Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131 (Play) [OK]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witam. Właśnie stałem się posiadaczem modemu E3131. Zainstalowałem modem na dwa komputery. Jeden z Windowsem 7 drugi zaś z XP. Skorzystałem z poradnika odblokowania częstotliwości 900Mhz i Aero wykrywane jest w programie dostarczonym z modemem. Internet się normalnie łączy i... lipa :/ Prędkość... tego nazwać nawet tak nie można :/ Strony nie mają siły się ładować. Zasięg zmienia ciągle technologię :/ Raz jest HSPA+ a raz WCDMA :/ Byłem z laptopem na zewnątrz i nic to nie dało... Gdy włożę kartę do telefonu Sony Ericsson Live with walkman śmiga aż miło... Co jest nie tak w takim razie ? :/ Zasięg jest a strony się wczytują jak krew z nosa? Może trzeba jakoś skonfigurować ten modem żeby działał normalnie ? Proszę o pomoc bo mam już go dość :/

Edit: Zadzwoniłem właśnie do kumpla z drugiego końca mojej wsi który też korzysta z Aero i okazało się że dziś się wysypało... Chyba przez pogodę. Poczekamy do jutra. Mam nadzieję ze to wina pogody a nie modemu
Fajnie, że udało ci się potwierdzić objaw w innym punkcie i komputerze z tym samym nadajnikiem - wygląda na to, że jest problem z nadajnikiem i pewnie to niedługo naprawią (piorun?).
Mam pytanko, kupiłem modem E3131(Play) i niestety po zainstalowaniu sterowników i mobile partner oraz przy skonfigurowaniu profilu, gdy klikam na połącz to wyskakuje komunikat "Device has been disconnected or is unavailable". Windows widzi modem, MP również, ale przy próbie połączenia wyskakuje taki komunikat.

Gdy chciałem zrobić wg poradnika z Top NetInfo, gdy w ustawieniach chcę zaznaczyć "Komunikacja AT..." wyskakuje okienko "Nie udało się otworzyć portu"

Ma ktoś jakiś pomysł, co może być przyczyną i jak to rozwiązać? Smile
Odinstaluj ten modem i wszystkie inne sterowniki do modemów 3G, po czym reset i ponowna instalacja sterowników z modemu. Powinno pomóc.
Dobra pomogło, ale tylko częściowo, udało się w TNI poustawiać wszystko tak jak trzeba, ale w MP dalej wyskakuje ten błąd. Może to wina wersji, masz może jakąś sprawdzoną, która na pewno działa z tym modemem? Tongue
A co jest złego w Play Online, który jest wbudowany w modem?
Jakoś bardziej mi odpowiada, z kilku powodów. m. in. możliwość wybrania profilu przed połączeniem, itd.
ale Play Online nie jest też takie złe, myślę, że będzie można z niego korzystać.
Zacznij od sprawdzenia, czy wbudowana aplikacja działa, a potem dopiero eksperymentuj z alternatywami, a jak chcesz i masz czas, żeby się podszkolić - wymień sobie dashboard wbudowany w modem na alternatywny, np. od kolegi Lesiolo.
hmm, różnie to u mnie działa, raz działa idealnie, a raz cały czas miga na zielono dioda...

masz może jakieś inne wersje dashboardu pod E3131, bo póki co znalazłem tylko ten z Playa, ale to już mam, więc raczej nie ma sensu wgrywać Tongue
Tak ka napisałem szukaj dashboardów kolegi Lesiolo. I koniecznie zrób sobie kopię zapasową bieżącego.
Tak szuakłem dashboardów od lesiolo i znalazłem je na jego chomiku, ale tak jak pisałem pod E3131 jest tylko jeden z Playa. Chyba, że to są po prostu uniwersalne pod wszystkie Huawei?

A, no i jeszcze jakbyś mógł mi powiedzieć jak zrobić backup obecnego dasha? Bo z tego co widziałem, to wgrywa się tylko uruchamiając plik .exe Smile

EDIT: Źle szukałem dashboardów, już mam, ale dalej nie wiem jak zrobić backup obecnego albo wgrać dash w postaci pliku .iso. Jakbyś mnie mógł pokierować w tej kwestii, to byłbym wdzięczny Tongue
Radzę nie robić zmiany dashboardu, jeżeli nie wiemy jak zrobić kopii zapasowej Smile
HINT: Huawei Dashboard ToolBox
Kopię zrobić umiem, po prostu nie wiedziałem jaki program jest tutaj używany Smile

Dzięki za pomoc, właśnie sobie zmieniłem dashboard nad ten od lesiolo, niestety nie mam na chwilę obecną możliwości sprawdzenia czy działa prawidłowo, bo nie ma tutaj zasięgu Sad
Chciałem się zapytać czy normalne jest, że po resecie komputera (windows XP) podczas połączenia przez ten modem w Play występuje brak łączności lub łączność ograniczona? Po wyjęciu modemu i włożeniu ponownie do USB problem znika. Jak komputer się wyłączy i ponownie włączy problemu nie ma, musi mieć wyłączone zasilanie.
To problem ze sterownikami (w tym USB) na twoim komputerze - modem się łączy, więc działa prawidłowo (wieszających się samych z siebie modemów jeszcze nie widziałem).
Może być też problem z podsystemem TCP/IP w Windows - może pomóc reinstalacja systemu (lub znalezienie przyczyny, ale to może zająć za wiele czasu).
Witam,
mam ten modemik, wszystkie czynności zrobione wg instrukcji, odblokowany, oryginalny dashboard Play Mobile.
Nie da się połączyć z siecią. Po długiej (3-4 min) próbie połączenia za pomocą Play Mobile wyskakuje komunikat "Połączenie zakończone". Sieć Aero ma zasięg wg mojego telefonu (HTC Desire), wg TNI około -70dBm. Na dole okienka Play Mobile pokazuje się "WCDMA PL17 Aero2". Ustawiony profil w programie - APN darmowy.
Modem mruga na niebiesko.
Co jeszcze może być nie tak?
To długie łączenie wygląda źle. To może być problem ze sterownikami (wcześniej w systemie był inny modem Huawei? Odinstalować wszystko i zainstalować od zera sam E3131), z kartą (mało prawdopodobne, bo modem się zalogował do sieci), oraz nadajnikiem Aero2 (to weryfikuje się przez wycieczkę w zasięg innego nadajnika).
Nie - to jest pierwszy modem na tym komputerze. Cały Windows 7 x32 również świeżutko postawiony.
Udało mi się raz połączyć z siecią, gdy na dole aplikacji Play Online było napisane "HSPA+" zamiast "WCDMA", jednak ledwo otworzyłem Google i od razu połączenie padło. I znowu bez przerwy jest WCDMA.
Jaki jest poziom sygnału jak najedziesz kursorem na kreski w lewym dolnym rogu Play Online?


[Obrazek: th_216204743_009_122_208lo.JPG]
Dokładnie tak samo jak Twój
http://scr.hu/3b9/i5zuu
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie