Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: zasięg 100%, połączenie też, ale brak internetu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam
Od kilkunastu miesięcy korzystam z Aero2, nigdy nie było problemu, zawsze pełny zasięg. Od 2 tygodni mam dalej pełny zasięg niestety nie ma szansy, aby w jakikolwiek sposób skorzystać z internetu: strony się nie otwierają, aplikacje korzystające z internetu pokazują, że jest błąd połączenia itp. Próbowałam w tym samym miejscu (Gliwice) 3 rożne modemy i zawsze jest to samo: pełny zasięg i połączenie, ale bez sieci. W innym miejscu (Zabrze) ten sam sprzęt, na tych samych ustawieniach działa bez zarzutu. Macie jakieś propozycje co może być przyczyną?
Niestety to wygląda na awarię stacji bazowej. Jeżeli masz kartę działającą w sieci Plus, spróbuj wymusić UMTS 900 MHz w modemie (jeżeli na to pozwala) i sprawdź, czy jest to samo. Jeżeli tak - to wina Plusa i stacji bazowej. Jeżeli nie - to wina Aero2 i warto im to zgłosić.
Niestety, ale modem działa w sieci Play (roaming). Posiadam modem Huawei E3131 i w jego ustawieniach nie da się wymusić UMTS 900 MHz ani żadnego innego.

//chyba chodziło o roaming? grzech1991
Rozumiem, że masz hi-linka, sterowanego przez przeglądarkę?

Aero2 nie działa, ale play tak? Czy wyświetla Ci się na karcie aero2 play (roaming)?
Karta jest tylko Aero2, innej nie posiadam. W zakładce "network settings", przy manualnym wymuszeniu sieci nie ma możliwości żeby zalogować na sieć inną niż aero2.
Po stracie systemu otwiera się przeglądarka (w moim wypadku Mozilla) oknem connect i zasięgiem (pełny zasięg). Na starcie jest informacja "play (roaming) 3G". Po kliknięciu connect wyskakuje, że połączono. Czyli wszystko jak do tej pory, ale nie otwierają się strony itp.
Czyli masz hi-linka.

W panelu sterowania wszystkie połączenia sieciowe, poza kartą hi-linka wyłączone?
W zasadzie to kolega potwierdził, że w innych lokalizacjach działa.
Ale faktycznie sieci WiFi powinny być niepodłączone.
Z tym samym modemem z tym samym PC? Jakub kojarzysz, aby była taka sytuacja, że jest zasięg a internetu kompletnie nie ma?
Tak, sam spotkałem się z taką sytuacją - stacja bazowa działała poprawnie, ale był problem z dostępem do usługi internetowej - tamto to była awaria stacji bazowej.
Czyli mam rozumieć, że wszystko wskazuje na awarie stacji bazowej? Co w tym momencie powinnam zrobić?
Napisałem w poście numer #2. Nic więcej nie można zrobić.
Modem działa w sieci Plus, a komunikat "Play (roaming)" to błąd oprogramowania błędnie interpretujący pracę w roamingu sieci Plus jako sieć Play.
Poza wymuszeniem 900MHz, można jeszcze antenę kierunkową ustawić w stronę innego BTSa.

http://forum.jdtech.pl/Watek-huawei-e313...-dzialania - polecam
Ale tu bardziej nas interesuje zainteresowanie operatora problemem.
Też miałem taki problem w Krakowie. Zasięg był, internetu brak. Długo czekałem, aż ruszą z naprawą awarii.
Z ustawieniem anteny na inny BTS też może być problem jeśli, obecny z awarią będzie siał mocniejszy sygnał niż pozostałe (tak bynajmniej mi się wydaje)
Zgłoś usterkę do aero.
Dobrze wypełnij na wstępie formularz zgłoszenia usterki by nie wydłużać czasu rozwiązania problemu.
Na bok raczej nie dzwoń bo to się mija z celem, bynajmniej tak było za czasu gdy ja próbowałem się dodzwonić.
Czyli najlepiej uderzyć do Aero z pytaniem czy nie ma awarii? Bo w zasadzie do Plusa to nie mam żadnych podstaw, aby się zwracać.
Co ciekawe, w tym modemie który posiadam, jeszcze przed połączeniem (czyli na opcji disconnected) w ustawianiach sieci można manualnie wymusić sieć, a akurat nie ma do wyboru sieci Plus. Tak jak pisałam, w tym modemie nigdzie nie ma opcji, w której wymusza się 900 Mhz lub jakiekolwiek inne.
Wg mapy zasięgu nadajnik Aero2 znajduje się dwie ulice ode mnie. Przy filtrowaniu mapy zasięgu, w tym samym miejscu pokazuje, że jest nadajnik Aero2 i Plus także rzeczywiście działa na Plusie.
Aero2 dość niemrawo analizuje raporty, ale można im wysłać reklamację na ich specjalnym formularzu (jest na stronie Aero2).
Natomiast propozycja zwrócenia się do plusa wynika z tego, że im bardziej zależy - ale trzeba w tym celu zostać abonentem Plusa np. kupując starter, albo korzystając z pomocy znajomego abonenta Plusa.
Dziękuję, za wszystkie odpowiedzi. Napisałam właśnie do Aero i będę ich gnębić wszelkimi sposobami, żeby coś z tym fantem zrobili.
Dodatkowo sprawdzałam dzisiaj połączenie w innej lokalizacji na terenie Gliwic, kilka ulic od mojego miejsca zamieszkania i problem jest ten sam, także to już nie pozostawia wątpliwości.
Odpowiedź w przedmiotowej sprawie z BOK:

Może to być wynik przeciążenia sieci tzn. zbyt wielu użytkowników w Pana okolicy korzysta w tym samym momencie z Aero2.

Aero2 korzysta z własnej infrastruktury nadajników. Do końca 2013 roku będą trwały prace mające na celu rozbudowę sieci. Budowa nowych nadajników skutkować może krótkotrwałymi i lokalnie występującymi trudnościami w dostępie do sieci.
Informujemy, ze zgodnie z Regulaminem BDI, Aero2 nie gwarantuje każdemu Korzystającemu, w każdym momencie i każdej lokalizacji minimalnej prędkości BDI. BDI jest udostępniany bez szczególnych gwarancji jakości.
Wspomina o tym w szczególności punkt 3.8 Regulaminu, stwierdzający iż: "(.) Operator zapewnia Bezpłatny Dostępu do Internetu w ramach możliwości technicznych (.) chyba że lokalne warunki techniczne dotyczące pojemności Sieci Telekomunikacyjnej Operatora nie będą umożliwiały takiego zalogowania."
Gdyby problem się powtarzał proszę o kontakt w celu sprawdzenia karty.

Porażka...
Odpowiedź wielce standardowa. Ciągle optuję za sprawdzeniem tego kartą Plusa.
W tym drugim miejscu, w którym dzisiaj sprawdzałam koleżanka tez ma kartę Aero. Po podłączeniu tamtej karty zupełnie innym modemem do tableta pokazało najpierw brak usług a potem, że połączenie plus. internet chodzi tak, że na jedna strona otwierała się dobrych kilka minut.
Nie mam możliwości sprawdzenia na karcie Plus.

Po moim powtórnym mailu do BOK, że nie ma sensu sprawdzać karty skoro inne też nie działają, otrzymałam odpowiedź czyli wycięty tekst z poprzedniego maila: ”Do końca 2013 roku będą trwały prace mające na celu rozbudowę sieci. Budowa nowych nadajników skutkować może krótkotrwałymi i lokalnie występującymi trudnościami w dostępie do sieci."

Jak za darmo, to mają wszystko nosie!
Stron: 1 2
Przekierowanie