Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Mimo połączenia brak dostepu do Internetu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

moja lokalizacja to miasto Skoki - Wielkopolska. Dostep do Aero mam poprzez modem E3131 oraz router 3G TP-Linka 3420, od dwoch dni zauwazylem problem - po 60 minutach zalogowania do sieci i nastepujacych po nim resecie, mimo ze nastepowalo ponowne polaczenie ( pobrano nowe IP oraz DNS ), nie moglem polaczyc sie z zadna strona, musialem odczekac kilka minut zeby ten Internet "zaskoczył", nigdy takie problemy wczesniej nie wystepowaly. Od wczoraj nie mam neta wogole, ponownie modem sie rozlacza, ponawia polaczenie, pobiera IP oraz DNS'y ale Internetu nie ma, za jakis czas ( po kilku minutach ), nastepuje ponowny reset i sytuacja sie ponawia ( tak jak by modem probowal ponownie pozyskac poprawne polaczenie ). Myslalem ze nastapilo uszkodzenie modemu lub routera, ale dzisiaj wsadzilem w ten sam zestaw moja abonamentowa karte PLAY i ten problem nie wystepuje. Czy problem lezy po stronie AERO, czy moze karta sim ulegla uszkodzeniu, jakies sugestie, podpowiedzi ?
sprawdź co się dzieje bezpośrednio podpinając modem do komputera
Witam,

tez korzystam z btsa w Skokach i od 2 dni mam klopoty z internetem. Niby modem ladnie sie loguje do sieci ale moge odwiedzic maksymalnie 1-2 stronki i potem musze znowu robic reconecta. Calkowicie ustaje odbieranie danych. Mysle, ze wina lezy po stronie AERO. Sygnal mam taki jak wczesniej kiedy wszystko dzialalo poprawnie. Dzisiaj przetestowalem modemik i laptopa (te same, ktore uzywam kolo Skokow) w Poznaniu i wszystko smigalo bez zajakniecia.

Podobno mozna gdzies slac jakies formularze zgloszeniowe w przypadku awarii ale znajac AERO 2 zanim go rozpatrza to mina wieki Wink
Opisz co dzieje się z diodą modemu w tym czasie - jak działa i jak przestaje.
Wzialem router wraz z modemem do pracy do Poznania, tutaj od rana wszystko dziala poprawnie, zadnego resetowania, wychodzi na to ze jest problem z nadajnikiem w Skokach, gdzie mozna zglosic awarie ??
Przez formularz reklamacji na stronie Aero2. Pamiętaj, że zostanie ona automatycznie odrzucona, jeżeli zadeklarujesz użytkowanie modemu niezgodnego z regulaminem.
E3131 jest klasy 10, wiec nie powinni odrzucic.
Tak tylko ogólnie dałem ostrzeżenie, jakby ktoś trafił tutaj z zewnątrz - bo to ważna informacja.
E3131 jest oczywiście spełniającym wymagania kat10 modemem - to urządzenie kategorii 14.
Zgloszenie wyslane, teraz czekam na odzew z ich strony.
Daj znac jak Tobie odpisza. Ciekawe jak szybko zareaguja Wink
Jest weekend, a po drugie sezon urlopowy, takze nie spodziewam sie szybkiej interwencji.... no ale zobaczymy. Szkoda ze nie zapowiadaja burzowej pogody, bo zawsze pierwszy "strzal" trafia w anteny AERO i nastepuje wylaczenie i samoczynny reset ich BTS'a, moze to by pomoglo i zaczal by sprawnie dzialac :-)
Potwierdzam. Mam ten sam objaw. Wina niestety musi być po stronie Aero i Skockiego nadajnika :/
Cieszę się że koledzy już to zgłosili. Dajcie proszę znać jeśli ktokolwiek z BOKu odpowie.
Wychodzi na to ze wszystko wrocilo do normy:
[Obrazek: 2129829180.png]

tylko pytanie czy ta moja interwencja z piatku przyniosla rezultat czy poprostu sami sie kapneli ze cos nie dziala.
Centrum zarządzania siecią na pewno takie problemy widzi, pytamie tylko jak szybko reaguje. Jeżeli info z BOKu przepływa do ekipy odpowiedzialnej za sieć, to być może to pomaga (na pewno nie przeszkadza). IMHO zawsze trzeba zgłaszać problemy, żeby operator czuł nasz oddech Smile
Przekierowanie