Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Aero2 problemy z logowaniem do sieci
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
szopen: to jest wątek utworzony z podziału "Aero2 chyba mnie "odcięło"..." po ustaleniu faktu, że jednak nie odcięło Big Grin
http://forum.jdtech.pl/Watek-aero2-chyba-mnie-odcielo

Cieszymy sie, ze Aero nie odcina kart SIM, ale nie bardzo rozumiem jak to sie ma do wczesniej napisanej informacji?
(14-02-2012 17:56)z91280@aol.com napisał(a): [ -> ]Wymieniony wyżej zestaw pracował 24 h/dobę i od około 3 tygodni aż pewnego dnia po prostu przestał działać u mnie internet.

Zmniejszyli sile sygnalu?
możliwe przyczyny:
- wzrosło obciążenie tego btsa = zmniejszył się zasięg
- może były zmiany konfiguracyjne?
- pogoda się radykalnie zmieniła? - padający śnieg drastycznie ogranicza zasięg (również zaśnieżone drzewa tłumią sygnał znacznie lepiej niż "suche")
Witam potwierdzę słowa kolegi, ja również mam taki problem na modemie huwei 230 lecz u mnie sprawa wygląda tak.Co dziennie czasem nawet 2-3 razy na dzień zrywa połączenie i nie ma neta ok 1-2h potem łączy normalnie.Awaria modemu odpada bo orange play śmigają.Kartę aero sprawdziłem na fonie i również w danym momencie nie łączy (zasięg jest PL17) Myślę że poprostu coś robią na BTS Zauważyłem w programie TNI że w czasie kiedy nie chce zalogować do sieci zmieniają się nr BTS których brak na mapie,dodam że mojej okolicy jest tylko 1 nadajnik 6km odemnie.Dziś pisząc wiadomość też neta nie miałem od 9-10,30 teraz jest ok więc nikt nie wywala za niezgodne modemy.
(18-02-2012 11:53)robert197648 napisał(a): [ -> ]...Zauważyłem w programie TNI że w czasie kiedy nie chce zalogować do sieci zmieniają się nr BTS których brak na mapie...

Zauważyłem dokładnie to samo u siebie.
Wystąpiło to na razie tylko raz - tydzień temu.
Na codzień sygnał z "mojego" nadajnika to 40%.
No i miałem znowu powtórkę ponownie godzine nie było szlak trafia:-( strasznie zasięg spada z 40% na 20% antenę mam na stałe próbowałem kręcić nic to nie daje BTS sie dalej zmieniają.
Ja ze swojej strony mogę tylko dodać, że internetu z aero2 nadal nie mam. Nie mam już cierpliwości do tego. Zaczynam podejrzewać , że robią to specjalnie Wink

Tak jak napisałem w jednym z moich poprzednich postów, antena ATK20 + modem e169 i router mr3220, chodzi to wszystko trzy tygodnie i nagle przestaje chociaż nikt nie rusza.

Karty nie zablokowali bo jak pojadę w inne miejsce to działa.

Dzisiaj zdjąłem tą antenę , sprawdziłem kabel ... wszystko OK, kabel na 100% nie przełamany na żadnej z żył.

Jedyne wytłumaczenie : pogorszył się zasięg . Jednak sieć znajduje cały czas ale się nie rejestruje.


Chyba będę musiał poprosić o moje 20 zł...
Dziś same problemy.

Żeby zarejestrować sie tu i napisać straciłem 4 godziny!!

Modem Huawei u173II, zmieniłem firmware, jak w opisach na blogu, nadal nie pomogło, na chwilę się łączę, a potem wylogowuje mnie z sieci i nie da się na nowo podłączyć, mimo, że modem miga na niebiesko.
Zgadza się dziś dzien tragiczny non stop wywala mnie z sieci !!!!!!! Zasięg skacze niby jest a nie loguje,też dioda miga na niebiesko.Żenada ciekawe jak jutro będzie?
U mnie w ogóle karta nie może zalogować się do sieci od wczoraj pomimo sygnału na poziomie 40%.
E173-U2 miga dwa razy na zielono.
Wcześniej nie było takich problemów przy tym poziomie sygnału.
Potwierdzam - dziś to samo - po restarcie modemu i wpięciu na nowo do usb łączy się na chwilę i zaraz wylogowuje.
D.pa zbita z takim darmowym dostępem.
Na 3 dni jak mam kartę pół dnia działało ( w piątek) w miarę, reszta nawet jako darmowe nie do przyjęcia.
Z tym, że podstawowa uwaga: to jest chyba problem lokalny, albo z danym sprzętem - u mnie ciągle na kilku różnych urządzeniach Aero2 działa bez problemu.
Tak masz racje to jakieś lokalne chyba bo znajomi mają w innym rejonie Pl i śmiga.U mnie wczoraj po 22 juz było ok dziś od 11 znowu to samo cały czas przełącza miedzy dziwnymi BTS-ami i nie chce zalogować i strasznie zasięg spada.
Zgadza się, ze jest to lokalnie, ale o jakim działaniu ( dobrym lub złym ) Aero mam pisać, jak nie u mnie w domu właśnie?
A, ze nie działa OK to piszę, bo to nie jest normalne by trwało coś takiego 2 dni , bo że jakaś awaria moze wyskoczyć to normalne, ale w kilka góra godzin winna być usunięta.
To może napiszcie gdzie mieszkacie okolice bo może mieszkamy obok siebie i ciągniemy z jednego BTS-a i akurat na nim awaria:-) ja mieszkam pod Wawą okolice Dębe-Wielkie sygnał z bts Halinów
Witam
Zainteresowało mnie to co się Wam przydarzyło bo mieszkam niedaleko kolegi z okolic Dębego. Aero traktuje jako zapas - nie używam codziennie. Podłączyłem się i bezproblemowo zalogowało - ja posiadam sygnał z bts Stanisławów

Poobserwuję czy nic się nie dzieje
Ja tak jak już pisałem w innym wątku , używam (używałem zanim nie padło) internetu z aero2 w miejscowości Jastrzębia Góra (woj. pomorskie) . Sygnał, jak przypuszczam, mam z nadajnika znajdującego się w Pucku. I jak tam byłem to wszystko działało idealnie na tym samym sprzęcie (oczywiście bez anteny zewnętrznej, tylko netbook i modem).

Zastanawiałem się czy jest taka ewentualność, żeby aero2 tak ustawiło sieć żeby nie pozwalała na logowanie się urządzeń "zbyt oddalonych" ... Może fantazjuję ale tylko tak mogę ten stan na dzisiaj wytłumaczyć.
Jest taka opcja we wszystkich sieciach standardu GSM - ale nie stosuje się jej przy budowie sieci pokryciowej. W tym przypadku obstawiam głównie problem związany z pogodą - Puck jest dość daleko, po drodze jest wzniesienie (o ile pamiętam - trochę tę okolicę swego czasu zjeździłem), a deszcze, śniegi i wilgoć dobrze pochłaniają mikrofale.
Może to też być oczywiście kwestia obciążenia sieci.
(19-02-2012 19:00)darsy napisał(a): [ -> ]Witam
Zainteresowało mnie to co się Wam przydarzyło bo mieszkam niedaleko kolegi z okolic Dębego. Aero traktuje jako zapas - nie używam codziennie. Podłączyłem się i bezproblemowo zalogowało - ja posiadam sygnał z bts Stanisławów

Poobserwuję czy nic się nie dzieje
Akurat jak o mnie chodzi to lokalizacja jest w śląskim i mieszkam w prostej linii 800m ! od bts plusa z antenami aero.
Więc żadne sprawy typu za daleko, coś przesłania nie wchodzą w grę - ewidentnie usterka.
Pytanie teraz - gdzie takie usterki można zgłaszać , by interwencja/naprawa była skuteczna i jak najszybsza?
No to zaczyna wygląda na rozproszony problem, ale ciągle punktowy - ja w centrum Wawy ciągle nie mam problemu żadnego - choć kilka dni temu jeden z BTSów w okolicy przez 24 godziny nie działał.

Usterek sieci nie można zgłaszać ot tak. Możesz tylko wysłać reklamację na działanie usługi (procedura i formularz na stronie Aero2), ale uwaga: wpisanie posiadania modemu wolniejszego kat10 powoduje automatyczne jej odrzucenie. W gruncie rzeczy ma to sens tylko w przypadku obsługi problemów z kartą SIM - ale raporty z działania sieci uważam, że trzeba im przesyłać jak są problemy.
Szybkiej obsługi się nie spodziewaj Smile
Witam u mnie niestety nie ma innej opcji w danej chwili na neta stacjonarnego,ostatnie problemy skłoniły mnie do zamówienia na portalu aukcyjnym orange free.Co do aero wczoraj wieczorem ok północy zerwało całkowicie,dziś od rana jest i na razie nie zrywa połączeń.Niestety siła sygnału max 32% byłem z lapem pod bts w sumie blisko ok 6km siła skoczyła na ok 40%.Dodam że po zakupie jak umieściłem antenę na swoim maszcie siła była w granicach 45-50% Zastanawia mnie fakt czemu jak rozłącza automatycznie łapie inny BTS do którego logować się nie chce?dla mnie laika wygląda to tak jak by łapał zasięg plusa,lecz wiadomo że nie zaloguje.Na razie będę obserwował a orange przyda sie na takie sytuacje jak ostatnio.
Stron: 1 2
Przekierowanie