[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
23-07-2020, 13:42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2020 13:47 przez mikołaj.)
Post: #1
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Witam. Posiadam modem 3372h pracujący z laptopem z windows 7. Do tej pory po podłączeniu modemu pojawiała się strona przeglądarki HiLink oraz otwierał się Mobile Partner. Po kliknięciu w JD.Tech lub w Sklep wyskakiwał kod captcha. Kilka dni temu zamiast kodu powielała się następna strona HiLink, lecz po kilku próbach pojawiał się ponownie kod. Ale od 3 dni cały czas powiela się strona HiLink, ale kodu nie moge uzyskać. Sprawdzałem w połączeniach, ustawieniach sieciowych, przywracałem ustawienia fabryczne modemu a po wejściu w panel sterowania uzyskiwałem info, że przyczyną może być brak rejestracji u operatora. Nic z tego nie rozumię. Pół dnia nad tym siedziałem i ...nic. Na pojawiającej się stronie HiLink widzę siłę sygnału, jakość czy jest to LTE, 3G lub 2G, ale cały czas widoczna jest informacja że brak połączenia. Jestem w terenie i bez netu jak bez ręki. Wersja oprogramowania mojego modemu: 22.328.62.00.159 a wersja interfejsu www to 17.100.19.00.159. Z góry dziękuje za pomoc. Mikołaj.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
23-07-2020, 14:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2020 14:48 przez szopen.)
Post: #2
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Podajesz sprzeczne informacje - modem to hilink albo nie-hilink (tradycyjny), więc do obsługi używasz
1) albo Mobile Partner (modem tradycyjny), jeśli masz hilinka, możesz go po prostu odinstalować
2) albo webUI hilinka (strona ładowana w przeglądarce), hilink również instaluje oprogramowanie w windows (dzięki temu masz automatyczne przekierowanie) - można to śmiało odinstalować bez podłączonego modemu, po jego ponownym podłączeniu proces instalacji powinien wystąpić automatycznie (po deinstalacji zalecam restart systemu)

Kluczowa jest obserwacja kontrolki LED modemu.

Do diagnostyki po prostu kup kartę SIM jakiegoś innego operatora (z jakimś sensownym pakietem danych), którego działanie jest pewne na tym terenie, na którym przebywasz lub użyj już posiadanej.

Po grzebaniu "we wszystkim" trudno zgadnąć gdzie leży problem, więc diagnostykę MUSISZ zrobić od zupełnych podstaw (dlatego sugeruję kartę SIM jakiegoś innego operatora, łączysz się z Playa, więc zamień karty miejscami, by przetestować modem, pamiętaj, że w Play APN to "internet" bez hasła i użytkownika, a w BDI "darmowy" również bez hasła i użytkownika).

Skoro jesteś "w terenie" to zapewne nie ma pewności czy akurat jesteś w miejscu o zasięgu CP/Plusa (lub Aero2), wszystkie sieci podlegają modernizacji na 5G więc nawet w miejscach, gdzie zwykle był zasięg mogą się pojawiać tymczasowo "dziury".

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował użytkownikowi szopen za tę wiadomość:
mikołaj (2020-07-24)
23-07-2020, 15:16
Post: #3
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Widziałem wpis z pytaniem na stronie bloga (komentarze są zablokowane i wymagają moderacji), ale dokładnie zadałbym ten same pytania co szopen:
1. Albo Mobile Partner, albo HiLink. Czy przypadkiem Mobile Partner nie jest pozostałością po modelu E3131? Nie jest potrzebny do E3372 typu HiLink.
2. Jeżeli dioda miga - to nie mamy połączenia (trzeba kliknąć przycisk połączenia na środku ekranu tak, żeby "zapaliła" się zielona dioda na tym przycisku).
Jeżeli dioda modemu jednak świeci, to mamy dziwny problem, które być nie powinno. Np. komputer ma jakieś inne połączenie z internetem/siecią WiFi.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował użytkownikowi jakubd za tę wiadomość:
mikołaj (2020-07-24)
24-07-2020, 22:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2020 15:39 przez szopen.)
Post: #4
RE: Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Witam Panie Jakubie. Rzeczywiście ten Mobile Partner to pozostałość po modemie 3131, ale prawie przez pół roku wszystko jakoś chodziło. Może cała przyczyna tkwi w tym, że kilka dni temu przestała poprawnie działać przeglądarka Google Chrome, więc ją zainstalowałem ponownie, ale tak mi się wydaje, że od tego momentu zaczęły się te kłopoty z "kapciem". Odinstalowałem Mobile Partnera, zrestartowałem komputer i dalej nie mogę wymusić pojawienia się kodu captcha. Po włożeniu modemu mruga dioda na zielono dwa krótkie błyski co ok. 3 sek. Po połączeniu, gdy na ekranie widać zielone strzałki połączenia, dioda miga pojedynczo na szafirowo co ok. 3 sek, ale połączenia z netem nie ma i nie pokazuje się kod. Do postu dołączam zrzuty ekranu z moich czynności. Ręce już mi opadają. Wróciłem na krótko do W-wy i jeżeli nie sprawiało by to wielkiego problemu, to mogę jutro podjechać we wskazane miejsce.Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Mikołaj.
1.
   
2.
   
3.
   
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
25-07-2020, 16:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2020 16:52 przez szopen.)
Post: #5
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Pozwoliłem sobie zedytować nieco posta, aby było łatwiej odnieść się do kolejnych screenshotów.

1a. Wygląda to na GUI hilinka (czasem taki "okrojony" screenshot bez kontekstu jest znacznie mniej użyteczny, niż gdyby np. w tym wypadku załapał się kawałek przeglądarki - to by jednoznacznie identyfikowało webUI, a tak zgaduję, dobrze, że Huawei stosuje doś ujednolicone GUI, z drugiej strony, nie daje to pewności, że akurat oglądamy webUI), aby uzyskać połączenie należy kliknąć w te zielone strzałki (o ile jest prawidłowa konfiguracja połączenia)
1b. Jeśli konfiguracja jest nieprawidłowa (a jest takie prawdopodobieństwo, bo nie widzę nazwy użytego profilu, a nie pamiętam czy w każdym hilinku to wygląda jednakowo) należy kliknąć w "ustawienia połączenia" i upewnić się, że profil zawiera APN o wartości "darmowy" (dla BDI, bo np. dla Playa to ma być: "internet", oczywiście wpisujemy bez cudzysłowów) oraz to jest domyślny profil połączenia (jeśli jest jedyny to raczej jest domyślny, jeśli jest ich kilka to należy wybrać ten pasujący do danego operatora i ustawić go jako domyślny) po prawidłowym skonfigurowaniu wracamy do 1a.

2. Ten SS wiele nie daje, potwierdza tylko, że hilink nie jest połączony z internetem (zgaduję, że wybrałeś połączenie które odpowiada hilinkowi), prawdopodobnie jest to związane z 1a lub 1b (a jeśli chodzi o sam SS to nie widać na nim w zasadzie żadnej istotnej informacji, nieco więcej byłoby po kliknięciu w "szczegóły" oraz "właściwości", z punktu widzenia tutaj przedstawionego problemu póki co nie widzę konieczności wnikania tak głęboko, bo stawiam na to, że rozwiązanie to punkt 1a/1b, ale jeśli się nie uda będzie trzeba szukać głębiej).

3. Tu za to widać kolejną pozostałość po klasycznym modemie (wspomnianym E3131) - masz niepotrzebnie skonfigurowane połączenie dial-up, jeśli już nie zamierzasz używać starego modemu, należałoby je usunąć (oprócz deinstalacji Mobile Partnera i ewentualnie innych aplikacji specyficznych dla E3131, jeśli takie używałeś)
Można to usunąć w:
Panel sterowania -> Opcje internetowe -> Połączenia
tu zaznaczasz połączenie o nazwie "aero2" i je usuwasz (oraz możesz usunąć też inne połączenia jeśli są w tym okienku, no chyba, że z jakiegoś korzystasz, bo są tam też np. połączenia PPoE, ale jeśli ich nie kojarzysz to usuń wszystkie - to zapobiegnie błędom z obrazka 3) na obrazku poniżej okienko z połączeniami jest puste (bo ten komputer nie używa połączeń dial-up ani żadnych innych tego typu, nie ma tam nic potrzebnego do pracy hilinka):
   


PS
W czasach wcale nie słabnącej epidemii covida sugeruję jednak maksymalnie ograniczyć bliskie spotkania z kimkolwiek spoza najbliższej rodziny i współpracowników… druga fala epidemii jest całkiem realnym zagrożeniem, bo ludzie zmęczeni kilkumiesięczną izolacją w tej chwili już zupełnie ignorują zagrożenie epidemiologiczne (co z tego, że np. w marketach w maskach jest jakieś 90% ludzi, skoro niemal wszyscy noszą je nieprawidłowo - nie zasłaniając nosa, ale nawet prawidłowo używana maseczka, było nie było, nie jest kombinezonem dającym 100% zabezpieczenia, tylko elementem zmniejszającym ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa, ale nie eliminującym tego ryzyka całkowicie).

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował użytkownikowi szopen za tę wiadomość:
mikołaj (2020-07-26)
26-07-2020, 09:17
Post: #6
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Szopen, dzięki za pomoc. Jesteś niezłym "kompozytorem"! Zrobiłem to co zalecałeś, czyli wykasowałem w połaczeniach to co było, czyli aero2 i połączenie szerokopasmowe. Następnie zrobiłem to co radziłeś w punkcie 1b. W konfiguracji nic nie było wpisane, więc wpisałem a APN: darmowy a w profil: internet ...i wreszcie pokazał się upragniony kod captcha. Co prawda po ok. godzinie musiałem poklikać (musiałem rozłączyć i połączyć), by wywołać go ponownie. Ciekawy jestem, czy jest szansa, by kod pokazywał się automatycznie po rozłączeniu się netu? Pozdrawiam Mikołaj.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-07-2020, 13:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2020 13:18 przez szopen.)
Post: #7
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Nie wiem, od lat nie używam BDI - moja karta po prostu była z wadliwej serii i uległa awarii, a nie mam motywacji by ją reklamować (i tak leżała jedynie jako zapas - warunki usługi są nieprzystające do dzisiejszych czasów, a captcha mi na tyle przeszkadzała, że nawet nie zdecydowałem się na reklamację karty).

PS upewnij się, że profil hilinka, który utworzyłeś jest domyślny

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował użytkownikowi szopen za tę wiadomość:
mikołaj (2020-07-27)
27-07-2020, 08:53
Post: #8
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
mikołaj napisał(a):Co prawda po ok. godzinie musiałem poklikać (musiałem rozłączyć i połączyć), by wywołać go ponownie. Ciekawy jestem, czy jest szansa, by kod pokazywał się automatycznie po rozłączeniu się netu?
Co prawda nie mam hilinka , ale mogę potwierdzić ( bo kilka razy w tygodniu łączę się będąc u rodziny z BDI) że z tymi kodami troszkę się pozmieniało i nie zawsze automatycznie strona do logowania się pojawia. Czasem właśnie trzeba ręcznie wyłączyć/wznowić połączenie ( w rodzinie zainstalowałem i ustawiłem do tego celu TNI zamiast mobile partnera). Problem jest jak zauważyłem często jeśli przerwanie połączenia nastąpiło na stronie google - np. w wynikach wyszukiwania.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował użytkownikowi tps4 za tę wiadomość:
mikołaj (2020-07-27)
29-07-2020, 15:02
Post: #9
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
To bardziej złożone - zmienił się internet, a nie kody.
Nie działa przekierowanie na kody jak używamy stron HTTPS - przekierowanie legalnie technicz nie da się zrobić tylko, jak korzystamy z protokołu http, a takich stron jest coraz mniej.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-07-2020, 15:57
Post: #10
RE: Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Ja nie twierdzę, ze kody się zmieniły tylko że "z kodami się troszkę pozmieniało"...
I nie wiem czy to jest problem z https lub jego brakiem bo na różnych stronach ukazuje się odpowiedni komunikat po zerwaniu połączenia po upływie czasu - przekierowanie do strony z captcha - np. screeny zrobione ze strony mającej https - allegro ( a czasem jednak się nie ukazuje - jak wyżej pisałem często było to na google).
Poniżej jak to u mnie wygląda po kolei:
               
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
30-07-2020, 01:41
Post: #11
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Heh z tą pełnoekranową reklama po kodzie to jakieś przegięcie Big Grin

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
30-07-2020, 10:34
Post: #12
Brak możliwości uzyskania kodu captcha.
Te reklamy są od dawna.
A komunikat na górze ekranu to wbudowana w system i/lub przeglądarkę) funkcjonalność sprawdzająca, czy jest internet czy nie ma (próba otwarcia jakiejś strony która ma zawsze ten sam adres i sprawdzenia, czy treść sie zgadza, czy pojawiło się jakieś przekierowanie, które zwykle oznacza tzw. captive portal, czyli taką stronę powitalną stosowaną często np. w bezpłatnych sieciach WiFi). Ta funkcja była w Windows chyba od XP (w Win7 i potem dzięki niej m.in. widać, czy jest internet, czy nie ma na ikonce konfiguracji WiFi/sieci), przeglądarki - nie wiem które i kiedy to sprawdzają.

Taki system ma wiele wad, przede wszystkim:
- opóźnienie w detekcji i czasem nieprawidłowe wykrycia
- dodatkowe obciążenie łącz płatnych za ilość danych i/lub wąskich (jak Aero2).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z Captcha na Raspberry Pi Zero W + OpenWrt + E3131s-2 lukasgl 1 643 29-01-2020 20:31
Ostatni post: szopen
  [Android 8]Nie można połączyć się ze stroną captcha gruby 2 1 417 20-12-2018 12:02
Ostatni post: gruby
  LG G4S - brak Aero2 LTE spag 1 1 664 09-06-2018 16:55
Ostatni post: jakubd
  Brak możliwości zalogowania się do sieci / brak lub niewłasciwa karta SIM Michal_B 2 2 606 19-11-2017 17:56
Ostatni post: jakubd
  brak aero bagy 2 3 219 27-09-2017 01:59
Ostatni post: jakubd