Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131 (Play) [OK]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witam, zakupiłem modem E3131 w play razem z kartą, czekam na kartę AERO, pewno jeszcze z miesiąc. Internetu używam na laptopie z WIN 7, Samusung RV 515. Po zainstalowaniu sterowników, i aplikacji Play online wszystko działa za wyjątkiem jednego szczegółu. Mianowicie gdy wyłączę laptop i załączę wówczas automatycznie uruchamia mi się aplikacją play online i gdy kliknę połącz wówczas zawiesza mi system, podejrzewam że też modem. Jakiś czas temu był internet orange przez dwa tygodnie na próbe(inny modem) oraz jeszcze wcześniej play(nie pamiętam modelu modemu), wydaje mi się że wszystko wyczyściłem(choć katalog z sms został z poprzedniej aplikacji play online). Co może być przyczyna zawieszania urządzenie, widziałem że wcześniej ktoś miał taki problem, laptop jest nowy więc wymiana biosu raczej nie wchodzi w rachubę, dodam że gdy próbuje się połączyć mobile partner mimo ze na pasku jest skala zasięgu to wówczas mam komunikat, że nie odnaleziono urządzenia, w sumie jest to jeszcze stara wersja mobile partnera, ale to wieszanie na aplikacji play online mnie jednak niepokoi.
Masz problem z systemem operacyjnym - bałagan w sterownikach - to na pewno. Warto pomyśleć o przywróceniu stanu fabrycznego.

Istnieje niewielka szansa, że problemem jest zasilanie w gnieździe USB (niedobór), ale w tym laptopie problemu problemu nie powinno być (a na pewno nie powinno to zawieszać laptopa). Można spróbować jednak użyć innego gniazda.
jestem totalnym newbie i mam pytanie czy za każdym razem, gdy uruchamiam komputer, albo wyciągam i wkładam modem e3131 z Playa muszę odpalać od nowa top_netinfo, żeby modem przełączyć w pasmo 900?
nie musisz

przełączenie jest na stałe zapisywane w pamięci nieulotnej modemu
i póki nie zmienisz ponownie tej samej grupy ustawień lub nie dokonasz pełnego resetu ustawień pozostaje ono bez zmian
więc modem pozostanie tak przełączony nawet jeśli zaczniesz go używać z innym komputerem
witam,
jestem chyba trochę w gorącej wodzie kąpany: zrobiłem wszystko wg instrukcji dla modemu e3131 ustawiłem profil w oprogramowaniu play + ustawienia top netinfo i otrzymywałem komunikat 'nie można połączyć przed rejestracją dostępnych sieci'. Pomyślałem, że to wina oprogramowania play i ściągnąłem bardzo podobną aplikację o nazwie Aero2 (która chyba zastąpiła w modemie tą aplikację od play), instalacja przeszła bez najmniejszych zgrzytów, ale przy próbie połączenia w dalszym ciągu mam to samo. Coś zrobiłem nie tak , czy o czymś zapomniałem?
Połącz w roamingu zaznaczone?

Wysłane z mojego GT-I9305
roaming włączony, zasięg na telefonie (bez szału) ale łapie.
tak to się prezentuje teraz jeśli chodzi o parametry połączenia. Przy próbie połączenia w top netinfo wyskakuje mi błąd 628.
"operator: czekaj..." = brak zasięgu (np. wskutek zakłóceń pochodzących z komputera) lub nie dałeś modemowi czasu na zalogowanie się do sieci

na dobry początek użyj przedłużacza usb i umieść modem blisko okna (tam gdzie zasięg jest przyzwoity)
na laptopie wszystko się naprawiło i działa, także dzięki za pomoc Smile
Witam!

Wczoraj dostałem kartę Aero2 i chyba jak większość mam problem... otóż mam modem HUAWEI E3131 (z play) nowiutki nie smigany włożyłem kartę odpaliłem w domu na windowsie 7 i zadziałał Big Grin Szczęśliwy zapakowałem modem do plecaka z nadzieją że jutro (dziś) w pracy w wolnych chwilach posmigam po necie.

Podekscytowany i pełny nadzieii podłączyłem modem... chwila oczekiwania w napięciu aż się wszystko poinstaluje i uruchomi odpala się okienko Play zasięg w roamingu na fula więc jeszcze bardziej zadowolony naciskam "POŁĄCZ" chwilka wczytywania i wyskakuje komunikat "Połączenie zakończone"...

Oczywiście w rozpaczliwej nadzieji z 30 minut klikałem "ponów próbę" czy jakoś tak a efekt ciągle ten sam... dodam że Play działa normalnie (teraz z niego pisze).

Próbowałem przekładać karty z modemu do modemu ale nadal to samo wszystko cacy tylko nie nawiązuje połączenia a play działa jak masełko mimo że mam 1-2 kreski zasięgu.

Wiecie w czym leży problem? Windows w pracy mam XP a w domu 7 a z tego co czytałem to podobno na 7 mogły być problemy a na XP miało wszystko być ok a u mnie jest na odwrót.
Połączenie zakończone objaw jednego z 3 problemów:
1. Zły APN ustawiony jako domyślny
2. Problemów z siecią operatora
3. Nieprawidłowej instalacji modemu (choć tutaj to chyba odpada).
3 Punkt też mi się wydaje mało prawdopodobny gdyż wszystko instalowało automatycznie zarówno w domu jak i w pracy z tą rónicą że w domu działa na W7 a w pracy nie działa na WXP.

Problem z siecią możliwe ale trwa od rana (07:30) aż do teraz tak więc sprawdzę jeszcze jutro o ile nie pomoże sprawdzenie punktu 1.

Jednak niewiem co to jest ów APN i byłbym wdzięczny za pokierowanie mnie co i gdzie mam sprawdzić lub ewentualnie pozmieniać.
Zaraz, podanie APN w profilu konfiguracyjnym modemu to podstawowy element konfiguracji modemu, jaki trzeba wykonać, aby móc korzystać z Aero2 w jakimkolwiek modemie.
Jak ustawić modem masz opisane tutaj:
http://forum.jdtech.pl/Watek-play-online
Panie Jakubie jest Pan wielkiBig Grin dzięki za pomoc właśnie odpisuje z mojego świeżo skonfigurowanego Aero2 Smile

Jednak problem był w APNWink Sam nie wpadłbym że cos takiego wogóle trzeba robić gdyż zawsze jakiego neta mobilnego i gdzie bym nie podłączył zawsze chwila instalacji i wszystko smigało z Aero2 też tak było na moim laptopie a problem pierwszy raz mnie spotkał na laptopie w pracy.

Jeszcze raz dzieki za szybką pomocSmile
Wszystko dzięki temu, że się operatorzy dogadali i używają jednego APN: "internet". Z wyjątkiem CP, Aero2 i niektórych MVNO.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie