Szybkie szukanie |
TP-Link MR3420 V5
|
27-11-2017, 17:32
Post: #1
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
Witam
Nie działa mi modem Huawei e3372 z routerem TP-Link MR3420, wobec czego zacząłem trochę przeszukiwać internet i dowiedziałem się, że warto zmienić firmware na inny. No i teraz pytanie czy Mifi pod wersje V3 lub inną będzie działać na wersji V5? Czy lepiej tego nie robić, bo grozi ubiciem routera? Pozdrawiam |
|||
28-11-2017, 00:38
Post: #2
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
prawdopodobnie nie będzie działać, próby wgrywania softu dla innego sprzętu robisz na własne ryzyko
(prawdopodobnie po prostu nie uda się wgrać, ale w niesprzyjającym splocie okoliczności ryzykujesz uwaleniem sprzętu) Statystyki Folding@home |
|||
28-11-2017, 11:25
Post: #3
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
O wersji V5 dowiedziałem się od Ciebie.
Teraz widzę coś ciekawszego - wersji V4 nie ma nawet na stronie tplink polska. Ciekawe, to pewnie wersja regionalna. Instalacja firmware do niewłaściwej wersji po prostu zwykle się nie uda. A jak się uda, to router nie wstanie. Na szczęście w wersjach bootloadera aktualnego jest tryb awaryjny i da się odratować sprzęt bez rozbierania i lutowania (za pomocą tftp), ale i tak jak nie wiesz co robisz, to lepiej tego nie dotykać. A jak wiesz co robisz, znasz się sporo na OpenWRT/LEDE, umiesz przylutować JTAG, to możesz zadziałać na eko.one.pl, żeby dodać wsparcie LEDE dla V5. |
|||
28-11-2017, 21:47
Post: #4
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
No dobra, w takim razie inne pytanie. Czy z aktywnym HUBem modem powinien działać? Czy to raczej coś innego niż problemy z zasilaniem?
|
|||
28-11-2017, 23:39
Post: #5
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
nawet nie napisałeś jakiego rodzaju masz problem (bo "nie działa" nie jest opisem problemu)
czy chodzi o to, że router nie rozpoznaje modemu, czy o jakieś inne problemy? ten modem, to "tradycyjny" modem (konfigurowany i sterowany aplikacją, ewentualnie systemowo, ale widziany jako modem) czy hilink (konfigurowany z przeglądarki) hub aktywny pomoże tylko jeśli wszystko działa w optymalnych warunkach zasięgowych, ale masz problem ze stabilnością (w przypadku przeniesienia modemu w miejsce o gorszym zasięgu lub przy dużym obciążeniu modemu) obawiam się, że nie spotkasz tu użytkowników tego modelu, bo od paru lat zwykle go odradzamy (a przynajmniej ja odradzam) ostatecznie też są takie opcje: - producent routera chyba udziela jakiegoś wsparcia? - kupowałeś go też w jakimś sklepie? Statystyki Folding@home |
|||
30-11-2017, 10:46
Post: #6
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
No tak, sorki. Przez "nie działa" rozumiem to, że po podłączeniu modemu cała instalacja w quick setup przebiega bez problemu (router prawidłowo rozpoznaje modem i sieć PLAY) natomiast cały czas jest brak dostępu do internetu.
Jeśli chodzi o to czy jest to "tradycyjny" czy hilink to sprawdzę to jak będę w domu. Natomiast do internetu łączyłem się za pomocą aplikacji Play Internet po podpięciu modemu bezpośrednio do komputera (wtedy wszystko działa) |
|||
30-11-2017, 12:28
Post: #7
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
Popatrz na diodę modemu - czy wskazuje na znalezienie sieci (miga, świeci, na jaki kolor) i daj znać. Potem warto zajrzeć w logi, jak soft od V5 na to pozwala (nie wiem, nie mam dostępu do tego urządzenia).
|
|||
30-11-2017, 16:13
Post: #8
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
olej_kujawski napisał(a):po podłączeniu modemu cała instalacja w quick setup przebiega bez problemua to nie jest źle - pozostaje zatem sprawdzić istotne ustawienia, bo często jest tak, że "quick setup" nie konfiguruje wszystkiego idealnie, ale w ostatnim kroku quick setup powinien sprawdzić połączenie z internetem! (być może łącze modemowe nie jest skonfigurowane jako "always on", ale podejrzewam raczej inne problemy) najlepiej by było, gdybyś przygotował screenshoty z GUI modemu (może nie muszą być z każdej zakładki, ale jeśli zrobisz jeden to na 100% będzie za mało) niestety musimy się opierać na screenshotach które przygotujesz, bo producent dał d**y 1) emulator interfejsu http://www.tp-link.com/resources/simulat.../index.htm nie działa, więc nie ma jak podejrzeć jak wygląda w nim menu (jeśli się nie posiada identycznego) 2) skrócona instrukcja instalacji http://static.tp-link.com/7106507213_TL-...V5_QIG.pdf opiera się na klikaniu w "next" i w zasadzie olewa jakąkolwiek bardziej skomplikowaną konfigurację (a FAQ to copy+paste uniwersalnego FAQ dla wszystkich ich routerów) 3) chciałem opierać się na instrukcji (bo menu możesz mieć np. w innym języku niż angielski) http://static.tp-link.com/1910012177_TL-..._V5_UG.pdf ale jest napisana "od końca" - w każdym razie istotny jest rozdział 11 nie powinieneś nic grzebać w ustawieniach opisanych we wcześniejszych rozdziałach olej_kujawski napisał(a):Natomiast do internetu łączyłem się za pomocą aplikacji Play Internetskoro używasz aplikacji to modem jest "tradycyjny" ("klasyczny"/RAS/serial albo dla oróżnienia od hilinków "non-hilink" czyli po prostu modem ) i na koniec, ale właściwie od tego powinniśmy zacząć (uruchom "linię poleceń" - cmd.exe zakładam, że używasz windows co najmniej xp) a w niej uruchomisz komendy ping wp.pl ping 8.8.8.8 ipconfig /all używając myszy (prawy klawisz) skopiuj wyniki jako tekst i wklej do posta (możesz pośrednio użyć pliku tekstowego notatnika - *.txt bo chcemy mieć tekst niesformatowany, a będziesz offline, skoro ta konfiguracja nie działa) ta ostatnia komenda daje dość długi rezultat, więc się trzeba przewinąć na początek i skopiować całość aż do końca oczywiście to wszystko robisz mając włożony modem do routera (przynajmniej 2-3 minuty wcześniej aby urządzenia się dogadały), router wcześniej skonfigurowany, a komputer podłączony do routera Statystyki Folding@home |
|||
01-12-2017, 00:36
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: TP-Link MR3420 V5
Zmieniłem w aplikacji PLAY ustawienie modemu z NDIS na RAS. Zrestartowałem router do ustawień fabrycznych i już myślałem, że wszystko jest ok po ujrzeniu takich diod.
Jednak nie jest.. Okazuje się, że mój problem aktualnie to dokładnie ten punkt z instrukcji routera (zdjęcie 1, strona 75) Cytat:Q4.What should I do if I can’t access the internet even though theWszystkie dane IP, Subnet, Default Gateway, Primary DNS, Secondary DNS są ok. Po ustawieniu DNS'a na 8.8.8.8, dalej nie ma połączenia z internetem, a panel po próbie połączenia wciąż mówi "Please configure your DNS manually". Screeny z quick setupu w załączniku. Wyniki z commandline też. |
|||
01-12-2017, 10:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2017 10:18 przez szopen.)
Post: #10
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
zacznę od tego
masz na tej karcie SIM aktywny pakiet danych? olej_kujawski napisał(a):Zmieniłem w aplikacji PLAY ustawienie modemu z NDIS na RASdokłądnie tak jak napisałeś - zmieniłeś w aplikacji, ale nie w modemie, bo to jest jedno z tych ustawień, które na pracę modemu w innym urządzeniu nie ma wpływu (to jest ustawienie aplikacji. a nie modemu) na obecną chwilę można powiedzieć, że nie masz połączenia z internetem ciekawe, bo wydaje się, że połączenie z operatorem zostało nawiązane (adres 10.x.x.x jest typowym adresem wewnątrz NATu Playa) przygotuj screeshoty z zakładek powiązanych z WAN (nie musisz ich pakować zipem, po prostu wrzuć jako załączniki) chwilowo nie mam czasu czesać po manualu jak się mają nazywać, ale dajesz radę znakomicie, więc i z tym dasz chyba radę i jeszcze jedno pytanie czy może przypadkiem wymuszałeś LTE w tym modemie? co do ręcznego ustawienia DNS to dla Playa optymalne będą raczej jakieś z tych: 89.108.195.20 89.108.195.21 89.108.202.20 89.108.202.21 185.89.185.1 185.89.185.2 89.108.195.18 89.108.195.19 89.108.202.18 ale przy prawidłowej konfiguracji właściwe DNSy powinieneś dostać z automatu PS modem po przełożeniu do komputera łączy się poprawnie? jeśli tak, to proponuję jeszcze do kompletu: tracert 8.8.8.8 i ping wp.pl z modemem bezpośrednio w komputerze (i oczywiście po odłączeniu innych źródeł internetu) Statystyki Folding@home |
|||
01-12-2017, 18:53
Post: #11
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
Jeżeli nie ma kontaktu na DNS 8.8.8.8 to być może internet na karcie SIM jest zablokowany - a bez DNSów Play nie działa przekierowanie na stronę z informacją "doładuj konto".
|
|||
01-12-2017, 22:39
Post: #12
|
|||
|
|||
RE: TP-Link MR3420 V5
(01-12-2017 10:13)szopen napisał(a): masz na tej karcie SIM aktywny pakiet danych? Jeśli dobrze rozumiem to nie, mam abonament i limit 50GB miesięcznie. DNSy są ustawione na te, które podałeś, automatycznie, lecz tak jak na poprzednim screenie jest informacja "Please configure your DNS manually". W załączniku oprócz zdjęć z GUI wrzuciłem też wynik tracerouta i pinga. Dodatkowo jeśli w "operation mode" ustawie na "3g/4g with EWAN backup" to mam dodatkową zakładke z konfiguracją (ewan_settings), dane nt IP/DNS itd są puste domyślne (internet_ewan) oraz na routerze dioda internetu pali się na pomarańczowo, co świadczy chyba o tym, że nie złapał internetu z modemu to odpalił ten "backup" jeśli dobrze to rozumiem. |
|||
02-12-2017, 04:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2017 04:05 przez szopen.)
Post: #13
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
olej_kujawski napisał(a):i limit 50GB miesięcznie.czyli masz pakiet danych (50GB o ile go nie zużyłeś) olej_kujawski napisał(a):Dodatkowo jeśli w "operation mode" ustawie na "3g/4g with EWAN backup"jeśli nie masz internetu doprowadzonego po ethernecie, to nie włączasz tej opcji pokaż resztę zakładek z advanced/network, oraz basic/internet, bo 3 obrazek dowodzi, że masz (nie wiadomo czy poprawne) połączenie z siecią komórkową (ale dostajesz prawidłowe IP) PS masz mieć jakieś specyficzne ustawienia APN? czy to najzwyklejszy standartowy abo? połączenie komórkowe można skonfigurować ręcznie jeśli nie ma pewności, że fabryczny preset w routerze jest poprawny Statystyki Folding@home |
|||
02-12-2017, 08:41
Post: #14
|
|||
|
|||
RE: TP-Link MR3420 V5
witam ,mam ten sam problem na ruterze TP-Link MR3420 V5 i modemie Huawei E3372s-153 z ruterem komputer łączy sie normalnie ale internetu brak ,wyskakuje raz ze problem z DNS,a raz ze urządzenia nie są kompatybilny a w opisie rutera jest opisane ze współpracuje z modemem ,dodam ze jak odłączę modem od rutera i podłacze go do komputera to internetu nie ma dopiero jak odłączę od zasilania ruter to internet w komputerze jest przez modem,a próbowałem już zmiany ip,klonowanie mac rożne dns i nic nie pomaga.i tez zastanawiam się nad zmiana oprogramowania w ruterze ale nie ma na jaki?
|
|||
02-12-2017, 16:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2017 17:27 przez szopen.)
Post: #15
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
możliwe, że taki zestaw jednak nie jest kompatybilny, albo po prostu wymaga w pełni ręcznej konfiguracji (połączenie utworzone przez "quick setup" nie odpowiada faktycznym ustawieniom potrzebnym do poprawnej pracy)
chętnie bym to zobaczył osobiście, dzisiaj jestem w Lubinie, poniedziałek Kraków a na co dzień Wrocek więc jeśli się określicie skąd jesteście (a będzie to gdzieś na mojej trasie, to możemy się spotkać u mnie w robocie, bo w tym roku mam w planie jeszcze m.in. np. Szczecin) mariusz16 napisał(a):,dodam ze jak odłączę modem od rutera i podłacze go do komputera to internetu nie ma dopiero jak odłączę od zasilania ruter to internet w komputerze jest przez modemale to nie wynika z żadnej wady routera, tylko z tego jak działa sieć w windowsie mariusz16 napisał(a):a próbowałem już zmiany ip,klonowanie mac rożne dns i nic nie pomagate opcje służą do innych specyficznych zastosowań Statystyki Folding@home |
|||
02-12-2017, 21:43
Post: #16
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
Jakby coś ja w Warszawie zgłaszam się do pomocy, też chętnie zobaczyłbym to cudo, ale na pewno nie planuje jego zakupu w najbliższej przyszłości.
|
|||
05-12-2017, 20:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-12-2017 11:56 przez Heinz.)
Post: #17
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
Jeśli polegniecie na konfiguracji to ja chętnie dorobię wsparcie LEDE dla tego sprzętu.
Miałem chwilę wolnego i zbudowałem obraz do MR3420 v5 Jest to wersja nie testowana i zbudowana w oparciu na pliku GPL ze strony TP-Linka. Sprzętowo i programowo wygląda on podobnie do TL-WR841Nv13 i na tym głównie bazowałem W obrazie dodałem sterowniki do USB oraz do modemów 3G/LTE/HiLink/USBModeSwitch więc modemy powinny być wykrywane odrazu. Tryb graficzny LuCI + PL Jako ze TP-Link zabezpieczył firmware nagłówkiem z szyfrowaniem RSA to nie można wgrać tego firmware przez stronę konfiguracyjną, ale na szczęście jest jeszcze tryb recovery. Tym trybem można także wrócić do oficjalnego firmware. Instrukcja wgrywania: 1. Ustaw statyczny IP 192.168.0.66/24 na karcie LAN i uruchom serwer TFTP (np. tftpd32). 2. Zmień nazwę z "lede-ramips-mt7628-tl-mr34...-squashfs-tftp-recovery.bin" na "tp_recovery.bin" i przenieś plik do udostępnionego folderu przez serwer tftp. 3. Połącz komputer z portem LAN routera. 4. Naciśnij i przytrzymaj przycisk reset na routerze, włącz router, Trzymaj przycisk jeszcze przez około 6-7 sekund, aż urządzenie zacznie pobierać plik z serwera. 5. Po pobraniu pliku rozpocznie się kopiowanie firmware do flash, poczekaj aż router się sam zrestartuje(około 30-50 sekund) i uruchomi z oprogramowaniem LEDE. IP do konfiguracji LEDE to 192.168.1.1 więc musisz przestawić kartę LAN na automatyczne pobieranie adresów IP. Jeśli router nie może pobrać pliku z serwera to możliwe że blokuje go zapora windows lub inny firewall. Plik LEDE recovery: https://tplinkforum.pl/t/temp-tl-mr3420-v5/9916 plik powrotu do oficjalnego oprogramowania: https://tplinkforum.pl/t/recovery-dla-ro...20-v5/9917 Patch: https://github.com/heinzek/source/commit...40a7971106 |
|||
16-12-2017, 12:18
Post: #18
|
|||
|
|||
RE: TP-Link MR3420 V5
Dzięki pomocy Heinz udało się pożenić TP-Link MR3420 V5 z Huawei E3372 od PLAY .
intranet śmiga 1. W TFTP ustawiłem 192.168.0.225 2. Aktualizacja https://tplinkforum.pl/t/temp-tl-mr3420-v5/9916/2 3. Użyłem easyconfig http://192.168.1.1/easyconfig.html |
|||
22-12-2017, 17:52
Post: #19
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
Panowie, żeby nie dublować tematu też chciałbym podpytać.
Kupiłem ruter TP-Link TL-MR3420 v5 do modemu E3272 wersja hilink - cyfrowy polsat, plus. Nawet nie miałem pojęcie że ten ruter jest takim gniotem że nie współpracuje za dobrze z modemami. Ale w każdym razie, po pierwszym uruchomieniu rutera udało mi się skonfigurować na (domyślnym sofcie) połączenie z internetem po wifi. Było super do czasu restartu urządzenia - kompletny koniec. Modem w połączeniu z ruterem nie działa, robiłem już milion restartów, ustawień fabrycznych - ciągle mam problem z DNS'ami, chociaż nie wiem czy to prawda. Jak się zachowują lampki na ruterze - po włożeniu i wykryciu modemu mam ciągłą diodę na modemie co oznacza że ustanowił połączenie po LTE i po kilku sekundach znikach... Modem po wsadzeniu do komputera działa prawidłowo. Nie wiem co z tym dalej robić. Piszecie tutaj o przerabianiu rutera ale skoro zadziałało mi pierwszym razem to może da się to jakoś skonfigurować |
|||
23-12-2017, 02:20
Post: #20
|
|||
|
|||
TP-Link MR3420 V5
Jak masz słaby sygnał LTE to modem ci się po prostu resetuje z braku zasilania. E3272 też nie jest zbytnio energooszczędny. Zacznij od przedłużacza USB ustawienia modemu w miejscu o najlepszym sygnale.
|
|||
1 użytkownik podziękował użytkownikowi jakubd za tę wiadomość: zetor (2017-12-23) |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[TP-Link 3420] Jak przywrócić z OpenWRT do fabrycznego firmware? | xeo | 2 | 2 917 |
20-01-2022 22:25 Ostatni post: xeo |
|
TP-Link TL-MR3420 v2 + Huawei E3131 problemy z niską prędkością połączenia w Play 3G | Warum | 5 | 13 567 |
10-06-2017 14:58 Ostatni post: szopen |
|
TP-Link TL-MR3420 v2 obciążalność USB | 90tomash | 5 | 5 984 |
22-03-2017 16:38 Ostatni post: szopen |
|
TP-Link TL-MR3420 v1 instalacja gargoyle pytanie | 90tomash | 34 | 26 773 |
21-03-2017 18:35 Ostatni post: szopen |
|
TP-Link TL-MR3420v1 + Huawei E3131 rozłącza sieć przy wysyłaniu plików na YouTube | 90tomash | 15 | 25 587 |
12-02-2017 02:41 Ostatni post: jakubd |