[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TP-Link MR3420 V5
27-11-2017, 17:32
Post: #1
TP-Link MR3420 V5
Witam

Nie działa mi modem Huawei e3372 z routerem TP-Link MR3420, wobec czego zacząłem trochę przeszukiwać internet i dowiedziałem się, że warto zmienić firmware na inny. No i teraz pytanie czy Mifi pod wersje V3 lub inną będzie działać na wersji V5? Czy lepiej tego nie robić, bo grozi ubiciem routera?

Pozdrawiam
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-11-2017, 00:38
Post: #2
TP-Link MR3420 V5
prawdopodobnie nie będzie działać, próby wgrywania softu dla innego sprzętu robisz na własne ryzyko
(prawdopodobnie po prostu nie uda się wgrać, ale w niesprzyjającym splocie okoliczności ryzykujesz uwaleniem sprzętu)
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-11-2017, 11:25
Post: #3
TP-Link MR3420 V5
O wersji V5 dowiedziałem się od Ciebie.
Teraz widzę coś ciekawszego - wersji V4 nie ma nawet na stronie tplink polska. Ciekawe, to pewnie wersja regionalna.

Instalacja firmware do niewłaściwej wersji po prostu zwykle się nie uda. A jak się uda, to router nie wstanie. Na szczęście w wersjach bootloadera aktualnego jest tryb awaryjny i da się odratować sprzęt bez rozbierania i lutowania (za pomocą tftp), ale i tak jak nie wiesz co robisz, to lepiej tego nie dotykać.

A jak wiesz co robisz, znasz się sporo na OpenWRT/LEDE, umiesz przylutować JTAG, to możesz zadziałać na eko.one.pl, żeby dodać wsparcie LEDE dla V5.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-11-2017, 21:47
Post: #4
TP-Link MR3420 V5
No dobra, w takim razie inne pytanie. Czy z aktywnym HUBem modem powinien działać? Czy to raczej coś innego niż problemy z zasilaniem?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-11-2017, 23:39
Post: #5
TP-Link MR3420 V5
nawet nie napisałeś jakiego rodzaju masz problem (bo "nie działa" nie jest opisem problemu)
czy chodzi o to, że router nie rozpoznaje modemu, czy o jakieś inne problemy?
ten modem, to "tradycyjny" modem (konfigurowany i sterowany aplikacją, ewentualnie systemowo, ale widziany jako modem) czy hilink (konfigurowany z przeglądarki)

hub aktywny pomoże tylko jeśli wszystko działa w optymalnych warunkach zasięgowych, ale masz problem ze stabilnością (w przypadku przeniesienia modemu w miejsce o gorszym zasięgu lub przy dużym obciążeniu modemu)

obawiam się, że nie spotkasz tu użytkowników tego modelu, bo od paru lat zwykle go odradzamy (a przynajmniej ja odradzam)


ostatecznie też są takie opcje:
- producent routera chyba udziela jakiegoś wsparcia?
- kupowałeś go też w jakimś sklepie?
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
30-11-2017, 10:46
Post: #6
TP-Link MR3420 V5
No tak, sorki. Przez "nie działa" rozumiem to, że po podłączeniu modemu cała instalacja w quick setup przebiega bez problemu (router prawidłowo rozpoznaje modem i sieć PLAY) natomiast cały czas jest brak dostępu do internetu.

Jeśli chodzi o to czy jest to "tradycyjny" czy hilink to sprawdzę to jak będę w domu. Natomiast do internetu łączyłem się za pomocą aplikacji Play Internet po podpięciu modemu bezpośrednio do komputera (wtedy wszystko działa)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
30-11-2017, 12:28
Post: #7
TP-Link MR3420 V5
Popatrz na diodę modemu - czy wskazuje na znalezienie sieci (miga, świeci, na jaki kolor) i daj znać. Potem warto zajrzeć w logi, jak soft od V5 na to pozwala (nie wiem, nie mam dostępu do tego urządzenia).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
30-11-2017, 16:13
Post: #8
TP-Link MR3420 V5
olej_kujawski napisał(a):po podłączeniu modemu cała instalacja w quick setup przebiega bez problemu
a to nie jest źle - pozostaje zatem sprawdzić istotne ustawienia, bo często jest tak, że "quick setup" nie konfiguruje wszystkiego idealnie, ale w ostatnim kroku quick setup powinien sprawdzić połączenie z internetem!
(być może łącze modemowe nie jest skonfigurowane jako "always on", ale podejrzewam raczej inne problemy)
najlepiej by było, gdybyś przygotował screenshoty z GUI modemu (może nie muszą być z każdej zakładki, ale jeśli zrobisz jeden to na 100% będzie za mało)

niestety musimy się opierać na screenshotach które przygotujesz, bo producent dał d**y
1) emulator interfejsu
http://www.tp-link.com/resources/simulat.../index.htm
nie działa, więc nie ma jak podejrzeć jak wygląda w nim menu (jeśli się nie posiada identycznego)
2) skrócona instrukcja instalacji
http://static.tp-link.com/7106507213_TL-...V5_QIG.pdf
opiera się na klikaniu w "next" i w zasadzie olewa jakąkolwiek bardziej skomplikowaną konfigurację
(a FAQ to copy+paste uniwersalnego FAQ dla wszystkich ich routerów)
3) chciałem opierać się na instrukcji (bo menu możesz mieć np. w innym języku niż angielski)
http://static.tp-link.com/1910012177_TL-..._V5_UG.pdf
ale jest napisana "od końca" - w każdym razie istotny jest rozdział 11
nie powinieneś nic grzebać w ustawieniach opisanych we wcześniejszych rozdziałach


olej_kujawski napisał(a):Natomiast do internetu łączyłem się za pomocą aplikacji Play Internet
skoro używasz aplikacji to modem jest "tradycyjny" ("klasyczny"/RAS/serial albo dla oróżnienia od hilinków "non-hilink" czyli po prostu modem Big Grin)


i na koniec, ale właściwie od tego powinniśmy zacząć (uruchom "linię poleceń" - cmd.exe zakładam, że używasz windows co najmniej xp)
a w niej uruchomisz komendy

ping wp.pl

ping 8.8.8.8

ipconfig /all

używając myszy (prawy klawisz) skopiuj wyniki jako tekst i wklej do posta (możesz pośrednio użyć pliku tekstowego notatnika - *.txt bo chcemy mieć tekst niesformatowany, a będziesz offline, skoro ta konfiguracja nie działa) ta ostatnia komenda daje dość długi rezultat, więc się trzeba przewinąć na początek i skopiować całość aż do końca
oczywiście to wszystko robisz mając włożony modem do routera (przynajmniej 2-3 minuty wcześniej aby urządzenia się dogadały), router wcześniej skonfigurowany, a komputer podłączony do routera
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-12-2017, 00:36
Post: #9
RE: TP-Link MR3420 V5
Zmieniłem w aplikacji PLAY ustawienie modemu z NDIS na RAS. Zrestartowałem router do ustawień fabrycznych i już myślałem, że wszystko jest ok po ujrzeniu takich diod.

[Obrazek: 1hxpiw.jpg]

Jednak nie jest..

Okazuje się, że mój problem aktualnie to dokładnie ten punkt z instrukcji routera (zdjęcie 1, strona 75)
Cytat:Q4.What should I do if I can’t access the internet even though the
configuration is finished?
Wszystkie dane IP, Subnet, Default Gateway, Primary DNS, Secondary DNS są ok. Po ustawieniu DNS'a na 8.8.8.8, dalej nie ma połączenia z internetem, a panel po próbie połączenia wciąż mówi "Please configure your DNS manually".

[Obrazek: v32ky0.png]

Screeny z quick setupu w załączniku.
Wyniki z commandline też.


Załączone pliki
.txt  commandline.txt (Rozmiar: 1,49 KB / Pobrań: 45)
.zip  quick_setup.zip (Rozmiar: 196,57 KB / Pobrań: 42)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-12-2017, 10:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2017 10:18 przez szopen.)
Post: #10
TP-Link MR3420 V5
zacznę od tego
masz na tej karcie SIM aktywny pakiet danych?

olej_kujawski napisał(a):Zmieniłem w aplikacji PLAY ustawienie modemu z NDIS na RAS
dokłądnie tak jak napisałeś - zmieniłeś w aplikacji, ale nie w modemie, bo to jest jedno z tych ustawień, które na pracę modemu w innym urządzeniu nie ma wpływu (to jest ustawienie aplikacji. a nie modemu)

na obecną chwilę można powiedzieć, że nie masz połączenia z internetem Big Grin

ciekawe, bo wydaje się, że połączenie z operatorem zostało nawiązane
(adres 10.x.x.x jest typowym adresem wewnątrz NATu Playa)
przygotuj screeshoty z zakładek powiązanych z WAN (nie musisz ich pakować zipem, po prostu wrzuć jako załączniki) chwilowo nie mam czasu czesać po manualu jak się mają nazywać, ale dajesz radę znakomicie, więc i z tym dasz chyba radę

i jeszcze jedno pytanie czy może przypadkiem wymuszałeś LTE w tym modemie?


co do ręcznego ustawienia DNS to dla Playa optymalne będą raczej jakieś z tych:
89.108.195.20
89.108.195.21
89.108.202.20
89.108.202.21
185.89.185.1
185.89.185.2
89.108.195.18
89.108.195.19
89.108.202.18

ale przy prawidłowej konfiguracji właściwe DNSy powinieneś dostać z automatu

PS modem po przełożeniu do komputera łączy się poprawnie?
jeśli tak, to proponuję jeszcze do kompletu:
tracert 8.8.8.8
i
ping wp.pl
z modemem bezpośrednio w komputerze (i oczywiście po odłączeniu innych źródeł internetu)
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  TP-Link TL-MR3420 v2 + Huawei E3131 problemy z niską prędkością połączenia w Play 3G Warum 5 1 991 10-06-2017 14:58
Ostatni post: szopen
  TP-Link TL-MR3420 v2 obciążalność USB 90tomash 5 1 438 22-03-2017 16:38
Ostatni post: szopen
  TP-Link TL-MR3420 v1 instalacja gargoyle pytanie 90tomash 34 8 234 21-03-2017 18:35
Ostatni post: szopen
  TP-Link TL-MR3420v1 + Huawei E3131 rozłącza sieć przy wysyłaniu plików na YouTube 90tomash 15 3 679 12-02-2017 02:41
Ostatni post: jakubd
  MR3420 + e3372 rozłączenie sieci NarQu 27 11 145 31-05-2016 13:50
Ostatni post: jakubd