Szybkie szukanie |
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
|
30-09-2016, 07:34
Post: #1
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Nie wiem gdzie to wrzucić, to daję tutaj.
http://gsmonline.pl/artykuly/zwrot-dolad...ay-tmobile Myślicie, że za niedługo będzie można wypłacać środki z prepaidów? Jakby nie patrzeć, po ich rejestracji raczej nie będzie problemów z ustaleniem właściciela. |
|||
30-09-2016, 09:16
Post: #2
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
ciekawa sprawa - jeśli to przejdzie to chyba będą spore zmiany na rynku
i jeszcze inny temat - tym razem UE ma wątliowości co do aukcji na pasmo LTE800 http://www.polskieradio.pl/42/273/Artyku...do-15-maja Statystyki Folding@home |
|||
30-09-2016, 15:07
Post: #3
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Ja bardzo liczę na to wycofanie środków z konta prepaida, bo wtedy z plusa odzyskam ponad 1k zeta. Przez lata zbierałem trzymając numer i czekając na lepsze czasy. A, że plus ma najgorzej dopasowaną ofertę do mnie to chciałbym w końcu zakończyć z nim współpracę.
A co do tych częstotliwości LTE, to w sumie nie wiem w czym problem. Dwóch operatorów wzięło 2x5 MHz i jeden wziął 1x5 MHz, to co za problem im dam te częstotliwości obok siebie tak by było dobrze? Niech przepiszą im te cyferki częstotliwości i po sprawie. |
|||
30-09-2016, 18:14
Post: #4
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
afera jest o to, że jeden z operatorów (powiązany z Plusem) dostał pasmo "za free" (za likwidację CDMA850)
Statystyki Folding@home |
|||
01-10-2016, 10:54
Post: #5
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Jednocześnie Sferia już rzuciła się ponownie z awanturą mimo ugody sprzed 1,5 roku. No to są jaja.
Co do meritum - nie liczyłbym na zwroty wprost: Za zdrapkę 123 PLN operator dostaje do ręki 81 PLN (-23% VAT minus podatek dochodowy, przyjmijmy 19%). Od tego odejmujemy jeszcze prowizję sprzedawcy "zdrapki", od 5 do 10%. Czyli wpłacamy 123 PLN, operator dostaje 70. To teraz na jakiej zasadzie ma ci oddać 123? Kto ma zwrócić tę kasę pobraną po drodze? Pamiętaj, że operacja zwrotu też kosztuje. Jeżeli będziemy traktować konta prepaid jak kont bankowe, to zapominamy o promocjach doładowań, a doładowania będą możliwe prawie tylko przez przelewy bankowe, a wszelkie szybkie systemy doładowań i płacenie kartą zostanie objęte dodatkowymi opłatami. Pamiętajmy - właśnie dlatego operatorzy nazywają saldo kont pakietem złotówek, a nie PLN, czy złotówkami, bo to nie są żywe pieniądze, tylko usługa. Ja nie wiem jak to będzie, ale zmiany poważne w prawie telko spowodują, że będzie drożej. Albo operatorzy znajdą obejście. |
|||
1 użytkownik podziękował użytkownikowi jakubd za tę wiadomość: izaw (2016-10-02) |
01-10-2016, 11:33
Post: #6
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Cytat:Działania operatorów budzą wątpliwości tym bardziej, że w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja, Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków jest powszechną praktyką. A jak to działa w tych krajach co mówią, że działa? |
|||
02-10-2016, 22:25
Post: #7
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Chciałbym tego się dowiedzieć, ale nie mam czasu na research, a nikt o tym u nas nie napisał w szczegółach, tylko powtarzają za UOKiKiem.
|
|||
25-01-2017, 23:22
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
(01-10-2016 10:54)jakubd napisał(a): Za zdrapkę 123 PLN operator dostaje do ręki 81 PLN (-23% VAT minus podatek dochodowy, przyjmijmy 19%). Podatki to sobie skorygują. IMO to podobnie, jak z kupnem biletu na przejazd koleją. Czemu tu tak nie działa? Ciekawi mnie też sprawa z zaprzestaniem świadczenia usług przez ustawę antyterrorystyczną (jak wiadomo w Polsce nie było do tej pory rejestracji kart, więc była masa zamachów terrorystycznych, a w krajach gdzie trzeba karty rejestrować spokój - ale głupi lud to kupi). Zastanawia mnie, że operatorzy tyle kasy wydają na reklamy, żeby się rejestrować. Przecież jak ktoś się nie zarejestruje to czysty zysk - zostają uwłaszczeni na pieniądzach, które są na kontach... A tu kasa na reklamy i bonusy dla rejestrujących... Może jednak wiedzą, że prawo jest po stronie właścicieli skarbonek? Zdałem pytanie BOKowi P4: W jaki sposób, w przypadku zaprzestania świadczenia przez Państwa usług, nie z mojej winy, mogę uzyskać, zgodnie z Art. 495. § 1 Kodeksu Cywilnego, zwrot środków wpłaconych na poczet usług telekomunikacyjnych? Odesłali mnie do regulaminu w temacie co mogę zrobić, gdy z ich winy usługa nie jest płacona. Ponowiłem pytanie precyzując, że chodzi o sytuację, gdy żadna ze stron nie ponosi winy. Na co uzyskałem odpowiedź na poziomie: "Pragnę przekazać, że nie ma możliwości żeby była taka sytuacja. Błąd zawsze leży albo po stronie Operatora, albo po stronie Klienta. Każdy z problemów można podciągnąć pod winę jednej ze stron." Teraz czekam na odpowiedź, czy ustawa antyterrorystyczna jest z mojej, czy z ich winy. |
|||
26-01-2017, 10:06
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Jeśli chodzi o rejestrację kart to im jest na rękę, bo chcą uniknąć kolejek. Czasem liczy się bardziej zadowolenie klienta niż zysk z twoich 5 zł na karcie.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka |
|||
26-01-2017, 12:50
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile | |||
26-01-2017, 15:47
Post: #11
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Ustawa nakłada obowiązki na wszystkich uczestników rynku w tym wypadku. Ty musisz się zarejestrować, operator musi tę rejestrację przyjąć, a w razie czego zawiesić usługi.
Co do opłacalności - dla niektórych (jak MVNO) to być albo nie być, dla innych - liczba prepaidów działających dalej to weryfikacja ich wiarygodności oraz może mieć decydujący wpływ na statystyki w ramach wielkiej 4ki. Wizerunek. No i chodzi o rozładowanie ścisku w pierwszych tygodniach lutego, jak kilka milionów ludzi zauważy wreszcie problem. |
|||
26-01-2017, 22:20
Post: #12
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Nie zmienia to faktu, że zmieniają się warunki. Nie tak się umawialiśmy z operatorem.
Jak mam i tak chodzić do salonu i muszę się martwić, jak mi karta zginie - to wolę abonament. Prepaid traci dla mnie swoje podstawowe zalety. Ale jak przejdę na abonament, to mi pieniądze przepadają. |
|||
26-01-2017, 23:30
Post: #13
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Z punktu widzenia operatora (nie uważam, żeby to było w porządku, ale tak to wygląda) tracisz wykupioną usługę, a nie pieniądze. Usługa ta nazywa się środki na koncie (głównym, promocyjnym, itd).
Anna Streżyńska chciała coś robić z kwestią środków, ale odbiła się od tego samego zestawu argumentów operatorów i chyba na razie nic z tego. Ale po 1 lutego coś się pewnie będzie działo. |
|||
07-02-2017, 11:15
Post: #14
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Coś UOKiK się wziął za tych operatorów GSM. Kara za karą leci:
http://gsmonline.pl/artykuly/plus-oszukiwal-w-reklamach http://gsmonline.pl/newsy/przedluzanie-u...ara-orange Mogliby jeszcze jedno 0 dorzucić w kwocie odszkodowań, na pokrycie strat moralnych klientów. |
|||
07-02-2017, 15:58
Post: #15
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
za takie działania jak opisane w linku powyżej (dotyczące Orange) kary powinny spaść także na kilku innych operatorów, bo są a przynajmniej były stosowane m.in. przez niektórych operatorów sieci tv kablowych (gdzie w grę wchodzą również usługi telekomunikacyjne)
swoją drogą ciekawe czy kar posypie się więcej (mi to wygląda trochę na pośrednią drogę łatania budżetu) choć ostatecznie to i tak zapłacą za to klienci… Statystyki Folding@home |
|||
07-02-2017, 16:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2017 16:09 przez morfik.)
Post: #16
|
|||
|
|||
Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
No choć mnie z tym Orange to bardziej interesuje ten zapis:
Cytat:Oprócz kary finansowej, prezes urzędu zdecydował o rekompensacie publicznej wobec konsumentów dotkniętych skutkami niedozwolonej praktyki. UOKiK zobowiązał Orange Polska do zwrotu byłym abonentom opłat za przedterminowe rozwiązanie automatycznie przedłużonej umowy. Spółka musi również umożliwić aktualnym abonentom wypowiedzenie bez żadnych konsekwencji tak przedłużonych umów. Czyli oddadzą kasę bezpośrednio ludziom i dlatego jest za. Choć ten okres mógłby być od 2010, a nie 2014. |
|||
08-02-2017, 00:46
Post: #17
|
|||
|
|||
RE: Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile
Nie oddadzą bo się będą odwoływać (czyli wyrok nie jest prawomocny) a umowy są czytelne.
Chociaż dobrze im tak (Orange) Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile | mshmaster | 24 | 7 192 |
07-05-2020 17:30 Ostatni post: tps4 |
|
P4 i Orange mogą połączyć siły przeciwko Polkomtel i NFI Midas | GarryMoveOut | 1 | 3 419 |
22-08-2012 15:53 Ostatni post: jakubd |