To może moja
czarna lista sklepów?
To mój hicior numer jeden
1. Shop4923120 Store (?!?) - taka ciekawostka, bo nadal istnieje i ma ten sam asortyment, ale kiedyś nazywał się oficjalnym sklepem Netac (i nawet dane kontaktowe na to wskazywały!)
https ://www.aliexpress.com/store/4923120
Cyrki podczas reklamacji i dispute, rozstrzygnięcia arbitrażu Ali zmieniały się jak w kalejdoskopie nie zostawiając śladu w przebiegu dispute (dobrze, że screenshoty robiłem), przegrany spór, ale przed jego zakończeniem złożyłem zażalenie do arbitrażu Ali na tryb rozpatrzenia sprawy i najwyraźniej wyższa jednostka (kierownik jakiś czy co?) miała wpływ, bo post factum po zamknięciu sporu (i to dość długo po jego ostatecznym terminie!) jednak zmieniono rozstrzygnięcie na moją korzyść (i to nawet bez odsyłania towaru, jakkolwiek jest to złom)
Naprawdę chciałem wysmarować ultra-negatywny komentarz do transakcji, ale spór się ciągnął dłużej niż jest możliwość wystawiania komentarzy (taka ciekawostka!), towar raczej dużej wartości jak na prywatne zakupy na Ali.
2. MI YouPin Store, brak wysyłki towaru, żądania dopłaty (mimo wybranego ASS w ofercie), towar średniej wartości, protesty sprzedającego, zwrot gotówki jedynie dzięki kontaktowi ze wsparciem Ali (nie zakładałem sporu, bo się nie dało)
https ://www.aliexpress.com/store/4427263
3. CABLETIME Official Store - radykalna zmiana ceny między zamówieniem, a płatnością przy czym ciekawostka była taka, że płatność wymagała dodatkowej autoryzacji jednak w sposób w którym nie została wyświetlona zawyżona kwota - nigdy więcej nie autoryzuję czegoś takiego (oczywiście zmówienie anulowane przez kontakt ze wsparciem Ali, bo z karty ściągnęło mi kwotę około 2x wyższą niż w finalizacji koszyka, oczywiście protesty sprzedawcy, choć tu też przeszło bez sporu, ale na wsparcie Ali napierałem wielokrotnie, bo chciałem po prostu anulować transakcję z winy sprzedawcy, a on się nie zgadzał na to)
https ://www.aliexpress.com/store/4887017
podobno byłem pechowcem, bo większość zamówień przechodziła normalnie (ale to był efekt jakichś machlojek z kuponami sklepu i nie byłem jedyny) towar średniej wartości.
4. Edit - tu całą winę ponosi jednak przewoźnik (Poczta Polska?) więc wypada z czarnej listy - sklep był jednak OK
Mi Youpin Factory Store -
prawdopodobnie brak wysyłki towaru, spór pozytywnie załatwiony przez wsparcie Ali mimo protestów sprzedającego, też była jakaś dziwna ścieżka sporu - najpierw nie dało się go założyć, potem okienko czasowe było bardzo krótkie, ale się wstrzeliłem, po okienku na spór nie było rozstrzygnięcia wiec napierałem na wsparcie, oczywiście jakieś pierdy, że próbuję otworzyć dispute po terminie itp. ale ostatecznie rozwiązanie OK (towar jakoby jest w PL od początku października 2020, ale nie dotarł do dziś, tracking już dawno przeterminowany), towar niskiej wartości, jakkolwiek był to gadżecik (z gatunku "zachwycił mnie chiński design", nie żadna elektronika) na który byłem zajarany jak szczerbaty na suchary
https://www.aliexpress.com/store/4973016
5. Xyqhuu Dropship Store Store, wadliwy towar niskiej wartości, nie chciało mi się walczyć i przymknąłem oko (większość była OK, ale niskiej jakości, rózny asortyment i akurat coś co zamówiłem tylko jako pojedynczą sztukę wadliwe, reszta to były wielopaki, więc niska jakość nie przeszkadza - przejściówki stanowią i tak zapas na parę lat)
https ://www.aliexpress.com/store/5800046
i to w sumie tyle (przykre niespodzianki miałem też poza Ali, więc warto płacić jakąś formą płatności która daje jakąś ochronę - kiedyś nieźle się sprawdzał PayPal, ale płatności kartą też teoretycznie stanowią jakąś ochronę - chargeback), ale uwaga - trzeba czytać regulaminy sklepów - niektóre są bardzo sprytnie sformułowane w zasadzie wykluczając odpowiedzialność sklepu, jeśli np. nie wykupimy dodatkowo płatnego ubezpieczenia, co jest możliwe najpóźniej przy finalizacji zakupu w koszyku.