[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 Głosów - 2.33 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemy z zakupami w Internecie
21-03-2012, 13:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2012 19:02 przez szopen.)
Post: #1
Problemy z zakupami w Internecie
Uważajcie na tego sprzedawcę:

http://allegro.pl/sklep/3066898_martinineo

Sprzedał mi modem, który miał działać z Aero2 ale nie działa. Kiedy chciałem wyjaśnić sprawę kontakt urwał się. Jego opisy w aukcji są śmieszne. Wszystkie modemy są najnowsze, najlepsze, najdroższe - niby kosztują 199Euro ale on sprzedaje za 150zł Big Grin Nie otrzymałem instrukcji obsługi w języky Polskim. Nie otrzymałem również paragonu czy faktury.


Witam czy ten modem działa z AEro2 ? Bo z opisu aukcji wynika, że tak !

http://allegro.pl/huawei-e352-s5-hspa-mo...76604.html

Jak mam go skonfigurować :?

Chyba zostałem oszukany bo widzę, że dużo osób pisze, że ten typ oszukuje z opisem :/

Moderator: Temat wątku zmieniony na bardziej pasujący do treści[color=green]
szopen: to ja zmieniię już ten tytuł do końca, bo na temat tytułowego modemu sa juz inne wątki[color]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
21-03-2012, 15:25
Post: #2
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
Ja widzę taki dużo mówiący opis na dole:
-> Do AERO 2 i POLSATU polecam inny modem: HUAWEI K3765-hv
Prawie na pewno E352s-5 nie działa z Aero2, ale nikt nie ryzykował z zakupem.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
21-03-2012, 18:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2012 02:05 przez szopen.)
Post: #3
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
przy takiej wielkości czcionki tego dopisku nawet nie ma co mówić o konieczności czytania "między wierszami", bo to jest zakamuflowana informacja:
NIE KUPUJ TEGO MODEMU DO AERO2 CZY POLSATU BO JEST NIEKOMPATYBILNY
tyle, że informacja ta się pojawiła dopiero gdy połowa kupujących już kupiła modem, więc pewnie będzie parę zwrotów


krótka piłka - jeśli kupiłeś modem przed 2012-03-14 10:03 to jest on "niezgodny z umową",
jeśli później to tylko ratuje rozwiązanie umowy w ciągu 10dni (sprzedaż internetowa)

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 12:26
Post: #4
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
A wy jesteście chyba bez szkoły! Od kiedy, że ktoś mi poleca to znaczy, że nie działa. To jest jego sugestia, która lata mi koło tyłka.

Nie potrzebuję jego poleceń i doradztwa bo ten modem z opisu akcji "-Modem działa w każdej sieci "

Poleca mi inny modem który jest w tej samej cenie z lipnymi parametrami No to nic tylko brać i ufać. A każdy modem z aukcji u ego ban to najdroższy, najlepszy, najszybszy.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 14:24
Post: #5
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
no cóż, w takim razie pogrubię słowo "zakamuflowana", o marketingowym bełkocie tego sprzedawcy pisałem już wielokrotnie...

zwracasz sprzęt i po kłopocie (a jeśli będziesz miał z tym problemy to się pochwal)

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 15:43
Post: #6
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
W rzeczy samej tekst "działa w każdej sieci" bez bezsensowny, bo mogę od ręki wskazać 2 sieci polskie i kilkadziesiąt zagranicznych, w których nie zadziała nigdy.
1. Sferia (sieć CDMA2000/EvDO)
2. Plus LTE/Cyfrowy Polsat LTE
Jakby się uprzeć, to można dodać Aero2 LTE 2,6 GHz Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 15:54
Post: #7
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
(22-03-2012 14:24)szopen napisał(a):  no cóż, w takim razie pogrubię słowo "zakamuflowana", o marketingowym bełkocie tego sprzedawcy pisałem już wielokrotnie...

zwracasz sprzęt i po kłopocie (a jeśli będziesz miał z tym problemy to się pochwal)
Zaproponuję mu wymianę na inny model o identycznych bądź lepszych parametrach, który będzie działał z Aero2

Jeżeli odda mi za przesyłkę do niego to odeślę. To nie moje widzimisię, żeby odsyłać więc ja nie będę ponosił koszty z tego tytułu. Jak już powiedziałem nie będę płacił 10zł za to, że jakiś typ naciągnął mnie.

Jak nie to:

1. POK i Policja
2. zgłoszenie do UOKiK za brak instrukcji w języku polskim
3. donos do urzędu skarbowego bo nie otrzymałem również żadnego paragonu czy faktury więc prawdopodobnie nie wystawił jej.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 16:51
Post: #8
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
To, że nie otrzymałeś paragonu ani faktury, to faktycznie poważne naruszenie skarbowe, ale paragon mógł się po prostu gdzieś zawieruszyć.
PS: Nie chce mi się szukać, co to jest POK?

W sumie ciekawe, czy brak instrukcji zgłasza się do UOKiKu, czy gdzieś indziej? Smile

Ja jednak popieram szopena i innych - robienie burzy w szklance wody w związku złym dobraniem kontrahenta to przesada. Zażądać pełnego zwrotu towaru, a za uchybienia - wraz z kosztami odesłania i już. A potem unikać tego człowieka. Absolutnie nie brać niczego innego od niego.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 17:50
Post: #9
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
(22-03-2012 16:51)jakubd napisał(a):  To, że nie otrzymałeś paragonu ani faktury, to faktycznie poważne naruszenie skarbowe, ale paragon mógł się po prostu gdzieś zawieruszyć.
PS: Nie chce mi się szukać, co to jest POK?

W sumie ciekawe, czy brak instrukcji zgłasza się do UOKiKu, czy gdzieś indziej? Smile

Ja jednak popieram szopena i innych - robienie burzy w szklance wody w związku złym dobraniem kontrahenta to przesada. Zażądać pełnego zwrotu towaru, a za uchybienia - wraz z kosztami odesłania i już. A potem unikać tego człowieka. Absolutnie nie brać niczego innego od niego.

Przed odesłaniem urządzenia poproszę o dosłanie paragonu albo duplikatu faktury. Zobaczę na datę i wyjdzie czy rozlicza się z podatku.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 18:19
Post: #10
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
Zauważ, że twoja prośba będzie dziwna - zasada numer jeden zwrotów jest taka, że bez zwrotu paragonu nikt ci nie przyjmie zwrotu towaru (wymóg urzędu skarbowego), a fakturę można wystawić z dowolną datą wsteczną więc i tak nic nie sprawdzisz...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 18:31
Post: #11
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
(22-03-2012 18:19)jakubd napisał(a):  Zauważ, że twoja prośba będzie dziwna - zasada numer jeden zwrotów jest taka, że bez zwrotu paragonu nikt ci nie przyjmie zwrotu towaru (wymóg urzędu skarbowego), a fakturę można wystawić z dowolną datą wsteczną więc i tak nic nie sprawdzisz...

Nie otrzymałem paragonu więc nie moge go oddać. Kolejna sprawa, że paragon jest niepotrzebny. Dlatego zawsze powinno brać się faktury bo można poprosić duplikat i z głowy.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 18:43
Post: #12
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
W sumie nie wiem, czy klient ma prawo zażądać faktury na osobę fizyczną - problem (właśnie rozglądam się za kasą fiskalną, stąd robię rozeznanie) w tym, że przedsiębiorca może prowadzić tzw. podwójną księgowość (to może niezbyt oficjalny termin, ale brzmi słodko) - jedną do sprzedaży detalicznej, a drugą dla firm - i wtedy na kasę nabija się tylko detal, a fakturowej nie. Problem w sumie co z robić z fakturą dla osoby fizycznej... aż zapytam księgowej Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 18:51 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2012 19:54 przez seba12a.)
Post: #13
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
Ja nie wiem zawsze biorę na osobę fizyczna i nigdy nie miałem problemu. Później zawsze mogę zrobić kopie i nie martwię sie o zaginione paragony. Tylko, że tutaj mamy kolejny problem z firmami krzakami, które nie wiadomo czy utrzymają się przez okres gwarancji aby w razie czego wyrobić kopie.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 21:44
Post: #14
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
Dlatego warto kupować sprzęt, który ma innego gwaranta, poza sprzedawcą - np. wszystkie urządzenia z mojego sklepu są od polskich dostawców - i dzięki temu klient nie będzie nigdy miał problemu z naprawą gwarancyjną.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-03-2012, 22:35
Post: #15
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
Doradzi ktoś czy da się odpalić Aero2 w ogóle na tym modemie ? Czy można wgrać jakiś soft który pomoże ? Czy ma może ktoś ten modem i działa mu Aero2?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
23-03-2012, 07:56
Post: #16
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
już o tym pisałem
(22-03-2012 14:24)szopen napisał(a):  zwracasz sprzęt i po kłopocie (a jeśli będziesz miał z tym problemy to się pochwal)
chyba nikt nie doradzi, bo jak przypuszczam nikt się nie szarpnął na kupowanie najprawdopodobniej niekompatybilnego z Aero2 sprzętu (o nieznanym statusie kompatybilności, ale sądząc po dopisku w opisie aukcji sprzedający sprawdził, że nie współpracuje z Aero2),

spytaj go o to wprost, a nie kombinuj - wgranie innego firmware grozi całkowitym uwaleniem modemu, zmiana dashboardu jest również zasadniczo nieodwracalna, a będąc sprzedawcą w życiu nie przyjąłbym sprzętu po grzebactwie kupującego

zupełnie nie rozumiem tej paniki - tabela modemów zgodnych z A2 istnieje od dawna, czemu z niej nie skorzystałeś? (gdyby były raporty, że ten model działa, z pewnością byłby na liście Jakuba)

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
23-03-2012, 08:40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2012 09:12 przez seba12a.)
Post: #17
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
(23-03-2012 07:56)szopen napisał(a):  już o tym pisałem
(22-03-2012 14:24)szopen napisał(a):  zwracasz sprzęt i po kłopocie (a jeśli będziesz miał z tym problemy to się pochwal)
chyba nikt nie doradzi, bo jak przypuszczam nikt się nie szarpnął na kupowanie najprawdopodobniej niekompatybilnego z Aero2 sprzętu (o nieznanym statusie kompatybilności, ale sądząc po dopisku w opisie aukcji sprzedający sprawdził, że nie współpracuje z Aero2),

spytaj go o to wprost, a nie kombinuj - wgranie innego firmware grozi całkowitym uwaleniem modemu, zmiana dashboardu jest również zasadniczo nieodwracalna, a będąc sprzedawcą w życiu nie przyjąłbym sprzętu po grzebactwie kupującego

zupełnie nie rozumiem tej paniki - tabela modemów zgodnych z A2 istnieje od dawna, czemu z niej nie skorzystałeś? (gdyby były raporty, że ten model działa, z pewnością byłby na liście Jakuba)

Importer. Tylko w Polsce nazywa się jednoosobową firmę z rodziną w Niemczech importerem, która sprowadza modemy na własna rękę i daje gwarancje serwisową ^^ Nie mówie juz o wystawianiu faktur i polskiej instrukcji Wink Nazwijmy go partnerem vodafone...

Tak tylko, że kontakt już urwał się Wink

Kolejna sprawa jak idę do sklepu i sprzedawca na umowie pokazuje mi parametry samochodu, a po zakupie okazuje się, że ma inne. To moja winna bo nie sprawdziłem na forum samochodowym ...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
23-03-2012, 08:57
Post: #18
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
no cóż, to nie mam uwag,
(no prawie - próbowałeś dzwonić?, jest jeszcze "centrum sporów allegro" i pozostałe opcje wcześniej opisane)
chociaż wydaje mi się to dziwne, biorąc pod uwagę, że to pewnie jeden z większych importerów modemów zza zachodniej granicy...

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
23-03-2012, 09:06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2012 09:16 przez seba12a.)
Post: #19
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
(23-03-2012 08:57)szopen napisał(a):  no cóż, to nie mam uwag,
(no prawie - próbowałeś dzwonić?, jest jeszcze "centrum sporów allegro" i pozostałe opcje wcześniej opisane)
chociaż wydaje mi się to dziwne, biorąc pod uwagę, że to pewnie jeden z większych importerów modemów zza zachodniej granicy...

Poczekam do poniedziałku na odpowiedź. Nie dzwonię już, bo mam doświadczenie z naciągaczami. Przez telefon to jest: "tak tak dostanie pan 100 modemów za darmo w ramie rekompensaty, 100zł zwrotu. Juto wysyłam "
Przez telefon oni jedno mówią a w sklepie czy później jest: "Ale to nie możliwe. Chyba panu coś przesłyszało się. "


Od pewnego czasu soby prywatne prowadzącą działalność traktuje już jako osoby, które nie liczą na zadowolonego klienta tylko na zysk. Tylko z nimi są ciagłe problemy gdy sprzedadzą jakiś bubel. Oni nie mogą pozwolić sobie na straty bo to zmiejszych ich przychód, który trafi do kielni. U nich nie ma takiego czegoś jak straty...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
23-03-2012, 09:43
Post: #20
RE: HUAWEI E352 s5 Pomocy!
(23-03-2012 09:06)seba12a napisał(a):  Od pewnego czasu soby prywatne prowadzącą działalność traktuje już jako osoby, które nie liczą na zadowolonego klienta tylko na zysk. Tylko z nimi są ciagłe problemy gdy sprzedadzą jakiś bubel. Oni nie mogą pozwolić sobie na straty bo to zmiejszych ich przychód, który trafi do kielni. U nich nie ma takiego czegoś jak straty...
Bardzo cię proszę, nie obrażaj ludzi, którzy faktycznie zajmują się klientem w całej rozciągłości mimo, że dokładnie prowadzą działalność we własnym zakresie. Poznałem (prowadząc taką właśnie działalność) bardzo dużo fantastycznych osób, oraz niemała grupę wielkich spółek, które klienta mają w głębokim poważaniu (jesteś tylko jedną milionową o tego słupka - spadaj pan). Wszędzie znajdziesz ekstrema.
Ale jednak nic nigdy nie zwalnia cię od zrobienia weryfikacji kontrahenta (no chyba, że ci nie szkoda pieniędzy) i jego oferty - zwłaszcza na Allegro jest to nietrudne. Dodatkowo możesz sobie dodać inne kryteria: ja odrzucam najpierw wszystkich, którzy nie rozumieją, że wielki napis na czerwono i w 10 innych krzykliwych kolorach to nie jest "efektywna reklama" tylko kakofonia. Od razu wzbudza także moje wątpliwości chociaż jeden poważny błąd techniczny w tekście ogłoszenia.
Na koniec żądam faktury VAT (no chyba, że szukam czegoś rzadkiego). Na razie (kupuję w sieci od 1999) nigdy nie zostałem oszukany, a ze 2-3 razy miałem do czynienia z reklamacjami, ale wszystkie zakończyły się pomyślnie, choć raz przy zakupach w jakimś malutkim sklepiku w USA trwało to 2 miesiące - ale zabezpieczenie w postaci Google Checkout zadziałało (i sklep jeszcze musiał dopłacić do interesu dobrych parę dolców kary).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz