Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Niestabilne połączenie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Od jakiegoś czasu używam internetu Aero2. Na początku kartę SIM miałem wsadzoną do telefonu z systemem Android i udostępniałem internet za pomocą tetheringu. Przy takiej konfiguracji pingi (onet.pl) miałem na poziomie 120ms ale bardzo często nagle i niespodziewanie połączenie jakby 'zamierało'. Nie dochodziły wtedy kompletnie pingi i nie było to związane z cogodzinnym rozłączaniem sieci.
Aktualnie używam modemu ZTE MF60 + antena zewnętrzna. Jeżeli wszystko jest OK to pingi mam na poziomie 70ms. Niestety bardzo często powtarza się taka sama sytuacja jak ze smartfonem: Internet jakby zamiera, nie dochodzą kompletnie pingi, a sytuacja taka czasami trwa nawet kilka godzin. Mimo to modem ma status: połączony. Poziom sygnału:
RSSI: -79dBm
Ec/lo: -2,5dBm
RSCP: -81,5dBm

Czym to może być spowodowane? Lokalizacja: Wrocław
Pozdrawiam,
Paweł

Przykładowe pingi w momencie pojawienia się problemów:

Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=65ms TTL=57
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=73ms TTL=57
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=3451ms TTL=57
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=68ms TTL=57
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=67ms TTL=57
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=4069ms TTL=57
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=192ms TTL=57
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=667ms TTL=57
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=3297ms TTL=57
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=4210ms TTL=57
Upłynął limit czasu żądania.
Mam baardzo podobny problem- jeśli nie identyczny...

Modem- Huawei E3131- z sieci Play, uruchomiony według poradnika na forum z programem topnetinfo.

Lokalizacja- Kraków, Nowy Kleparz

Przed wakacjami internet działał bez zastrzeżeń, zasięg w okolicy 60-80%, teraz po powrocie 25-40%.

U mnie problem wygląda nie tak drastycznie jak wyżej, mianowicie czasem potrafi kilka godzin działać bez najmniejszych problemów (niezależnie od pory dnia) a czasem dosłownie co kilka minut dostaje "zwiechy" na kilka- kilkanaście sekund, po czym wraca do normy i tak w kółko. Zasięg podczas tego incydentu pozostaje na stałym poziomie.

Do października nie mam stacjonarnego internetu więc zaprzęgłem pierwszy raz Aero do dłuzszej pracy.
O używaniu skype nie ma mowy, radio internetowe co chwile zrywa. Co ciekawe wydaje mi się, że przy pełnym obciążeniu (pobieranie pliku) połączenie jest stabilniejsze.

W topnetinfo technologia połączenia zmienia się UMTS/HSDPA/HSPA++ - nie ma jednak reguły która technologia jest akurat aktywna, zwiechy występują.

Jakieś sugestie? Może to tylko kwestia ustawień?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Jeżeli to tylko problem z przełączaniem UMTS<->HSPA, to można wymusić pracę w trybie HSPA przez utrzymanie ciągłego ruchu, np. za pomocą polecenia ping z pakietem odpowiedniej wielkości. Metoda głupia, ale skuteczna.
U mnie niestety to raczej nie problem z przełączaniem UMTS<->HSPA- ping leci w tle i w ogóle to nie pomaga. Czasami internet nie działa nawet godzinę... Zauważyłem natomiast, że do południa internet działa w miarę OK, im później... tym gorzej. Może to problem obciążenia sieci? Np. teraz Aero2 w ogóle nie działa... Szczęście że jest jeszcze BlueConnect Wink
Czasem to wina zakłocen, ktore szkodzą stacji bazowej (i dają taki efekt). W tym paśmie częstotliwości takich zakłóceń jest dość sporo niestety. Ale moze to byc oczywiscie problem ze sprzetem.
Ja przeniosłem się bliżej okna, przez około 2 godziny problem nie wystąpił (zasięg trochę lepszy- okolice 50%, w tej chwili -81dBm). Zobaczymy jak będzie jutro, jeszcze się odezwę. Może jednak zasięg ~30% to za mało dla stabilnego działania usługi.

Kolego "pakumy" jeśli chodzi o porę dnia to nie widzę u siebie różnicy, cały czas podobny ping i max transfer, ale wiadomo- inna część Polski, inny nadajnik. Dobrze byłoby złapać kogoś z aero z Twojej okolicy i skonsultować.
(09-09-2012 22:31)Gosc_ napisał(a): [ -> ]Ale moze to byc oczywiscie problem ze sprzetem.

Masz na myśli modem czy komputer? Zamiast modemu używałem telefonu - efekt podobny. Próbowałem także laptopa zastępować innym sprzętem, również nic nie pomagało :/
U mnie jednak problemem był prawdopodobnie zasięg. Nie potrzebowałem wymuszać działania HSPA, według topnetinfo modem przeskakiwał czasem w UMTS, jednak połączenie pozostawało stabilne. Dziś nie uświadczyłem żadnych problemów z połączeniem, pobrałem spory plik, oglądałem chwilę telewizję przez internet, przeprowadziłem ponad godzinną rozmowę na skype, i wszystko w jak najlepszym porządku (podczas rozmowy jedna przymusowa przerwa- wiadomo).
Hej,
Sprawdziłem sprzęt w innej lokalizacji. Pomimo bardzo słabego zasięgu (tylko jedna kreska) wszystkie pingi dochodziły, internet działał poprawnie.
Czy to oznacza to, że w moim miejscu zamieszkania są jakieś zakłócenia, czy raczej wina stacji bazowej (bardzo dobry zasięg, ogromna ilość pingów bez odpowiedzi)? Czy zgłaszać ten problem do Aero2?
Mam podobne problemy - też w Krakowie. Odbieram sygnał z BTS przy Czarnowiejskiej (najprawdopodobniej, tak wynika z mapki BTSearch i ukształtowania terenu). Przez ponad 3 tygodnie stacja nie działała, teraz sygnał wrócił, jest jak dawniej ok. -81 ... -89 dBm i nawet krótkimi chwilami internet działa jak dawniej, czyli super, by za chwilę nic nie ładować - przeglądarki wyrzucają problem z DNS. Próbowałem 3 innych DNS-ów (Comodo, Google, OpenDNS) - zmiany nie dają żadnego efektu. Czy Aero2 może zignorować moje ustawienia i forsować swoje serwery DNS?? Na razie działam na Play Online i nie sprawdzam już Aero codziennie, bo od ciągłego przekładania kart w końcu zniszczę osłonkę w E173...
nie wiem jak wygląda konfiguracja sieci w Krakowie, ale we Wrocławiu DNSy aero2 są wymuszone i w związku z tym niemożliwe jest używanie innych serwerów niż te przydzielane przez dhcp

PS z publicznie dostępnych na terenie Polski zazwyczaj najlepiej sprawdzają się 2 najstarsze (znane od czasów początków polskiego internetu) dnsy tepsy
194.204.159.1 i 194.204.152.34
oczywiście działają one tylko u providerów nie filtrujących tego typu ruchu i co ciekawsze zazwyczaj są wydajniejsze i aktualniejsze od tych przydzielanych przez danego providera
Niestety TPsowe DNSy nie zawsze chcą działać z sieciami spoza sieci tego operatora. Jedyne uniwersalne (ale dla wielu "niestety" googlowe") i łatwe do zapamiętania to 8.8.8.8 i 8.8.4.4 - oczywiście przekazujemy firmie Google informacje o tym, o co pytaliśmy, kiedy i skąd Smile
(18-09-2012 11:26)jakubd napisał(a): [ -> ]Jedyne uniwersalne (ale dla wielu "niestety" googlowe") i łatwe do zapamiętania to 8.8.8.8 i 8.8.4.4 - oczywiście przekazujemy firmie Google informacje o tym, o co pytaliśmy, kiedy i skąd Smile
I tak dzięki systemowi android wiedzą sporo pocieszenie że iOsowcy też są inwigilowani Smile
Tak że to wybór między dżuma a cholera, a włączenie orbota chyba nie pozwala na dostęp do niektórych serwisów Sad


Wysyłane z mojego GT-P1000 za pomocą Tapatalk 2
W ustawieniach ZTE widzę pole: 'ID komórki'. To informacja na temat BTSa do którego jesteśmy podłączeni? Jeżeli tak to wczoraj zauważyłem, że przez pewien czas miałem inne ID komórki niż zwykle- i wtedy internet działał bez problemu. Być może jednak winny jest BTS...?
Tak, ID komórki to identyfikator CID (Cell IDentifier), który można znaleźć m.in. na wykazach btsearch.pl - oczywiście w bazie btsearch, a nie pozwoleń radiowych.

Tak, to bardzo możliwe, że wina tkwi w BTS lub jego obciążeniu.
A jak poinformować operatora o możliwych problemach z BTSem? Wystarczy mail na adres biuro@aero2.pl czy są jakieś specjalne 'procedury reklamacyjne'?
Jest formularz reklamacji na stronie aero2.pl - wypełnij go, koniecznie zadeklaruj modem zgodny z regulaminem (kat10) i emailem do nich.
Dzięki, formularz wysłany. Zobaczymy czy będzie jakikolwiek odzew z ich strony.
Zastanawia mnie tylko jedna kwestia. W ustawieniach ZTE widzę:
RSSI -73 dBm
RSCP -74.5 dBm
Ec/Io -1.5 dB
ID komórki 450F37F
Kod LAC C353

A gdy patrzę na stacje bazowe w mojej okolicy (http://mapa.btsearch.pl/) to widzę całkowicie inne wartości CID. Trzeba to jakoś przeliczać czy mapa nie zawiera wszystkich masztów?
Tak, trzeba je przeliczać - ty podałeś wartości w HEX (16-tkowo), a powszechnie stosuje się zapis dziesiątkowy. LAC łatwo przeliczyć i potwierdzić, że to sieć Aero2: 50003 (numery powyżej 50 tyś to właśnie sieć Aero2). Gorzej z CID (ID komórki) - ten numer nie ma sensu, powinien być też max 4-5-cyfrowy z ewentualnymi dodatkowymi 3 cyframi (od 0 do 9) dla oznaczenia sektora.

Przeliczenia DEC<->HEX potrafi robić kalkulator w Windows w trybie programisty.

Przy sprawdzaniu oznaczeń CID komórek pamiętaj, że faktyczne są tylko w "bazie btsearch" - oznaczenia z pozwoleń nie mają żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Przekierowanie