moim przypadku niewiele da bowiem do listwy do której mam utrudniony dostęp w nocy, mam podpięte inne urządzenia ze świecącymi diodami i głośniki które w spoczynku strasznie buczą i też spać nie dają. Wyłączam wszystkie urządzenia pilotem do gniazdka. Zaklejając diody w routerze i modemie i jeszcze laptopie(te urządzenia mam obok siebie) musiałbym odłączać pozostałe które nie są w moim zasięgu. Zdaję sobie sprawę, że dla Was to wszystko dziwne ale mieszkam sam, poruszam się na wózku po mieszkaniu które nie jest do mnie przystosowane. Myślałem, że gniazdko wifi załatwi jeden z problemów ale jak widać nie do końca się sprawdziło. Jakimś rozwiązaniem byłoby gniazdko na pilota ale wtedy musiałbym w nocy się budzić i włączać/wyłączać.


Bardzo doceniam Waszą chęć pomocy ale mieszkam niestety z dala od Warszawy i Wrocławia na krańcach wschodniej Zamojszczyzny.Smile

Gniazdko odesłałem do sklepu więc temat tego modelu jakby się wyczerpał, będę szukał nadal jakiegoś rozwiązania. Wydaje mi się, że było ono jakieś uszkodzone bo był jak już napisałem duży problem z konfiguracją a jak już się udała i udało się zaprogramować harmonogram który działał przy włączonej sieci, tu przykład urządzenie się włączyło/wyłączyło i powinno być w spoczynku, włączało się i wyłączało jeszcze kilkukrotnie bez ingerencji.

Pozdrawiam.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
06-09-2017, 14:04
Post: #22
TP-Link inteligentne gniazdka HS100 i HS110 (Smart Plug) [WiFi]
Nie, to, że masz utrudnienia - nie jest dziwne dla mnie, jest zrozumiałe.

Spróbowałbym rozdzielić listwy na dwie, sam tak robię np. na jednej mam komputer i monitor a na drugiej router i NAS.

Może gniazdko bluetooth? Trzeba by było testować. Jednak wydzielenie routera wydaje się najprostszą opcją. Rozgałęźnik, druga listwa a nawet wrzucenie go w szafkę czy gdziekolwiek aby nie robił świetlnego "hałasu".

Czyli obecnie chcesz definiować harmonogram gdy korzystasz z elastycznością w razie czegoś?

[Obrazek: 2czejb.png][Obrazek: SXcG2D0.png]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
06-09-2017, 14:10 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2017 16:51 przez szopen.)
Post: #23
TP-Link inteligentne gniazdka HS100 i HS110 (Smart Plug) [WiFi]
fing napisał(a):urządzenie się włączyło/wyłączyło i powinno być w spoczynku, włączało się i wyłączało jeszcze kilkukrotnie bez ingerencji.
nie wiem czy nie ma tam czasem zabezpieczenia przeciwprzeciążeniowego (wiele tego typu urządzeń ma takie zabezpieczenia, ale tu producent się nie chwali), jakkolwiek faktycznie prawdopodobne jest uszkodzenie/wada fabryczna

a jaka jest moc tego bojlera?

prawdę mówiąc przy tym rzędzie obciążeń, która występuje w przypadku urządzeń grzewczych osobiście bym stosował rozwiązanie zawierające stycznik z zapasem obciążalności, a dopiero do jego sterowania ewentualnie zastosował jakiekolwiek "inteligentne" rozwiązanie (mimo, że producent HS100/HS110 podaje ich obciążalność 16A dla obciążenia rezystancyjnego, to jednak raczej bym nie przekraczał 2/3 tej wartości)

konkretnie w tej chwili mam na myśli projekt Supla i moduł ROW-01, który z pewnością NIE może pracować w tej instalacji bez stycznika (ani jego tańsze chińskie zamienniki!), ale czy u Ciebie jest możliwe wykorzystanie WiFi jako medium połączeniowego dla sterowania niestety nie wiem - to zależy od konstrukcji budynku i warunków lokalnych, w każdym razie na 100% wymaga to routera pracującego 24/7 oraz umiejętności konfiguracji urządzeń sieciowych na poziomie nieco wyższym od podstawowego - musisz samodzielnie skonfigurować ewentualny nowy router w/g ustalonych wcześniej parametrów i/lub samodzielnie skonfigurować tą automatykę
abyś miał jakiś pogląd na skalę trudności zagadnienia podrzucam instrukcję modułu, który mam na myśli
https://supla.zamel.pl/wp-content/upload...ROW-01.pdf
generalnie instalację systemu, w którym wykorzystywane jest roboczo napięcie sieci powinien wykonywać elektryk ze stosownymi uprawnieniami


fing napisał(a):do listwy do której mam utrudniony dostęp w nocy, mam podpięte inne urządzenia ze świecącymi diodami i głośniki które w spoczynku strasznie buczą i też spać nie dają.
spiętrzenie problemów jest faktycznie większe - tu akurat widzę proste rozwiązanie "na szybko" - tylko router zakleić taśmą i podłączyć go do rozdzielacza zapiętego przez listwą - wtedy miałbyś dostęp do internetu 24/7 dla wszelkich ewentualnych "rozwiązań mniej lub bardziej inteligentnych" oraz możliwość w razie konieczności sterowania nimi nawet w nocy ze smartfona (wtedy nawet listwę możnaby zmodyfikować tak aby się przełączała przy wykorzystaniu takiego sprzętu)

fing napisał(a):na krańcach wschodniej Zamojszczyzny
no niestety to ta część kraju, gdzie nie bywam nawet czasami…
a pewnych kwestii nie uda się zrealizować bez pomocy kogoś dodatkowego na miejscu
(jak wspomniałem wyżej w tym przedsięwzięciu powinien uczestniczyć uprawniony elektryk)

PS
część wątku powiązaną z bojlerem i twoimi konkretnymi problemami postaram się później wydzielić do osobnego wątku w tym dziale
edit - szykowałem się do wydzielenia, ale zbyt wiele tematów przeplotło się niechronologicznie, więc pozostaje tak jak jest…
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował użytkownikowi szopen za tę wiadomość:
fing (2017-09-12)
26-10-2017, 16:18
Post: #24
TP-Link inteligentne gniazdka HS100 i HS110 (Smart Plug) [WiFi]
Tak teraz czytam ten wątek, a właściwie rozwinięcie offtopowe w postaci opisu i rozwiązań problemu usera fing...
i (z całym szacunkiem dla kolegi i powagą wobec problemu) - oczom nie wierzę.
Najprostsze i najpewniejsze zarazem rozwiązanie o ile masz pomocnego kolegę/członka rodziny i o ile się nie spóźniłem, bo minęło prawie 2 miesiące od ostatniego postu:
Kupuje się w np. castoramie, albo zamawia np. na allegro:
1. dwa odpowiedniej długości przedłużacze (w tym jeden z tzw. listwą) (zapewne z bolcem uziemiającym, jeśli ma to być wykonane poprawnie, czyli w drugiej klasie ochronności, ale trzeba to sprawdzić - czy zarówno bojler jak i gniazdo mają bolec);
2. programator czasowy elektroniczny (ze względu na łatwość obsługi lepiej sprawdzić "interfejs" na miejscu w sklepie, albo poczytać instrukcję, jeśli zamawiamy przez internet - generalnie im mniej funkcji, a więcej przycisków tym wygodniejsza obsługa) albo mechaniczny (banalnie prosty, ale trzeba korygować aktualny czas po przerwie w dostawie zasilania);
3. odpowiednio szerokie i długie korytko PCV do przewodów plus wkręty z kołkami;
4. taśmę dwustronną (lub usuwalne paski montażowe, jeśli ma być możliwość późniejszej zmiany położenia listwy gniazd).

No i potrzebna też będzie wiertarka, młotek, śrubokręt, piłka do metalu (ewentualnie jak ktoś jest hardcorem to ostry nóż) i nożyczki.

W zasadzie już chyba się można domyślić, ale napiszę, że montujemy korytko tak jak ma być wygodnie, estetycznie i bezpiecznie (ze względu np. na wilgoć), przekładamy przedłużacze, tak że z jednej strony podłączamy między nimi programator, a z drugiej bojler i gniazdo no i programujemy. Dodatkowo jeśli jest problem z manualnością jeden z przedłużaczy powinien mieć wyłącznik, aby nie trzeba było odłączać programatora ręcznie w razie jakiejś awarii programatora albo innej potrzeby wyłączenia, a wystarczyło pstryknąć. Listwę gniazd przedłużacza montujemy na taśmę lub paski.

W sumie może coś nie doczytałem, ale jeśli problem jest tylko w sięgnięciu do gniazdka plus manualny z wkładaniem/wyjmowaniem wtyczki plus potrzeba czasowego zaprogramowania to to co napisałem wystarczy.

Całkowity koszt elementów to w porywach z przesyłką jakieś 100 zł, więc chyba dużo mniej niż samo inteligentne gniazdko TP-Link HS100.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
27-10-2017, 01:04
Post: #25
TP-Link inteligentne gniazdka HS100 i HS110 (Smart Plug) [WiFi]
fing napisał(a):Timer nie wchodzi w grę, musi być możliwość zaprogramowania na odległość.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
27-10-2017, 07:22
Post: #26
TP-Link inteligentne gniazdka HS100 i HS110 (Smart Plug) [WiFi]
To też czytałem, ale gdy fing opisywał z kolei swój problem, nie było o tym mowy, więc może jednak ta funkcja na wyrost...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Najtańsze "gniazdko WiFi". Ekonomista 23 473 01-11-2018 01:11
Ostatni post: szopen
  GUUDGO GD-SC11 kamera IP WiFi do wnętrz i ogólnie o monitoringu internetowym Ekonomista 17 2 466 18-07-2018 17:58
Ostatni post: whiteindian
  D-link DCH-Z510 wielodźwiękowa syrena alarmowa [Z-wave+] szopen 0 377 25-04-2018 00:51
Ostatni post: szopen
  ITEAD Sonoff Basic - WiFi Wireless Smart Switch [WiFi] szopen 20 6 306 01-01-2018 20:22
Ostatni post: szopen
  supla.org - polski projekt systemu SmartHome [WiFi, Android, iOS, Win] szopen 2 2 724 28-11-2017 04:01
Ostatni post: szopen