Szybkie szukanie |
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
|
18-12-2017, 22:35
Post: #1
|
|||
|
|||
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
Witam Państwa i proszę o pomoc:
Opis problemu: po prawidłowym wprowadzeniu kodu, Internet działa 1-3 minuty i połączenie ulega przerwaniu/dezaktywacji. Trzeba na dolnym pasku ekranu wybrać ikonkę połączenia i zrobić ręczny restart Internetu na zasadzie sztuczki Rozłącz – Połącz ponownie. I tak bez końca. Pomaga znowu na te 2-3 minuty. Co pomaga w problemie: zrobienie "martwego ciągu". Połączenie można ustabilizować przez zadanie pobierania pliku np. z You Tube. Wtedy jest ciągłość Internetu, ale za cenę spowolnienia jego działania i też nie za bardzo jest komfort. Ale za to ile filmików już mam na dysku. Proszę o rade, co z tym wszystkim zrobić ? Proszę też powiedzieć czy maksymalna prędkość jaką uzyskuję tj. 60 kb/s to norma dla tego całego Aero, czy też jest szansa na coś lepszego w ramach owej bezpłatności Internetu. Czy bezpłatność oznacza taką właśnie jakość i trzeba się z tym po prostu pogodzić. Sprzęt: laptop Dell Modem: Dell Wireless 5540 HSPA Mini Card Modem (wewnętrzny w laptopie) Ledwo się udało mi to napisać bez zgonu połączenia |
|||
19-12-2017, 01:34
Post: #2
|
|||
|
|||
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
Modem 5540 to modem kategorii niższej, niż 10, która zalecana (bo już trudno mówić, że wymagana) przez Aero2. Maksymalna prędkość komunikacji z siecią operatora to 7,2 Mbit/s. To powoduje, że jest on gorzej traktowany w sieci niż szybsze modemy: dostaje niższy priorytet (a Aero2 i tak ma niski) oraz częściej może spadać do trybu transmisji UMTS (bez HSPA), w której prędkość jest tak niska, że czasem niewykrywalna przez użytkownika.
1. Faktycznie sztuczny ruch pomaga, ale nie musi to być youtube, wystarczy jakieś radio internetowe lub sztuczny ruch za pomocą polecenia ping. Co się sprawdzi i jaki trzeba wygenerować "martwy ciąg" zależy od warunków sieciowych w danej lokalizacji. 2. Dużo zmienić może wymiana modemu na taki z kategorią 14 (prędkość komunikacji z siecia 21 Mbit/s) - Dell 5550 lub 5560 - teraz to dość tania zabawa i niezbyt skomplikowana operacja. Ew. zakup modemu typu E3131, który jest już także dość tani. 3. Niestety zapisana przez ciebie prędkość 60 kb/s jest trochę wieloznaczna - jeżeli to 60kbajt/s to wychodzi 480 kbit/s i jest to szybkość zbliżona do maksymalnej 512 kbit/s w Aero2. - jeżeli to 60kbit/s to jest to bardzo mało i trzeba sprawdzić, czy modem przypadkiem nie działa w trybie 2G zamiast 3G. Z ciekawości - jaki to model Della, ten laptop? |
|||
1 użytkownik podziękował użytkownikowi jakubd za tę wiadomość: Calineczka (2017-12-19) |
19-12-2017, 18:16
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
Witam, dziękuję bardzo za życzliwe zainteresowanie i fajne porady praktyczne.
Niestety, z tą prędkością to jednak tylko 60 kbit/s. Ale w dziale Manager Urządzeń wszystko jest OK, optymalnie, bez konfliktów, więc chyba nic się nie da upgrade'ować. Laptop to wspaniały, niedościgniony zabytek Latitude e6410, magnezowe cacko, ostatni z tych, co miały matryce typu 16:10. Przy 8 GB RAM'u wciąż do wszystkiego wystarcza. Przynajmniej spełnia moje niewygórowane wymagania. Mam nadzieję, że płyta główna da radę przyjąć te modemy 5550/5560. To by podratowało sprawę. Jeszcze raz dziękuję. |
|||
19-12-2017, 19:21
Post: #4
|
|||
|
|||
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
wprawdzie w E6410 nie montowano fabrycznie, ale DW5560 działa na 100% (choć jest kombinacja ze sterownikami, sam używam takiej karty w E4310), fabrycznie na europejski rynek był dostępny tylko DW5540
Statystyki Folding@home |
|||
1 użytkownik podziękował użytkownikowi szopen za tę wiadomość: Calineczka (2017-12-20) |
19-12-2017, 20:32
Post: #5
|
|||
|
|||
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
E6500, którego używam do dziś ale nie jako głównego, bez problemu obsługuje Dell 5550, którego przed chwilą wsadziłem po podmianie z 5540. Nawet sterowniki te same.
Tak więc w E6410 bez problemu zadziała takoż. |
|||
1 użytkownik podziękował użytkownikowi jakubd za tę wiadomość: Calineczka (2017-12-20) |
20-12-2017, 11:16
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
Dziękuje Panom serdecznie.
|
|||
20-12-2017, 17:06
Post: #7
|
|||
|
|||
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
W Warszawie dysponuję sprzętem żeby nawet dokonać sprawdzenia zgodności, bo to 5 minut pracy.
|
|||
21-12-2017, 10:27
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
Uruchom sobie w tle (po ustanowieniu połączenia) poprzez polecenie z menu cmd i w okienku dosowym ping -t plusnet.pl co praktycznie nie spowalnia Internetu a w 99% zabezpiecza przed tym rozłączaniem co 3 minuty
|
|||
26-12-2017, 13:52
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
(21-12-2017 10:27)tps4 napisał(a): Uruchom sobie w tle (po ustanowieniu połączenia) poprzez polecenie z menu cmd i w okienku dosowym ping -t plusnet.pl co praktycznie nie spowalnia Internetu a w 99% zabezpiecza przed tym rozłączaniem co 3 minuty To super rada praktyczna, tylko Pana technologiczne skróty myślowe są dla mnie nie do ogarnięcia ! 1. Co to jest menu CMD ? 2. Co to jest okienko dosowe ping -t plusnet.pl, względnie wspomniane jeszcze wcześniej polecenie ping ? |
|||
26-12-2017, 16:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2017 17:50 przez szopen.)
Post: #10
|
|||
|
|||
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
1. to jest "linia poleceń" albo inaczej "dosowe okienko"
2. Start -> uruchom -> cmd.exe -> [enter] Powyższe uruchomi właśnie "dosowe okienko", w którym wpiszesz i uruchomisz właściwe polecenie "konsolowe", którym jest właśnie ping (oczywiście z parametrami) . W nowszych windowsach zamiast pola "uruchom" jest uniwersalne pole wyszukiwania, ale działa ono w zasadzie tak samo. Można wprawdzie uruchomić ping z odpowiednimi parametrami na 1000 innych sposobów ale nie czuję się na siłach aby w 1 poście zmieścić kurs podstaw obsługi systemu Windows, PS można też użyć skrótu win+R uruchomi on okienko "uruchom" Statystyki Folding@home |
|||
1 użytkownik podziękował użytkownikowi szopen za tę wiadomość: Calineczka (2018-01-02) |
26-12-2017, 21:56
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2017 21:57 przez Arathefu.)
Post: #11
|
|||
|
|||
RE: Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
Załączyłem skrypt do podtrzymywania połączenia, wystarczy go zapisać w dowolnym miejscu, wypakować i uruchomić dwuklikiem.
Dałem 8.8.8.8 bo raz że nie odpytuje DNSa, a dwa że ma bardzo wysoki uptime. Jeśli szopen ma jakieś sugestie (zmniejszyć rozmiar pakietu dla oszczędności?) to niech śmiało zmienia. PS: Dałbym batch, ale skrypt forum nie puszcza. Można by to dopuścić, bo dosyć często się takie rzeczy tutaj podaje. |
|||
1 użytkownik podziękował użytkownikowi Arathefu za tę wiadomość: Calineczka (2018-01-02) |
27-12-2017, 01:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2017 01:16 przez szopen.)
Post: #12
|
|||
|
|||
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
Dzięki za uzupełnienie, więc nie będę już wrzucał. Kwestia wyboru adresu do pingowania - tak się składa, że "ósemki" to też popularny DNS, a ponadto jest poza siecią operatora, więc to generuje jednak jakiś (naprawdę minimalny) ruch w Internecie, a nie wyłącznie w sieci wadliwie działającego operatora. Mimo to uważam taki wybór za dobry - trzeba brać pod uwagę też inne błędy, które występowały w tej sieci (a nie mam jak ich obecnie sprawdzić czy nadal występują z braku działającej karty SIM BDI).
PS @Calineczka Pokaż nam wynik z http://www.speedtest.net/pl/ Statystyki Folding@home |
|||
27-12-2017, 08:32
Post: #13
|
|||
|
|||
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
Wiem że to DNS, pisząc że "nie odpytuje" miałem na myśli że to nie URL, tylko IP
|
|||
02-01-2018, 22:13
Post: #14
|
|||
|
|||
RE: Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
(26-12-2017 21:56)Arathefu napisał(a): Załączyłem skrypt do podtrzymywania połączenia, wystarczy go zapisać w dowolnym miejscu, wypakować i uruchomić dwuklikiem. Dziękuję szopenowi za wyjaśnienie mi niezrozumiałych, ale jak się wydaje dość elementarnych wiadomości. Dziękuję Arathefu za t-ping'a. Ciągle na czarnym ekraniku pisze jakieś krótkie białe wersy - sprawozdania. Rozumiem, że o to właśnie chodziło. I nie zgrywam się, ani nie jestem sieciowym trolem, tylko naprawdę nie rozumiem co to jest za sztuczka. Widzę, że inni też mają problemy z Aero 2, bo też sobie wzięli tego ping'a. Wymiana modemu na Dell 5550 też pomogła, ale prędkość maksymalna to nadal tylko żałosne 60 kbit/s. Ale cieszę się, że nie musze już dzięki Panom robić tych swoich dziwnych "martwych ciągów" z YouTube. Kończąc wątek mam jeszcze tylko jedno małe zapytanie: Czy wymiana modemu na wspomniany przez Administratora Forum model typu E3131 spowoduje przyrost prędkości pobierania danych i działania mojego Internetu Aero 2 ponad owe 60 kbit/s ? Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam noworocznie Calineczka |
|||
02-01-2018, 22:57
Post: #15
|
|||
|
|||
Konieczność nieustannego odnawiania połączenia
E3131 jest równoważny pod względem możliwości modemowi E3131 - wymiana tutaj nie ma już sensu.
Zrób proszę test swojego połączenia za pomocą strony speedtest.net - po zakończeniu pojawi się opcja udostępnienia wyniku. Wklej nam wyniki, bo nie bardzo wierzymy w te 60 kbit/s. Powinno być 512 kbit/s, które jest równoważne 64kbajt/s - i podejrzewamy, że mylisz po prostu kbit z kbajt. Wynik 60 kbajt/s będzie całkiem zbliżony do maksymalnego dostępnego w Aero2 bez wykupienia pakietów. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Brak połaczenia - aero2 | Agata123 | 10 | 12 077 |
26-04-2016 14:03 Ostatni post: jakubd |
|
brak połączenia rourer ZTE mf60 | ewciakk66 | 1 | 3 280 |
27-03-2016 21:38 Ostatni post: szopen |
|
Po wpisaniu captcha nie odblokowuje połączenia | Piotr3k | 5 | 5 969 |
11-05-2015 22:36 Ostatni post: Piotr3k |
|
Brak możliwości połączenia | Karpiu | 16 | 14 086 |
03-11-2014 10:32 Ostatni post: jakubd |
|
Nie można ustanowić połączenia ze zdalnym komputerem | thekjukamber | 10 | 20 632 |
26-08-2014 21:54 Ostatni post: thekjukamber |