[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brak możliwości połączenia
25-10-2014, 12:20 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014 11:47 przez K4r0lSz.)
Post: #1
Lightbulb Brak możliwości połączenia
Witam
mam następujący problem. Od dawna użytkuję Aero2 przy pomocy ZTE MF636 (od razu uprzedzam z odpowiednim profilem pod Aero2). Wszystko działało, łączyło itd. Zero problemów z połączeniem itp.

Jednak od czwartku internet Aero2 wyparował. Odczekałem dwa dni (bo stwierdziłem, że coś może z dostępnością jest nie tak). Ale zasięg był, nie było opcji łączenia. Stwierdziłem, że może coś z softem. Poszedł reinstal, wykasowanie profili, ustawień wszystko do zera. Nadal nic.

Wszystko ustawione według wytycznych na stronie Aero2.
Modem podłączony pod usb przez kilka chwil świeci na zielono, a później cały czas kolor czerwony. W oprogramowaniu play oline (takie mam do tego modemu i na takim cały czas wszystko działało) jest pokazane, że sieć jest wykryta (jest zasięg) jednak opcja "połącz" jest nie aktywna. Ustawiłem w modemie by łączył tylko z siecią 3G. Nic to nie dało. Dając na 3G lub automatycznie modem przez chwile świeci na zielono (światło ciągłe) i znowu zaczyna świecić na czerwono.

Wina karty czy modemu, czy coś zamotałem w ustawieniach? Jak włożę w telefon karte Aero, wykrywa sieć (pełnia kresek zasięgu) ale nie łączy z netem. Mam też drugi modem E3131A (wersjaAs-2). jednak do tej pory nie był wykorzystywany do Aero2. Poszedł instal sterowników i oprogramowania (mobile, oczywiście po wcześniejszym wykasowaniu sterów i programu od modemu zte) Ustawienia według operatora (aero2) wklepane i takj: albo nie łączy wcale (brak zasięgu, wykrycia sieci), albo wyskakuje za 1 razem brak lub błąd karty SIM, a za próbą kolejnych połączeń wyskakuje komunikat że przed połączeniem trzeba się zarejestrować....

Skoro jeszcze 3 dni temu działało na modemie zte to powinno działać dalej ? W załącznikach przesyłam screeny ustawień w play oline/modemie i screen z wykrywaniem sieci, sygnałem i ta wkurzającym brakiem możliwości załączenia opcji "połącz"

   
   
   
Mam już dość. Męczę się już 2 dzień po 3-4 godziny i nie mogę sobie z tym poradzić. Proszę o pomoc i wyrozumiałość, jestem trochę laikiem w tych sprawach.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
25-10-2014, 12:32
Post: #2
Brak możiwości połączenia
Jeżeli karta SIM się rozpada, to właśnie takie może mieć objawy w jak w Huawei - błąd karty SIM. Pomaga jej dociśnięcie (np przez zwiększenie grubości przez naklejenie plastra od strony przeciwnej, niż styki). Z czasem karta może rozpaść się zupełnie.
Objaw tej awarii (dość rzadkiej, ale jednak występującej) jest taki, że po chwili pracy karta po prostu znika z modemu (jakby została wyjęta w czasie pracy).

Aby wyizolować problem sieciowy, wybierz się w zasięg innej stacji bazowej Aero2 - jeżeli tam zadziała, to wiadomo, że winny jest operator (zgłoś im to podając lokalizację i najlepiej LAC i CID stacji bazowej z problemami).

Modem także mógł ulec awarii, ale wątpię, żeby 3 urządzenia na raz - w telefonie skonfigurowałeś połączenie z Aero2 i APN "darmowy"?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
25-10-2014, 13:38 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2014 14:22 przez Karpiu.)
Post: #3
RE: Brak możiwości połączenia
Witam ponownie,

dziękuje za udzielenie odpowiedzi jakubd , choć część jest dla mnie mało zrozumiała (chodzi o te LAC i CID stacji bazowej) Smile

Po nowym ustawieniu w telefonie i skonfigurowaniu APN od nowa- połączyło z internetem. I na telefonie działa. Na laptopie ciągle brak połączenia. Na pc też próbowałem i brak (jednak z tego co czytałem to na PC akurat może być zagłuszenie).

Jednak aero2 potrzebuje mieć aktywne na laptopie. Aha i być może jest to ważne: na telefonie mam wszystkie kreski zasięgu, na laptopie (tylko w modemie zte i oprogramowaniu play online, bo na drugim modemie nie ma zasięgu wcale) mam ledwo 2/3 kreski (czasem więcej przy oknie).

Zapomniałem dodać, że w przypadku modemu E3131A (wersjaAs-2) co bym nie instalował, zmieniał w konfiguracji to dioda świeci się 2/3 razy co 3 sekundy na zielono i nic. W zte chwile jakby pracował (zielona dioda świeci się ciągle i znowu na czerwono).

Zatem skoro na telefonie śmiga a na laptopie z dwoma różnymi modemami nie, to w czym jest problem? Nagle dwa modemy wysiadły, czy coś w laptopie jest źle. (jakieś ustawienia sieci???) Wifi na laptopie działa, bo poprosiłem sąsiada by na chwile zniósł hasło na jego wfi Smile Wiec sprzętowo laptop jest sprawny do łączenia się bezprzewodowo.

Może rzeczywiście jest ten problem z dociskiem, ale w 2 różnych modemach? No i docisk by się zmienił od środy nagle ( karta włożona w modem zte i nie ruszana od daty gdy aero wysyłało nowe karty SIM).

Czy można coś jeszcze z tym zrobić ?

UPDATE:

Docisnąłem kartę w modemie (2 warstwy taśmy przezroczystej na górnej powierzchni). efekt jest jedynie taki, ze teraz wszędzie mam pełny zasięg aero2, jednak ciągle brak możliwości łączenia z siecią -_- Ogólnie łączy mieli jest dioda na zielono zapalona wyszukuje ze jest karta, jest zasięg i nagle trach zaczyna świecić na czerwono. Opcja połącz w programie play online nieaktywna. Aha jeżeli wsadzę kartę do telefonu i z niego zrobie punkt udostępniania internetu to lapek się normalnie po wifi łączy z netem -_- Kurczę, ale nie mam takiej opcji by telefon był ruterem, bo mam w nim jedno miejsce na karte SIM. Rozumiem, że karta aero2 w takim wypadku jest dobra, wina albo lapka albo modemów. Co mam z tym fantem zrobić.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
25-10-2014, 15:00
Post: #4
Brak możiwości połączenia
Obstawiam coś takiego:
1. Padła najbliższa stacja bazowa Aero2
2. Spadł sygnał
3. Komputer faktycznie zagłusza 900 MHz
4. Mniejszy sygnał oznacza, że przy zagłuszaniu przez laptopa może on być po prostu za słaby teraz.

Propozycje:
Użyć przedłużacza USB. Zmień gniazdo USB. Podejdź do okna.

W kwestii docisku - nie chodzi o to, że się zmienił, tylko że karta po prostu mogła dokonać żywota (termiczne uszkodzenie mechaniczne, dotyczy niewielkiej serii kart Aero2), które objawia się znikaniem karty z modemu mimo, że jest podłączona. Ale ponieważ u ciebie działa w telefonie, to raczej nie to.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
25-10-2014, 15:42
Post: #5
RE: Brak możiwości połączenia
1) Na moje "chłopskie" rozumowanie jeżeli padła stacja bazowa Aero2 to chyba nie byłoby zasięgu i np przez telefon nie mógłbym się połączyć. Czy jednak jestem w błędzie. Jeżeli tak, to co można z tym fantem zrobić.
2). Sygnał po polepszeniu docisku pomiędzy kartą SIM a modemem jest obecnie taki sam jak na telefonie, praktycznie w każdym miejscu u mnie w domu (nie ważne czy pośrodku pokoju, czy przy oknie).
3) Jak to sprawdzić albo naprawić? W dodatku czy możliwe jest by nagle zaczął zagłuszać, jak przed kilkoma dniami wszystko działało? Nie przypominam sobie bym zmieniał jakieś ustawienia laptopa przed sytuacja braku połączenia z Aero.
4) Mam na laptopie od 3 do 4 kresek sygnału. Z tego co pamiętam internet chodził nawet na 2 kreskach.

Nie mam na stanie długiego przedłużacza USB. Mam tylko taki, który był dołączony do modemu zte (ok 15cm). Przy jego zastosowaniu i sprawdzeniu wszystkich możliwych konfiguracji połączenia w gniazda USB jak i znajdowaniu się przy oknie, ciągle nie ma pozytywnego rezultatu.

Zamieszczam filmik ( z góry przepraszam za jakość, ale nie mam zbyt nowego telefonu), jak to wygląda (nadal): https://www.youtube.com/watch?v=wESnEIq7...TcMNvgpM2g

Przedłużacz jest jeszcze za krótki? Ale jeżeli laptop zagłusza to chyba nie powinno być kresek zasięgu???

Jakieś inne pomysł, wskazówki jak rozgryźć tą sytuację? Z góry dziękuje za poświęcony czas i pomoc.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
25-10-2014, 18:07
Post: #6
Brak możiwości połączenia
1. Prawda, jeżeli padłyby WSZYSTKIE stacje bazowe, w których zasięgu jesteś. Zwykle (w zasadzie prawie zawsze) jednak zasięg stacji bazowych zachodzi na siebie tak, aby nie tylko zapewnić zasięg na krawędziach "komórek", ale zapewnić nadmiarowość na wypadek awarii jednej stacji lub jej sektora.
Stację bazową może naprawić tylko... operator Smile
2. Docisk karty SIM nie ma żadnego wpływu na "sygnał", a jedynie na poprawność komunikacji SIM<->modem - nie pojawia się komunikat "brak karty SIM".
3. Naprawa - przez wymianę laptopa Smile albo użycie przedłużacza USB. Diagnoza - przez zbliżenie innego urządzenia (telefonu) z netmonitorem (wskazanie sygnału w dBm, bo "kreski" nic nie mówią) do laptopa z każdej strony i sprawdzenie, czy poziom sygnału RSSI) spada (to znaczy oddala się od zera, czyli np. w pokoju jest -90dBm, przy gnieździe USB jest -105dBm, to znaczy, że laptop zakłóca).
U ciebie problem rozwiązany chwilowo tym przedłużaczem, wystarczy.
4. Niestety kreski niewiele mówią, nie wiadomo nawet czy właściwy operator - to trzeba by odczytać za pomocą Top NetInfo.

Co do filmiku - kompletnie nie wiem co się dzieje, nie znam ani tego oprogramowania (zrobionej dla Play wersji programu JoinAir), ani nie miałem tego modemu w wersji zgodnej z Aero2. Czerwona dioda na modemie wskazuje, że jest poza zasięgiem sieci (tak to działało w ZTE z tej epoki), informacja w aplikacji temu przeczy - dla mnie to bezsens (zielona dioda po podłączeniu oznacza, że modem gotowy do pracy, ma zasilanie, czeka na komendę uruchomienia modułu GSM).

Użyj może Top NetInfo i sprawdź co się dzieje - dokładniej będzie widać.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-10-2014, 15:07
Post: #7
RE: Brak możiwości połączenia
Odpaliłem polecany programik: Top NetInfo

I ogólnie mimo podłączonego modemu ZTE program go nie wykrył. żadne zmiany ustawień nie polepszyły sytuacji....

   
   
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-10-2014, 16:21
Post: #8
Odp: Brak możiwości połączenia
To skad ci sie wyświetla plus umts?
Kliknij edytuj połączenie i wybierz modem o ile tam jest

從我的 用 Galaxy Note II LTE 發送
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-10-2014, 16:22
Post: #9
Brak możiwości połączenia
Widać, że modem wykryty, widać zasięg i zalogowanie do Aero2, wybrany właściwy profil i komunikacja z modemem jest.
Potrzebuję jeszcze zrzutu z ustawień komunikacji AT, żeby potwierdzić, że jest OK - wygląda na to, że jest włączona.

Co dzieje się po kliknięciu Połącz?
(Aplikacja Play Online musi być zamknięta).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-10-2014, 17:10 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-10-2014 17:11 przez Karpiu.)
Post: #10
RE: Brak możiwości połączenia
zrzutu z ustawień komunikacji AT
   

Sytuacja po wybraniu opcji połącz
   

Sytuacja gdy próbuje coś zmienić w opcji port do komunikacji
   
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-10-2014, 18:48
Post: #11
Brak możiwości połączenia
Wyłącz komunikację AT całkiem (nie jest niezbędna do pracy) i spróbuj połączyć ponownie.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
27-10-2014, 00:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014 00:03 przez szopen.)
Post: #12
Brak możiwości połączenia
mi to wygląda (mam na myśli problem w komunikacji TNI z modemem, a nie brak możliwości połączenia z Aero2)
na równocześnie uruchomiony inny program sterujący modemem (bądź ewentualnie ten modem wymaga specyficznych ustawień portu)

co do kwestii zasadniczej - możliwe, że karta "umiera" (brak karty SIM itd.)

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&amp;t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
27-10-2014, 11:21
Post: #13
Brak możiwości połączenia
Podobny efekt jest przy Huawei, jak poda się port modemowy do komunikacji AT, zamiast PC UI Interface. Dlatego zaleciłem całkowite wyłączenie komunikacji AT.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-10-2014, 22:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2014 22:40 przez mistrzu654.)
Post: #14
RE: Brak możliwości połączenia
witam tez mam podobne objawy mianowicie modem pracuje świeci się na niebiesko i nagle zapala się na czerwono połączenie zostaje zerwane . Podkleiłem karte sim tasma ale tez po pewnym czasie momentalnie wskakuje na czerwono.Kolejne połączenie udaje się nawiązać po zresetowaniu komputera. Nie wiem czy karta moze padać . Podobnie było z karta orange z promocja z lays tez zrywalo po kilku minutach użytkowania pomagało zresetowanie komputera i odczekanie kilku minut i ponowne podłączenie modemu bądz wyjecie karty sim na chwile. Od dwoch dni dzieje sie to z aero2 podobny problem wystepowal ok 1,5 miesiaca temu po podklejeniu karty tasma i przemyciu jej spirytusem bylo ok do poniedzialku. W momencie jak modem nagle zacznie świecić na czerwono zerwie połączenie program Mobile data monitoring aplication wyrzuca komunika error sim or sim card not present.?

Moj modem to Vodafone (ZTE) K3805-Z z antena zewnetrzna atk10. Korzystam z topnet info. Z aero korzystam ponad 2 lata
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-10-2014, 23:22
Post: #15
Brak możliwości połączenia
zakładając, że tak zachowuje się z różnymi kartami SIM
nie można wykluczyć, że to ostatnie chwile modemu i wkrótce skończy on żywot


PS K3805 wymaga specjalnych ustawień portu w TNI

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&amp;t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
03-11-2014, 01:18 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2014 01:21 przez Karpiu.)
Post: #16
RE: Brak możliwości połączenia
Problem został częściowo rozwiązany. Modem ZTE zdechł na amen, po kolejnych 2 dniach udało się uruchomić aero na e3131. Choć tez nie jest ciągle dobrze. Czasem nawiązuje połączenie po 20 minutach od załączenia modemu do laptopa. Czasem łapie od razu, a czasem jednak nie. Sprawdzałem w różnych lokalizacjach- jest tak samo. W laptopie poleci jeszcze niebawem format, może to całkiem rozwiąże problem.

Dziękuje wszystkim za udzielone podpowiedzi.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
03-11-2014, 10:32
Post: #17
Brak możliwości połączenia
W Huaweiach pomaga wymuszenie UMTS 900 MHz.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Brak możliwości uzyskania kodu captcha. mikołaj 11 3 557 30-07-2020 10:34
Ostatni post: jakubd
  LG G4S - brak Aero2 LTE spag 1 3 817 09-06-2018 16:55
Ostatni post: jakubd
  Konieczność nieustannego odnawiania połączenia Calineczka 14 9 964 02-01-2018 22:57
Ostatni post: jakubd
  Brak możliwości zalogowania się do sieci / brak lub niewłasciwa karta SIM Michal_B 2 4 340 19-11-2017 17:56
Ostatni post: jakubd
  brak aero bagy 2 4 992 27-09-2017 01:59
Ostatni post: jakubd