[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nie łączy lub wyrzuca z sieci - problem z kartą SIM
28-12-2012, 16:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2012 20:47 przez szopen.)
Post: #1
Nie łączy lub wyrzuca z sieci - problem z kartą SIM
Witam wszystkich serdecznie.
Od wczoraj mam problem z aero2. Zestaw jaki używam to antena atk-10 modem Play'a e3131-s2 router tplink'a mr3420. W domu są dwa komputery W7 i Vista. Od wczoraj modem złowrogo zaczął migać dwukrotnie na zielono. Łącze się z LAC 50002 CID 19036 Chełmek koło Oświęcimia. TNI pokazywał siłę sygnału 35%, 38%, 41% zależnie od pory i natężenia ruchu (Play pokazywał 98% ha ha). Up i Download na maksa pingi różnie min 40 maks 170 wieczorami. Myślałem że może remont nadajnika ale dzisiaj podłączyłem modem bezpośrednio do komputera z w7 (także z Vistą) Aplikacja standardowa Play'a wyrzuciła mi komunikat "Brak karty SIM/USIM lub błąd kasty SIM/USIM". Wyłączyłem aplikacje play i włączyłem TNI. Wypluł komunikat "Błąd dial-up nr 777. The connection attempt failed because the modem (or other connecting device) on the remote computer is out of order.) Fraze "remote computer" odczytałem jako problem z nadajnikiem. Jednak po dalszych testach nie jestem tego tak pewien. Po sprawdzeniu logow z mr3420 okazało się że modem raz na jakiś czas loguje się do sieci jednaj połączenie nie trwa dłużej niż trochę ponad minutę. W kolorach diody wygląda to tak 1. dwukrotne zielone migniecie 2. miga na niebiesko 3. świeci ciągle na niebiesko 4. świeci na pistacjowo (maksymalnie minutę) 5. dwukrotne zielone mignięcia. Pomyślałem że skoro się czasem loguje to muszę być po prostu cierpliwy. W logach zauważyłem że połączenie (maks minutowe) tylko czasem "zaskakuje" a modem jest przez router systematycznie resetowany. Wróciłem do testów z pominięciem routera. Zmiana dashboardu na wersje Lesiolo nic nie dała, wróciłem do Playa i o dziwo połączyło mnie (siła 98% - skąd oni to biorą?). Tak po około minucie wywaliło mnie(podwójne zielone mignięcia) oraz wypluło komunikat o braku lub błędzie katy sim. Połączyło mnie raz przez TNI siła standardowo 38%. Po ok. minucie OUT z komunikatem "Błąd dial-up nr 777............remote computer is out of order"
Włożyłem do modemu kartę prepaid playa - wykryło kartę (zakładka diagnostyka). Włożyłem kartę aero2 do Noki 2600 - Brak karty sim. Włożyłem kartę aero2 do Noki x2-00 uruchomiła się a w spisie telefonów z karty sim były Policja Pogotowie Straż Pożarna i 112. Zgłupiałem. Za którymś razem jak włożyłem do x2-00 kartę aero2 to wyskoczył brak karty sim. Później znowu była/niebyła.
Jak sprawdzić czy karta sim nie jest uszkodzona (brak innych telefonów)?. Karta siedziała sobie w e3131 i nie była ruszana -mogła sama się zepsuć (brak fizycznych wpływów z zewnątrz)? Nie jest wyłamana do rozmiaru microsim. Nawet podkleiłem ją taśmą izolacyjną - bez rezultatu.
Próbowałem dostarczyć modemowi energii (zewnętrzny hub usb z zasilaniem 2A) nic nie pomogło.
Może ktoś korzysta teraz z nadajnika w Chełmku i może potwierdzić/zaprzeczyć czy działa.
Antena raczej ok bo jak łączy to z odpowiednią siłą. A może nie. Dzisiaj trochę padało. Zastanawiam się czy nie ściągnąć anteny i otworzyć puszkę z symetryzatorem celem przesuszenia.
Za wszystkie sugestie stokrotne dziękuje.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-12-2012, 14:12
Post: #2
RE: Nie łączy lub wyrzuca z sieci Chełmek.
Prawie wszystko wskazuje na problem z kartą SIM - reklamacja do operatora (koniecznie na ich formularzu) i wysyłka karty z formularzem reklamacyjnym do nich - dość szybko powinni odesłać na własny koszt nową kartę SIM.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-12-2012, 15:47
Post: #3
RE: Nie łączy lub wyrzuca z sieci Chełmek.
w przypadku modemu Huawei możesz skorzystać z Mobile Doctor'a (dział Oprogramowanie) w celu diagnostyki

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-12-2012, 17:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2012 17:49 przez gmwm.)
Post: #4
RE: Nie łączy lub wyrzuca z sieci Chełmek.
Dziękuję Administratorom za zainteresowanie.

do jakubd - wysłałem już mailem na ich formularzu Zgłoszenie usterki (zgłoszenie dołączyłem w załączniku) z żądaniem potwierdzenia przeczytania. Na razie mamy weekend więc czekam. Wstrzymam się z wysyłką karty wraz z formularzem na ich odpowiedź. Gdzie w regulaminie czy innych pismach znalazłeś informację że trzeba wysłać kartę z formularzem do Warszawy bo tego nie widzę?

do szopen - dziękuje nie wiedziałem że taki program jak Mobile Doctor istnieje. Z kartą sim aero2 Mobile Doctor po diagnozie stwierdza dokładnie tak jak w twoim poradniku jest sytuacja dla "brak karty SIM lub brak kontaktu karty sim ze stykami czytnika" z rysunkiem modemu i karty w prawym okienku. Nie bardzo rozumiem jak program rozróżnia moją sytuacje z sytuacją opisaną w Twoim poradniku jako "karta SIM uszkodzona, zabrudzone styki karty SIM, karta SIM nieaktywna (u operatora)" ? -lewe okienko takie samo a w prawym informacja "unknown error". Przecież jak styki są zabrudzone lub sim jest uszkodzona to równie dobrze może wyświetlać komunikat dla sytuacji "brak karty SIM lub brak kontaktu karty sim ze stykami czytnika". A teraz najważniejsze z Kartą prepaid Play'a Mobile Doctor mówi "Wszystko jest OK" a po lewej stronie pięć zielonych ptaszków. Stawiam jednak na uszkodzenie karty

Uwagi dla potomnych. Tak jak pisze w obszernym poradniku Pana szopena w systemie musi być zainstalowany/ale nie uruchomiony Mobile Partner (można wyciągnąć z paczki z dashboardem Lesiolo lub z innych źródeł). Słyszałem że aplikacja Play Online to brandowany Mobile Partner jednak widocznie mocno przerobiony bo Mobile Doctor nie współpracuje z Play Online.
Karty sim nie można zmieniać na podłączonym modemie bo raport się nie zmienia. Odłączyć modem włożyć inną kartę do testów i podłączyć. Aplikacja Mobile Partner potrafi nawet po kliknięciu krzyżyka zamykającego być jeszcze uruchomiona chwilę w pamięci więc odczekajcie z 10s i dopiero uruchamiajcie Mobile Doctora.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-12-2012, 19:06
Post: #5
RE: Nie łączy lub wyrzuca z sieci Chełmek.
Co do wysyłki karty - nie bardzo wiem, jak Aero2 miałoby potwierdzić usterkę karty SIM bez przetestowania jej u siebie, stąd oczywisty wniosek, że kartę trzeba im jakoś dostarczyć. Oczywiście to wyniknie z korespondencji z Aero2.

To, że kartę SIM zmienia się przy odłączonym modemie to jest napisane w instrukcji obsługi modemu, ale faktycznie nie wszyscy mogą o tym wiedzieć - cenna uwaga.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-12-2012, 20:44 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2012 20:47 przez szopen.)
Post: #6
RE: Nie łączy lub wyrzuca z sieci Chełmek.
gmwm napisał(a):jest sytuacja dla "brak karty SIM lub brak kontaktu karty sim ze stykami czytnika" [...] Nie bardzo rozumiem jak program rozróżnia moją sytuacje z sytuacją opisaną [...] jako "karta SIM uszkodzona, zabrudzone styki [...]" ? -lewe okienko takie samo a w prawym informacja "unknown error". Przecież jak styki są zabrudzone lub sim jest uszkodzona to równie dobrze może wyświetlać komunikat dla sytuacji "brak karty SIM lub brak kontaktu karty sim ze stykami czytnika".

jeśli karta jest całkowicie nieżywa lub wszystkie istotne styki nie kontaktują, to jest to "brak karty"
jeśli natomiast tylko niektóre styki nie łączą lub odpowiedź karty jest niepoprawna, to "karta jest uszkodzona"

PS przenoszę watek do innego działu i zmieniam tytuł

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
31-12-2012, 17:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2012 20:04 przez jakubd.)
Post: #7
RE: Nie łączy lub wyrzuca z sieci - problem z kartą SIM
Ostatni post.
Zdecydowałem się na wydanie duplikatu karty. Pal sześc depozyt. Biorąc pod uwagę dodatkowe koszty (koperta zwrotna ze znaczkami za 7zł) Czas biegania na pocztę. Czas jaki sobie rezerwują na sprawdzenie 7dni oraz ostatnie zdanie w mailu od aero2 :-) domyślam się jaką odpowiedź bym uzyskał. Wolę wszystko załatwić wysyłając maila o duplikat z potwierdzeniem wpłaty nowego depozytu, 7zł za wysyłkę i Zamówienia Wydania Duplikatu
Ps wszystkie dokumenty trzeba wysłać na bok@aero2.pl więc zamówienie duplikatu które trzeba własnoręcznie podpisać trzeba zeskanować lub zrobić zdjęcie.

Poniżej treść maila od aero2 jakby kogoś interesowała kwestia Usterki karty SIM

Cytat:Witam,
Informujemy, że wszystkie wydane karty SIM są aktywne, Korzystający może sprawdzić kartę SIM Aero2 BDI:

- korespondencyjnie:

· Wyślij listem poleconym na adres Aero2 Sp. z o.o. ul. Lwowska 19 00-660 Warszawa z dopiskiem SPRAWDZENIE KARTY SIM, swoją kartę SIM Aero2 BDI wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia usterki z prośbą o sprawdzenie karty SIM oraz zwrotną zaadresowaną do siebie kopertę opatrzoną znaczkami pocztowymi o wartości odpowiadającej wartości przesyłki poleconej wraz z potwierdzeniem odbioru (w obecnej dacie 7 PLN) ,

· Jeżeli okaże się, że otrzymana Karta SIM jest uszkodzona lub zniszczona, które nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Korzystającego wówczas Aero2 poinformujemy e-mailem i poprosimy o wpłacenie Depozytu za Duplikat karty SIM zgodnie z Regulaminem BDI.

· Jeśli okaże się, że karta SIM jest sprawna wówczas Karta BDI zostanie odesłana listem poleconym za potwierdzeniem odbioru w kopercie załączonej do korespondencji, w której Kartę BDI otrzymało Aero2, na adres na niej wskazany.

· Jeżeli w wyniku sprawdzenia okaże się, że karta SIM BDI jest uszkodzona z przyczyn leżących po stronie Aero2, wówczas wydana zostanie nowa kartę SIM i na koszt Aero2 wysłana listem poleconym wraz z potwierdzeniem odbioru do korzystającego na adres wskazany do korespondencji w formularzu rejestracyjnym wraz z kopertą i znaczkami pocztowymi o wartości odpowiadającej wartości przesyłki poleconej wraz z potwierdzeniem odbioru (w obecnej dacie 7 PLN).

· Aero2 dokonuje sprawdzenia sprawdzi kartę SIM BDI w ciągu 7 dni roboczych dni od jej otrzymania. Weryfikacji będą podlegały wyłącznie karty SIM zgłoszone zgodnie z powyższą procedurą oraz z załączonym wypełnionym formularzem wniosku o sprawdzenie karty SIM



Jednocześnie informujemy, że prawdopodobnie uszkodził Pan kartę SIM i należy wystąpić o duplikat, zgodnie z zasadami http://www.aero2.pl/faq.html#Answer11



Pozdrawiam,

BOK Aero2 Sp. z o.o.

Bezpłatny Dostęp do Internetu

A teraz ode mnie ;
Wszystkim użytkownikom BDI życzenia jak najlepszego działania, dobrego zasięgu, niskich pingów, działających kart sim usługi aero2 w nadchodzącym 2013r.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ? maliszep 16 17 823 08-09-2015 22:00
Ostatni post: jakubd
  Problem z kartą w telefonie brak karty w mifi ok spag 5 9 105 17-06-2014 17:19
Ostatni post: jakubd
  karty poza aero nie rejestrują się do sieci elek99 5 10 584 20-10-2013 13:52
Ostatni post: elek99
  Sprzedaż modemu z kartą Aero2 cabanmat 4 10 975 16-10-2013 11:56
Ostatni post: grzech1991
  Kaucja a zgubiona karta sirVir 3 5 858 30-06-2013 12:56
Ostatni post: jakubd