[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy to problem z BTS?
28-02-2016, 15:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2016 15:21 przez jkr80.)
Post: #1
Czy to problem z BTS?
Witam

Sprzęt: Huawei E3131
Właściwie cały problem ilustrują poniżej zamieszczone fotki:

[Obrazek: nciDuwE.jpg?1]

[Obrazek: 5Ffi6Ny.png?1]

Nie można złapać połączenia 3G nawet pomimo wymuszania (900 i 2100) - tylko na przedmiotowym maszcie. Odległość od masztu - 1km bez, żadnych przeszkód terenowych. Co dziwne od czasu do czasu można złapać 3G z innej anteny sektorowej tego masztu w zasięgu której normalnie nie jestem (zapewne odbicia sygnału zdarzają się). Fotki obrazują objazd masztu jak i logowanie pod innym masztem. Pod innym masztem (sprawdzone 2 szt) logowanie w 3G bez problemów. Sytuacja ta pojawiła się na przełomie października listopada 2015. Wcześniej cały czas (ok 2lata) 3G śmigało. Zgłaszałem problem do Aero ale Ci umyli ręce twierdząc że wszystko z masztem ok. Mało możliwe bo sąsiedzi na takim samym sprzęcie mają taką samą jak ja sytuację.

Najdziwniejsze jest tylko to, że jak wsadzę kartę w telefon to łączy się w 3G na tym maszcie bez problemów (parametry połączenia przez telefon: Operator 26001 (Aero2), UMTS, LAC:11027, CID 2894(5), RNC 1153, PSC 328 sygnał na poziomie 70-75 dBm).

Jak widać telefon korzysta z anteny sektorowej z której modem nigdy nie korzystał.

Co robić?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 15:37
Post: #2
Czy to problem z BTS?
wygląda na problem z BTS (ja w każdym razie nie widzę innego logicznego wytłumaczenia, no może poza przeciążeniem akurat twojego sektora)
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 16:09
Post: #3
RE: Czy to problem z BTS?
Lokalizacja masztu (i moja Smile) to wieś. Myślę, że przeciążenie jest mało prawdopodobne.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 17:24
Post: #4
RE: Czy to problem z BTS?
Szopen a masz może jakieś logiczne uzasadnienie dlaczego przez tel mam połączenie 3G?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 18:33
Post: #5
Czy to problem z BTS?
to pasuje do i do przeciążenia i do błędnej konfiguracji BTS (niekompatybilność z pewnymi chipsetami stosowanymi w modemach)

zakładam, że masz w telefonie modem wyższej kategorii niż modem E3131
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 18:56
Post: #6
RE: Czy to problem z BTS?
Odnośnie kategorii modemu w telefonie to nie wiem. Telefon to Sony Xperia L C2105.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 20:09
Post: #7
Czy to problem z BTS?
Ktoś raportował równie dziwne i zachowanie z E3131 z jedną stacją bazową. Wymiana firmware na inny pomogła, problem nie został wyjaśniony.
Ale dla MF823 nie specjalnie jest alternatywny soft do eksperymentów.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 21:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2016 21:19 przez jkr80.)
Post: #8
RE: Czy to problem z BTS?
Co zatem robić?

Operator po 2,5 miesiącach przeciągania i testów napisał mi taką oto niemerytoryczną odpowiedź i w sumie nie zrobił nic aby sytuację poprawić. Zaznaczam że wszystkie informacje jakie posiadam m.in. i te które tu podałem (zrzuty z TNI) do operatora dotarły. Zaznaczam, że reklamowałem maszt a sąsziedzi mają ten sam problem co ja.

A oto odpowiedź operatora:


"w nawiązaniu do złożonej reklamacji o numerze A2M/RZ/2016/01/606 z dnia 12.01.2016, dotyczącej problemów z połączeniem w technologii 3G, informuję, co następuje:

Zgłoszenie zostało sprawdzone pod kątem działania stacji bazowych. Nie zostały odnotowane żadne nieprawidłowości. Stacje pracują poprawnie, przenoszą ruch a pozostali Abonenci logują się do nich poprawnie.

Aero2 świadczy Usługę PAKIETY AERO z wykorzystaniem pasm częstotliwości 800MHz, 900MHz, 1800MHz i 2100MHz przy wykorzystaniu technologii 2G, WCDMA (3G) oraz LTE, przy czym dostępność technologii dla każdego ze wskazanych pasm uwarunkowana jest od aktualnego miejsca korzystania i Urządzenia Końcowego.

Zgodnie z § 3 pkt. 6 Regulaminu świadczenia przez Aero 2 Sp z o.o. promocyjnej telekomunikacyjnej przedpłaconej Usługi PAKIETY AERO (oferta promocyjna), Operator świadczy Usługę PAKIETY AERO w ramach istniejących możliwości technicznych zgodnie z normami technologicznymi ETSI, które wiążą Operatora w odniesieniu do świadczonej Usługi PAKIETY AERO, z uwzględnieniem fizycznych właściwości propagacji fal radiowych w ruchomej sieci telekomunikacyjnej wynikających z ukształtowania terenu na obszarze, na którym inicjowana jest sesja transmisji danych.

Ze specyfiki technologii radiowej wykorzystywanej w sieciach mobilnych wynika, że lokalne warunki techniczne (takie jak używane urządzenia, miejsce usytuowania anteny odbiorczo – nadawczej, aktualne obciążenie Sieci Operatora) lub inne czynniki zewnętrzne (np. warunki pogodowe, ukształtowanie terenu, zabudowa) mogą ograniczać a nawet uniemożliwiać stale lub przejściowo uzyskanie dostępu do Usługi w konkretnym, niekorzystnym przypadku.

Biorąc pod uwagę przeprowadzoną analizę oraz postanowienia Regulaminu Pana reklamacja zostaje rozpatrzona negatywnie.

Mając jednak na względzie zadowolenie naszych Klientów, postanowiliśmy w ramach indywidualnego podejścia przyznać Panu Pakiet Aero Max 5GB z Okresem Ważności 60 dni.

Równocześnie informujemy, że spory pomiędzy Abonentem będącym Konsumentem a Operatorem w zakresie niniejszego postępowania reklamacyjnego mogą zostać zakończone polubownie w drodze postępowania mediacyjnego lub postępowania przed sądem polubownym. Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym odszkodowania przez Abonenta z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania Usług Telekomunikacyjnych lub innych usług przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego."
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-02-2016, 10:26
Post: #9
Czy to problem z BTS?
Wydaje mi się, że problem jest po prostu zbyt skomplikowany dla operatora (zwłaszcza pośredniego, jakim jest Aero2) do zdiagnozowania.
Weź kartę Plusa i zrób testy najlepiej z innym modemem także - jak będzie to samo - zgłoś do Plusa. Nic innego nie doradzę skutecznego.
Jak chcesz bawić się w papierki, możesz złożyć skargę do UKE, ale to nie jest akcja pod tytułem "nie zgadzają się papierki", ale coś w konfiguracji sieci i tego konkretnego modemu. I zabawa w papierki może kosztować tyle, co inny modem Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-02-2016, 13:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-02-2016 13:15 przez jkr80.)
Post: #10
RE: Czy to problem z BTS?
PL US przez 2 miesiące się nie odzywa. Sytuacja ta sama. Mówiąc o innym modemie masz na myśli inny egzemplarz czy inny modem?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z zasięgiem w sieci. kajusia 5 2 943 29-10-2015 18:15
Ostatni post: jakubd