[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
29-12-2019, 23:47
Post: #1
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
Dostaliście sms że ukradziono wasze dane osobiste ? Zastanawiam się co z tym dalej robić .
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
30-12-2019, 01:34
Post: #2
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
Wszyscy dostali, to znany problem powszechnie. Info wisi nawet na stronie:
Cytat:Virgin Mobile Polska z przykrością informuje, iż w dniach 18-22.12.2019 roku doszło do ataku hackerskiego na jedną z aplikacji informatycznych naszej Spółki, która umożliwiała dostęp do danych rejestrowych. W wyniku zamierzonego, umyślnego ataku, doszło do nieuprawnionego ujawnienia danych rejestrowych (zbieranych na podst. art. 60 b ustawy prawo telekomunikacyjne) tj. imienia, nazwiska, numeru PESEL lub numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość części abonentów prepaid Spółki. Dotyczy to 12,5% rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez Spółkę Atak hakerski nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid.


Virgin Mobile Polska niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania. Spółka wzmocniła również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami. Abonenci, których dane były celem ataku są informowani o zaistniałym incydencie.

Spółka podkreśla, iż opisany wyżej incydent jest wynikiem zaplanowanego i umyślnego ataku, oraz że atak dotyczy wyłącznie części abonentów naszej spółki dokonujących rejestracji prepaid. Podkreślamy, że dane abonentów Spółki są bezpieczne, a Spółka podjęła wszystkie działania wymagane przez RODO. Atakujący nie uzyskał dostępu do baz ani infrastruktury Virgin Mobile Polska, a jedynie do części danych udostępnianych przez pojedynczą aplikację.
Niebezpiecznik też o tym napisał:
https://niebezpiecznik.pl/post/wyciek-a-...in-mobile/

Jest słabo, ale z drugiej strony - operator zadziałał prawidłowo i z tego powodu dowodu nie planuję zmieniać, a PESELa zmienić się nie da Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
30-12-2019, 03:06
Post: #3
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
Mnie bardziej ciekawi czy przewidują zawiadamiać w jakiś inny sposób niż SMSem oraz jakiej grupy klientów to dotyczy (o ile oczywiście da się określić np. rejestracje z 2019, czy np. najstarsi klienci itp.), o skuteczność zawiadamiania w nietypowych sytuacjach (np. numer wygasły bądź wielokrotnie przeniesiony) przez tą firemkę raczej wątpię…

Jak dotąd moje dane już zdążyły wyciec z innych firm , więc mam jako-taką praktykę co robić…
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
30-12-2019, 11:04
Post: #4
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
Dostałem drugiego smsa z linkiem gdzie mają być dalsze wyjaśnienia ,próbowałem go otworzyć na starej nokii ale dostałem tylko error
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
30-12-2019, 20:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2019 23:11 przez szopen.)
Post: #5
RE: Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
(30-12-2019 11:04)mshmaster napisał(a):  Dostałem drugiego smsa z linkiem gdzie mają być dalsze wyjaśnienia ,próbowałem go otworzyć na starej nokii ale dostałem tylko error

Wrzuć linka go to poczytamy (jeśli nie jest jakiś personalizowany) u mnie jak dotąd brak SMSów.

Ciekawostka - zmiana hasła z poziomu przeglądarki nie działa, udało mi się to zrobić dopiero z aplikacji…
(jakkolwiek akurat nie miałem obaw dotyczących tego hasła, to w przypadku ujawnionego dużego wycieku danych warto je zmienić).
Co ciekawsze aplikacja na jednym z urządzeń (android6) nie pozwala na zalogowanie po zmianie hasła, ale burdel Tongue



PS podobno wyciekły tylko dane dostępne w panelu użytkownika tam
https://virginmobile.pl/selfcare/moje-dane/moje-dane

warto też raz na ruski rok sprawdzić czy e-mail gdzieś nie wypłynął np. tam:
https://haveibeenpwned.com/
https://monitor.firefox.com/
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
31-12-2019, 01:59
Post: #6
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
Monitor Firefoksa (wbudowany z resztą w przeglądarkę ostatnio) sprawdza dokładnie w haveibeenpwned.com. Chrome też teraz dodaje tę funkcję.
Mój email i hasło wyciekł już kilkanaście razy, ale od dawna mam już oddzielne hasła do różnych usług.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
31-12-2019, 10:45
Post: #7
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
szopen napisał(a):Mnie bardziej ciekawi czy przewidują zawiadamiać w jakiś inny sposób niż SMSem oraz jakiej grupy klientów to dotyczy (o ile oczywiście da się określić np. rejestracje z 2019, czy np. najstarsi klienci itp.), o skuteczność zawiadamiania w nietypowych sytuacjach (np. numer wygasły bądź wielokrotnie przeniesiony) przez tą firemkę raczej wątpię…

Ja dostałem sms'a, że akurat moje dane wyciekły i...

Dostałem tego sms'a, mimo, że przenosiłem nr tel. wielokrotnie pomiędzy operatorami. Tongue



szopen napisał(a):Jak dotąd moje dane już zdążyły wyciec z innych firm , więc mam jako-taką praktykę co robić…

A konkretnie to co robić? ...Jest potrzeba zmiany dowodu osobistego?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
31-12-2019, 10:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2019 10:59 przez tps4.)
Post: #8
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
Ekonomista napisał(a):A konkretnie to co robić? ...Jest potrzeba zmiany dowodu osobistego?
Poważnie nad tym bym się zastanowił, z tendencją raczej na zmieniać.

jakubd napisał(a):Niebezpiecznik też o tym napisał:
https://niebezpiecznik.pl/post/wyciek-a-...in-mobile/

Jest słabo, ale z drugiej strony - operator zadziałał prawidłowo i z tego powodu dowodu nie planuję zmieniać, a PESELa zmienić się nie da
Pesela w tej sytuacji raczej nie, choć moim zdaniem powinna być taka opcja jako piąta, bo na teraz są 4 powody dla których można pesel zmienić.
I co z tego, ze operator zadziałał prawidłowo - tzn. w myśl ustawy to i tak nic nie daje użytkownikom, którym skradziono dane. Warto poczytać więcej artykułów na Niebezpieczniku - ci goście mają duuuże doświadczenie , sam kiedyś byłem na prezentacji Niebezpiecznika ( nie tym płatnym szkoleniu)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
31-12-2019, 11:21
Post: #9
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
Pytanie jeszcze: Czy jeśli zmieniałem dowód, a tym samym jego nr, pomiędzy rejestracją karty w VM, a kradzieżą danych w VM, to jest jeszcze potrzeba zmiany teraz... Nowego nru dowodu sam nie podawałem w VM.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
31-12-2019, 11:32
Post: #10
Kradzież tożsamości w Virgin Mobile
Ekonomista napisał(a):Pytanie jeszcze: Czy jeśli zmieniałem dowód, a tym samym jego nr, pomiędzy rejestracją karty w VM, a kradzieżą danych w VM, to jest jeszcze potrzeba zmiany teraz... Nowego nru dowodu sam nie podawałem w VM.
To moim zdaniem jesteś co do dowodu bezpieczny, choć ja bym zastrzegł ten stary dowód we wszystkich bankach gdzie masz konta, ( niezależnie od tego czy zmieniałeś dowód w samym banku/ach).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Postępowanie UOKiK przeciwko Orange Polska, P4, Polkomtel i T-Mobile morfik 16 9 235 08-02-2017 00:46
Ostatni post: grzech1991
  Rejestracja numeru Virgin mshmaster 2 2 221 26-08-2016 11:27
Ostatni post: mshmaster