[-]
Szybkie szukanie


Baner sklepu jdtech.pl
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
17-12-2013, 17:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2013 18:27 przez Regis.)
Post: #1
Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
Witam.
Posiadam modem Huawei E3131 z Play na którym od około roku korzystam z bezpłatnego internetu w Aero2.Naturalnie w godzinach szczytu od około 18.00-22.00 i w weekendy Aero2 trochę zwalnia a od czasu do czasu pojawiały się kłopoty z ładowaniem stron.Od 5 lub 6 grudnia w dniu kiedy nad Polską szalał orkan Ksawery korzystanie z Aero2 stanowi poważny problem tj. ładowanie strony trwa do 1minuty lub nie może połączyć i zrywa połączenie.Tak jest przez całą dobę.Żeby połączyć i załadować jakąś stroną muszę rozłączyć się ręcznie i ponownie połączyć z internetem bo wtedy pojawia się przez chwilę w ogóle jakiś transfer danych.To samo jest zaraz po włączeniu komputera pierwsze 30 - 60 sekund uzyskuję "najszybszą prędkość" a chwilę potem szybkość albo stoi w miejscu lub wynosi kilka kb/s.Kilka dni temu wieczorem a także w następny dzień internet chodził już znacznie lepiej bo szybkość sięgała do 250 kbps myślałem ,że będzie już lepiej a tu klops internet znowu niemal stoi w miejscu.Korzystanie z niego to prawdziwa mordęga.
Nie sądzę ,żeby modem był temu winny ani moc sygnału bo od roku są na podobnym poziomie.Modem leży na kompie a do niego jest podłączona mała antenka która stoi na parapecie okiennym.Obecnie wg. programu top.netinfov3.65 moc sygnału -69dBm 70% CSQ22.Niestety nie mogę znaleźć w internecie informacji o ewentualnych usterkach,naprawach w sieci Aero2 w moim regionie.Mieszkam w Koszalinie.Myślę ,że orkan Ksawery mógł coś tam poprzewracać bo kłopoty pojawiły się w trakcie jego szaleństw.
Proszę o pomoc.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
17-12-2013, 18:26
Post: #2
Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
Może to być awaria stacji bazowej. Zgłoś do Aero2 na ich formularzu (wraz z lokalizacją), a przy okazji sprawdź, czy pomoże jakkolwiek (wątpię, ale warto spróbować) wymuszenie UMTS 900.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
17-12-2013, 19:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2013 20:44 przez Regis.)
Post: #3
Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
Nie mogę znaleźć w Top netinfo UMTS 900 chyba,że chodziło Tobie o coś innego.
Godzinkę temu klikałem linka do formularza zgłoszeniowego z tego forum ,ale nie działa lub tylko mnie nie łączyło.
Ps.
Udało mi się już pobrać owy formularz.Link działa.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
17-12-2013, 21:04
Post: #4
Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
Chodziło mi o: http://forum.jdtech.pl/Watek-wymuszanie-...ach-huawei
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
18-12-2013, 16:27
Post: #5
Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
Wczoraj po godź 23 kiedy zastosowałem wymuszenie UMTS 900 internet zaczął poprawnie chodzić.Może to tylko zbieg okoliczności bo dzisiaj przed południem kiedy włączyłem komputer internet działał prawie dobrze lecz tylko przez 10 min i od tej pory chodzi tragicznie wolno.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
18-12-2013, 17:55
Post: #6
Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
To raczej zbieg okoliczności.
Jak internet zwalnia dioda modemu ma jaki kolor?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
18-12-2013, 19:15
Post: #7
Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
Połączeni z internetem zawsze jest sygnalizowane niebieskim kolorem diody a prędkość internetu nie ma wpływu na intensywność ani kolor światła.Rozłączony internet jest sygnalizowany miganiem diody co około 3s w tym samym kolorze niebieskim.Kolor zielony pojawia się tylko w chwilę po podłączenia modemu a także w przypadku złej konfiguracji ustawień modemu.
Wysłałem dzisiaj wypełniony formularz zgłoszenia usterki sieci Aero2.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
18-12-2013, 23:14
Post: #8
Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
Są dwa kolory w czasie połączenia - HSPA w kolorze jasnoniebieskim (zielono-niebieskim) oraz UMTS w kolorze (ciemno)niebieskim.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
19-12-2013, 11:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2013 11:34 przez Regis.)
Post: #9
RE: Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
Masz całkowitą rację.
Modem mam podłączony do huba który leży na komputerze a ten stoi pod biurkiem.Żeby zobaczyć modem muszę się mocno wychylić co powoduje ,że rzadko spoglądam na modem i do tej pory nie zauważyłem subtelnej różnicy odcienia koloru niebieskiego.Obserwując przez kilka minut zachowanie modemu podczas ładowania stron internetowych widzę to tak:klikając jakąś dowolną stronę internetową w czasie kiedy ładuje ją modem zaczyna świecić na jasno niebiesko a po całkowitym jej załadowaniu po kilku sekundach modem zmienia barwę diody na ciemno niebieską.Każde ponowne pobieranie danych powoduje świecenie diody na jasno niebiesko.
Wczoraj wieczorem miałem taką sytuację ,że kiedy oglądałem film na you tube internet chodził na średniej prędkości około 400 kbps a kiedy skończyłem oglądanie filmu i chciałem odwiedzić allegro okazało się ,że internet znowu niemal staje w miejscu,więc ponownie wybrałem you tuba klikając odtwarzanie przypadkowo wybranego filmu a następnie na nowej karcie wybrałem stronę allegro.Tym razem strona allegro załadowała się bardzo szybko umożliwiając także szybkie ładowanie szukanych przeze mnie podstron.Kiedy zamknąłem you tuba po chwili korzystanie z allegro stało się męką bo prędkość ładowania spadła w okolice zera.Ponownie wybrałem stronę you tube klikając odtwarzanie jakiegoś filmu i dalej sytuacja powtórzyła się jak wyżej.

Wczoraj dostałem odpowiedź od Aero2 na moje zgłoszenie zaistnienia usterki w sieci :
"Witam,

W odpowiedzi na zgłoszenie informujemy, że karta SIM Aero2 BDI jest aktywna i poprawnie ustawiona. W takiej sytuacji proponujemy ponowną konfigurację zgodnie z zasadami i instrukcjami dostępnymi w zakładce BDI na http://www.aero2.pl , a jeśli to nie pomoże to sprawdzenie karty SIM Aero2 BDI zgodnie z zasadami.

Korzystający może sprawdzić korespondencyjnie kartę SIM Aero2 BDI:
• Wyślij listem poleconym na adres Aero2 Sp. z o.o., Bezpłatny Dostęp do Internetu, ul. Trembeckiego 11a II Pietro, 35-234 Rzeszów z dopiskiem SPRAWDZENIE KARTY SIM , swoją kartę SIM Aero2 BDI wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia usterki z prośbą o sprawdzenie karty SIM oraz zwrotną zaadresowaną do siebie kopertę opatrzoną znaczkami pocztowymi o wartości odpowiadającej wartości przesyłki poleconej wraz z potwierdzeniem odbioru (w obecnej dacie 7 PLN) ,
• Jeżeli okaże się, że otrzymana Karta SIM jest uszkodzona lub zniszczona, które nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Korzystającego wówczas Aero2 poinformujemy e-mailem i poprosimy o wpłacenie Depozytu za Duplikat karty SIM zgodnie z Regulaminem BDI.
• Jeśli okaże się, że karta SIM jest sprawna wówczas Karta BDI zostanie odesłana listem poleconym za potwierdzeniem odbioru w kopercie załączonej do korespondencji, w której Kartę BDI otrzymało Aero2, na adres na niej wskazany.
• Jeżeli w wyniku sprawdzenia okaże się, że karta SIM BDI jest uszkodzona z przyczyn leżących po stronie Aero2, wówczas wydana zostanie nowa kartę SIM i na koszt Aero2 wysłana listem poleconym wraz z potwierdzeniem odbioru do korzystającego na adres wskazany do korespondencji w formularzu rejestracyjnym wraz z kopertą i znaczkami pocztowymi o wartości odpowiadającej wartości przesyłki poleconej wraz z potwierdzeniem odbioru (w obecnej dacie 7 PLN).
• Aero2 sprawdzi kartę SIM BDI w ciągu 7 dni roboczych dni od jej otrzymania. Weryfikacji będą podlegały wyłącznie karty SIM zgłoszone zgodnie z powyższą procedurą oraz z załączonym wypełnionym formularzem wniosku o sprawdzenie karty SIM


Pozdrawiam,
Biuro Obsługi Klienta
Aero 2 Sp. z o.o. "

Konfiguracja Mobil Partnera o który jest mowa w piśmie jest u mnie poprawna.Program posiada niewiele opcji ustawień a złe jego ustawienie spowoduje brak połączenie a poprawna konfiguracja połączenie.Od prawie roku korzystania z Mobil Partnera nie zauważyłem aby istniały jakiekolwiek pośrednie możliwości które powodowałyby np. połączenie przy zmniejszonej prędkości.Podobnie jest z Top netinfo albo jest połączenie z dostępną szybkością jaka jest zależna od obciążenia sieci albo nie ma go wcale.
Program Mobil Partner wyświetla u mnie połączenie WCDMA i HSPA+ zmiennie.
Na obecną chwilę internet chodzi dobrze ,ale sądzę ,że później lub nawet zaraz to się skończy.


Załączone pliki Miniatury
       
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
19-12-2013, 15:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2013 19:06 przez sauron76.)
Post: #10
Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
Od czasu tej wichury mam poważne problemy z działaniem Internetu. Sądzę jednak, że to przypadek. Od 8 do 24 w nocy występują poważne problemy z działaniem sieci. Objawy są niemal identyczne. Połączenie działa stabilnie przez chwilę. Potem transfer zanika niemal do zera. Czasem można trafić na okienko, gdzie Internet działa prawidłowo. Podczas weekendu sprawdziłem i w nocy Internet działał prawidłowo. Prawdopodobnie wpływ na takie działanie sieci ma przyspieszona procedura wydawania kart. W sieci jest coraz więcej darmowych użytkowników, a przepustowość łączy zapewne pozostaje taka sama. Jest to zdecydowanie przeciążenie sieci. Próbowałem już chyba wszystkich sposobów i nic nie pomaga. O odpowiedzi ze strony Aero2 nie ma co wspominać bo to zwyczajna wklejka na zbycie petenta. A co jeśli Aero2 pozakładało nam lejki transferowe? Pewnie nikt z UKE nie kontroluje działania sieci. Niech jeszcze wprowadzą kapcia, to będę go musiał wpisywać co 5-10 minut.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
19-12-2013, 16:25
Post: #11
Odp: Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
To nie kwestia darmowych użytkowników a klientów plus/cp

Wysłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
19-12-2013, 16:54
Post: #12
RE: Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
(19-12-2013 16:25)spag napisał(a):  To nie kwestia darmowych użytkowników a klientów plus/cp

Wysłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2

Teoretycznie płatni abonenci Plusa i Polsatu nie powinni mieć wpływu na prędkość Aero2. Przecież dla darmowych użytkowników wydzielone jest 20% zasobów. Możliwość są tylko dwie. Albo jest tak wielu użytkowników darmowych, albo operator wykorzystuje pasmo darmowe dla swoich płatnych usług, co jest niezgodne z regulaminem. No ale jak takie biedne żuczki jak my możemy to sprawdzić.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
19-12-2013, 17:50
Post: #13
Bardzo spowolniony internet w Aero2 w Koszalinieod 5-6.12.13r
To bardziej skomplikowane.
Przykład: Jeżeli z danej stacji bazowej korzystają tylko użytkownicy modemów kat14, to mamy do podziału 21 Mbit/s, czyli 20% to jakieś 4 Mbit/s. Ale jeżeli wszyscy użytkownicy korzystają z modemów 3,6 Mbit/s, to do podziału dla Aero2 zostaje 720 kbit/s.
Poza tym rezerwowane na potrzeby jest 20%, ale jeżeli nikt z BDI nie korzysta, to wszystkie zasoby idą na potrzeby komercyjnych.

A to tylko czubek góry lodowej komplikacji związanych z liczeniem tych 20%.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
19-12-2013, 18:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2013 18:40 przez Regis.)
Post: #14
Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
Gdzie można kierować skargi na nie wywiązywanie się dostarczyciela internetu Aero2 ze swoich umów?Jak widać olali nie tylko mnie.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
19-12-2013, 19:04
Post: #15
RE: Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
(19-12-2013 18:37)Regis napisał(a):  Gdzie można kierować skargi na nie wywiązywanie się dostarczyciela internetu Aero2 ze swoich umów?Jak widać olali nie tylko mnie.

Z tego co mi odpisało Aero2, regulamin nie gwarantuje minimalnej wartości transferu. Zapewne nikogo nie obchodzi, że przesył zanika do zera, albo występują poważne spadki transferu (około 200-300 bajtów). Przy takim stanie sieci wysłanie wiadomości przez GG stanowi niemałe wyzwanie. Zawsze możesz próbować napisać do UKE ale wątpię, że to coś da.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
20-12-2013, 11:51
Post: #16
Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
Jeżeli regulamin nie przewiduje minimalnej prędkości transferu to pomyślę o wystosowaniu pisma do NIK-u o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy zawieraniu umów Smile
Co właściwie gwarantuje umowa? Chyba tylko to ,że będzie można się połączyć z Aero2 bez transferu danych czyli to czego doświadczam o dwóch tygodni.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
20-12-2013, 12:16
Post: #17
Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
ŻADEN operator nie oferuje umów z klauzulą minimalnej prędkości dla klientów końcowych, nie wspominając już o gwarancjach w sieciach komórkowych.
Jeżeli uda ci się jakiego operatora (nawet NIKiem) przekonać do tego, to ja wtedy zrobię zjazd użytkowników Aero2 pod jedną stacją bazową - wystarczy 100 osób - i wtedy zobaczymy, co są warte takie gwarancje.
Jedyna skuteczna możliwość to ograniczenie liczby osób korzystających z jednej stacji bazowych - czyli wybieramy, co lepsze: nie wpuszczamy użytkowników nowych do sieci przy większym ruchu, czy też dajemy wszystkim tyle, co mamy i dzielimy w miarę po równo?

Po prostu możliwości stacji bazowych są ograniczone i wynika to z fizycznych właściwości "eteru".

A tak przy okazji - jeżeli podejrzenie przestępstwa przy zawieraniu umowy, to o umowie między jakimi stronami?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
08-01-2014, 22:21
Post: #18
Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
U mie w Mrągowie(Mazury) podobnie między 18.00-22.00 aero ma spore wahania prędkości, przez co strony czasem się nie ładują, a radio tnie.W godzinach nocnych tak między 23-3 wszystko śmiga, nawet filmy online bez długiego buferowania się ładują.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-01-2014, 11:38
Post: #19
Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
Znowu coś się chrzani w Koszalinie. Po ostatniej awarii wszystko działało przez kilka dni bardzo dobrze. Teraz siła przesyłanego sygnału drastycznie spadła. Wcześniej bez anteny skakało między 4 i 5 kreskami. Dziś z podpiętą anteną mam między 1 i 2 kreskami. Dodatkowo zaczęły występować bardzo duże wahania prędkości łącza. Mój modem to Hi-Link. Ktoś z okolic Koszalina ma podobne objawy?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
22-01-2014, 11:56
Post: #20
Bardzo spowolniony internet Aero2 w Koszalinie od 5-6.12.13r
Toi wygląda na awarię najbliższej lub większej liczby stacji bazowych. Może z powodu mrozów/oblodzenia?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Podziękuj Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  internet po aktualizacji win10 2020 PiotrSt 1 383 22-06-2020 14:36
Ostatni post: jakubd
  Problem z Aero2 petekolakowski 1 1 424 22-11-2018 03:08
Ostatni post: szopen
  LG G4S - brak Aero2 LTE spag 1 1 914 09-06-2018 16:55
Ostatni post: jakubd
  Lenovo Tab3 8 Plus problem z Aero2 jachu 8 3 982 28-03-2018 20:34
Ostatni post: szopen
  Problem z połączeniem Aero2 ShirowZen 9 12 214 19-08-2017 10:33
Ostatni post: Arekxxx