Szybkie szukanie |
Czy to problem z BTS?
|
28-02-2016, 15:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2016 15:21 przez jkr80.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
Witam
Sprzęt: Huawei E3131 Właściwie cały problem ilustrują poniżej zamieszczone fotki: Nie można złapać połączenia 3G nawet pomimo wymuszania (900 i 2100) - tylko na przedmiotowym maszcie. Odległość od masztu - 1km bez, żadnych przeszkód terenowych. Co dziwne od czasu do czasu można złapać 3G z innej anteny sektorowej tego masztu w zasięgu której normalnie nie jestem (zapewne odbicia sygnału zdarzają się). Fotki obrazują objazd masztu jak i logowanie pod innym masztem. Pod innym masztem (sprawdzone 2 szt) logowanie w 3G bez problemów. Sytuacja ta pojawiła się na przełomie października listopada 2015. Wcześniej cały czas (ok 2lata) 3G śmigało. Zgłaszałem problem do Aero ale Ci umyli ręce twierdząc że wszystko z masztem ok. Mało możliwe bo sąsiedzi na takim samym sprzęcie mają taką samą jak ja sytuację. Najdziwniejsze jest tylko to, że jak wsadzę kartę w telefon to łączy się w 3G na tym maszcie bez problemów (parametry połączenia przez telefon: Operator 26001 (Aero2), UMTS, LAC:11027, CID 2894(5), RNC 1153, PSC 328 sygnał na poziomie 70-75 dBm). Jak widać telefon korzysta z anteny sektorowej z której modem nigdy nie korzystał. Co robić? |
|||
28-02-2016, 15:37
Post: #2
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
wygląda na problem z BTS (ja w każdym razie nie widzę innego logicznego wytłumaczenia, no może poza przeciążeniem akurat twojego sektora)
Statystyki Folding@home |
|||
28-02-2016, 16:09
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Czy to problem z BTS?
Lokalizacja masztu (i moja ) to wieś. Myślę, że przeciążenie jest mało prawdopodobne.
|
|||
28-02-2016, 17:24
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Czy to problem z BTS?
Szopen a masz może jakieś logiczne uzasadnienie dlaczego przez tel mam połączenie 3G?
|
|||
28-02-2016, 18:33
Post: #5
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
to pasuje do i do przeciążenia i do błędnej konfiguracji BTS (niekompatybilność z pewnymi chipsetami stosowanymi w modemach)
zakładam, że masz w telefonie modem wyższej kategorii niż modem E3131 Statystyki Folding@home |
|||
28-02-2016, 18:56
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Czy to problem z BTS?
Odnośnie kategorii modemu w telefonie to nie wiem. Telefon to Sony Xperia L C2105.
|
|||
28-02-2016, 20:09
Post: #7
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
Ktoś raportował równie dziwne i zachowanie z E3131 z jedną stacją bazową. Wymiana firmware na inny pomogła, problem nie został wyjaśniony.
Ale dla MF823 nie specjalnie jest alternatywny soft do eksperymentów. |
|||
28-02-2016, 21:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2016 21:19 przez jkr80.)
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Czy to problem z BTS?
Co zatem robić?
Operator po 2,5 miesiącach przeciągania i testów napisał mi taką oto niemerytoryczną odpowiedź i w sumie nie zrobił nic aby sytuację poprawić. Zaznaczam że wszystkie informacje jakie posiadam m.in. i te które tu podałem (zrzuty z TNI) do operatora dotarły. Zaznaczam, że reklamowałem maszt a sąsziedzi mają ten sam problem co ja. A oto odpowiedź operatora: "w nawiązaniu do złożonej reklamacji o numerze A2M/RZ/2016/01/606 z dnia 12.01.2016, dotyczącej problemów z połączeniem w technologii 3G, informuję, co następuje: Zgłoszenie zostało sprawdzone pod kątem działania stacji bazowych. Nie zostały odnotowane żadne nieprawidłowości. Stacje pracują poprawnie, przenoszą ruch a pozostali Abonenci logują się do nich poprawnie. Aero2 świadczy Usługę PAKIETY AERO z wykorzystaniem pasm częstotliwości 800MHz, 900MHz, 1800MHz i 2100MHz przy wykorzystaniu technologii 2G, WCDMA (3G) oraz LTE, przy czym dostępność technologii dla każdego ze wskazanych pasm uwarunkowana jest od aktualnego miejsca korzystania i Urządzenia Końcowego. Zgodnie z § 3 pkt. 6 Regulaminu świadczenia przez Aero 2 Sp z o.o. promocyjnej telekomunikacyjnej przedpłaconej Usługi PAKIETY AERO (oferta promocyjna), Operator świadczy Usługę PAKIETY AERO w ramach istniejących możliwości technicznych zgodnie z normami technologicznymi ETSI, które wiążą Operatora w odniesieniu do świadczonej Usługi PAKIETY AERO, z uwzględnieniem fizycznych właściwości propagacji fal radiowych w ruchomej sieci telekomunikacyjnej wynikających z ukształtowania terenu na obszarze, na którym inicjowana jest sesja transmisji danych. Ze specyfiki technologii radiowej wykorzystywanej w sieciach mobilnych wynika, że lokalne warunki techniczne (takie jak używane urządzenia, miejsce usytuowania anteny odbiorczo – nadawczej, aktualne obciążenie Sieci Operatora) lub inne czynniki zewnętrzne (np. warunki pogodowe, ukształtowanie terenu, zabudowa) mogą ograniczać a nawet uniemożliwiać stale lub przejściowo uzyskanie dostępu do Usługi w konkretnym, niekorzystnym przypadku. Biorąc pod uwagę przeprowadzoną analizę oraz postanowienia Regulaminu Pana reklamacja zostaje rozpatrzona negatywnie. Mając jednak na względzie zadowolenie naszych Klientów, postanowiliśmy w ramach indywidualnego podejścia przyznać Panu Pakiet Aero Max 5GB z Okresem Ważności 60 dni. Równocześnie informujemy, że spory pomiędzy Abonentem będącym Konsumentem a Operatorem w zakresie niniejszego postępowania reklamacyjnego mogą zostać zakończone polubownie w drodze postępowania mediacyjnego lub postępowania przed sądem polubownym. Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym odszkodowania przez Abonenta z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania Usług Telekomunikacyjnych lub innych usług przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego." |
|||
29-02-2016, 10:26
Post: #9
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
Wydaje mi się, że problem jest po prostu zbyt skomplikowany dla operatora (zwłaszcza pośredniego, jakim jest Aero2) do zdiagnozowania.
Weź kartę Plusa i zrób testy najlepiej z innym modemem także - jak będzie to samo - zgłoś do Plusa. Nic innego nie doradzę skutecznego. Jak chcesz bawić się w papierki, możesz złożyć skargę do UKE, ale to nie jest akcja pod tytułem "nie zgadzają się papierki", ale coś w konfiguracji sieci i tego konkretnego modemu. I zabawa w papierki może kosztować tyle, co inny modem |
|||
29-02-2016, 13:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-02-2016 13:15 przez jkr80.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Czy to problem z BTS?
PL US przez 2 miesiące się nie odzywa. Sytuacja ta sama. Mówiąc o innym modemie masz na myśli inny egzemplarz czy inny modem?
|
|||
29-02-2016, 13:41
Post: #11
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
PLUS nie może się nie odzywać przez 2 miesiące, bo w przeciwnym wypadku oznacza to, że uznał reklamację (i np. zobowiązał się do wypłaty zapisanego w reklamacji przez ciebie odszkodowania - ja wpisuję tam jakieś rozsądne kwoty zawsze typu 2x abonament lub 2x wartość kupionej usługi, która nie działa).
A co do innego modemu mam na myśli zupełnie inne urządzenie (bo tego modemu z innym firmware to raczej nie masz szans zdobyć). |
|||
29-02-2016, 14:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-02-2016 14:04 przez jkr80.)
Post: #12
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
Co do reklamacji to zgłaszałem telefonicznie i właściwie oprócz SMS z potwierdzeniem zgłoszenia nie mam nic. Chociaż z braku czasu nie wywoływałem tematu. Ale być może to jest droga. Tyle że będę musiał powtórzyć objazd z kompem.
A swoją drogą to można wpisać w reklamacji żądanie gratyfikacji za nieterminowe rozpatrzenie sprawy? Pozdrawiam J. |
|||
29-02-2016, 15:53
Post: #13
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
Procedura jest taka:
1. Zgłaszasz reklamację, najlepiej na piśmie za potwierdzeniem odbioru. 2. W niej umieszczasz czego żądasz - np. rozwiązania problemu i rekompensaty (sensownej, jak np. 2x kasa za usługę, która nie działa lub bezsensownej - nowego ferrari 3. Jeżeli nie zdążą w terminie ustawowym odpowiedzieć (nie chodzi o rozwiązanie, tylko o pełną odpowiedź na reklamację), a ty masz potwierdzenie, że odebrali i się zapoznać mogli, to należy ci się to, czego żądałeś w reklamacji. Potem zaczyna się batalia o to, czego żądałeś - sądownie 200 PLN wygrasz, ale już ferrari niekoniecznie |
|||
29-02-2016, 23:36
Post: #14
|
|||
|
|||
RE: Czy to problem z BTS?
Po objeździe z kartą PLUSA następujące wyniki:
Na co zwrócić uwagę pisząc tą reklamację i biorąc pod uwagę w/w materiał? |
|||
01-03-2016, 09:45
Post: #15
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
Musisz wziąć pod uwagę to, że musisz przebić się przez pierwszą linię wsparcia do kogoś, kto się na tym zna i zdiagnozuje. I być może potwierdzi (wewnętrznie) np. (tu sobie gdybam), że to jeden z tych starych BTSów na sprzęcie Huawei odziedziczony, który robi problemy, ale nie mamy budżetu na jego wymianę na sprzęt NSN/Ericsson, a do tego problem dotyczy na tej stacji bazowej tylko ciebie (taką masz niefortunną wersję sprzętu) - to ostatnie mogą sprawdzić z logów BTSa.
To co możesz wypróbować (wcześniej pomyliło mi się z innym wątkiem o MF823) to zmiana firmware (nie dashboard, ale całość) na inny. Jest tego spora kolekcja. Skąd pochodzi firmware twojego E3131 w tej chwili? Jaki operator? Jest tego dużo w sieci, wazne, żeby zainstalować inny niż masz. To może pomóc. |
|||
01-03-2016, 09:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2016 09:57 przez jkr80.)
Post: #16
|
|||
|
|||
RE: Czy to problem z BTS?
Hej
Maszt jest nowy - postawiony ze 4 lata temu. Mój E3131 pochodzi z Play - zakupiony ok 3-4 lata temu. Oprócz konfiguracji za pomocą TNI nic w nim nie było robione. Jaka jest procedura wymiany firmware? Chociaż mam wrażenie że to niewiele pomoże. Ciekawe czy zmiana tego firmware nie spowoduje jeszcze większych problemów. Pozdrawiam J. |
|||
01-03-2016, 23:59
Post: #17
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
Maszt i data jest uruchomienia to sprawa drugorzędna. Ważne, jaka w nim jest elektronika. Jeżeli uruchamiało to Aero2 na sprzęcie własnym, to może to być sprzęt Huawei, którego Plus się pozbywa i zastępuje własną infrastrukturą NSN/Ericssona.
Problem z firmware właśnie był z modemem pochodzącym z Play. Odczytaj czy to wersja s-2 czy h-2 - wybiorę dla ciebie jakiś firmware. Ale będzie potrzebny jeszcze IMEI (to na PW), żeby wyliczyć kod flashowania. Pamiętaj, że zmiana firmware jest zawsze obarczona jakimś ryzykiem i jeden zły krok i modem zamienić się może w przycisk do papieru. |
|||
02-03-2016, 00:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2016 01:22 przez jkr80.)
Post: #18
|
|||
|
|||
RE: Czy to problem z BTS?
Znalazłem takie informacje:
Producent: huawei Model: E3131 s2 Wersja oprogramowania: 21.157.11.00.264 Wersja sprzętu: CH2E303SM Szukam infoo jak sprawdzić czy to wersja s czy h bo nie mogę tego nigdzie znaleźć. Hej Jakub Nie trudź się w mojej sprawie proszę bo nie wytrzymałem i w końcu wgrałem firmware 21.158.00.00.1020.B757 no i wygląd a, że jest ok. Modem znajduje sygnał jak strzała 2-3s. Dziwi mnie tylko to, że korzysta z innej anteny sektorowej,tzn. z tej, z której korzystała komórka (CID:28945,5 S-SE), niż na poprzednim firmware (CID:28942,2 S-SE). Sektor jednak odpowiada temu w którym się znajduję tak, że wszystko powinno być ok. Mam wreszcie normalnie 3G. Mam nadzieję, że na wieki . |
|||
02-03-2016, 07:21
Post: #19
|
|||
|
|||
RE: Czy to problem z BTS?
Tak sobie myślę że z tym nadajnikiem jest coś nie tak bo mając wymuszone wcdma i będąc w trybie 3g (CID:28945,5 S-SE) wczoraj po około godzinie modem przeskoczył w 2g (CID:28942,2 S-SE). Powrót do 3g nastąpił po wyjęciu modemu i przestawieniu wymusznia na 2g - dla mnie to jakieś dziwne. Dzisiaj jest już jednak ok przez ok 1h - wymuszanie wcdma 900MHz. Dalej potestuję wieczorem.
|
|||
02-03-2016, 09:56
Post: #20
|
|||
|
|||
Czy to problem z BTS?
Ewidentny objaw problemów z konfiguracją BTSa. Jak widzisz bardziej zgodny firmware lepiej sobie z nim radzi, jednak jak masz cierpliwość i zapas ostrożności, możesz szukać dalej innego firmware.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Problem z zasięgiem w sieci. | kajusia | 5 | 6 639 |
29-10-2015 18:15 Ostatni post: jakubd |