[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zrywa połączenie - E3131
09-10-2012, 03:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2012 03:38 przez sajlens.)
Post: #1
Zrywa połączenie - E3131
Przeczytałem na blogu, że jeżeli rwie połączenie (przełącza UMTS/HSPA) to należy wymusić WCDMA.

TNI 3.65 -> plik -> ustawienia -> huawei GSM, WCDMA i dalej:

Technologia: WCDMA
Kolejność: WCDMA, GSM
Pasmo: wybrane
Pasmo: zaznaczone W900
Roaming: wyłączony
Komutacja: Bez zmian (być może tutaj musi być coś na sztywno ustawione?)

Nieraz bez problemu internet działa przez 20-30min, a nieraz po kilku minutach już przerywa i dioda zmienia kolor na granatowy.

Rozumiem, że powinna być jasno-niebieska i taka jest wtedy, kiedy internet działa optymalnie.

Proszę o pomoc - co jeszcze mogę zrobić. Problem pojawił się oczywiście po wymianie karty.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
09-10-2012, 11:14
Post: #2
RE: Zrywa połączenie - E3131
Opis wyboru pasma ze zrzutem ekranu jest już tutaj:
http://forum.jdtech.pl/Watek-wymuszanie-...ach-huawei
Przełączanie UMTS<->HSPA (ciemno i jasno niebieska dioda) jest OK, jeżeli odbywa się prawidłowo - generujesz ruch, modem natychmiast wraca do trybu HSPA, po czym po chwili wraca do UMTS.
Jeżeli modem uparcie nie chce przejść do H, to wtedy usztywnienie pasma zwykle pomaga. Jeżeli nie, to przyczyny mogą być dwie: duże obciążenie nadajnika, słaby sygnał, problemy z nadajnikiem. W zasadzie tylko możemy walczyć wtedy ze słabym sygnałem.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
09-10-2012, 16:06
Post: #3
RE: Zrywa połączenie - E3131
To stawiam na słaby sygnał, chociaż waha się on w granicy 20-30%. Dzisiaj podłączę do anteny zewnętrznej i napiszę czy nastąpiła poprawa. Dzięki za odpowiedź!
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
09-10-2012, 20:52
Post: #4
RE: Zrywa połączenie - E3131
Lepiej zacząć od wyjścia na świeże powietrze lub użycia przedłużacza USB.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
10-10-2012, 00:10
Post: #5
RE: Zrywa połączenie - E3131
Bez problemów na zewnętrznej antenie. Dziwne trochę, ale gdzieś już wyczytałem, że to możliwe, że przy sygnale na poziomie 20-30% internet może zachowywać się gorzej niż na poziomie 0, a takie wskazania miałem w innym miejscu oglądając bez zacięć streaming meczu w internecie. Wink Teraz jest ponad 60% i problem nie występuje. Ciekawe czy w obecnej sytuacji (po wymianie kart) będzie rwało we wspomnianej innej lokalizacji.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
10-10-2012, 03:42
Post: #6
RE: Zrywa połączenie - E3131
poziom sygnału nie jest równoznaczny z jego jakością

wymiana kart raczej nie będzie miała wpływu, chyba że przy okazji zmieniono inne parametry bts'a

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&amp;t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
11-10-2012, 05:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2012 06:28 przez sajlens.)
Post: #7
RE: Zrywa połączenie - E3131
Dziś zdarzyło mu się przeskoczyć kilka razy na UMTS pomimo ustawień z linka który jest w jednym z powyższych postów...:/
Parametry takie jak wczoraj, czyli zewnętrza antena, sygnał zawsze ponad 50%. Dobijające to jest, bo potrafi czasami być bardzo częste, kilka razy w ciągu kilku minut. Pół nocy było, ok, a teraz jest tragicznie...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
12-10-2012, 04:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2012 04:33 przez sajlens.)
Post: #8
RE: Zrywa połączenie - E3131
Czy w przypadku, kiedy roaming jest wyłączony w ustawieniach modem ma prawo połączyć się teraz z internetem? Nieistotne jest w moich ustawieniach czy zezwalam na pracę w roamingu czy nie, w obu przypadkach modem łączy z siecią. Może po prostu mój modem nie reaguje na zmianę ustawień i stąd ciągłe zrywanie HSDPA? Idzie jakoś sprawdzić, czy modem korzysta z nakazanych ustawień?

PS Jak widać po godzinie napisania tego postu z Aero2 korzystam głównie w godzinach nocnych, więc raczej nie sądzę, aby BTS był przeciążony... Chociaż kto wie, wszak Polak potrafi.Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
12-01-2014, 00:59
Post: #9
Zrywa połączenie - E3131
Te ustawienia są na stałe wklepywane do modemu. Teoretycznie, dashboard nie ma nic do ich zmiany.

Teoretycznie - mi mobile partner potrafił zmienić ;]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 14:40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2014 14:41 przez jakubd.)
Post: #10
Zrywa połączenie - E3131
Możesz napisać, na czym dokładnie polega "tracenie połączenia"? Rozłącza się, resetuje się cały modem, czy coś innego?

UWAGA: powyższy opis w zasadzie nie ma ŻADNEGO związku z Aero2.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 15:25
Post: #11
Odp: Zrywa połączenie - E3131
I wygląda ze dotyczy nie hilinka

Wysłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 15:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2014 18:40 przez Adas08.)
Post: #12
RE: Zrywa połączenie - E3131
(16-01-2014 14:40)jakubd napisał(a):  Możesz napisać, na czym dokładnie polega "tracenie połączenia"?

Połączenie jest aktywne, modem widzi sieć, jest zasięg, widać aktywność w polu wysyłanie rzędu kilku/nastu kb natomiast w polu odebrano 0kb lub minimalne ilości. Strony się nie otwierają, pliki stopują ściąganie, ogólnie brak połączenia. Po rozłączeniu i ponownym połączeniu wszystko wraca do normy.
Wiele osób z Aero2 również ma ten problem. Może wynika to z wadliwości tego modelu.
Pozdrawiam
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 16:28
Post: #13
Zrywa połączenie - E3131
Jak rozumiem jednocześnie modem przeskakiwał z HSPA na UMTS (niebieska dioda)?
Przy jakim operatorze i na jakim obszarze miałeś ten problem? Bo mi to wygląda na zwykłe przerzucenie modemu do UMTS z powodu przeciążenia sieci. Stąd kolejne pytanie - czy problem zależał od godziny?

Od jakiego operatora pochodził modem oryginalnie, a u jakiego operatora go używałeś?
Wiesz, to wszystko przy grzebaniu w radiorom (grozi uwaleniem modemu i to bardzo) jest chlernie istotne?

PS: watek do wydzielenia chyba poza Aero2.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 16:39
Post: #14
Zrywa połączenie - E3131
Operator T-Mobile, Play, obecnie Orange, problem występował we wszystkich sieciach. Obszar - okolice Olsztyna, ale zasięg dobry, ściąganie obecnie ~400kb/s wcześniej nawet 1mb. Dioda zmienia się na niebiesko to prawda, ale po tym zerwaniu połączenia przestaje świecić w ogóle.
Wiem, że grozi, ale po co mi modem, który rwie co 3minuty, 10 minut, kiedy chce.. A wklepywanie komend AT chyba na niego nie działa (niebieska dioda itp).
Modem od Play.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 16:49
Post: #15
Zrywa połączenie - E3131
Zaraz, dioda modemu gaśnie całkiem w przypadku zwieszki?
To mi wygląda po prostu na niedobór zasilania w USB... aktywny (z zasilaczem) koncentrator USB próbowałeś?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 17:05
Post: #16
RE: Zrywa połączenie - E3131
Są 2 opcje, wada w modemie, albo w napięciu USB, podepnij modem do innego urządzenia, laptopa, tabletu, jeśli problem będzie występował wymień modem.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 18:01
Post: #17
Zrywa połączenie - E3131
Nigdy nie miałem takiego przypadku a jeden z modemów w ciężkich warunkach pracował 24/7 przez prawie rok wpięty do MR3420 - zero problemów.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 18:20
Post: #18
RE: Zrywa połączenie - E3131
Miałem kiedyś 2 sztuki Huaweii E156G, jeden z nich działa do dzisiaj, drugi 2 lata temu zaczął wariować, rejestrował się do sieci po długim czasie, bardzo krótko trwało połączenie, jeśli udało się je nawiązać i znów wyrejestrowanie z sieci, tak było z każdym operatorem, modem poszedł do utylizacji Big Grin E3131 to wyższa półka, ale pewnie poszedł na masową produkcję, co potwierdza jego popularność, a jak wiadomo z masowymi chińskimi produkcjami jest różnie. Można to przyrównać do tanich tabletów, chociaż te urządzenia mają zupełnie inne zadanie i więcej możliwości, ale w budżetówkach idzie zauważyć różnice np jeden My Tab7 może zupełnie inaczej pracować niż drugi ten sam tablet My Tab7, a z resztą sprzęt to tylko sprzęt i ma prawo się zepsuć. Standardowo na usb jest podawane napięcie 5V, jak masz jakiś miernik to sprawdź czy u Ciebie nie ma tam, żadnych przepięć i nie wariuje, możliwe, że właśnie napięcie będzie przyczyną uszkodzenia modemu, a może wcale nie jest uszkodzony Big Grin sprawdź na drugim urządzeniu go.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 18:38
Post: #19
Zrywa połączenie - E3131
Sprawdzałem na 2 różnych laptopach i innym komputerze, tak samo. Dodam, że modem przestaje działać kiedy przechodzi na niebieską diodę, a zaczyna z powrotem pracować jak zmieni mu się na zielononiebieską. Potrafi przerwać połączenie na obu tych kolorach. Być może trafiłem na trefny egzemplarz. Myślę, że za kilka miesięcy kupie sobie jakiś lepszy model i tyle, a ten oddam.
Ewentualnie mógłbym spróbować podpiąć go pod zewnętrzny router, ale nie posiadam takiego.
Jeśli coś się zmieni to dam znać, pozostaje mi tylko szukać bardziej zaufanej firmy.
Dzięki za pomoc.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
16-01-2014, 22:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2014 22:24 przez Zuzix91.)
Post: #20
RE: Zrywa połączenie - E3131
Jeśli problem się powtarza na różnych urządzeniach z USB, to można wadę USB wyeliminować jako przyczynę problemu. Coś musi nie " trybić " z tym E3131, na naprawę urządzenia też bym nie liczył. A powiedz jeszcze grzebałeś coś wcześniej z modemem by wyeliminować ew uszkodzenia mechaniczne ? Zmieniałeś firmware czy coś ? Jeśli tak, to spróbuj wgrać oryginalne. Aha powiedz jeszcze czy gdy odinstalujesz modem to instaluje on sterowniki ? Czy też ściągasz Mobile Partnera by zobaczył go u siebie ?

(16-01-2014 18:38)Adas08 napisał(a):  Dodam, że modem przestaje działać kiedy przechodzi na niebieską diodę, a zaczyna z powrotem pracować jak zmieni mu się na zielononiebieską. Potrafi przerwać połączenie na obu tych kolorach.

Co masz na myśli pisząc przestaję pracować gdy przechodzi na niebieską diodę ? Rozłącza się wtedy ? Gdy łącze jest wykorzystywane i używasz np Play powinneś być połączony w HSPA i modem powinien sygnalizować połączenie seledynowym kolorem, gdy łącze nie jest wykorzystywane nie używasz sieci, bądź jest używana w nieznacznym stopniu np przez gg, modem powinien przejść w WCDMA i palić się na niebiesko. Z jakiej jesteś miejscowości ? Wsadź SIM do telefonu, bądź innego urządzenia i sprawdź jak będzie się zachowywać internet jak masz Smartfona, to u góry zobaczysz H ze strzałeczkami, bądź E, gdy będziesz podłączony w EDGE. Najlepiej jakbyś precyzyjniej to opis, albo wrzucił filmik na yt i dał linka Big Grin ale coś mi się wydaje, że wina leży po stronie modemu, nie powinien tak wariować. A co do zmiany firmy, Huawei nie brzmi dobrze, ale co do modemów USB, myślę że robią fajne urządzenia, korzystam z E173-u2 3 lata i nigdy mnie nie zawiódł. PZDR Big Grin
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Huawei E3131 Firmware lukkki 74 186 684 24-12-2018 14:49
Ostatni post: jakubd
  huawei E3131 top netinfo połaczony AERO2,neta brak adikSl 9 8 237 09-12-2018 17:07
Ostatni post: szopen
  konfiguracja huawe e3131 pod aero2 pawell399 4 3 871 30-09-2018 17:39
Ostatni post: jakubd
  E3131 Orange nestro 1 2 493 16-03-2018 13:15
Ostatni post: jakubd
  Huawei E3131 H (PLAY) miga cały czas na niebiesko zurich 7 5 958 14-03-2018 08:38
Ostatni post: jakubd



MyBB SQL Error

MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.

SQL Error:
1017 - Can't find file: './c1jdtech_forum/threadviews.MYI' (errno: 2 "No such file or directory")
Query:
INSERT INTO threadviews (tid) VALUES('811')