[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
22-05-2015, 09:38
Post: #1
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
Witam,

Mam karte Aero2, ktora lezala w szafie dosc dlugo.
Ostatnim razem gdy z niej korzystalem, byla 100% sprawna.
W tej chwili karta nie dziala. Uszkodzenie sprzetu wykluczam, bo mam rowniez druga karte, z ktora sprzet dziala prawidlowo.

Pytanie, czy mozliwe jest ze karta zostala deaktywowana po bardzo dlugim czasie nie uzywania ? (ponad dwa lata)

Druga sprawa: mam dwie karty SIM i dwie ramki w ktorych te karty byly przyslane.
Jak mozna rozpoznac ktora karta sim pasuje do ktorej ramki ? :-)

Trzecia sprawa: Chcialem wyslac uszkodzona karte zgodnie z formularzem ze strony: http://jdtech.pl/2013/02/aero2-problem-z...miany.html
Na stronie sa nieaktualne linki do dokumentu zgloszenia usterki.
Prawidlowy i zawsze aktualny link jest na stronie:
http://aero2.pl/Bezplatny-Internet/Dla-u...enie-karty
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-05-2015, 13:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-05-2015 13:31 przez spag.)
Post: #2
Odp: RE: Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
(22-05-2015 09:38)maliszep napisał(a):  Trzecia sprawa: Chcialem wyslac uszkodzona karte zgodnie z formularzem ze strony: http://jdtech.pl/2013/02/aero2-problem-z...miany.html
Na stronie sa nieaktualne linki do dokumentu zgloszenia usterki.
Prawidlowy i zawsze aktualny link jest na stronie:
http://aero2.pl/Bezplatny-Internet/Dla-u...enie-karty

Zawsze aktualne linki są na stronie aero w końcu oni odpowiadają za swoje usługi. Jdtech.pl nie na wpływu a Jakub pewnie czasu żeby śledzić czy aero zmieniło link do którego odnosił się artykuł mający już jakiś czas.

Jeśli dwie karty były na ciebie to jedna jest zdezaktywowana po zmianie jaką aero zrobiło jakiś czas temu akcja wymiany związanej z rekonfiguracja dostępu do usług, ("roaming" Plus zamiast polaczen do PL17)
stad u ciebie może być druga karta

Wysłane z mojego GT-I9305 za pomocą Tapatalk 2
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-05-2015, 13:51
Post: #3
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
spag: trzeba tak pisac artykul zeby byl odporny na takie aktualizacje.
Bynajmniej nie mam pretensji do Jakuba... przesylam tylko aktualny link i sugestie zeby zredagowal arta :-)

Co do kart, mam dwie karty, ale jedna jest zarejestrowana na mnie a druga na moja zone.
Tak wiec aby byc precyzyjnym, ja mam jedna karte i moja zona ma jedna karte.
Obie sa po akcji wymiany kart.
Niestety pomieszaly nam sie ramki.
Zeby odeslac niesprawna karte SIM do Aero do sprawdzenia, musze do karty SIM dolaczyc odpowiednia ramke.
Nie mam pomyslu jak dopasowac wlasciwa ramke do niesprawnej karty SIM.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-05-2015, 14:03
Post: #4
Odp: Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
Podaj im numery sim w majlu to ci powiedzą na kogo jest czy na ciebie czy żonę, ją też tak miałem że było coś nie tak z kartą i wymienili. nie zapomnij im zapłacić 7pln w znaczkach pocztowych, jak ich wina to znaczki wrócą z listem zawierającym kartę.

Wysyłane z mojego HTC Desire S za pomocą Tapatalk 2
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-05-2015, 15:27
Post: #5
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
maliszep napisał(a):Nie mam pomyslu jak dopasowac wlasciwa ramke do niesprawnej karty SIM.
numer seryjny karty SIM (ICCID) można zazwyczaj odczytać w programie sterującym modemem

jeśli karta jest totalnie niesprawna (nie działa procesor karty) to numeru niesprawnej nie odczytasz, ale odczytasz tej drugiej i drogą eliminacji dobierzesz właściwą ramkę

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-05-2015, 15:47
Post: #6
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
maliszep napisał(a):spag: trzeba tak pisac artykul zeby byl odporny na takie aktualizacje.
Bynajmniej nie mam pretensji do Jakuba... przesylam tylko aktualny link i sugestie zeby zredagowal arta :-)
Jeżeli masz pomysł jak to zrobić, to ja bardzo chętnie. Jedyna znana mi metoda to brak umieszczania linków, nawet do aero2.pl - ten adres też się zmieniał (początkowo http://www.aero2.pl i aero2.pl wskazywało na dwie różne strony).
Artykuł poprawię - podobnie jak setkę innych Smile
maliszep napisał(a):Zeby odeslac niesprawna karte SIM do Aero do sprawdzenia, musze do karty SIM dolaczyc odpowiednia ramke.
Nie mam pomyslu jak dopasowac wlasciwa ramke do niesprawnej karty SIM.
Na karcie SIM jak i na ramce jest numer ICCID i tak możesz ustalić która ramka jest od której karty.

Ja bym wrócił jeszcze do problemu - jak ustaliłeś, że karta jest niesprawna.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-05-2015, 14:34 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2015 14:36 przez maliszep.)
Post: #7
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
Panowie, dziekuje za wyjasnienia. Teraz juz na pewno dopasuje te karty do ramek :-)

Jak ustalilem, ze karta jest nie sprawna ?
Wrzucilem karte numer 1 do modemu - nie dziala.
Wrzucilem karte numer 2 do modemu - dziala.
Tak tylko, aby upewnic sie na 100% powtorzylem test na telefonie.
Wrzucilem karte numer 1 do telefonu - nie dziala.
Wrzucilem karte numer 2 do telefonu - dziala.
Wniosek: karta numer 1 jest nie sprawna.

Zanim wysle karte do Aero, sprawdze jeszcze pod szklem powiekszjacym, czy karta nie jest uszkodzona mechanicznie (obejrze styki, zerkne czy nie jest gdzies peknieta).

Przyszla mi do glowy jeszcze jedna rzecz:
Teoretycznie istnieje jeszcze mozliwosc, ze jest to karta z pierwszego wypustu (z przed wymiany).
Watpie w to troche, poniewaz jedna karte Aero mi wymienilo a druga bralem juz po akcji wymiany kart (moja zona brala :-). I jestem przekonany ze karte z przed wymiany wyrzucilem do smietnika... no chyba ze w moim roztargnieniu wyrzucilem to dzialajaca karte...
Moze wiecie jak odroznic karty z przed wymiany od tych drugich ?

PS:
Dla tych co czytaja i nie wiedza o co chodzi z wymiana kart:
http://jdtech.pl/2012/08/aero2-oficjalna...t-sim.html
:-)

A co do artykulu, piszesz bardzo fajnie i przejrzyscie wiec nie chce Cie pouczac.
Wydaje mi sie tylko, ze nie powinienes wstawiac na swojej stronie linka do konkretnego pliku, ktory tak czesto zmienia swoja nazwe. Lepiej chyba nawigowac, jak do tego pliku dojsc... czyli lepiej dac wedke a nie rybe...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-05-2015, 14:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2015 14:44 przez jakubd.)
Post: #8
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
maliszep napisał(a):Wrzucilem karte numer 1 do modemu - nie dziala.
Nie działa to znaczy jaki jest komunikat/objaw?
"Brak Karty SIM" czy coś innego?
Ile czasu czekałeś na "dobicie" się karty do sieci? Warto dać nawet 5 minut.
maliszep napisał(a):Moze wiecie jak odroznic karty z przed wymiany od tych drugich ?
Po numerze ICCID, więcej tutaj pisałem:
http://jdtech.pl/2012/09/aero2-wymiana-k...wiemy.html
maliszep napisał(a):Wydaje mi sie tylko, ze nie powinienes wstawiac na swojej stronie linka do konkretnego pliku, ktory tak czesto zmienia swoja nazwe. Lepiej chyba nawigowac, jak do tego pliku dojsc... czyli lepiej dac wedke a nie rybe...
To też nie zadziała. Polecam krótki test: Aero2 wielokrotnie informowało i informuje nadal w aktualnych dokumentach, że bieżące informacje i różne sprawy ogłasza w dziale aktualności. Potrafisz je znaleźć?
Dlatego jedyna możliwość to aktualizacja i/lub przechowywanie plików lokalnie i wskazywanie źródła z zaznaczeniem, że link może być nieaktualny.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-05-2015, 15:08
Post: #9
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
hmmm...
Przyznam szczerze, ze 5 minut to na pewno nie czekalem. Jako ze karta numer 2 logowala sie do sieci w zasadzie bezzwlocznie - uznalem ze karta numer 1 powinna zalogowac sie w podobnym tempie. To tez bede musial sprawdzic. Dzieki za porady.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-05-2015, 16:14
Post: #10
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
Karta używana "regularnie" loguje się szybko. Karta dawno nieużywana wylatuje z bazy danych gości roamingowych Plusa i musi być ponownie ściągana z HLR (głównej bazy abonentów) Aero2 - a to trwa kilkanaście sekund do kilku minut.
Ale numer ICCID sprawdź także według artykułu, który podrzuciłem, bo może faktycznie jest nieważna?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-05-2015, 22:45
Post: #11
RE: Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
(22-05-2015 15:27)szopen napisał(a):  
maliszep napisał(a):Nie mam pomyslu jak dopasowac wlasciwa ramke do niesprawnej karty SIM.
numer seryjny karty SIM (ICCID) można zazwyczaj odczytać w programie sterującym modemem

jeśli karta jest totalnie niesprawna (nie działa procesor karty) to numeru niesprawnej nie odczytasz, ale odczytasz tej drugiej i drogą eliminacji dobierzesz właściwą ramkę

A wiec, nie wiem jak mozna odczytac ten numer ICCID.
Korzystam ze standardowego programu dodawanego do modemu PLAY Huawei E3131.
Wszystkie screeny tak jak w zalaczniku.

Na probe zainstalowalem sobie program Top Net Info... ale tam rowniez nie znalazlem takiej opcji.

Jezeli chodzi o numery, to ucieszylem sie ze nie jestem az tak bardzo roztargniony.
Numer na koncu to 613409, tak wiec jest z puli nowych, po wymianie.

Tak aby miec pewnosc, poczekalem prawie 10 minut i niestety wciaz cisza.
Zadnego komunikatu o bledzie karty SIM nie mam.
Po prostu po uruchomieniu programu w lewym dolnym rogu nie pojawiaja mi sie kreski zasiegu i text WCDMA Plus Aero2 (Roaming).
Wyglada wiec na to, ze karta jest uszkodzona, tylko wciaz nie moge dopasowac karty do ramki.
Chyba zeby miec swiety spokoj to bede musial zamowic nowa karte na Mame ;-)


Załączone pliki Miniatury
               
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
26-05-2015, 23:42
Post: #12
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
maliszep napisał(a):A wiec, nie wiem jak mozna odczytac ten numer ICCID.
Ech, napisałem w swoim wpisie powyżej:
jakubd napisał(a):Na karcie SIM jak i na ramce jest numer ICCID i tak możesz ustalić która ramka jest od której karty.
Dla pewności - są nadrukowane zarówno na części wyłamywanej, jak i na ramce. Zobacz, to te same numery.

maliszep napisał(a):Zadnego komunikatu o bledzie karty SIM nie mam.
Pamiętaj, że TNI nie wyświetla takich komunikatów wcale. Tylko Mobile Partner i odpowiedniki.
Wypróbuj ręcznego wybrania Plusa 3G z listy operatorów.

W międzyczasie napisz do operatora (z odpowiedniego adresu email związanego z kartą) podając numer ICCID i inne dane zapytanie, czy wiedzą coś o problemach z tą kartą - w skrócie napisz, że nie zgłasza problemów do modemu, po prostu odmawia zalogowania do sieci, gdy w tym samym miejscu, komputerze i modemie karta siostry/ciotki/matki/kochanki (niepotrzebne skreślić) działa bez problemu.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
27-05-2015, 01:17
Post: #13
Odp: Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
Oni nie potrzebują ramki więc nie musisz im jej odesłać. Sprawdź z nimi na kogo jest kartą podając dane twoje i żony to ci odpisza.

Wysyłane z mojego HTC Desire S za pomocą Tapatalk 2
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
27-05-2015, 09:47
Post: #14
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
spag napisał(a):Oni nie potrzebują ramki więc nie musisz im jej odesłać.
To się zgadza - kompletną ramkę trzeba zwrócić tylko wtedy, gdy chcemy odzyskać kaucję.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
02-06-2015, 20:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2015 20:15 przez szopen.)
Post: #15
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
jakubd napisał(a):Pamiętaj, że TNI nie wyświetla takich komunikatów wcale.
no nie do końca jest to prawda, choć możliwe, że zależy to od konfiguracji, nie mam jednak teraz ani czasu ani sprzętu na testy...
na 100% w TNI komunikaty dotyczące wadliwego działania/braku karty SIM pojawiają się przy wybranej opcji "twórz statystyki dla każdej karty SIM osobno"

natomiast numer ICCID w TNI można uzyskać w:
ustawienia -> komunikacja AT i PIN -> komendy AT
i tu
różne -> informacje o karcie SIM
lub
raport AT

natomiast w Mobile Partner/Play Online (i pozostałe programy bazowane na MP)
narzędzia -> diagnostyka

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
08-09-2015, 20:51
Post: #16
RE: Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
Witam.

Mam podobny objaw - nie aktywnej karty aero2 po dwóch miesiącach leżenia.

W routerze play huawei E5330 (w którym była używana przed wakacjami) pokazuje brak sygnału (www) i czerwoną sygnalizację zasięgu.
Karta przełożona do telefonu Samsung SG2 podobny objaw - karta sim jest, brak zasięgu sieci.
Router nosiłem włączony przez około godzinę i bez efektu.

Teoria spiskowa: do obcięcia darmowych, dołożyli dezaktywację, niech się im odechce w ogóle korzystania...

Pozdrawiam
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
08-09-2015, 22:00
Post: #17
Czy karta SIM zostala deaktywowana po dluzszym okresie ?
Niestety nie ma żadnych podstaw do takich twierdzeń.
Niektóre karty, z którymi mam do czynienia, leżą nawet miesiącami nie włączane i póki są po wymianie z 2012 - działają bez problemu.
Jeżeli SIM jest sprawny, nie został zgłoszony operatorowi jako skradziony/zagubiony, jesteśmy w zasięgu Plus GSM 2G/3G - to karta powinna działać, choć pierwsze uruchomienie może chwilę zająć (kwestia roamingu).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z kartą w telefonie brak karty w mifi ok spag 5 9 727 17-06-2014 17:19
Ostatni post: jakubd
  Sprzedaż modemu z kartą Aero2 cabanmat 4 11 573 16-10-2013 11:56
Ostatni post: grzech1991
  Kaucja a zgubiona karta sirVir 3 6 066 30-06-2013 12:56
Ostatni post: jakubd
  Huawei E367 u-8 nie rejestruje się w sieci [niewymieniona karta SIM na nową] Lorek 25 32 628 25-04-2013 17:37
Ostatni post: Lorek
  problem z kartą sim Green 2 4 602 25-03-2013 18:42
Ostatni post: jakubd



MyBB SQL Error

MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.

SQL Error:
1017 - Can't find file: './c1jdtech_forum/threadviews.MYI' (errno: 2 "No such file or directory")
Query:
INSERT INTO threadviews (tid) VALUES('3641')