[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy to problem z BTS?
28-02-2016, 15:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2016 15:21 przez jkr80.)
Post: #1
Czy to problem z BTS?
Witam

Sprzęt: Huawei E3131
Właściwie cały problem ilustrują poniżej zamieszczone fotki:

[Obrazek: nciDuwE.jpg?1]

[Obrazek: 5Ffi6Ny.png?1]

Nie można złapać połączenia 3G nawet pomimo wymuszania (900 i 2100) - tylko na przedmiotowym maszcie. Odległość od masztu - 1km bez, żadnych przeszkód terenowych. Co dziwne od czasu do czasu można złapać 3G z innej anteny sektorowej tego masztu w zasięgu której normalnie nie jestem (zapewne odbicia sygnału zdarzają się). Fotki obrazują objazd masztu jak i logowanie pod innym masztem. Pod innym masztem (sprawdzone 2 szt) logowanie w 3G bez problemów. Sytuacja ta pojawiła się na przełomie października listopada 2015. Wcześniej cały czas (ok 2lata) 3G śmigało. Zgłaszałem problem do Aero ale Ci umyli ręce twierdząc że wszystko z masztem ok. Mało możliwe bo sąsiedzi na takim samym sprzęcie mają taką samą jak ja sytuację.

Najdziwniejsze jest tylko to, że jak wsadzę kartę w telefon to łączy się w 3G na tym maszcie bez problemów (parametry połączenia przez telefon: Operator 26001 (Aero2), UMTS, LAC:11027, CID 2894(5), RNC 1153, PSC 328 sygnał na poziomie 70-75 dBm).

Jak widać telefon korzysta z anteny sektorowej z której modem nigdy nie korzystał.

Co robić?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 15:37
Post: #2
Czy to problem z BTS?
wygląda na problem z BTS (ja w każdym razie nie widzę innego logicznego wytłumaczenia, no może poza przeciążeniem akurat twojego sektora)

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 16:09
Post: #3
RE: Czy to problem z BTS?
Lokalizacja masztu (i moja Smile) to wieś. Myślę, że przeciążenie jest mało prawdopodobne.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 17:24
Post: #4
RE: Czy to problem z BTS?
Szopen a masz może jakieś logiczne uzasadnienie dlaczego przez tel mam połączenie 3G?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 18:33
Post: #5
Czy to problem z BTS?
to pasuje do i do przeciążenia i do błędnej konfiguracji BTS (niekompatybilność z pewnymi chipsetami stosowanymi w modemach)

zakładam, że masz w telefonie modem wyższej kategorii niż modem E3131

Statystyki Folding@home
[Obrazek: sigimage.php?un=szopen&t=247478]
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 18:56
Post: #6
RE: Czy to problem z BTS?
Odnośnie kategorii modemu w telefonie to nie wiem. Telefon to Sony Xperia L C2105.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 20:09
Post: #7
Czy to problem z BTS?
Ktoś raportował równie dziwne i zachowanie z E3131 z jedną stacją bazową. Wymiana firmware na inny pomogła, problem nie został wyjaśniony.
Ale dla MF823 nie specjalnie jest alternatywny soft do eksperymentów.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
28-02-2016, 21:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2016 21:19 przez jkr80.)
Post: #8
RE: Czy to problem z BTS?
Co zatem robić?

Operator po 2,5 miesiącach przeciągania i testów napisał mi taką oto niemerytoryczną odpowiedź i w sumie nie zrobił nic aby sytuację poprawić. Zaznaczam że wszystkie informacje jakie posiadam m.in. i te które tu podałem (zrzuty z TNI) do operatora dotarły. Zaznaczam, że reklamowałem maszt a sąsziedzi mają ten sam problem co ja.

A oto odpowiedź operatora:


"w nawiązaniu do złożonej reklamacji o numerze A2M/RZ/2016/01/606 z dnia 12.01.2016, dotyczącej problemów z połączeniem w technologii 3G, informuję, co następuje:

Zgłoszenie zostało sprawdzone pod kątem działania stacji bazowych. Nie zostały odnotowane żadne nieprawidłowości. Stacje pracują poprawnie, przenoszą ruch a pozostali Abonenci logują się do nich poprawnie.

Aero2 świadczy Usługę PAKIETY AERO z wykorzystaniem pasm częstotliwości 800MHz, 900MHz, 1800MHz i 2100MHz przy wykorzystaniu technologii 2G, WCDMA (3G) oraz LTE, przy czym dostępność technologii dla każdego ze wskazanych pasm uwarunkowana jest od aktualnego miejsca korzystania i Urządzenia Końcowego.

Zgodnie z § 3 pkt. 6 Regulaminu świadczenia przez Aero 2 Sp z o.o. promocyjnej telekomunikacyjnej przedpłaconej Usługi PAKIETY AERO (oferta promocyjna), Operator świadczy Usługę PAKIETY AERO w ramach istniejących możliwości technicznych zgodnie z normami technologicznymi ETSI, które wiążą Operatora w odniesieniu do świadczonej Usługi PAKIETY AERO, z uwzględnieniem fizycznych właściwości propagacji fal radiowych w ruchomej sieci telekomunikacyjnej wynikających z ukształtowania terenu na obszarze, na którym inicjowana jest sesja transmisji danych.

Ze specyfiki technologii radiowej wykorzystywanej w sieciach mobilnych wynika, że lokalne warunki techniczne (takie jak używane urządzenia, miejsce usytuowania anteny odbiorczo – nadawczej, aktualne obciążenie Sieci Operatora) lub inne czynniki zewnętrzne (np. warunki pogodowe, ukształtowanie terenu, zabudowa) mogą ograniczać a nawet uniemożliwiać stale lub przejściowo uzyskanie dostępu do Usługi w konkretnym, niekorzystnym przypadku.

Biorąc pod uwagę przeprowadzoną analizę oraz postanowienia Regulaminu Pana reklamacja zostaje rozpatrzona negatywnie.

Mając jednak na względzie zadowolenie naszych Klientów, postanowiliśmy w ramach indywidualnego podejścia przyznać Panu Pakiet Aero Max 5GB z Okresem Ważności 60 dni.

Równocześnie informujemy, że spory pomiędzy Abonentem będącym Konsumentem a Operatorem w zakresie niniejszego postępowania reklamacyjnego mogą zostać zakończone polubownie w drodze postępowania mediacyjnego lub postępowania przed sądem polubownym. Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym odszkodowania przez Abonenta z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania Usług Telekomunikacyjnych lub innych usług przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego."
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-02-2016, 10:26
Post: #9
Czy to problem z BTS?
Wydaje mi się, że problem jest po prostu zbyt skomplikowany dla operatora (zwłaszcza pośredniego, jakim jest Aero2) do zdiagnozowania.
Weź kartę Plusa i zrób testy najlepiej z innym modemem także - jak będzie to samo - zgłoś do Plusa. Nic innego nie doradzę skutecznego.
Jak chcesz bawić się w papierki, możesz złożyć skargę do UKE, ale to nie jest akcja pod tytułem "nie zgadzają się papierki", ale coś w konfiguracji sieci i tego konkretnego modemu. I zabawa w papierki może kosztować tyle, co inny modem Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-02-2016, 13:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-02-2016 13:15 przez jkr80.)
Post: #10
RE: Czy to problem z BTS?
PL US przez 2 miesiące się nie odzywa. Sytuacja ta sama. Mówiąc o innym modemie masz na myśli inny egzemplarz czy inny modem?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-02-2016, 13:41
Post: #11
Czy to problem z BTS?
PLUS nie może się nie odzywać przez 2 miesiące, bo w przeciwnym wypadku oznacza to, że uznał reklamację (i np. zobowiązał się do wypłaty zapisanego w reklamacji przez ciebie odszkodowania - ja wpisuję tam jakieś rozsądne kwoty zawsze typu 2x abonament lub 2x wartość kupionej usługi, która nie działa).

A co do innego modemu mam na myśli zupełnie inne urządzenie (bo tego modemu z innym firmware to raczej nie masz szans zdobyć).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-02-2016, 14:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-02-2016 14:04 przez jkr80.)
Post: #12
Czy to problem z BTS?
Co do reklamacji to zgłaszałem telefonicznie i właściwie oprócz SMS z potwierdzeniem zgłoszenia nie mam nic. Chociaż z braku czasu nie wywoływałem tematu. Ale być może to jest droga. Tyle że będę musiał powtórzyć objazd z kompem.
A swoją drogą to można wpisać w reklamacji żądanie gratyfikacji za nieterminowe rozpatrzenie sprawy?

Pozdrawiam
J.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-02-2016, 15:53
Post: #13
Czy to problem z BTS?
Procedura jest taka:
1. Zgłaszasz reklamację, najlepiej na piśmie za potwierdzeniem odbioru.
2. W niej umieszczasz czego żądasz - np. rozwiązania problemu i rekompensaty (sensownej, jak np. 2x kasa za usługę, która nie działa lub bezsensownej - nowego ferrari Smile
3. Jeżeli nie zdążą w terminie ustawowym odpowiedzieć (nie chodzi o rozwiązanie, tylko o pełną odpowiedź na reklamację), a ty masz potwierdzenie, że odebrali i się zapoznać mogli, to należy ci się to, czego żądałeś w reklamacji.

Potem zaczyna się batalia o to, czego żądałeś - sądownie 200 PLN wygrasz, ale już ferrari niekoniecznie Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
29-02-2016, 23:36
Post: #14
RE: Czy to problem z BTS?
Po objeździe z kartą PLUSA następujące wyniki:

[Obrazek: 8rLVLTi.png?1]

Na co zwrócić uwagę pisząc tą reklamację i biorąc pod uwagę w/w materiał?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-03-2016, 09:45
Post: #15
Czy to problem z BTS?
Musisz wziąć pod uwagę to, że musisz przebić się przez pierwszą linię wsparcia do kogoś, kto się na tym zna i zdiagnozuje. I być może potwierdzi (wewnętrznie) np. (tu sobie gdybam), że to jeden z tych starych BTSów na sprzęcie Huawei odziedziczony, który robi problemy, ale nie mamy budżetu na jego wymianę na sprzęt NSN/Ericsson, a do tego problem dotyczy na tej stacji bazowej tylko ciebie (taką masz niefortunną wersję sprzętu) - to ostatnie mogą sprawdzić z logów BTSa.

To co możesz wypróbować (wcześniej pomyliło mi się z innym wątkiem o MF823) to zmiana firmware (nie dashboard, ale całość) na inny. Jest tego spora kolekcja. Skąd pochodzi firmware twojego E3131 w tej chwili? Jaki operator? Jest tego dużo w sieci, wazne, żeby zainstalować inny niż masz. To może pomóc.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-03-2016, 09:54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2016 09:57 przez jkr80.)
Post: #16
RE: Czy to problem z BTS?
Hej
Maszt jest nowy - postawiony ze 4 lata temu.
Mój E3131 pochodzi z Play - zakupiony ok 3-4 lata temu. Oprócz konfiguracji za pomocą TNI nic w nim nie było robione.
Jaka jest procedura wymiany firmware? Chociaż mam wrażenie że to niewiele pomoże. Ciekawe czy zmiana tego firmware nie spowoduje jeszcze większych problemów.

Pozdrawiam
J.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
01-03-2016, 23:59
Post: #17
Czy to problem z BTS?
Maszt i data jest uruchomienia to sprawa drugorzędna. Ważne, jaka w nim jest elektronika. Jeżeli uruchamiało to Aero2 na sprzęcie własnym, to może to być sprzęt Huawei, którego Plus się pozbywa i zastępuje własną infrastrukturą NSN/Ericssona.

Problem z firmware właśnie był z modemem pochodzącym z Play.
Odczytaj czy to wersja s-2 czy h-2 - wybiorę dla ciebie jakiś firmware. Ale będzie potrzebny jeszcze IMEI (to na PW), żeby wyliczyć kod flashowania.
Pamiętaj, że zmiana firmware jest zawsze obarczona jakimś ryzykiem i jeden zły krok i modem zamienić się może w przycisk do papieru.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
02-03-2016, 00:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2016 01:22 przez jkr80.)
Post: #18
RE: Czy to problem z BTS?
Znalazłem takie informacje:

Producent: huawei
Model: E3131 s2
Wersja oprogramowania: 21.157.11.00.264
Wersja sprzętu: CH2E303SM

Szukam infoo jak sprawdzić czy to wersja s czy h bo nie mogę tego nigdzie znaleźć.

Hej Jakub

Nie trudź się w mojej sprawie proszę bo nie wytrzymałem i w końcu wgrałem firmware 21.158.00.00.1020.B757 no i wygląd a, że jest ok. Modem znajduje sygnał jak strzała 2-3s. Dziwi mnie tylko to, że korzysta z innej anteny sektorowej,tzn. z tej, z której korzystała komórka (CID:28945,5 S-SE), niż na poprzednim firmware (CID:28942,2 S-SE). Sektor jednak odpowiada temu w którym się znajduję tak, że wszystko powinno być ok. Mam wreszcie normalnie 3G. Mam nadzieję, że na wieki Wink.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
02-03-2016, 07:21
Post: #19
RE: Czy to problem z BTS?
Tak sobie myślę że z tym nadajnikiem jest coś nie tak bo mając wymuszone wcdma i będąc w trybie 3g (CID:28945,5 S-SE) wczoraj po około godzinie modem przeskoczył w 2g (CID:28942,2 S-SE). Powrót do 3g nastąpił po wyjęciu modemu i przestawieniu wymusznia na 2g - dla mnie to jakieś dziwne. Dzisiaj jest już jednak ok przez ok 1h - wymuszanie wcdma 900MHz. Dalej potestuję wieczorem.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
02-03-2016, 09:56
Post: #20
Czy to problem z BTS?
Ewidentny objaw problemów z konfiguracją BTSa. Jak widzisz bardziej zgodny firmware lepiej sobie z nim radzi, jednak jak masz cierpliwość i zapas ostrożności, możesz szukać dalej innego firmware.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z zasięgiem w sieci. kajusia 5 4 570 29-10-2015 18:15
Ostatni post: jakubd