[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Ankieta: Czy złożyłeś już skargę
Nie i nie będę składał
Jeszcze nie, ale złożę
Już złożyłem !
Nie chce mi się
[Wyniki ankiety]
 
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 4 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
04-04-2014, 14:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2014 14:00 przez szopen.)
Post: #1
Lightbulb Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
PROŚBA - w tym wątku poruszamy tylko problemy prawne skargi !

Odpowiedź jest prosta. Śmieszne jest trolowanie Solorza, dekapciowanie może nam nieznacznie ułatwić życie, ale bez skarg (licznych) do UKE - sytuacja się nie zmieni.
Każdy prawnik powie Wam to samo - żeby wygrać w sądzie, albo wcześniej w UKE należy przedstawić dowody, że wprowadzenie recaptscha zwanego pieszczotliwie kapciem spowodowało dla użytkownika Aero 2 ograniczenia większe niż mają komercyjni użytkownicy. Tylko i wyłącznie dowody są w stanie skutecznie uzasadnić naszą skargę i uczynić ją prawnie skuteczną. Tylko i wyłącznie dowód, że Aero 2 naruszyło pkt. 4 decyzji, może przynieść rezultat w postaci interwencji UKE.

Poprawka z 10 kwietnia: dowodów UKE ma już dość, więc można składać skargi i bez materiału dowodowego. Teraz głównie liczy się ilość skarg.

Wszystkie inne metody i przekomarzanie się w dyskusjach, to tylko bezużyteczne bicie piany (punkt widzenia prawnika).

Dlatego poniżej wzór skargi, oraz metoda jak wydobyć dowody rzeczowe naruszenia prawa przez Aero 2.

Autor tego tekstu wyraża zgodę na nieodpłatne kopiowanie tekstu lub fragmentów, celem złożenia skargi do UKE, oraz organizowania protestów w internecie.

Przykładowa skarga:
(UWAGA: dobra skarga to nie taka z wywodami na 10 stron maszynopisu, ale taka która w jednym zdaniu dowodzi naruszenia prawa przez Aero2).

Niniejszym składam skargę na naruszenie art.4 decyzji, przyznającej Aero 2 sp z oo koncesję, z uwagi na wprowadzenie kodu captcha.
UZASADNIENIE
1.wprowadzenie kodu captcha naruszyło pkt 4. c. decyzji - decyzja stanowi, że jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych
2. Aero2 uniemożliwia połączenie się przez przeglądarkę OperaMini, ponieważ protokół stosowany w OperzeMini nie ma możliwości przekierowania do strony kodu captcha. Problemy występują także przy stosowaniu innych przeglądarek. Korzystanie tylko z poczty (protokoły POP i IMAP, bez korzystania z przeglądarki http) stało się niemożliwe.
3. Ograniczenie to nie występuje u użytkowników płatnych łączy
4. Reasumując - udowodnionym uznać należy naruszenie pkt 4 decyzji koncesyjnej

Składanie skarg przez EPUAP: link
można także na adres cik@uke.gov.pl - w tym przypadku podajemy w e-mailu swoje dane włącznie z numerem PESEL
----------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja postępowania w celu skutecznego złożenia skargi
dla użytkowników mających modem hi-link podłączony do routera wi-fi.
Może zadziałać także w przypadku innych urządzeń/konfiguracji sprzętu
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Co jest najważniejsze w całej procedurze z prawnego punktu widzenia? Ano fakt, że użytkownika BDI nie mogą dotykać inne ograniczenia niż klienta komercyjnego, gdy idzie o wszelkie protokoły komunikacyjne (http, itd.)

Przypomnienia wymaga fakt iż:
a/ Aero 2 MUSI działać zgodnie z obowiązującym prawem
b/ skargi mogą składać tylko obywatele działający zgodnie z prawem
c/ żaden przepis prawa nie nakazuje korzystania z wyszukiwarki (jakiejkolwiek, a w szczególności Google)
d/ żaden przepis prawa nie nakazuje wyjmowania i wkładania modemu usb, w celu uzyskania połączenia
e/ niepisaną, ale przestrzeganą w państwie prawa jest zasada prawna, dla podmiotów prawa: "co nie jest zabronione - to jest dozwolone", a dla urzędów "co nie jest dozwolone to jest zabronione".

Czas na zdobycie dowodów rzeczowych:

1. konfigurujemy wszystkie używane przeglądarki internetowe tak, aby nie uruchamiały automatycznie wyszukiwarki Google, sprawdzamy wszystkie używane programy pocztowe czy nie ma odwołań do wyszukiwarki Google lub konta na Google. Wszędzie ustawiamy aby przeglądarka otwierała się wyświetlając poprzednie sesje, w IE możemy ustawić jako stronę startową nasz bank. Wskazane jest też ustawienie „na sztywno” adresów serwerów DNS np. główny 213.241.79.38 (Netia) dodatkowy 208.67.222.222 (OpenDNS)

2. Włączamy wszystkie przeglądarki, otwierając pożyteczne strony (a nie filmiki i mp3, np. logowanie do naszego banku, stronę Sejmu RP, Ministerstwa, albo Urzędu Komunikacji Elektronicznej) i klientów pocztowych, ustawiamy to tak żeby otwierało karty z ostatniej sesji

3. Czekamy, aż Aero 2 po godzinie się rozłączy. W tym czasie możemy sobie nawet zagrać, posłuchać radia albo coś pooglądać

4. Wyłączamy wszystkie programy i przeglądarki ( leniwi mogą po prostu restartować komputer).

5. Zaczynamy kręcić film (obojętne czy jakimś programem do filmowania ekranu czy zewnętrznym aparatem), albo robimy zdjęcia.

6. Włączamy klienta pocztowego i filmujemy jak komputer wyświetla komunikat że brak jest połączenia internetowego.
Włączamy po kolei wszystkie przeglądarki i klientów pocztowych i dokumentujemy fakt, że nic nie działa i CO NAJWAŻNIEJSZE - że w żadnym wypadku nie następuje automatyczne przekierowanie na stronę captcha firmy Aero2.

My nie mamy obowiązku korzystać z wyszukiwarek które przekierowują do kapcia, ale Aero 2 ma obowiązek zapewnić do 512 kb w zakresie WSZELKICH protokołów internetowych,

Teraz możemy złożyć legalną skargę do UKE, najlepiej za pośrednictwem EPUAP, albo klasycznym listem poleconym. Do skargi dołączamy wszystkie filmy i zdjęcia świadczące o tym, że nie działają protokoły http, pop, etc
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 4 użytkowników podziękowało użytkownikowi Jacek ZZPD za tę wiadomość:
areuo (2014-04-05), Fenio (2014-04-05), spag (2014-04-04), szopen (2014-04-04)
04-04-2014, 15:09
Post: #2
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Poszło!:-)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował użytkownikowi Mariusz Sarnowski za tę wiadomość:
Jacek ZZPD (2014-04-04)
04-04-2014, 15:14
Post: #3
Odp: RE: Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
(04-04-2014 14:29)Jacek ZZPD napisał(a):  Odpowiedź jest prosta. Śmieszne jest trolowanie Solorza, dekapciowanie może nam nieznacznie ułatwić życie, ale bez skarg (licznych) do UKE - sytuacja się nie zmieni.
Każdy prawnik powie Wam to samo - żeby wygrać w sądzie, albo wcześniej w UKE należy przedstawić dowody, że wprowadzenie recaptscha zwanego pieszczotliwie kapciem spowodowało dla użytkownika Aero 2 ograniczenia większe niż mają komercyjni użytkownicy. Tylko i wyłącznie dowody są w stanie skutecznie uzasadnić naszą skargę i uczynić ją prawnie skuteczną. Tylko i wyłącznie dowód, że Aero 2 naruszyło pkt. 4 decyzji, może przynieść rezultat w postaci interwencji UKE.
Wszystkie inne metody i przekomarzanie się w dyskusjach, to tylko bezużyteczne bicie piany (punkt widzenia prawnika).
Brawo Punkt widzenia prawnika pokrywa sie z tym co ja mysle, madry ruch a nie uzalanie się i lanie pomyj jaki to ZSZ brzydki i jaką ma przeszłość.
Tylko prawny sposob moze byc a nie biadolenie.
Aero2 od początku nie było nastawione na szerokie działania promujace BDI bo nie musieli, pozniej były kolejne przeszkody w koncu bylo nazwijmy normalnie poki nie wymyślili kolejnego utrudnienia. Z punktu widzenia biznesowego jest to rozsądne (po co podgryzac usługi na ktorych sie zarabia) ale nikt nie zobowiazywal Aero2 do brania udziału w przetargu a jeśli sie juz wygrało to wypada warunki wypełnić zgodnie z obowiązującym prawem i na tym trzeba opierać argumentację.


從我的 用 Galaxy Note II LTE 發送
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
04-04-2014, 19:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2014 23:32 przez Fenio.)
Post: #4
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
W skargach proponował bym również poruszyć fakt narzucenia ograniczenia w działaniu Aero2 tylko do systemów wyposażonych w przeglądarki internetowe. Takie ograniczenie nie funkcjonuje w żadnym komercyjnym dostępie mobilnym. Tak samo żadna oferta komercyjna nie wymaga od użytkownika obecności przed komputerem oraz przepisywania czegokolwiek wraz z ręcznym resetowaniem modemu.

Żeby zobrazować nonsens stosowania captchy w Aero2 można by użyć porównania do innych nonsensów. Co jeśli Aero2 użyło by weryfikacji w postaci przymusu odśpiewania przez użytkownika do mikrofonu usłyszanej piosenki odgrywanej zamiast wyświetlania captchy ? Przecież było by to identyczny sposób "zabezpieczenia" co captcha tylko w innej formie (nie tekst lecz głos). Pisałem "zabezpieczenia" bo czym właściwie jest captcha i do czego służy (oficjalnie) w Aero2 ? Czy jest to forma ograniczenia dostępu do internetu dla osób które używają internetu w sposób legalny, zgodny z regulaminem Aero2 ale inny niż by tego chcieli ludzie zarządzający Aero2 ? Jeśli tak to stoi to w sprzeczności z wymogiem jakim MUSI sprostać BDI aby wypełnić zobowiązania warte wiele milionów złotych.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował użytkownikowi Fenio za tę wiadomość:
Jacek ZZPD (2014-04-05)
05-04-2014, 00:12
Post: #5
RE: Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
To już jest poruszone w treści skargi cytuję : "Korzystanie tylko z poczty (protokoły POP i IMAP, bez korzystania z przeglądarki http) stało się niemożliwe."
Argumentacja Twoja słuszną jest , nadal jednak twierdzę że skarga musi być jak najprostsza. W prawie bowiem wystarczy jeden dobry argument, aby unieważnić jakąś decyzję w całości. A zarzucanie UKE grubymi tomami akt, spowoduje tylko przewlekłość postępowania.

P.S. bardzo podoba mi się pomysł ze śpiewaniem! Czemu Google jeszcze na to nie wpadło? Moja znajoma ma +23 dioptrie, dlatego od paru dni BDI stał się dla niej jedynie marzeniem, a przecież głos ma całkiem ładny.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
05-04-2014, 19:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2014 19:20 przez the_foe.)
Post: #6
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Skarga na captcha jest weak. Przeciez Prawo Telekomunikacyjne narzuca obowiązek podmiotowi swiadczacemu uslugi:
Cytat:Przedsiębiorca wyznaczony może przerwać albo w istotnym zakresie ograniczyć świadczenie usługi, do której świadczenia został wyznaczony, lub zmienić warunki świadczenia tej usługi, jeżeli zachodzą uzasadnione okoliczności uniemożliwiające spełnienie wymagań dotyczących:
1) zachowania ciągłości świadczenia usług telekomunikacyjnych w przypadku awarii sieci telekomunikacyjnej lub w sytuacjach szczególnego zagrożenia,
2) zachowania ochrony integralności sieci,
3) interoperacyjności usług,
4) zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej lub ochrony danych w sieci,
spełniania wymagań dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej
– informując Prezesa UKE o przyczynach, czasie trwania lub przewidywanym terminie, w którym świadczenie usługi powszechnej będzie przerwane, ograni-czone lub zostaną zmienione warunki świadczenia tej usługi

Tak więc UKE musiało wiedziec o tych zmianach zanim one nastąpiły.
Solorzowe imperium uznało, ze skoro UKE nie interweniowało, to się nie sprzeciwia. I dlatego teraz UKE bedzie uprawiać wygibasy myślowe by Aero usprawiedliwić.
IMO jedynym sposobobem, zeby UKE ruszyło zadek i wzieło sie do roboty to podanie im na tacy argumentu innego niż ten do których Solorz już ich przekonał. Pan Krok ich przekonał, ze w obecnej postaci uzytkownicy zagrażają intergralności sieci poprzez nadużywanie jej. Zapewne jego prawnicy argumentują, ze system CAPTCHA jest odpowiednikiem limitów transferowych i opłat za realny transfer w komercyjnej sieci. Tak samo pozwalają utrzymać intergralność sieci.
Trzeba przedstwić więc kontragumenty na skuteczność i praworządność metod a nie samego powodu. Bo jak pisałem UKE dał Aero zielone swiatlo na rozwiazanie problemu juz dawno.
Tak więc należy zaznaczyć:
a) zmiany wprowadzają zasadę odpowiedzialnosci zbiorowej i to w sytacji, kiedy operator bez zadnych problemów może zindetyfikować użytkownika naduzywającego transferu lub blokujących niepotrzebnie IP publiczne i włąśnie tych i tylko tych uzytkowników zaprosić to procedury CAPTCHA. Zasada odpowiedzialności zbiorowej jest niedopuszczalna w państwie prawa, artukułuje to z KRP, prawo unijne i międzynarodowe prawa człowieka i obywatela.
b) zmiany są zbyt skomplikowane, mimo, że istnieją prostsze sposoby ich wprowadzenia. Osoby niepełnosprawne mogą nie być w stanie im podołać. Wymaganie od nich dokumentów potwierdzających swoją ułomność to zbyt daleko idąca ingerencja w prawo do danych osobowych. Powinien się tym zająć GIODO.
c) zmiany wpływają negatywnie na rynek poprzez wprowadzenie nietypowych rozwiązań nie branych dotychczas pod uwagę przez producentów. Trudno wymagać od całego swiata ze będą wspierać w swoich urządzeniach dziwne rozwiązania dostawcy z Polski. UKE powinno (jesli nie ma obowiązku) wymagać od wszytkich podmiotów zgodności elektronicznej. Obecnie, po zmianach, BDI nie bedzie działać na urządzeniach:
- które nie mają przeglądarki WWW
- które są zabiezbieczone przed atakami typu DNS rebound
- które wykonują połączenie przez serwery proxy (czesto w celu oszczedzania pasma!)
- które mają ograniczony interfejs (np. stacjonarne telefony do rozmów p2p)
- które działają wyłącznie w trybie tekstowym
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
15-04-2014, 22:47
Post: #7
RE: Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Poszło;-)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-04-2014, 15:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2014 17:38 przez grzech1991.)
Post: #8
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
aero wogule czyta te skargi bo zastanawiam się czy jest sens pisać do nich (kilkakrotnie pisałem do aero i zero odzewu). Ktoś prócz UKE ma wpływ na sprawę?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-04-2014, 17:38
Post: #9
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Przecież skargę do UKE wysyłasz Wink a nie do aero
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-04-2014, 17:57
Post: #10
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Odpowiedź do mnie na skargę:

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na przesłaną przez Pana w dniu 14 kwietnia 2014 r. korespondencję e-mail (skargę) do Urzędu Komunikacji Elektronicznej – Centrala w Warszawie, w sprawie dotyczącej wprowadzenia przez Spółkę Aero2 mechanizmu captcha do usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu (BDI), w treści poniżej uprzejmie wyjaśniam, co następuje.
Spółka Aero2 udostępnia usługę BDI na podstawie decyzji wydanej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezesa UKE) z dnia 10 listopada 2009 r., zmieniona decyzją Prezesa UKE z dnia 4 września 2012 r., a dotycząca rezerwacji na rzecz Spółki Aero2 częstotliwości z zakresu 2570-2620 MHz, (dalej jako: „Decyzja Rezerwacyjna”). Graniczną datą wygaśnięcia usługi BDI jest 21 grudnia 2016 r., po upływie którego Spółka Aero2 nie będzie miała obowiązku świadczenia BDI.
W Decyzji Rezerwacyjnej Prezes UKE zobowiązał Spółkę Aero2 do:
1. przeznaczenia, co najmniej 20% pojemności sieci na świadczenie BDI i świadczenia usług odpłatnych, wyłącznie wówczas, gdy równocześnie na tym samym obszarze i w tym samym czasie zostanie zapewniony BDI;
2. zapewnienia dostępu przez sieć o charakterze otwartym i udostępnienia go nieoznaczonemu gronu odbiorców, analogicznie do działających punktów dostępowych WiFi (tzw. hot spoty);
3. wprowadzenia i zapewnienia mechanizmu zarządzania ruchem w sieci, który zapewni:
· czas jednorazowego dostępu/jednorazowej sesji w/do BDI na poziomie nie dłuższym niż 60 minut;
· prędkość dostępu na poziomie nie mniejszym niż 128 kb/s i nie większym niż 256 kb/s w ciągu pierwszych 12 miesięcy oraz nie mniejszym niż 256 kb/s i nie większym niż 512 kb/s w okresie kolejnych 36 miesięcy;
· zapewnienia, że ograniczenia treści i protokołów dostępnych dla użytkowników korzystających z BDI, nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkowników usług płatnych;
· zagwarantowania, takiej organizacji i konfiguracji sieci oraz jej funkcjonalności, która zapewni interoperacyjność z dostępnymi na rynku urządzeniami końcowymi.
Prezes UKE nakładając na Aero2 obowiązki określone Decyzją Rezerwacyjną w zakresie dostarczania BDI, realizował postulat dostarczania tzw. „Internetu socjalnego”, czyli umożliwienia bezpłatnego dostępu do sieci Internet, z ograniczonymi parametrami przepływności, osobom wykluczonym cyfrowo, nie mającym innej formy dostępu do Internetu, które BDI używać będą do np. sprawdzenia poczty elektronicznej, przeglądania stron www bądź kontaktu z urzędami administracji publicznej poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą.
Wzrost popularności usługi BDI spowodował, że zmalała efektywność w rzeczywistym zapewnieniu przez Spółkę Aero2 usługi zgodnie z Decyzją Rezerwacyjną. W praktyce korzystania przez użytkowników z usługi BDI, przerywana sesja była automatycznie łączona ponownie przez oprogramowanie sterujące urządzeniem (np. modemem), z którego korzystają użytkownicy BDI, praktycznie bez konieczności ingerowania przez korzystającego w ten proces. W rezultacie ponad połowa użytkowników BDI korzysta z automatycznego wznawiania sesji, wydłużając znacząco czas sesji efektywnej, co ma negatywny wpływ na dostępność BDI dla wszystkich zainteresowanych usługą.
Mechanizm captcha został wprowadzony przez Spółkę m.in. po to, aby poprawić stopień przestrzegania zobowiązania zawartego w Decyzji Rezerwacyjnej, w taki sposób, aby jednorazowa sesja nie trwała dłużej niż 60 min, a także zmniejszenia ryzyka zaburzenia konkurencji, w szczególności względem ofert komercyjnych istniejących na rynku. Ponadto zastosowanie mechanizmu captcha ma na celu ograniczenie niestandardowych działań podejmowanych przez część użytkowników, którzy wykorzystują usługę BDI niezgodnie z Regulaminem oraz warunkami Decyzji Rezerwacyjnej m.in. do automatycznego podtrzymywania rozłączonej sesji, wykorzystywania kart SIM w urządzeniach do łączności między automatami czy też generowania wysokich wolumenów danych ściąganych za pośrednictwem BDI.
Odnosząc się do Pana zastrzeżeń, jakoby wprowadzenie mechanizmu captcha przez Spółkę Aero2, stanowiło naruszenie warunków Decyzji Rezerwacyjnej, a konkretnie pkt 4 tej decyzji w zakresie:
1) dotyczącym obowiązku zapewnienia przez Spółkę Aero2 dostępu przez sieć o charakterze otwartym i udostępniania go nieoznaczonemu gronu odbiorców, analogicznie do działających punktów dostępowych WiFi (tzw. hot spoty) pragnę wyjaśnić, iż kwestia sieci o charakterze otwartym oraz udostępniania BDI nieoznaczonemu gronu odbiorców była poruszana już na etapie wyjaśnień treści dokumentacji przetargowej na rezerwację częstotliwości z zakresu 2570 – 2620 MHz na obszarze całego kraju. Prezes UKE zajął w nich stanowisko, że przez
„sieć o charakterze otwartym” należy rozumieć sieć telekomunikacją, do której dostęp mają wszyscy użytkownicy końcowi, którzy znajdują się na obszarze objętym BDI, bez konieczności zakupu usługi u podmiotu wyłonionego w przetargu. Prezes UKE wskazał, że pojęcie dostępu „do nieoznaczonego grona odbiorców” oznacza, iż użytkownicy końcowi, w szczególności ich liczba i oznaczenie geograficzne, nie muszą być znane podmiotowi wyłonionemu w przetargu, zaś niezapewnienie BDI kolejnym użytkownikom może wynikać tylko z ograniczeń w pojemności sieci w danym miejscu lub czasie. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż samo wprowadzenie mechanizmu captcha nie wprowadza ograniczenia odnośnie dostępności do sieci telekomunikacyjnej Aero2, nie ogranicza grona użytkowników końcowych ze względu na inne parametry niż pojemność sieci w danym miejscu lub czasie.
2) dotyczącym obowiązku zapewnienia przez Spółkę Aero2, że ograniczenia treści i protokołów dostępnych dla użytkowników korzystających z BDI, nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkowników usług płatnych pragnę wyjaśnić, iż wprowadzenie mechanizmu captcha z punktu widzenia zarządzania zasobami częstotliwości oraz korzystania z usługi BDI, oznacza wyłącznie przerywanie sesji nieodpłatnego dostępu do Internetu i konieczność nawiązania kolejnej poprzez wpisanie kodu. Po jego wpisaniu i nawiązaniu kolejnego 60 minutowego połączenia, użytkownik BDI nie jest w żaden sposób ograniczany w dostępie do treści i protokołów.
3) dotyczącym obowiązku zagwarantowania przez Spółkę Aero2 takiej organizacji i konfiguracji sieci oraz jej funkcjonalności, która zapewniłaby interoperacyjność z dostępnymi na rynku urządzeniami końcowymi pragnę wyjaśnić, iż wprowadzenie mechanizmu captcha nie ma wpływu na organizację i konfigurację sieci telekomunikacyjnej Aero2 (sieci radiowej), zgodnie z ustawową definicją sieci telekomunikacyjnej rozumianej jako systemy transmisyjne oraz urządzenia komutacyjne lub przekierowujące, a także inne zasoby, w tym nieaktywne fragmenty sieci, które umożliwiają nadawanie, odbiór lub transmisję sygnałów.
Mając powyższe na uwadze, pragnę jednoznacznie wskazać, iż wykorzystywanie BDI przez użytkowników dla nawigacji samochodowej, monitoringu firmy, systemów komunikacji machine to machine, czy też ściągania dużego wolumenu danych, jest sprzeczne z celem regulacyjnym dotyczącym zobowiązania Aero2 do dostarczania usługi BDI.
Wprowadzenie przez Spółkę Aero2 mechanizmu captcha nie narusza warunków Decyzji Rezerwacyjnej.
Prezes UKE informuje, iż stale analizuje działania podejmowane przez Spółkę Aero2 w ramach świadczonej przez Spółkę usługi BDI i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości bądź naruszenia warunków Decyzji Rezerwacyjnej, Prezes UKE podejmie stosowne kroki, przewidziane przepisami prawa.
W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801-900-853 (koszt połączenia zgodny
z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub 22 534-91-74 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu 08:15 - 16:15.

z poważaniem
Paweł Kucharczyk

Centrum Informacji Konsumenckiej
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-04-2014, 18:38
Post: #11
Odp: Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Cytat:Prezes UKE zajął w nich stanowisko, że przez
„sieć o charakterze otwartym” należy rozumieć sieć telekomunikacją, do której dostęp mają wszyscy użytkownicy końcowi, którzy znajdują się na obszarze objętym BDI, bez konieczności zakupu usługi u podmiotu wyłonionego w przetargu. Prezes UKE wskazał, że pojęcie dostępu „do nieoznaczonego grona odbiorców” oznacza, iż użytkownicy końcowi, w szczególności ich liczba i oznaczenie geograficzne, nie muszą być znane podmiotowi wyłonionemu w przetargu, zaś niezapewnienie BDI kolejnym użytkownikom może wynikać tylko z ograniczeń w pojemności sieci w danym miejscu lub czasie. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż samo wprowadzenie mechanizmu captcha nie wprowadza ograniczenia odnośnie dostępności do sieci telekomunikacyjnej Aero2, nie ogranicza grona użytkowników końcowych ze względu na inne parametry niż pojemność sieci w danym miejscu lub czasie.

Będę nudny jak to się ma do decyzji o koncesji?
Czy oni w UKE nie czytają decyzji które wydali?

從我的 用 Galaxy Note II LTE 發送
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-04-2014, 21:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-04-2014 11:32 przez grzech1991.)
Post: #12
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Cytat:Przecież skargę do UKE wysyłasz Wink a nie do aero
sorry nie doczytałem tematu

Cytat: Czy oni w UKE nie czytają decyzji które wydali?


ja bym się zapytał inaczej czy oni czytają co piszą

Cytat: Należy podkreślić, że wprowadzenie kodu captcha nie narusza regulacji zawartych w decyzji Prezesa UKE. Stanowi ona jedynie, że jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu do nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych. Z zapisu tego wynika, że po wprowadzeniu captcha dla użytkowników BDI, Aero 2 powinna zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych.


i

Cytat: "W związku z powyższym dopóki nie zaistnieje sytuacja różniąca przez Spółkę ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z BDI oraz dostępnych dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych, trudno mówić o naruszeniu zapisów decyzji Prezesa UKE"


wogule cała treść tego co napisali jest niezbyt spójna
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-04-2014, 22:48
Post: #13
RE: Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Chyba za bardzo uzależniliśmy się od elektroniki komputerów i internetu. Niestety, ale właśnie Aero2 uświadomiło mi, że jakakolwiek awaria lub świadome działanie osób trzecich ograniczające mi dostęp do tych gadżetów technicznych, powodują nie tylko zbędny stres i stratę czasu, ale wręcz uniemożliwiają mi normalne życie. Od początku kwietnia nie wysłałem przelewu z banku, czynsz niezapłacony, a co będzie gdy podjadę na stację paliw i okaże się, że Visa nie działa tylko dlatego bo nie łączy?
Musiałem znaleźć wyjście awaryjne - próbuję z Heyah, ale jest kiepściutko - zanim wysłałem przelew system automatycznie się zaktualizował i zeżarł 50 MB, strona www ładuje się 10 minut. Awaryjnie podpinam telefon z Orange, żeby napisać na tym forum, że Aero2 nadal nie działa - nie wyświetla kapcia, więc nie działa.
I na ten zarzut UKE nie odpowiedział. A ja nadal będę upierdliwy i nie zmienię sprzętu. Nadal nie będę przekładał hi-linka z routera do kompa i z powrotem. Przed kapciem działało normalnie. Jest duża grupa użytkowników którym do tej pory wszystko działało bez problemu, a teraz nie działa. I z pewnością jest to ograniczenie, które nie dotyka użytkowników płatnych łączy. Zatem opublikowana wyżej odpowiedź z UKE, jest zwykłą ewaluacją, naginaniem faktów do potrzeb właściciela sieci.

Pytanie do @k0nr4d: a który wzór skargi stosowałeś (czy może własną), bo treść skargi też jest tu ważna?

Ja też dostałem odpowiedź (skarga dokładnie w/g wzoru z pierwszego postu), ale konia z rzędem temu kto to zrozumie (nie chodzi mi o angielski)Smile:
[Obrazek: bb37b8b5e32f0058m.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
17-04-2014, 14:38 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-04-2014 08:24 przez Jacek ZZPD.)
Post: #14
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
@k0nr4d - dzięki za info. Z tego wynika, że ja powinienem otrzymać identyczną odpowiedź.

Zatem spróbujmy ustosunkować się do wyjaśnień UKE:

cyt.: "Mechanizm captcha został wprowadzony przez Spółkę m.in. po to, aby poprawić stopień przestrzegania zobowiązania zawartego w Decyzji Rezerwacyjnej, w taki sposób, aby jednorazowa sesja nie trwała dłużej niż 60 min, a także zmniejszenia ryzyka zaburzenia konkurencji, w szczególności względem ofert komercyjnych istniejących na rynku."
To twierdzenie UKE mija się ze stanem faktycznym, ponieważ w okresie wcześniejszym jednorazowa sesja trwa max 60 min, po czym następowało automatyczne rozłączenie. Obecnie - także sesja trwa max 60 min, po czym następuje automatyczne rozłączenie. Resume - mechanizm captscha wbrew twierdzeniom UKE nie jest elementem koniecznym do prawidłowego rozłączania po 60 minutach.

cyt.: "a konkretnie pkt 4 tej decyzji w zakresie:
1) dotyczącym obowiązku zapewnienia przez Spółkę Aero2 dostępu przez sieć o charakterze otwartym"

Tu możemy dyskutować o definicji pojęcia "sieć otwarta". Prawo nie definiuje tego pojęcia i o ile wiem polskie Sądy nie zajmowały się jeszcze tym problemem. Zatem za Wikipedią i literaturą informatyczną należy przyjąć że "sieć otwarta" jest to taki rodzaj sieci który nie jest chroniony hasłem dostępu, albo jest chroniony hasłem powszechnie znanym. Przykładem mogą być punkty dostępu APN, np. w Orange APN "internet", użytkownik "internet" hasło "internet", a w BDI: APN "darmowy" nazwa użytkownika i hasło należy pozostawić puste. Wprowadzenie dodatkowego hasła dostępu w postaci jednorazowo generowanego kodu captscha skutkuje utratą statusu "sieci otwartej", ponieważ nie jest to hasło powszechnie znane, lecz nadawane indywidualnie pojedynczemu użytkownikowi.
dalej : " Prezes UKE zajął w nich stanowisko, że przez
„sieć o charakterze otwartym” należy rozumieć sieć telekomunikacją, do której dostęp mają wszyscy użytkownicy końcowi"

W przypadku takiego definiowania sieci otwartej stwierdzić należy, że BDI z dniem 1.04.2014 przestała być siecią otwartą w rozumieniu prezesa UKE, ponieważ nie mają do tej sieci dostępu wszyscy użytkownicy końcowi. Przykładowo dostęp utraciły osoby z wadami wzroku, osoby nie posiadające przeglądarek internetowych, oraz duże grono użytkowników modemów typu hi-link podłączonych do routerów sieciowych.

cyt.: "2) dotyczącym obowiązku zapewnienia przez Spółkę Aero2, że ograniczenia treści i protokołów dostępnych dla użytkowników korzystających z BDI, nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkowników usług płatnych pragnę wyjaśnić, iż wprowadzenie mechanizmu captcha z punktu widzenia zarządzania zasobami częstotliwości oraz korzystania z usługi BDI, oznacza wyłącznie przerywanie sesji nieodpłatnego dostępu do Internetu i konieczność nawiązania kolejnej poprzez wpisanie kodu"
W tym twierdzeniu prezesa UKE widać już brak logiki. Mechanizm captscha nie przerywa połączenia, ponieważ jest to dokonywane prze automat który istniał już wcześniej. Nie ma też związku logicznego z zarządzaniem zasobami częstotliwości, ponieważ 20% zasobów ma być zarezerwowane dla BDI.
Prezes UKE NIE ODNIÓSŁ się do zarzutu, że przekierowanie do kodu captscha ogranicza czy nawet blokuje wszystkie protokoły komunikacyjne do chwili ponownego zalogowania się do sieci.

cyt.: "3) dotyczącym obowiązku zagwarantowania przez Spółkę Aero2 takiej organizacji i konfiguracji sieci oraz jej funkcjonalności, która zapewniłaby interoperacyjność z dostępnymi na rynku urządzeniami końcowymi "
Interoperacyjność sieci to termin prawny, definicja w ustawie Prawo telekomunikacyjne. Oznacza zdolność sieci telekomunikacyjnych do efektywnej współpracy w celu zapewnienia wzajemnego dostępu użytkowników do usług świadczonych w tych sieciach.
Użytkownicy wciąż zgłaszają brak od 1.04.2014 interoperacyjności BDI z zakupionymi wcześniej (i wcześniej działającymi interoperacyjnie z BDI) urządzeniami typu smartfony (podstawowe narzędzie odbierania e-poczty), modemy hi-link z routerami, zatem twierdzenia prezesa UKE mijają się znowu ze stanem faktycznym.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
17-04-2014, 16:26
Post: #15
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Może warto te uwagi odpowiednio przeformułować i odesłać?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
19-04-2014, 11:31 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-04-2014 11:35 przez grzech1991.)
Post: #16
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Ok zgoda, niech Ci będzie.

OSTATNI RAZ PRZYPOMINAM, DYSKUSJA TYLKO I WYŁĄCZNIE NT. SAMEJ SKARGI

KAŻDY KOLEJNY POST NIE NA TEMAT = WARN

Przepraszam, za moją nadgorliwość, ale tematów jest masa do dyskusji.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
19-04-2014, 19:06
Post: #17
RE: Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
(17-04-2014 16:26)jakubd napisał(a):  Może warto te uwagi odpowiednio przeformułować i odesłać?

Odsyłać nie warto, bo postępowanie skargowe przed UKE jest jednoinstancyjne.
Warto sporządzić nowy wzór skargi (ale trochę czasu mi brakuje, nie gniewajcie się ale praca w czynie społecznym w dobie kapitalizmu nawet mnie już nie bardzo podnieca), po to aby przygotować sobie grunt do wystąpienia w sądzie.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
24-04-2014, 15:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2014 15:04 przez K4r0lSz.)
Post: #18
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Ja dziś dostałem odpowiedź listownie... a jestem prawie pewny, że prosiłem o odpowiedź elektronicznie Smile i jest krótsza niż w poście.
Najbardziej podoba mi się zdanie, w którym mowa o wykluczeniu cyfrowym... teraz to każdy użytkownik musi poznać podstawy działania swojego sprzętu, także działanie Aero2 przyczyniło się do poprawy wiedzy społeczeństwa w zakresie sprzętu i oprogramowania Wink
Teraz wypadałoby, znając podejście UKE, znaleźć "wyłom" w ich rozumowaniu.

Funkcja SZUKAJ jest za darmo, nie na darmo.
Moje oferty na olx.pl Wink
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
24-04-2014, 15:23
Post: #19
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
Witam, ja taką otrzymałem odpowiedź dzisiaj:
https://app.box.com/s/z7nyd8i4nmtsye67awgi
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
25-04-2014, 00:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2014 00:31 przez szopen.)
Post: #20
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
są luki w tym wyjaśnieniu, jak i samej interpretacji decyzji, ale właściwie to nie ma o czym mówić, bo większość jeśli nie wszystkie zostały już na forum wskazane, a interpretacja UKE najwyraźniej sprzyja działaniom firmy Aero2

ciekawe jest choćby jak wygląda definicja "sieci otwartej" przyjęta do użycia w decyzji rezerwacyjnej, ponieważ to co jest w wyjaśnieniu różni się od powszechnie stosowanej definicji takiej sieci
np. też kwestia "sesji efektywnej" pojawiła się dopiero po kapciowej awanturze (najwyraźniej ktoś się już połapał, że nie jest możliwe przedłużenie zerwanej przez operatora sesji połączenia Wink )

luk jest więcej, ale to jak już dawno wspomniałem zadanie dla prawników, choć niewątpliwie w tym wyjaśnieniu wskazano też działania użytkowników (zapewne nielicznych) niezgodne z regulaminem (np. ruch m2m), ale co ma piernik do wiatraka?
(swoją drogą na tą okoliczność jest regulamin usługi)

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Aero Max K4r0lSz 15 22 326 16-10-2015 08:17
Ostatni post: jakubd
  Aero NOWY pakiet testowy szopen 1 5 739 25-08-2015 14:05
Ostatni post: jakubd
  Aero "Pakiet testowy" przedłużony do grudnia 2015 szopen 0 7 542 07-07-2015 12:25
Ostatni post: szopen
  Aero Mini Steaven 32 46 140 28-04-2015 14:19
Ostatni post: ftalo
  zmiana captcha w aero? goovcik 25 26 718 02-07-2014 13:44
Ostatni post: K4r0lSz



MyBB SQL Error

MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.

SQL Error:
1017 - Can't find file: './c1jdtech_forum/threadviews.MYI' (errno: 2 "No such file or directory")
Query:
INSERT INTO threadviews (tid) VALUES('2754')