Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: TP-Link MR3420 V5
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam

Nie działa mi modem Huawei e3372 z routerem TP-Link MR3420, wobec czego zacząłem trochę przeszukiwać internet i dowiedziałem się, że warto zmienić firmware na inny. No i teraz pytanie czy Mifi pod wersje V3 lub inną będzie działać na wersji V5? Czy lepiej tego nie robić, bo grozi ubiciem routera?

Pozdrawiam
prawdopodobnie nie będzie działać, próby wgrywania softu dla innego sprzętu robisz na własne ryzyko
(prawdopodobnie po prostu nie uda się wgrać, ale w niesprzyjającym splocie okoliczności ryzykujesz uwaleniem sprzętu)
O wersji V5 dowiedziałem się od Ciebie.
Teraz widzę coś ciekawszego - wersji V4 nie ma nawet na stronie tplink polska. Ciekawe, to pewnie wersja regionalna.

Instalacja firmware do niewłaściwej wersji po prostu zwykle się nie uda. A jak się uda, to router nie wstanie. Na szczęście w wersjach bootloadera aktualnego jest tryb awaryjny i da się odratować sprzęt bez rozbierania i lutowania (za pomocą tftp), ale i tak jak nie wiesz co robisz, to lepiej tego nie dotykać.

A jak wiesz co robisz, znasz się sporo na OpenWRT/LEDE, umiesz przylutować JTAG, to możesz zadziałać na eko.one.pl, żeby dodać wsparcie LEDE dla V5.
No dobra, w takim razie inne pytanie. Czy z aktywnym HUBem modem powinien działać? Czy to raczej coś innego niż problemy z zasilaniem?
nawet nie napisałeś jakiego rodzaju masz problem (bo "nie działa" nie jest opisem problemu)
czy chodzi o to, że router nie rozpoznaje modemu, czy o jakieś inne problemy?
ten modem, to "tradycyjny" modem (konfigurowany i sterowany aplikacją, ewentualnie systemowo, ale widziany jako modem) czy hilink (konfigurowany z przeglądarki)

hub aktywny pomoże tylko jeśli wszystko działa w optymalnych warunkach zasięgowych, ale masz problem ze stabilnością (w przypadku przeniesienia modemu w miejsce o gorszym zasięgu lub przy dużym obciążeniu modemu)

obawiam się, że nie spotkasz tu użytkowników tego modelu, bo od paru lat zwykle go odradzamy (a przynajmniej ja odradzam)


ostatecznie też są takie opcje:
- producent routera chyba udziela jakiegoś wsparcia?
- kupowałeś go też w jakimś sklepie?
No tak, sorki. Przez "nie działa" rozumiem to, że po podłączeniu modemu cała instalacja w quick setup przebiega bez problemu (router prawidłowo rozpoznaje modem i sieć PLAY) natomiast cały czas jest brak dostępu do internetu.

Jeśli chodzi o to czy jest to "tradycyjny" czy hilink to sprawdzę to jak będę w domu. Natomiast do internetu łączyłem się za pomocą aplikacji Play Internet po podpięciu modemu bezpośrednio do komputera (wtedy wszystko działa)
Popatrz na diodę modemu - czy wskazuje na znalezienie sieci (miga, świeci, na jaki kolor) i daj znać. Potem warto zajrzeć w logi, jak soft od V5 na to pozwala (nie wiem, nie mam dostępu do tego urządzenia).
olej_kujawski napisał(a):po podłączeniu modemu cała instalacja w quick setup przebiega bez problemu
a to nie jest źle - pozostaje zatem sprawdzić istotne ustawienia, bo często jest tak, że "quick setup" nie konfiguruje wszystkiego idealnie, ale w ostatnim kroku quick setup powinien sprawdzić połączenie z internetem!
(być może łącze modemowe nie jest skonfigurowane jako "always on", ale podejrzewam raczej inne problemy)
najlepiej by było, gdybyś przygotował screenshoty z GUI modemu (może nie muszą być z każdej zakładki, ale jeśli zrobisz jeden to na 100% będzie za mało)

niestety musimy się opierać na screenshotach które przygotujesz, bo producent dał d**y
1) emulator interfejsu
http://www.tp-link.com/resources/simulat.../index.htm
nie działa, więc nie ma jak podejrzeć jak wygląda w nim menu (jeśli się nie posiada identycznego)
2) skrócona instrukcja instalacji
http://static.tp-link.com/7106507213_TL-...V5_QIG.pdf
opiera się na klikaniu w "next" i w zasadzie olewa jakąkolwiek bardziej skomplikowaną konfigurację
(a FAQ to copy+paste uniwersalnego FAQ dla wszystkich ich routerów)
3) chciałem opierać się na instrukcji (bo menu możesz mieć np. w innym języku niż angielski)
http://static.tp-link.com/1910012177_TL-..._V5_UG.pdf
ale jest napisana "od końca" - w każdym razie istotny jest rozdział 11
nie powinieneś nic grzebać w ustawieniach opisanych we wcześniejszych rozdziałach


olej_kujawski napisał(a):Natomiast do internetu łączyłem się za pomocą aplikacji Play Internet
skoro używasz aplikacji to modem jest "tradycyjny" ("klasyczny"/RAS/serial albo dla oróżnienia od hilinków "non-hilink" czyli po prostu modem Big Grin)


i na koniec, ale właściwie od tego powinniśmy zacząć (uruchom "linię poleceń" - cmd.exe zakładam, że używasz windows co najmniej xp)
a w niej uruchomisz komendy

ping wp.pl

ping 8.8.8.8

ipconfig /all

używając myszy (prawy klawisz) skopiuj wyniki jako tekst i wklej do posta (możesz pośrednio użyć pliku tekstowego notatnika - *.txt bo chcemy mieć tekst niesformatowany, a będziesz offline, skoro ta konfiguracja nie działa) ta ostatnia komenda daje dość długi rezultat, więc się trzeba przewinąć na początek i skopiować całość aż do końca
oczywiście to wszystko robisz mając włożony modem do routera (przynajmniej 2-3 minuty wcześniej aby urządzenia się dogadały), router wcześniej skonfigurowany, a komputer podłączony do routera
Zmieniłem w aplikacji PLAY ustawienie modemu z NDIS na RAS. Zrestartowałem router do ustawień fabrycznych i już myślałem, że wszystko jest ok po ujrzeniu takich diod.

[Obrazek: 1hxpiw.jpg]

Jednak nie jest..

Okazuje się, że mój problem aktualnie to dokładnie ten punkt z instrukcji routera (zdjęcie 1, strona 75)
Cytat:Q4.What should I do if I can’t access the internet even though the
configuration is finished?
Wszystkie dane IP, Subnet, Default Gateway, Primary DNS, Secondary DNS są ok. Po ustawieniu DNS'a na 8.8.8.8, dalej nie ma połączenia z internetem, a panel po próbie połączenia wciąż mówi "Please configure your DNS manually".

[Obrazek: v32ky0.png]

Screeny z quick setupu w załączniku.
Wyniki z commandline też.
zacznę od tego
masz na tej karcie SIM aktywny pakiet danych?

olej_kujawski napisał(a):Zmieniłem w aplikacji PLAY ustawienie modemu z NDIS na RAS
dokłądnie tak jak napisałeś - zmieniłeś w aplikacji, ale nie w modemie, bo to jest jedno z tych ustawień, które na pracę modemu w innym urządzeniu nie ma wpływu (to jest ustawienie aplikacji. a nie modemu)

na obecną chwilę można powiedzieć, że nie masz połączenia z internetem Big Grin

ciekawe, bo wydaje się, że połączenie z operatorem zostało nawiązane
(adres 10.x.x.x jest typowym adresem wewnątrz NATu Playa)
przygotuj screeshoty z zakładek powiązanych z WAN (nie musisz ich pakować zipem, po prostu wrzuć jako załączniki) chwilowo nie mam czasu czesać po manualu jak się mają nazywać, ale dajesz radę znakomicie, więc i z tym dasz chyba radę

i jeszcze jedno pytanie czy może przypadkiem wymuszałeś LTE w tym modemie?


co do ręcznego ustawienia DNS to dla Playa optymalne będą raczej jakieś z tych:
89.108.195.20
89.108.195.21
89.108.202.20
89.108.202.21
185.89.185.1
185.89.185.2
89.108.195.18
89.108.195.19
89.108.202.18

ale przy prawidłowej konfiguracji właściwe DNSy powinieneś dostać z automatu

PS modem po przełożeniu do komputera łączy się poprawnie?
jeśli tak, to proponuję jeszcze do kompletu:
tracert 8.8.8.8
i
ping wp.pl
z modemem bezpośrednio w komputerze (i oczywiście po odłączeniu innych źródeł internetu)
Jeżeli nie ma kontaktu na DNS 8.8.8.8 to być może internet na karcie SIM jest zablokowany - a bez DNSów Play nie działa przekierowanie na stronę z informacją "doładuj konto".
(01-12-2017 10:13)szopen napisał(a): [ -> ]masz na tej karcie SIM aktywny pakiet danych?

Jeśli dobrze rozumiem to nie, mam abonament i limit 50GB miesięcznie.

DNSy są ustawione na te, które podałeś, automatycznie, lecz tak jak na poprzednim screenie jest informacja "Please configure your DNS manually".

W załączniku oprócz zdjęć z GUI wrzuciłem też wynik tracerouta i pinga. Dodatkowo jeśli w "operation mode" ustawie na "3g/4g with EWAN backup" to mam dodatkową zakładke z konfiguracją (ewan_settings), dane nt IP/DNS itd są puste domyślne (internet_ewan) oraz na routerze dioda internetu pali się na pomarańczowo, co świadczy chyba o tym, że nie złapał internetu z modemu to odpalił ten "backup" jeśli dobrze to rozumiem.
olej_kujawski napisał(a):i limit 50GB miesięcznie.
czyli masz pakiet danych (50GB o ile go nie zużyłeś)

olej_kujawski napisał(a):Dodatkowo jeśli w "operation mode" ustawie na "3g/4g with EWAN backup"
jeśli nie masz internetu doprowadzonego po ethernecie, to nie włączasz tej opcji

pokaż resztę zakładek z advanced/network, oraz basic/internet, bo 3 obrazek dowodzi, że masz (nie wiadomo czy poprawne) połączenie z siecią komórkową (ale dostajesz prawidłowe IP)

PS masz mieć jakieś specyficzne ustawienia APN?
czy to najzwyklejszy standartowy abo?

połączenie komórkowe można skonfigurować ręcznie jeśli nie ma pewności, że fabryczny preset w routerze jest poprawny
witam ,mam ten sam problem na ruterze TP-Link MR3420 V5 i modemie Huawei E3372s-153 z ruterem komputer łączy sie normalnie ale internetu brak ,wyskakuje raz ze problem z DNS,a raz ze urządzenia nie są kompatybilny a w opisie rutera jest opisane ze współpracuje z modemem ,dodam ze jak odłączę modem od rutera i podłacze go do komputera to internetu nie ma dopiero jak odłączę od zasilania ruter to internet w komputerze jest przez modem,a próbowałem już zmiany ip,klonowanie mac rożne dns i nic nie pomaga.i tez zastanawiam się nad zmiana oprogramowania w ruterze ale nie ma na jaki?
możliwe, że taki zestaw jednak nie jest kompatybilny, albo po prostu wymaga w pełni ręcznej konfiguracji (połączenie utworzone przez "quick setup" nie odpowiada faktycznym ustawieniom potrzebnym do poprawnej pracy)

chętnie bym to zobaczył osobiście, dzisiaj jestem w Lubinie, poniedziałek Kraków a na co dzień Wrocek
więc jeśli się określicie skąd jesteście (a będzie to gdzieś na mojej trasie, to możemy się spotkać u mnie w robocie, bo w tym roku mam w planie jeszcze m.in. np. Szczecin)

mariusz16 napisał(a):,dodam ze jak odłączę modem od rutera i podłacze go do komputera to internetu nie ma dopiero jak odłączę od zasilania ruter to internet w komputerze jest przez modem
ale to nie wynika z żadnej wady routera, tylko z tego jak działa sieć w windowsie
mariusz16 napisał(a):a próbowałem już zmiany ip,klonowanie mac rożne dns i nic nie pomaga
te opcje służą do innych specyficznych zastosowań
Jakby coś ja w Warszawie zgłaszam się do pomocy, też chętnie zobaczyłbym to cudo, ale na pewno nie planuje jego zakupu w najbliższej przyszłości.
Jeśli polegniecie na konfiguracji to ja chętnie dorobię wsparcie LEDE dla tego sprzętu. Smile
Miałem chwilę wolnego i zbudowałem obraz do MR3420 v5
Jest to wersja nie testowana i zbudowana w oparciu na pliku GPL ze strony TP-Linka.
Sprzętowo i programowo wygląda on podobnie do TL-WR841Nv13 i na tym głównie bazowałem

W obrazie dodałem sterowniki do USB oraz do modemów 3G/LTE/HiLink/USBModeSwitch więc modemy powinny być wykrywane odrazu.
Tryb graficzny LuCI + PL

Jako ze TP-Link zabezpieczył firmware nagłówkiem z szyfrowaniem RSA to nie można wgrać tego firmware przez stronę konfiguracyjną, ale na szczęście jest jeszcze tryb recovery.
Tym trybem można także wrócić do oficjalnego firmware.

Instrukcja wgrywania:

1. Ustaw statyczny IP 192.168.0.66/24 na karcie LAN i uruchom serwer TFTP (np. tftpd32).
2. Zmień nazwę z "lede-ramips-mt7628-tl-mr34...-squashfs-tftp-recovery.bin"
na "tp_recovery.bin" i przenieś plik do udostępnionego folderu przez serwer tftp.
3. Połącz komputer z portem LAN routera.
4. Naciśnij i przytrzymaj przycisk reset na routerze, włącz router,
Trzymaj przycisk jeszcze przez około 6-7 sekund, aż urządzenie zacznie pobierać
plik z serwera.
5. Po pobraniu pliku rozpocznie się kopiowanie firmware do flash, poczekaj aż router się sam zrestartuje(około 30-50 sekund) i uruchomi z oprogramowaniem LEDE.

IP do konfiguracji LEDE to 192.168.1.1 więc musisz przestawić kartę LAN na automatyczne pobieranie adresów IP.

Jeśli router nie może pobrać pliku z serwera to możliwe że blokuje go zapora windows lub inny firewall.

Plik LEDE recovery:
https://tplinkforum.pl/t/temp-tl-mr3420-v5/9916


plik powrotu do oficjalnego oprogramowania:
https://tplinkforum.pl/t/recovery-dla-ro...20-v5/9917


Patch: https://github.com/heinzek/source/commit...40a7971106
Dzięki pomocy Heinz udało się pożenić TP-Link MR3420 V5 z Huawei E3372 od PLAY .
intranet śmiga

1. W TFTP ustawiłem 192.168.0.225
2. Aktualizacja https://tplinkforum.pl/t/temp-tl-mr3420-v5/9916/2
3. Użyłem easyconfig http://192.168.1.1/easyconfig.html
Panowie, żeby nie dublować tematu też chciałbym podpytać.
Kupiłem ruter TP-Link TL-MR3420 v5 do modemu E3272 wersja hilink - cyfrowy polsat, plus. Nawet nie miałem pojęcie że ten ruter jest takim gniotem że nie współpracuje za dobrze z modemami. Ale w każdym razie, po pierwszym uruchomieniu rutera udało mi się skonfigurować na (domyślnym sofcie) połączenie z internetem po wifi. Było super do czasu restartu urządzenia - kompletny koniec. Modem w połączeniu z ruterem nie działa, robiłem już milion restartów, ustawień fabrycznych - ciągle mam problem z DNS'ami, chociaż nie wiem czy to prawda. Jak się zachowują lampki na ruterze - po włożeniu i wykryciu modemu mam ciągłą diodę na modemie co oznacza że ustanowił połączenie po LTE i po kilku sekundach znikach...
Modem po wsadzeniu do komputera działa prawidłowo. Nie wiem co z tym dalej robić. Piszecie tutaj o przerabianiu rutera ale skoro zadziałało mi pierwszym razem to może da się to jakoś skonfigurować
Jak masz słaby sygnał LTE to modem ci się po prostu resetuje z braku zasilania. E3272 też nie jest zbytnio energooszczędny. Zacznij od przedłużacza USB ustawienia modemu w miejscu o najlepszym sygnale.
Stron: 1 2
Przekierowanie