[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po wymianie modemu koszmarne problemy.
21-02-2017, 10:57
Post: #11
Po wymianie modemu koszmarne problemy.
Gdzie mogę znaleźć jakąś listę kompatybilnych modemów? Na stronie Asusa wszystkie linki pozdychane, a google wyjątkowo mało wie.

Bardzo mi zależy na sprzęcie stabilnym, prostym i bezobsługowym. Nie za bardzo ogarniam te wszystkie Gargoyle, Padavany czy OPENWRT. Pod tym względem MR3220 był świetny, jak go cztery lata temu postawiłem na strychu, tak z jakieś półtora roku nie miałem z nim styczności, a i to wtedy tylko do wymiany modemu i konfiguracji.

Na marginesie, z góry przepraszam za męczenie, gdzieś wyczytałem, że ktos podłączył do tego róutera 4 urządzenia po wi-fi i modem zaczął się reset bo zabrakło zasilania. Może być taka sytuacja?

Pozdrawiam
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
21-02-2017, 13:42
Post: #12
Po wymianie modemu koszmarne problemy.
Ja tam na Asusa nie narzekam, stabilność podobna jak nie większa niż MR3x20.
Nie ma żadnego związku między liczbą podłączonych urządzeń przez WiFi a poborem mocy - w każdym razie w wartościach istotnych. Ruch w wychodzący przez modem może mieć znaczenie też - im więcej danych przechodzi, tym większe prawdopodobeństwo braku zasilania, ale raczej nie w Asusie, tylko w TP-Linkach właśnie, gdzie limit prądu (pobór ciągły) wynosi 800 mA.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
21-02-2017, 15:41
Post: #13
RE: Po wymianie modemu koszmarne problemy.
Ja nie mam Asusa ale jak jest zbyt duża ilość połączeń to mogą być restarty.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

[Obrazek: 2czejb.png][Obrazek: SXcG2D0.png]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
21-02-2017, 16:45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2017 16:51 przez szopen.)
Post: #14
Po wymianie modemu koszmarne problemy.
Blom napisał(a):mam go już pięć lat, jest wiekowy, […] i chyba przestaje już sobie radzić ze współczesnym sprzętem.
to ^ jest dobra motywacja, sprzęt lepiej wymienić na spokojnie, niż w momencie gdy da o sobie znać starzenie jego podzespołów i zaczyna pracować niestabilnie, bądź wręcz przestaje pracować…


Blom napisał(a):ma mały zasięg wifi(na piętro mam podłączony inny AP)
ale tego ^ raczej nie przeskoczysz, WiFi ma "urzędowo" ograniczoną moc, wprawdzie nowsze technologie umożliwiają zmaksymalizowanie zasięgu osiąganego przy tej samej mocy, ale nie są to jakieś drastyczne różnice

Blom napisał(a):ktos podłączył do tego róutera 4 urządzenia po wi-fi i modem zaczął się reset bo zabrakło zasilania. Może być taka sytuacja?
bardziej bym uwierzył, gdyby to dotyczyło podłączenia kablowego (zakładam, że ma switcha green-ethernet podobnie jak zbliżone modele)

ale takie zachowanie ewentualnie może być spowodowane nie tyle ilością klientów bezprzewodowych, co raczej faktem, że jeden z nich jest "trefny"
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
23-02-2017, 12:51
Post: #15
Po wymianie modemu koszmarne problemy.
Dzień dobry,
zaryzykowałem jeszcze i poświęciłem pół dnia i poszukałem w salonach Play modemu E3372 ale wersji s-153 czyli nie HiLink, zgodnej z MR3220. I niespodzianka! Wszystko chodzi od dwóch dni rewelacyjnie, zasięg prawie 100% w 4G i najniższe transfery jakie miałem to 14mbps down i 9mbps up- w szczycie. Po nocach spokojnie dochodzi do 50mbps down i ok. 25mbps up.
Nic się nie zakłóca, BT czy zestaw klawa+mysz działają bardzo dobrze.

Teraz takie pytanie, czy w S-ce można wymusić LTE na stałe, nawet żeby pracował tak w routerze?
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za udzieloną pomoc.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
23-02-2017, 15:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2017 15:58 przez szopen.)
Post: #16
Po wymianie modemu koszmarne problemy.
można

i nie ma znaczenia czy to s czy h czy jakakolwiek inna wersja (nowe wersje modemów zazwyczaj nie są rozpoznawane przez stare routery!)

opisane niżej metody dotyczą wersji "klasycznej"
(czyli NIE dotyczą hilinka, gdzie ewentualne wymuszenie czy wybór trybu połączenia robi się po prostu z poziomu webUI modemu, oczywiście o ile router nie przełącza modemu w tryb klasyczny do swoich potrzeb, wtedy pozostaje tylko to co potrafi router - metoda A, w trybie hilink żadna z metod nie jest aktualna - TYLKO webUI modemu!)
choć skuteczność takiego wymuszenia nie jest w 100% gwarantowana, zależy jakie polecenia wydaje modemowi router

zakładam, że zastosowywaniem ma być RBM DIL

metoda A (zalecana)

jeśli router ma tryb pracy "tylko LTE" w ustawieniach dla modemu, to wystarczy z niego skorzystać (zazwyczaj firmware routera musi być dostatecznie aktualne, aby miało takie ustawienie)


metoda B (jeśli router nie dysponuje odpowiednią opcją)

a jeśli router nie ma opcji ustawiania trybu połączenia (lub nie przewiduje ona LTE/4G), to wystarczy do tego
1) podpiąć modem bezpośrednio do komputera

2) ustawić w kompatybilnym z tym modemem Mobile Partnerze (bądź innym menadżerze połączeń - zwykle optymalnie jest używać tego, który jest dostarczony na modemie!) tryb "tylko LTE"/"LTE only"/"4G only" czy jakkolwiek się on nazywa w danej wersji softu i wykonać połączenie z internetem sprawdzające czy ustawienie działa, potem się rozłączyć, wyjąć modem (jeśli znamy miejsce, w którym modem w ustawieniach automatycznych spada z LTE do 3G np. piwnica, to warto test przeprowadzić w takim miejscu)

3) można już przełożyć modem do routera (UWAGA - w ustawieniach profilu, bądź generalnie modemu nie mogą występować żadne dodatkowe polecenia wpływające na tryb pracy modemu, w szczególności wybór trybu 3G itp. jeśli jest takie ustawienie należy zostawić je na "bez zmian" lub od biedy "auto")

4) aby zweryfikować czy ustawienie nie jest zmieniane przez router można go znów przełożyć do komputera (ale po wykonaniu co najmniej jednego udanego połączenia z internetem w routerze, niezależnie od tego w jakim trybie nastąpiło, choć jeśli nie było to LTE to mamy już odpowiedź), czysty MP powinien odpytywać modem z aktualnych ustawień, jak jest w przypadku jego operatorskich wariacji nie wiem (Play Online o ile mnie pamięć nie myli także odpytuje) i je pokazywać

oczywiście podczas podpinania modemu do komputera należy mieć zamknięty menedżer połączeń (NIE zminimalizowany!), to samo dotyczy sytuacji odłączania (najpierw rozłączasz sie od internetu następnie całkowicie zamykasz program)



metoda C (tylko na wypadek, jeśli metoda B zawiodła, a A nie jest dostępna)

metoda alternatywna, gdyby powyższa zawiodła to użycie TNI lub MDMA i wyłączenie wszystkich pasm częstotliwości dla 3G (pasma 2G mimo wszystko pozostawiłbym włączone!)
metoda może powodować czasem dziwne zachowanie modemu dlatego opisuję ją tylko na wszelki wypadek
natomiast jak dotąd nie spotkałem routera, który sam by zmieniał ustawione pasma (bo tryb pracy potrafi zmieniać większość routerów)

1 zdanie komentarza: TNI nie odczytuje aktualnie ustawionych pasm, tylko je ustawia "w ciemno", MDMA odczytuje aktualnie wykorzystywane pasma, ale jeśli modem nie jest na jego liście "znanych modemów", to odmawia jakichkolwiek zmian


PS
o ile modem można odłączać od pracującego komputera (choć w trakcie trwającego połączenia nie jest to zalecane, co opisałem wyżej), to nie należy go podpinać ani odpinać od włączonego routera (należy zawsze to zrobić, gdy router jest wyłączony), niby nic się nie psuje, ale w ten sposób można np. "wyprodukować" sobie konfigurację, która nie zadziała przy zwykłym starcie routera

nie należy wyłączać routera w trakcie inicjalizacji (zależnie od modelu jest to czas od kilku sekund po włączeniu do nawet kilku minut), to jest wprawdzie "dmuchanie na zimne", ale cierpliwość zawsze popłaca

PPS
w odpowiedzi zawarłem też parę wskazówek dla ewentualnych przyszłych czytelników - dlatego opis nie uwzględnia jednej konkretnej sytuacji
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik podziękował użytkownikowi szopen za tę wiadomość:
Blom (2017-02-24)
24-02-2017, 00:33
Post: #17
Po wymianie modemu koszmarne problemy.
Super odpowiedź! Wielkie dzięki!

Zdemaskowałeś mnie, fakt zastanawiam się nad RBM(w wersji 50zł na 150 dni), teraz też mam Play i w sumie to się zastanawiam, czy opłaca mi się zmieniać. Mam całkiem fajną umowę 60GB + nielimitowane noce za 27,99zł, jest to bardzo stary Play Online(2012 rok). Ale dzieje się z tym coś niepokojącego, wszyscy dookoła śmigają na LTE, nie mają żadnych problemów, a ja mam ciężki dostęp do LTE, kilkadziesiąt reklamacji rocznie i wymiany kart SIM. Nie dlatego, że jestem upierdliwy ale zawsze coś się dzieje. Mam wrażenie, jakby Play chciał mnie wypędzić z tej taryfy.


PS. teraz ustawiłem modem na PC, na tryb tylko LTE, wsadziłem do routera i mam mieszane uczucia.
Wsadziłem na karcie SIM z Nju bo łatwiej mi na niej oszacować jaki jest zasięg, i raz mam niski ping i niższe transfery, co sugeruje, że jestem w 3G, a raz mam wyższy ping i wyższe transfery co sugeruje, że jestem w LTE. Wsadzam do komputera i ustawienie jakie zrobiłem nawet nie drgnęło. Potestuję.

Swoją drogą, które routery mają możliwość sterowania trybem modemu bezpośrednio z ich oprogramowania?
Ten Asus, którego planuję kupić?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
24-02-2017, 11:44
Post: #18
RE: Po wymianie modemu koszmarne problemy.
(24-02-2017 00:33)Blom napisał(a):  raz mam niski ping i niższe transfery, co sugeruje, że jestem w 3G, a raz mam wyższy ping i wyższe transfery co sugeruje, że jestem w LTE.
Na 4G powinieneś mieć jednak niższy ping niż na 3G. Niskie opóźnienia to jedno z założeń LTE, i z tego co zaobserwowałem to faktycznie tak jest.

Cytat:Swoją drogą, które routery mają możliwość sterowania trybem modemu bezpośrednio z ich oprogramowania?
Ten Asus, którego planuję kupić?
Sporo takich jest, to nie musi koniecznie być Asus, TP-Linki też to mają, jak nie na OFW to w Gargoylu, Dovado na pewno ma taką funkcję. Tyle że to nie jest cecha, którą producenci eksponują, więc trudno to w specyfikacji znaleźć.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
24-02-2017, 14:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2017 14:12 przez szopen.)
Post: #19
Po wymianie modemu koszmarne problemy.
Arathefu napisał(a):Na 4G powinieneś mieć jednak niższy ping niż na 3G. Niskie opóźnienia to jedno z założeń LTE, i z tego co zaobserwowałem to faktycznie tak jest.
miałem o tym pisać Tongue

a generalnie to wahania prędkości i pingu wynikają z wielu różnych przyczyn w tym np. z różnic w obciążeniu sieci operatora nawet jeśli cały czas jest połączenie LTE

można zrobić test przy użyciu komputera (bez routera) przełączając modem w tryb 3G i wtedy porównując wyniki (zazwyczaj najłatwiej poznać 3G po ograniczonym uploadzie)

możesz też zwrócić uwagę na kolor LED w modemie (ale w tym modelu chyba nie ma różnicy w kolorze między HSPA a LTE)
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pomoc w dobraniu modemu imaro 4 184 11-01-2018 21:39
Ostatni post: jakubd
  Huawei E3372 problemy z łączeniem Rene 24 3 251 25-08-2017 21:02
Ostatni post: szopen
  Huawei E3372 Zablokowanie się modemu Szwarceneger16 3 784 30-06-2017 05:54
Ostatni post: jakubd
  Huawei E3372s-153 Problem z aktualizacją modemu - kod błędu 19/16 Xa2016 1 2 685 29-06-2016 22:38
Ostatni post: jakubd
  Wybór modemu michsz 4 1 293 31-05-2016 15:02
Ostatni post: jakubd