no to ta część chyba się wyjaśniła
czas na kolejną, komenda tracert 8.8.8.8
Kod:
C:\Users\Michał>tracert 8.8.8.8
Śledzenie trasy do 8.8.8.8 z maksymalną liczbą 30 przeskoków.
1 * 192.168.0.1 raporty: Sieć docelowa jest nieosiągalna.
Śledzenie zakończone.
komenda ping 192.168.0.1
Kod:
C:\Users\Michał>ping 192.168.0.1
Badanie 192.168.0.1 z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64
Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64
Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=2ms TTL=64
Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas=1ms TTL=64
Statystyka badania ping dla 192.168.0.1:
Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
(0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 1 ms, Maksimum = 2 ms, Czas średni = 1 ms
logi ze stacjonarnego:
pierwsza część bez zmian
Kod:
C:\Users\Marcin>tracert 8.8.8.8
Śledzenie trasy do 8.8.8.8 z maksymalną liczbą 30 przeskoków.
1 192.168.0.1 raporty: Sieć docelowa jest nieosiągalna.
Śledzenie zakończone.
druga część nie wielka różnica ale nie wiem czy to coś zmienia czy wychodzi na to samo
Kod:
Badanie 192.168.0.1 z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas<1 ms TTL=64
Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas<1 ms TTL=64
Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas<1 ms TTL=64
Odpowiedź z 192.168.0.1: bajtów=32 czas<1 ms TTL=64
Statystyka badania ping dla 192.168.0.1:
Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
(0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 0 ms, Maksimum = 0 ms, Czas średni = 0 ms
Ewidentnie router ma jakiś problem.
Teraz kolejny etap - interfejs routera na pewno możesz przy tej awarii otworzyć. Zrób to.
Tam masz opcje diagnostyki i z poziomu routera zrób ping do adresu 8.8.8.8
raven.michal17 napisał(a):1 192.168.0.1 raporty: Sieć docelowa jest nieosiągalna.
taki wynik tej komendy świadczy o tym, że router nie ma połączenia z internetem i "o tym wie"
tak swoją drogą da się zmienić język angielski na polski w interfejsie routera? (tp link mr 3420 v2)
nie da się, chyba, że zmienisz soft fabryczny na gargoyle PL
http://eko.one.pl/?p=openwrt-gargoylepl
PS terminoligia dotycząca sieci jest w języku polskim kalką angielskiego, więc nie wiem czy taka zmiana ma głęboki sens (poza faktem, że openwrt ma sporo większe możliwości od fabrycznego softu ale wymaga też większych umiejętności by z nich skorzystać)
dzięki za info i podlinkowanie, na razie niech zostanie jak jest, jak znowu zaczną się problemy to zamieszczę kolejne logi
ping do adresu 8.8.8.8
gdzie jest opcja wylogowania się z interfejsu routera?
Router ewidentnie utracił kontakt z Internetem, teraz pytanie dlaczego. W ostatnim dziale po lewej są logi routera - wrzuć kopię ostatnich kilkunastu minut jak pojawił się problem. Może coś z tego wyczytamy.
Co do wylogowania - nigdy tego nie potrzebowałem
Kod:
Nov 28 09:10:01 OTHER INFO System started
Nov 28 09:10:07 DHCP INFO DHCPC Send DISCOVER with request ip 0 and unicast flag 0
Nov 28 09:10:07 DHCP NOTICE DHCP server started
Nov 28 09:10:07 SECURITY INFO PPTP Passthrough enabled
Nov 28 09:10:07 SECURITY INFO L2TP Passthrough enabled
Nov 28 09:10:07 SECURITY INFO IPSEC Passthrough enabled
Nov 28 09:10:08 SECURITY INFO FTP ALG enabled
Nov 28 09:10:08 SECURITY INFO TFTP ALG enabled
Nov 28 09:10:08 SECURITY INFO H323 ALG enabled
Nov 28 09:10:08 SECURITY INFO RTSP ALG enabled
Nov 28 09:10:09 DHCP INFO DHCPC Send DISCOVER with request ip 0 and unicast flag 0
Nov 28 09:10:09 DHCP INFO DHCPC Recv OFFER from server 4d570101 with ip 4d570110
Nov 28 09:10:09 DHCP INFO DHCPC Send REQUEST to server 4d570101 with request ip 4d570110
Nov 28 09:10:10 DHCP INFO DHCPC Recv ACK from server 4d570101 with ip 4d570110 lease time 86400
Nov 28 09:10:10 DHCP INFO DHCPC:GET ip:4d570110 mask:ffffff00 gateway:4d570101 dns1:c121af0a dns2:c121ae03 static route:0
Nov 28 09:10:10 DHCP INFO dhcpc_ipc_data_rcv_router 590 : current network type = 0
Nov 28 09:10:10 DHCP NOTICE Dynamic IP(DHCP Client) obtained an IP successfully
Nov 28 09:10:16 DHCP INFO DHCPC perform a DHCP renew
Nov 28 09:10:16 DHCP INFO DHCPC Send REQUEST to server 4d570101 with request ip 4d570110
Nov 28 09:10:17 DHCP INFO DHCPS:Recv REQUEST from 00:EB:2D:95:9E:F1
Nov 28 09:10:17 DHCP INFO DHCPC Recv ACK from server 4d570101 with ip 4d570110 lease time 86400
Nov 28 09:10:17 DHCP INFO DHCPC:GET ip:4d570110 mask:ffffff00 gateway:4d570101 dns1:c121af0a dns2:c121ae03 static route:0
Nov 28 09:10:17 DHCP INFO dhcpc_ipc_data_rcv_router 590 : current network type = 0
Nov 28 09:10:17 DHCP NOTICE Dynamic IP(DHCP Client) obtained an IP successfully
Nov 28 09:10:18 DHCP INFO DHCPS:Send ACK to 192.168.0.101
Nov 28 09:10:27 DHCP INFO DHCPS:Recv REQUEST from 84:7A:88:C4:02:30
Nov 28 09:10:28 DHCP INFO DHCPS:Send ACK to 192.168.0.102
Nov 28 09:10:29 DHCP INFO DHCPS:Recv REQUEST from 74:2F:68:3C:D1:D0
Nov 28 09:10:30 DHCP INFO DHCPS:Send ACK to 192.168.0.100
Nov 28 09:10:33 DHCP INFO DHCPS:Recv INFORM from 74:2F:68:3C:D1:D0
Nov 28 09:11:38 DHCP INFO DHCPS:Recv INFORM from 74:2F:68:3C:D1:D0
Nov 28 09:12:46 DHCP INFO DHCPS:Recv INFORM from 74:2F:68:3C:D1:D0
Nov 28 09:13:46 DHCP INFO DHCPS:Recv INFORM from 74:2F:68:3C:D1:D0
Nov 28 09:16:36 DHCP INFO DHCPS:Recv INFORM from 74:2F:68:3C:D1:D0
Nov 28 09:17:52 DHCP INFO DHCPS:Recv INFORM from 74:2F:68:3C:D1:D0
Nov 28 09:21:26 DHCP INFO DHCPS:Recv INFORM from 74:2F:68:3C:D1:D0
A jaki internet masz podłączony do routera? Tak dodatkowo pytam.
Co to za urządzenie stoi pod adresem 192.168.0.100? Ma kartę sieciową firmy AzureWave i zachowuje się o tyle dziwne, że co kilka minut informuje, że żyje, czego nie musi robić.
Stałe łącze. Dostawca lokalny, dokładniej czajen.pl 30Mbit , choć pewnie nie o to pytasz.
Jak mogę sprawdzić co to za urządzenie się kryje pod tym adresem?
Wpisz w linii poleceń ipconfig i zobacz, jaki ty (ten komputer) masz adres IP - jeżeli 192.168.0.100, to już wiesz. Jeżeli nie, to ping 192.168.0.100 i wyłączaj po kolei wszystkie urządzenia jakie masz połączone z routerem przez WiFi - jeżeli po wyłączeniu ostatniego ciągle masz odpowiedzi, to znaczy, że jednak nie wszystkie wyłączyłeś
no widzisz ;D
chyba to jednak mój lapek, chyba, że dalej nie kumam ;P
Kod:
Karta bezprzewodowej sieci LAN Połączenie sieci bezprzewodowej:
Sufiks DNS konkretnego połączenia :
Adres IPv6 połączenia lokalnego . : fe80::a0be:9e9f:ebbf:6b3a%14
Adres IPv4. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.100
Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Brama domyślna. . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Wyłącz w cholerę obsługę IPv6 w ustawieniach systemu.
Nie rozumiem czemu Windows twój tak co chwilę się melduje do routera - nie ma takiej potrzeby, o ile nie traci zasięgu.
Wystarczy odnzaczyć IPv6 jka na screenie.
Hint: zrzut ekranu aktywnego okna można zrobić klikając klawisze Ctrl-PrintScreen. Reszta białego tła jest nam niepotrzebna. Jeżeli to tło z Painta, to zamknij otwarty dokument painta i otwórz nowy - będzie miał dokładnie wymiary tego, co w schowku. Inna metoda - to wklejeniu zrzutu wybierz opcję przycinania/crop.
Odznaczone, czy to teoretycznie powinno rozwiązać moje problemy z działaniem sieci?
Co do robienia zrzutów, niby używam Ctrl+print screen ale najwidoczniej coś źle robię bo mi nie wychodzi tak jak bym to chciał. Żal
Dokładniej: jak miałem otwarte okno, któremu robiłem print screena używając ctrl + Printscreen, później otworzyłem painta, wkleiłem, no i na końcu wyciąłem zaznaczając interesujący mnie fragment otwierając własnie nowe okno painta
Nie wiem, jaki to może mieć wpływ na router - jeżeli tych żądań DHCPINFORM będzie mniej, powinno chodzić stabilniej, ale to nie koniecznie rozwiązuje problem.
Tutaj dzieje się coś na linii dostawca<->router, a nie dalej. Ale śladów w logach ani nigdzie nie ma tego.
ten skrót to
alt + prtscr a nie ctrl + prtscr
faktycznie, teraz jest ok
tak poza tym dzięki jakub, w takim bądź razie teraz będę gnębił w tej sprawie operatora jeśli się nie poprawi.