[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mobile Doctor - coś dla użytkowników modemów Huawei
22-11-2011, 04:42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-10-2015 15:35 przez szopen.)
Post: #1
Lightbulb Mobile Doctor - coś dla użytkowników modemów Huawei
Wątek zostanie uzupełniony w obrazki jeśli znajdę ich oryginały

Umożliwia zgrubną diagnostykę modemu i ewentualnych problemów z połączeniem.
Do pobrania m.in. stamtąd http://www.huaweidevice.pl/technical/index.html, link jest niespecjalnie aktualny - poprawione poniżej wrzuciłem też w załączniku.

bezpośrednie linki do programu
http://www.ccsonline.pl/MobileDoctor.exe
oraz instrukcji (nawiasem mówiąc instrukcja jest z lekka do bani, bo nie na temat tego programu, ale zawiera jednak parę cennych uwag)
kilka innych przydatnych informacji zamiast niedostępnej obecnie instrukcji
http://www.ccsonline.pl/index.php?option...Itemid=176

Mobile Doctor'a uruchamiamy przynajmniej kilkanaście sekund od podłączenia modemu, z kartą SIM w środku oraz bez uruchomionego żadnego programu nawiązującego połączenie (dashboardu) - jeśli takowy uruchamia się automatycznie, to go zamykamy (nie mam na myśli minimalizacji!).

Jeśli wszystko jest OK, to program po uruchomieniu wygląda tak:
[Obrazek: 00ok.png]

aby doktor miał co leczyć, musi być też chory pacjent - pojawia się wtedy dodatkowy klawisz "Repair" leczący dolegliwości (o ile oczywiście jest to możliwe)

i na początek najgorszy przypadek - mamy uszkodzony modem i niezainstalowany dashboard Mobile Partner sytuacja wydawałoby się beznadziejna, ale też mogą być inne przypadki: modem nie został wyprodukowany przez Huawei lub po prostu nie jest podłączony i nigdy nie był, bo i dashboard MP nie jest zainstalowany
nic nie stoi na przeszkodzie, aby kliknąć "Repair" - co najwyżej niczego nie naprawi (ale i nie zepsuje, a testowałem taką możliwość dość dogłębnie)
[Obrazek: 01brakdashboarduimodemu.png]

jeśli spróbujemy wykonać test zbyt wcześnie, tj. mamy już Mobile Partner'a, ale świeżo podłączony modem nie zdążył się jeszcze zainicjalizować albo nie podłączyliśmy modemu ewentualnie nie jest to Huawei (poprawnie wykrywane są np. modemy Vodafone, ale tylko od tego dostawcy, jeśli to będzie ZTE to właśnie taki będzie efekt), zobaczymy coś takiego:
[Obrazek: 02brakmodemutestzawczes.png]

i kolejny łudząco podobny przypadek - trzeba czytać diagnozę po prawej, sam rzut oka na czerwone i zielone "kontrolki" nie wystarczy, tu port sterujący modemem jest zajęty działającym dashboardem lub mamy aktywne połączenie z internetem za pomocą badanego modemu, przy czym nie ma znaczenia jaki dashboard mamy aktywny - tak samo wygląda to dla MP, VMC, TNI czy MDMA
[Obrazek: 03uruchomionydashboard.png]

a teraz kolej na kartę SIM - tak wygląda diagnoza następujących przypadków:
karta SIM uszkodzona, zabrudzone styki karty SIM, karta SIM nieaktywna (u operatora)
[Obrazek: 04problemsimnieaktywnas.png]

i znowu karta SIM, tym razem zapomnieliśmy jej zamontować w modemie Wink mówiąc inaczej - brak karty SIM lub brak kontaktu karty sim ze stykami czytnika (wprawdzie trudno nieprawidłowo włożyć kartę, ale... można ;p ponadto mógł wystąpić problem z wyłamaniem się karty micro-SIM ze standartowej mini-SIM)
[Obrazek: 05braksim.png]

BRAK ZASIĘGU, czyli coś, co pewnie będzie najczęściej spotykanym przypadkiem, ewentualnie z jakiegoś powodu karta sim nie zarejestrowała się u swojego operatora (grzebaliśmy w ustawieniach wyszukiwania sieci?)
[Obrazek: 06brakzasiegu.png]

brak dashboardu Mobile Partner, czyli fabrycznego przeznaczonego dla niebrandowanych modemów Huawei (ta aplikacja wykrywa tylko MP, instalacja np. VMClite jest wykrywana również jako brak dashboardu)
oddzielnie zasymulowałem też uszkodzenie plików MP, ale nie zostało wykryte, obrazek był taki jak pierwszy w wątku na samej górze czyli niby wszystko OK, więc w razie infekcji wirusem pozostaje nam reinstalacja dashboardu
[Obrazek: 07brakdashboarduresztao.png]

możliwe też inne przypadki, których nie udało mi się uzyskać
(obrazki powyżej, za wyjątkiem tych 2 gdzie wyraźnie jest zaznaczony brak MP, były utworzone gdy miałem zainstalowanego MP, więc w braku MP i w identycznych okolicznościach będzie jedna czerwona kontrolka więcej - przy "Check dashboard status")
zasadniczo rodzaj zainstalowanego dashboardu (aplikacji dostępowej) jest obojętny, byleby dany dashboard obsługiwał nasz modem

i na koniec jeszcze dwa ekrany

podczas naprawy
mi pomógł, gdy modem w wyniku intensywnych eksperymentów z rożnymi dashboardami sprawiał wrażenie poprawnie działającego (wesołe miganie diodą), a nie chciał się za Chiny Ludowe połączyć z siecią - niestety nie zrobiłem screenshotu, ale naprawa w pełni udana
[Obrazek: 10naprawa.png]

i po udanej naprawie
[Obrazek: 11okponaprawie.png]
tu jeszcze raz przypomnę - jeśli w systemie nie mamy zainstalowanego Mobile Partner'a, naprawa z punktu widzenia Mobile Doctor'a zawsze będzie nieudana i będzie wyglądała jak z punktu "brak dashboardu MP"
MD nie instaluje MP, więc jeśli chcemy mieć wszystko na zielono musimy sami zainstalować MP w wersji zgodnej z posiadanym modemem (a tu przypomnę, że nie jest on niezbędny do połączenia z internetem - można używać dowolnego alternatywnego oprogramowania, o ile tylko współpracuje ono z naszym modemem lub użyć funkcji wbudowanych w system)

i to chyba tyle, jeśli uda mi się uzyskać sytuację nieopisaną powyżej i nie zapomnę zrzucić screena, to może kiedyś coś uzupełnię.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-11-2011, 11:58
Post: #2
RE: Mobile Doctor - coś dla użytkowników modemów Huawei
Super kawałek softu, nie wiedziałem, że Huawei coś takiego zrobił do swoich modemów.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-11-2011, 03:37
Post: #3
RE: Mobile Doctor - coś dla użytkowników modemów Huawei
i na koniec jeszcze 2 istotne rzeczy, które wygrzebałem w dokumentacji Huawei'a
(a niedostępne w linkach powyżej)

1) w/g producenta oprogramowanie działa pod windowsami: xp, vista i 7 (niestety nie zostały wyszczególnione wersje, więc raporty z systemów x64 są wskazane)

2) do poprawnej pracy programu musimy być zalogowani jako administrator (bądź na konto z uprawnieniami administratora)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Huawei HiLink - aplikacje dla Windows Fred 18 6 532 23-09-2016 21:09
Ostatni post: kaliope
  Aktualizacja softu Huawei E5832 MateuszCOMPANY 5 1 003 10-05-2016 13:55
Ostatni post: jakubd
  WORD mobile i inne z pakietu Office spag 3 849 28-01-2016 20:42
Ostatni post: jakubd
  MDMA (Mobile Data Monitoring Aplication) szopen 7 6 427 08-08-2015 19:58
Ostatni post: szopen
  Mobile Partner Version 23.009.09.02.910 Released Lorek 2 11 863 28-01-2015 18:35
Ostatni post: szopen