[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zrywa połączenie - E3131
09-10-2012, 03:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2012 03:38 przez sajlens.)
Post: #1
Zrywa połączenie - E3131
Przeczytałem na blogu, że jeżeli rwie połączenie (przełącza UMTS/HSPA) to należy wymusić WCDMA.

TNI 3.65 -> plik -> ustawienia -> huawei GSM, WCDMA i dalej:

Technologia: WCDMA
Kolejność: WCDMA, GSM
Pasmo: wybrane
Pasmo: zaznaczone W900
Roaming: wyłączony
Komutacja: Bez zmian (być może tutaj musi być coś na sztywno ustawione?)

Nieraz bez problemu internet działa przez 20-30min, a nieraz po kilku minutach już przerywa i dioda zmienia kolor na granatowy.

Rozumiem, że powinna być jasno-niebieska i taka jest wtedy, kiedy internet działa optymalnie.

Proszę o pomoc - co jeszcze mogę zrobić. Problem pojawił się oczywiście po wymianie karty.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
09-10-2012, 11:14
Post: #2
RE: Zrywa połączenie - E3131
Opis wyboru pasma ze zrzutem ekranu jest już tutaj:
http://forum.jdtech.pl/Watek-wymuszanie-...ach-huawei
Przełączanie UMTS<->HSPA (ciemno i jasno niebieska dioda) jest OK, jeżeli odbywa się prawidłowo - generujesz ruch, modem natychmiast wraca do trybu HSPA, po czym po chwili wraca do UMTS.
Jeżeli modem uparcie nie chce przejść do H, to wtedy usztywnienie pasma zwykle pomaga. Jeżeli nie, to przyczyny mogą być dwie: duże obciążenie nadajnika, słaby sygnał, problemy z nadajnikiem. W zasadzie tylko możemy walczyć wtedy ze słabym sygnałem.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
09-10-2012, 16:06
Post: #3
RE: Zrywa połączenie - E3131
To stawiam na słaby sygnał, chociaż waha się on w granicy 20-30%. Dzisiaj podłączę do anteny zewnętrznej i napiszę czy nastąpiła poprawa. Dzięki za odpowiedź!
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
09-10-2012, 20:52
Post: #4
RE: Zrywa połączenie - E3131
Lepiej zacząć od wyjścia na świeże powietrze lub użycia przedłużacza USB.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
10-10-2012, 00:10
Post: #5
RE: Zrywa połączenie - E3131
Bez problemów na zewnętrznej antenie. Dziwne trochę, ale gdzieś już wyczytałem, że to możliwe, że przy sygnale na poziomie 20-30% internet może zachowywać się gorzej niż na poziomie 0, a takie wskazania miałem w innym miejscu oglądając bez zacięć streaming meczu w internecie. Wink Teraz jest ponad 60% i problem nie występuje. Ciekawe czy w obecnej sytuacji (po wymianie kart) będzie rwało we wspomnianej innej lokalizacji.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
10-10-2012, 03:42
Post: #6
RE: Zrywa połączenie - E3131
poziom sygnału nie jest równoznaczny z jego jakością

wymiana kart raczej nie będzie miała wpływu, chyba że przy okazji zmieniono inne parametry bts'a
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
11-10-2012, 05:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2012 06:28 przez sajlens.)
Post: #7
RE: Zrywa połączenie - E3131
Dziś zdarzyło mu się przeskoczyć kilka razy na UMTS pomimo ustawień z linka który jest w jednym z powyższych postów...:/
Parametry takie jak wczoraj, czyli zewnętrza antena, sygnał zawsze ponad 50%. Dobijające to jest, bo potrafi czasami być bardzo częste, kilka razy w ciągu kilku minut. Pół nocy było, ok, a teraz jest tragicznie...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
12-10-2012, 04:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2012 04:33 przez sajlens.)
Post: #8
RE: Zrywa połączenie - E3131
Czy w przypadku, kiedy roaming jest wyłączony w ustawieniach modem ma prawo połączyć się teraz z internetem? Nieistotne jest w moich ustawieniach czy zezwalam na pracę w roamingu czy nie, w obu przypadkach modem łączy z siecią. Może po prostu mój modem nie reaguje na zmianę ustawień i stąd ciągłe zrywanie HSDPA? Idzie jakoś sprawdzić, czy modem korzysta z nakazanych ustawień?

PS Jak widać po godzinie napisania tego postu z Aero2 korzystam głównie w godzinach nocnych, więc raczej nie sądzę, aby BTS był przeciążony... Chociaż kto wie, wszak Polak potrafi.Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
12-01-2014, 00:59
Post: #9
Zrywa połączenie - E3131
Te ustawienia są na stałe wklepywane do modemu. Teoretycznie, dashboard nie ma nic do ich zmiany.

Teoretycznie - mi mobile partner potrafił zmienić ;]

[Obrazek: 2czejb.png][Obrazek: SXcG2D0.png]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 14:40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2014 14:41 przez jakubd.)
Post: #10
Zrywa połączenie - E3131
Możesz napisać, na czym dokładnie polega "tracenie połączenia"? Rozłącza się, resetuje się cały modem, czy coś innego?

UWAGA: powyższy opis w zasadzie nie ma ŻADNEGO związku z Aero2.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Huawei E3131 H (PLAY) miga cały czas na zielono Kamool96 69 10 032 16-09-2017 16:42
Ostatni post: szopen
  Huawei E3131 HiLink "play roaming" piotras 20 15 475 03-05-2017 15:11
Ostatni post: serek
  Problem z modemem Huawei e3131 s2 Lorek 14 3 711 13-02-2017 19:36
Ostatni post: Lorek
  E3131, problem z połączeniem Piksel 5 1 811 28-12-2016 16:48
Ostatni post: jakubd
  Huawei E3131 - powrót do oryginału bigthomas 7 2 024 20-12-2016 22:47
Ostatni post: jakubd