[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Ankieta: Czy złożyłeś już skargę
Nie i nie będę składał
Jeszcze nie, ale złożę
Już złożyłem !
Nie chce mi się
[Wyniki ankiety]
 
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 4 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
30-04-2014, 14:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-04-2014 16:24 przez szopen.)
Post: #33
RE: Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi
ja dostałem taką odpowiedź.

Cytat:Szanowny Panie,

w odpowiedzi na przesłaną przez Pana w dniu 27 kwietnia 2014 r. korespondencję e-mail do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie dotyczącej dostępu do usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu (BDI, w treści poniżej uprzejmie wyjaśniam, co następuje.

Spółka Aero2 udostępnia usługę BDI na podstawie decyzji wydanej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezesa UKE) z dnia 10 listopada 2009 r., zmienionej decyzją Prezesa UKE z dnia 4 września 2012 r., a dotyczącą rezerwacji na rzecz Spółki Aero2 częstotliwości z zakresu 2570-2620 MHz, (dalej jako: „Decyzja Rezerwacyjna”).

Graniczną datą wygaśnięcia usługi BDI jest 21 grudnia 2016 r., po upływie którego Spółka Aero2 nie będzie miała obowiązku świadczenia BDI.

W związku z wpływającymi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) skargami użytkowników BDI, dotyczącymi tak wprowadzenia przez Spółkę Aero2 samego mechanizmu jak i formy prezentacji kodu captcha, która często uniemożliwia rozwiązanie kodu, w dniu 3 kwietnia 2014 r. Prezes UKE wystąpił w przedmiotowej sprawie do Spółki Aero2. Informacja na ten temat, została opublikowana przez Prezesa UKE na stronie internetowej UKE pod adresem: http://www.uke.gov.pl/captcha-aero2-uke-...kodu-13664 .

Odnosząc się do zastrzeżeń zgłaszanych przez użytkowników BDI, jakoby wprowadzenie mechanizmu captcha przez Spółkę Aero2 stanowiło naruszenie warunków Decyzji Rezerwacyjnej, a konkretnie pkt 4 tej decyzji, uprzejmie wyjaśniam, co następuje.

W Decyzji Rezerwacyjnej Prezes UKE zobowiązał Spółkę Aero2 do:

1. przeznaczenia, co najmniej 20% pojemności sieci na świadczenie BDI i świadczenia usług odpłatnych, wyłącznie wówczas, gdy równocześnie na tym samym obszarze i w tym samym czasie zostanie zapewniony BDI;

2. zapewnienia dostępu przez sieć o charakterze otwartym i udostępnienia go nieoznaczonemu gronu odbiorców, analogicznie do działających punktów dostępowych WiFi (tzw. hot spoty);

3. wprowadzenia i zapewnienia mechanizmu zarządzania ruchem w sieci, który zapewni:

· czas jednorazowego dostępu/jednorazowej sesji w/do BDI na poziomie nie dłuższym niż 60 minut;

· prędkość dostępu na poziomie nie mniejszym niż 128 kb/s i nie większym niż 256 kb/s w ciągu pierwszych 12 miesięcy oraz nie mniejszym niż 256 kb/s i nie większym niż 512 kb/s w okresie kolejnych 36 miesięcy;

4. zapewnienia, że ograniczenia treści i protokołów dostępnych dla użytkowników korzystających z BDI, nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkowników usług płatnych;

5. zagwarantowania, takiej organizacji i konfiguracji sieci oraz jej funkcjonalności, która zapewni interoperacyjność z dostępnymi na rynku urządzeniami końcowymi.

Prezes UKE nakładając na Aero2 obowiązki określone Decyzją Rezerwacyjną w zakresie dostarczania BDI, realizował postulat dostarczania tzw. „Internetu socjalnego”, czyli umożliwienia bezpłatnego dostępu do sieci Internet, z ograniczonymi parametrami przepływności, osobom wykluczonym cyfrowo, nie mającym innej formy dostępu do Internetu, które BDI używać będą do np. sprawdzenia poczty elektronicznej, przeglądania stron www bądź kontaktu z urzędami administracji publicznej poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą.

Wzrost popularności usługi BDI spowodował, że zmalała efektywność w rzeczywistym zapewnieniu przez Spółkę Aero2 usługi zgodnie z Decyzją Rezerwacyjną. W praktyce korzystania przez użytkowników z usługi BDI, przerywana sesja była automatycznie łączona ponownie przez oprogramowanie sterujące urządzeniem (np. modemem), z którego korzystają użytkownicy BDI, praktycznie bez konieczności ingerowania przez korzystającego w ten proces. W rezultacie ponad połowa użytkowników BDI korzysta z automatycznego wznawiania sesji, wydłużając znacząco czas sesji efektywnej, co ma negatywny wpływ na dostępność BDI dla wszystkich zainteresowanych usługą.

Mechanizm captcha został wprowadzony przez Spółkę m.in. po to, aby poprawić stopień przestrzegania zobowiązania zawartego w Decyzji Rezerwacyjnej, w taki sposób, aby jednorazowa sesja nie trwała dłużej niż 60 min, a także zmniejszenia ryzyka zaburzenia konkurencji, w szczególności względem ofert komercyjnych istniejących na rynku.
Ponadto zastosowanie mechanizmu captcha ma na celu ograniczenie niestandardowych działań podejmowanych przez część użytkowników, którzy wykorzystują usługę BDI niezgodnie z Regulaminem oraz warunkami Decyzji Rezerwacyjnej m.in. do automatycznego podtrzymywania rozłączonej sesji, wykorzystywania kart SIM w urządzeniach do łączności między automatami czy też generowania wysokich wolumenów danych ściąganych za pośrednictwem BDI.

W dalszej części uprzejmie wyjaśniam, iż w zakresie podnoszonym przez użytkowników BDI, jakoby wprowadzenie przez Spółkę Aero2 kodu captcha naruszało postanowienia Decyzji Rezerwacyjnej w zakresie:

1) 1) dotyczącym obowiązku zapewnienia przez Spółkę Aero2 dostępu przez sieć o charakterze otwartym i udostępniania go nieoznaczonemu gronu odbiorców, analogicznie do działających punktów dostępowych WiFi (tzw. hot spoty) pragnę wyjaśnić, iż kwestia sieci o charakterze otwartym oraz udostępniania BDI nieoznaczonemu gronu odbiorców była poruszana już na etapie wyjaśnień treści dokumentacji przetargowej na rezerwację częstotliwości z zakresu 2570 – 2620 MHz na obszarze całego kraju. Prezes UKE zajął w nich stanowisko, że przez „sieć o charakterze otwartym” należy rozumieć sieć telekomunikacją, do której dostęp mają wszyscy użytkownicy końcowi, którzy znajdują się na obszarze objętym BDI, bez konieczności zakupu usługi u podmiotu wyłonionego w przetargu. Prezes UKE wskazał, że pojęcie dostępu „do nieoznaczonego grona odbiorców” oznacza,
iż użytkownicy końcowi, w szczególności ich liczba i oznaczenie geograficzne, nie muszą być znane podmiotowi wyłonionemu w przetargu, zaś niezapewnienie BDI kolejnym użytkownikom może wynikać tylko z ograniczeń w pojemności sieci w danym miejscu lub czasie. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż samo wprowadzenie mechanizmu captcha nie wprowadza ograniczenia odnośnie dostępności do sieci telekomunikacyjnej Aero2, nie ogranicza grona użytkowników końcowych ze względu na inne parametry niż pojemność sieci w danym miejscu lub czasie.

2) dotyczącym obowiązku zapewnienia przez Spółkę Aero2, że ograniczenia treści i protokołów dostępnych dla użytkowników korzystających z BDI, nie będą dalej idące
niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkowników usług płatnych pragnę wyjaśnić, iż wprowadzenie mechanizmu captcha z punktu widzenia zarządzania zasobami częstotliwości oraz korzystania z usługi BDI, oznacza wyłącznie przerywanie sesji nieodpłatnego dostępu do Internetu i konieczność nawiązania kolejnej poprzez wpisanie kodu. Po jego wpisaniu i nawiązaniu kolejnego 60 minutowego połączenia, użytkownik BDI nie jest w żaden sposób ograniczany w dostępie do treści i protokołów.

3) dotyczącym obowiązku zagwarantowania przez Spółkę Aero2 takiej organizacji i konfiguracji sieci oraz jej funkcjonalności, która zapewniłaby interoperacyjność
z dostępnymi na rynku urządzeniami końcowymi pragnę wyjaśnić, iż wprowadzenie mechanizmu captcha nie ma wpływu na organizację i konfigurację sieci telekomunikacyjnej Aero2 (sieci radiowej), zgodnie z ustawową definicją sieci telekomunikacyjnej rozumianej jako systemy transmisyjne oraz urządzenia komutacyjne lub przekierowujące, a także inne zasoby, w tym nieaktywne fragmenty sieci, które umożliwiają nadawanie, odbiór lub transmisję sygnałów.

Należy wskazać, iż z założenia dostęp do sieci Internet (usługa BDI) kierowana jest do osób wykluczonych cyfrowo, które dostęp wykorzystują do najprostszych działań jak np. przeglądania stron internetowych, przesyłania korespondencji e-mail za pośrednictwem bezpłatnych kont pocztowych, do przesyłania spraw za pośrednictwem portalu e-puap (wnoszenia skarg i wniosków w sprawach, które ich dotyczą), dzięki czemu zmniejsza się ich stopień wykluczenia cyfrowego. Najczęściej do tego typu działań wykorzystywane są urządzenia wykorzystujące właśnie typowe przeglądarki internetowe jak: FireFox czy Internet Explorer. Wg publikowanych przez Gemius S.A. rankingów przeglądarek, wskazane przeglądarki (FireFox, Internet Explorer) to najczęściej używane przeglądarki przez internautów w Polsce. Przeglądarki te umożliwiają wyświetlanie i kolejno rozwiązywanie kodu captcha. Osoby wykluczone cyfrowo, które poprzez BDI otrzymują po raz pierwszy dostęp do usługi Internetu, wykorzystują powszechnie dostępne na rynku urządzenia np. laptopy, które w prosty sposób umożliwiają tak połączenie się z siecią (poprzez modem) jak i korzystanie z usługi BDI za pośrednictwem typowej przeglądarki.

Zgodnie z punktem 7.5 Regulaminu BDI operator może wprowadzać dodatkowe mechanizmy (systemy zabezpieczeń) w celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji i danych przetwarzanych w Sieci Telekomunikacyjnej Operatora i sieci Internet, oraz w celu prawidłowej realizacji obowiązków Operatora. CAPTCHA jest właśnie takim mechanizmem.

Prezes UKE informuje, iż stale analizuje działania podejmowane przez Spółkę Aero2 w ramach świadczonej przez Spółkę usługi BDI i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości bądź naruszenia warunków Decyzji Rezerwacyjnej, Prezes UKE podejmie stosowne kroki, przewidziane przepisami prawa.

W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801-900-853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub 22 534-91-74 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu 08:15 - 16:15.

szopen: poprawka linku
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Po co pisać skargi na Aero 2 ? Wzór skargi - atom - 30-04-2014 14:11

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Aero Max K4r0lSz 15 22 326 16-10-2015 08:17
Ostatni post: jakubd
  Aero NOWY pakiet testowy szopen 1 5 739 25-08-2015 14:05
Ostatni post: jakubd
  Aero "Pakiet testowy" przedłużony do grudnia 2015 szopen 0 7 542 07-07-2015 12:25
Ostatni post: szopen
  Aero Mini Steaven 32 46 140 28-04-2015 14:19
Ostatni post: ftalo
  zmiana captcha w aero? goovcik 25 26 718 02-07-2014 13:44
Ostatni post: K4r0lSz



MyBB SQL Error

MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.

SQL Error:
1017 - Can't find file: './c1jdtech_forum/threadviews.MYI' (errno: 2 "No such file or directory")
Query:
INSERT INTO threadviews (tid) VALUES('2754')