[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sesja internetowa rozpoczęta przed uruchomieniem DIL a dane pakietowe
01-06-2017, 09:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2017 09:02 przez mikhail1983.)
Post: #1
Sesja internetowa rozpoczęta przed uruchomieniem DIL a dane pakietowe
Cześć

Mam mały problem z RBM i promocją DIL. Postaram się opisać sprawę chronologicznie i w punktach, aby ułatwić przedstawienie sytuacji:

26.05.2017 g 20:30 - podłączam się do netu aby włączyć DIL
26.05.2017 g 20:41 - po zalogowaniu się do play24 i kliknięciu co trzeba otrzymuję kod czterocyfrowy i zatwierdzam usługę DIL
26.05.2017 g 20:43 - otrzymuję SMS z potwierdzeniem, że usługa DIL jest już włączona i przez 30 dni mam internet LTE za free!!

Myślę sobie, no to super. Modem ustawiony na "LTE only", można używać. Całą sobotę wesoło użytkowałem internetu... Do niedzielnego poranka...

28.05.2017 g 9:21 - internet nawalił, pomimo niebieskiej diody na routerze. Sprawdzam skrzynkę SMS, a tam: "Wykorzystałeś środki z pakietu MB na internet, możesz surfować z ograniczona prędkością. Aby przywrócić pełną prędkość doładuj swoje konto"

28.05.2017 g parę minut po zdarzeniu - piszę reklamację na którą otrzymuję odpowiedź we wtorek.

30.05.2017 - odpowiedź od Pana z Play: "pakiet Darmowego Internetu LTE uruchomił Pan 26-go maja o godzinie 20:41. Tego samego dnia o godzinie 20:30 rozpoczęła się sesja internetowa na Pana numerze i pobrała z Pana konta 5.57 GB danych.
Proszę zauważyć, że sesja rozpoczęła się jeszcze w momencie kiedy nie miał Pan uruchomionego pakietu Darmowego Internetu LTE.
GB z Pana konta zostały pobrane prawidłowo."

W takim wypadku stwierdziłem, że nie mogę dalej funkcjonować bez internetu i włączyłem sobie pakiet 5 PLN (o zgrozo, aplikacja mobilna przycięła się po wpisaniu kodu, podczas zatwierdzania i z konta pobrało 10PLN, a pakiet uruchomił się dwukrotnie).

Jako, że nie przekonuje mnie tłumaczenie Pana z Play, piszę kolejną reklamację - tym razem również na podwójnie aktywowany pakiet - z prośbą o zwrot 10PLN i przywrócenie pakietu danych.

31.05.2017 - otrzymuję odpowiedź od Pani z Play: "Sesja internetowa rozpoczęta przed aktywacją Darmowego Internetu LTE, pobierała MB z konta do momentu jej zakończenia, mimo aktywnego wówczas Darmowego Internetu LTE. Dopiero kolejna sesja była uruchamiana w ramach pakietu LTE"

Pani w ogóle nie ustosunkowała się do dalszej części reklamacji to napisałem jeszcze jedną.

1.06.2017 - otrzymuję ostatnią odpowiedz na reklamację: "W momencie gdy rozpoczyna się sesja internetowa, kiedy nie ma Pan uruchomionego pakietu Darmowy Internet LTE, cała sesja internetowa zostaje naliczona z pakietu danych na koncie.
Sesja rozpoczęła się 26 maja o godzinie 20:30 i zakończyła 27 maja o godzinie 20:39.
Nie mam możliwości zwrócić utraconego pakietu MB oraz kwoty 10 zł na Pana konto"

Przewertowałem regulamin DIL i nigdzie nie znalazłem zapisu o wpływie aktywnych sesji na usługę DIL. Poprosiłem Play o wskazanie w regulaminie takiego zapisu, ale oczywiście nie dostałem odpowiedzi.

Czy spotkaliście się z takim zachowaniem sieci? W jaki sposób mogę odzyskać dane pakietowe i środki za pakiety?

Z góry dzięki za pomoc
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-06-2017, 10:14
Post: #2
Sesja internetowa rozpoczęta przed uruchomieniem DIL a dane pakietowe
Takie działanie systemów billingowych to niestety standard u wszystkich operatorów i faktycznie po potwierdzeniu aktywacji warto zrobić reset połączenia.
Ponieważ nie ma tej informacji w regulaminie, to jest to także podstawa do reklamacji i powinni ją uznać. Na przyszłość lepiej sobie życia ułatwić i zrobić reset połączenia po aktywacji jakiegokolwiek pakietu.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-06-2017, 13:24 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2017 13:26 przez szopen.)
Post: #3
Sesja internetowa rozpoczęta przed uruchomieniem DIL a dane pakietowe
jeśli w regulaminach (ma tu zastosowanie zarówno regulamin promocji jak i OWU) nie ma na ten temat słowa, to reklamacja powinna być rozstrzygnięta na korzyść użytkownika

dodam od siebie, że samo zerwanie sesji może wystarcza w celach bilingowych, ale miałem przypadki że nie likwidowało lejka (mimo włączenia nowego płatnego pakietu, gdy przegapiłem koniec DIL i doładowaniowy lub płatny pakiet zszedł do zera), dopiero całkowite wyłączenie modemu na kilka minut rozwiązywało problem

i w zasadzie od tego momentu gdy zauważyłem ewentualny wpływ na lejek, po każdej aktywacji DIL wyłączam sprzęt na dłuższy czas (przynajmniej kilka minut)

swoją drogą (choć nie pamiętam jak to wygląda regulaminowo) Play daje sobie 24 godziny na włączenie jakiegokolwiek pakietu (w tym DIL)

PS ja sobie ciśnienia nie podnoszę takimi pierdołami - DIL traktuję jako dostęp do internetu za ~16zł miesięcznie, a złotówki zgromadzone na koncie podstawowym jako całkowicie wirtualne
(one tam są, ale można je mentalnie uznać za bezwartościowe, więc wcale nie żal kupować za nie pakietów danych w przypadku np. przegapionego terminu zakończenia DIL, ba nawet nie widzę problemu w ewentualnym zakupie "dużych" pakietów na wypadek konieczności korzystania z 3G - LTE u mnie w godzinach szczytu jest notorycznie przeciążone i większy komfort jest w 3G Tongue)
a mój czas poświęcony na ewentualne reklamacje wydaje mi się cenniejszy niż kilka wirtualnych złotówek Big Grin

PPS właśnie ze względu na takie comiesięczne niedogodności nie można traktować DIL jako zamiennika abonamentu (bo dobrze dobrany abonament powinien być całkowicie bezobsługowy, bez wachlowania pakietami itp.)
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-06-2017, 15:44
Post: #4
RE: Sesja internetowa rozpoczęta przed uruchomieniem DIL a dane pakietowe
Panowie

Dzięki za odpowiedź.

@szopen
mi nie chodzi o kasę czy o te MB, tylko o zasadę... Robię gimnastykę z doładowywaniem i włączeniem pakietów zgodnie z regulaminem, więc oczekuję że Play wywiąże się ze zobowiązań, które sam wymyślił i bierze za to pieniądze.

@jakubd
W moim odczuciu również jest to wadliwie działający system, ale napisałem już 3 reklamacje i jak grochem o ścianę. Jakie mam jeszcze możliwości egzekwowania swoich praw? Oczywiście nie mówię o sądach czy innych organach, ale czy można poprosić o rozpatrzenie reklamacji przez kogoś wyżej? Salon Play?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-06-2017, 16:43
Post: #5
Sesja internetowa rozpoczęta przed uruchomieniem DIL a dane pakietowe
Za każdym razem gdy włączam DIL modem mi się restartuje (Play zdalnie zrywa połączenie?), więc automatycznie zaczyna się nowa sesja. Jak widać nie jest to takie pewne.
Niestety operatorzy przeważnie tak działają - co nie jest zakazane, jest dozwolone. Już się kilka razy wykłócałem o lejki i ściąganie złotówek z konta, nic nie ugrałem.
Na Twoim miejscu złożyłbym jeszcze ze dwa razy reklamację, znam przypadki w których inny konsultant dostawał zgłoszenie, uznawał winę operatora i przywracał środki.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-06-2017, 21:08
Post: #6
Sesja internetowa rozpoczęta przed uruchomieniem DIL a dane pakietowe
@mikhail1983
oczywiście reklamacja w ramach walki o zasady ma sens, choć wymaga szczegółowej analizy regulaminów
"następna instancja" to
https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz