Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei EM820W zawiesza się po 15-30min
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Zakupiłem modem HUAWEI EM820W.
Jest to modem wewnętrzny i jako jeden z nielicznych na rynku spełnia wymogi regulaminu czyli jest KAT10.
Jeśli chodzi o parametry to są identyczne jak E3131 czyli osiąga 21Mb/s oraz na komendy AT odpowiada tak samo z wyjątkiem czytnika kart microSD i CDROM.
Modem zadziałał od samego początku nawet nie trzeba było włączać PS/CS co było wymagane w E3131 według opisu dotyczącego E169.

Niestety mam problem taki, że przestaje działać po 15-30min. Nie rozłącza ale nic nie przesyła, nie wczytują się strony, a kiedy się coś ściąga zatrzymuje się ale sesja trwa nadal.
Wyłączyłem na wszystkich portach, modemie i karcie sieciowej zarządzanie energią ale to nic nie daje. Koncentratory USB również mają wyłączone zarządzanie energią.

Notebook DELL D430, brak blokady na BIOS, i sam BIOS został zaktualizowany do wersji A09.
Mialem na próbę również ACER D250 z Win XP.

Według informacji od sprzedawcy modem pochodzi z tabletów ACER.

Sprawdzałem różne wersje sterowników czy to z ACERA czy inne nie oficjalne oraz różne wersje Mobile Partner 16, 21, 22, 23 oraz ACER 3G Connect Manager który jest niczym innym jak Mobile Partnerem w wersji 13.
Sprawdzone przezemnie systemy to XP pro oraz Win7 z tym że na 7 działał nawet do 40 minut.

Kiedy już się zawiesi nie da się rozłączyć przyciskiem rozłącz tylko trzeba wyłączyć kartę sieciową lub zrobić restart komputera.

Mam możliwość zwrotu ale wolałbym z niego korzystać.
Nie próbowałem tylko wgrywać żadnego firmware ponieważ żadnego nie znalazłem, a być może to by go uzdrowiło.

Czy ma ktoś pomysł co można jeszcze zrobić?
Takie zawieszenie się (przy którym nie reaguje na rozłączenie/połączenie; pomaga tylko reset niskopoziomowy przez odłączenie zasilania soft lub hardware'owo) wskazuje na jakiś problem z modemem. Może to być uszkodzenie modemu, przegrzewanie się (jeżeli jest zmontowany w innym, niż fabrycznie zaplanowane miejscu), albo po prostu brudne styki na szynie mPCI-E czy zwarcie na antenach.

Tego typu problemy są trudne do zdiagnozowania, a rozwiązanie może być jakieś bardzo proste.
Przekierowanie