Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Czas dostawy z ChRL do PL.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mod. Ekonomista///:

Wątek wydzielony z OT z wątku o termo-higrometrze:


http://forum.jdtech.pl/Watek-mijia-lywsd...em-lcd-ble


A ja czekam na tytułowy sprzęt ponad 2 m-ce z Ali...
Chyba zamawialiśmy mniej więcej w tym samym czasie, ale to temat dobry do shoutboxa albo innego wątku…

PS tylko jak znam życie to w różnych sklepach na Ali
ja tam:
https://aliexpress.com/store/1486388

tak patrzę na ceny i teraz za to samo co dałem wtedy 24$ teraz bym wydał 27$ (i złotówka słabsza…)
szopen napisał(a):PS tylko jak znam życie to w różnych sklepach na Ali
ja tam:
https://aliexpress.com/store/1486388

Ja tu:
https://www.aliexpress.com/store/4433045

Ps. Już wychodzi 2 razy drożej.
To może moja czarna lista sklepów?

To mój hicior numer jeden
1. Shop4923120 Store (?!?) - taka ciekawostka, bo nadal istnieje i ma ten sam asortyment, ale kiedyś nazywał się oficjalnym sklepem Netac (i nawet dane kontaktowe na to wskazywały!)
https ://www.aliexpress.com/store/4923120
Cyrki podczas reklamacji i dispute, rozstrzygnięcia arbitrażu Ali zmieniały się jak w kalejdoskopie nie zostawiając śladu w przebiegu dispute (dobrze, że screenshoty robiłem), przegrany spór, ale przed jego zakończeniem złożyłem zażalenie do arbitrażu Ali na tryb rozpatrzenia sprawy i najwyraźniej wyższa jednostka (kierownik jakiś czy co?) miała wpływ, bo post factum po zamknięciu sporu (i to dość długo po jego ostatecznym terminie!) jednak zmieniono rozstrzygnięcie na moją korzyść (i to nawet bez odsyłania towaru, jakkolwiek jest to złom)
Naprawdę chciałem wysmarować ultra-negatywny komentarz do transakcji, ale spór się ciągnął dłużej niż jest możliwość wystawiania komentarzy (taka ciekawostka!), towar raczej dużej wartości jak na prywatne zakupy na Ali.

2. MI YouPin Store, brak wysyłki towaru, żądania dopłaty (mimo wybranego ASS w ofercie), towar średniej wartości, protesty sprzedającego, zwrot gotówki jedynie dzięki kontaktowi ze wsparciem Ali (nie zakładałem sporu, bo się nie dało)
https ://www.aliexpress.com/store/4427263

3. CABLETIME Official Store - radykalna zmiana ceny między zamówieniem, a płatnością przy czym ciekawostka była taka, że płatność wymagała dodatkowej autoryzacji jednak w sposób w którym nie została wyświetlona zawyżona kwota - nigdy więcej nie autoryzuję czegoś takiego (oczywiście zmówienie anulowane przez kontakt ze wsparciem Ali, bo z karty ściągnęło mi kwotę około 2x wyższą niż w finalizacji koszyka, oczywiście protesty sprzedawcy, choć tu też przeszło bez sporu, ale na wsparcie Ali napierałem wielokrotnie, bo chciałem po prostu anulować transakcję z winy sprzedawcy, a on się nie zgadzał na to)
https ://www.aliexpress.com/store/4887017
podobno byłem pechowcem, bo większość zamówień przechodziła normalnie (ale to był efekt jakichś machlojek z kuponami sklepu i nie byłem jedyny) towar średniej wartości.

4. Edit - tu całą winę ponosi jednak przewoźnik (Poczta Polska?) więc wypada z czarnej listy - sklep był jednak OK
Mi Youpin Factory Store - prawdopodobnie brak wysyłki towaru, spór pozytywnie załatwiony przez wsparcie Ali mimo protestów sprzedającego, też była jakaś dziwna ścieżka sporu - najpierw nie dało się go założyć, potem okienko czasowe było bardzo krótkie, ale się wstrzeliłem, po okienku na spór nie było rozstrzygnięcia wiec napierałem na wsparcie, oczywiście jakieś pierdy, że próbuję otworzyć dispute po terminie itp. ale ostatecznie rozwiązanie OK (towar jakoby jest w PL od początku października 2020, ale nie dotarł do dziś, tracking już dawno przeterminowany), towar niskiej wartości, jakkolwiek był to gadżecik (z gatunku "zachwycił mnie chiński design", nie żadna elektronika) na który byłem zajarany jak szczerbaty na suchary
https://www.aliexpress.com/store/4973016

5. Xyqhuu Dropship Store Store, wadliwy towar niskiej wartości, nie chciało mi się walczyć i przymknąłem oko (większość była OK, ale niskiej jakości, rózny asortyment i akurat coś co zamówiłem tylko jako pojedynczą sztukę wadliwe, reszta to były wielopaki, więc niska jakość nie przeszkadza - przejściówki stanowią i tak zapas na parę lat)
https ://www.aliexpress.com/store/5800046

i to w sumie tyle (przykre niespodzianki miałem też poza Ali, więc warto płacić jakąś formą płatności która daje jakąś ochronę - kiedyś nieźle się sprawdzał PayPal, ale płatności kartą też teoretycznie stanowią jakąś ochronę - chargeback), ale uwaga - trzeba czytać regulaminy sklepów - niektóre są bardzo sprytnie sformułowane w zasadzie wykluczając odpowiedzialność sklepu, jeśli np. nie wykupimy dodatkowo płatnego ubezpieczenia, co jest możliwe najpóźniej przy finalizacji zakupu w koszyku.
Takie małe uzupełnienie - coraz więcej zamówień nie dociera w 3 miesiące, kolejny sprzedawca po kontakcie w sprawie braku przesyłki przedłużył termin ochrony o 40 dni.
Ja mam 95% przesyłek dostarczonych z 11.11 przed świętami, zamówienie z międzyświąt właśnie dotarło, ale mam dwie rzeczy, które nie wiadomo gdzie są. Ale do terminu jeszcze kilka dni.
Ja jeszcze czekam na te z 11.11...
To chyba już czas na spory?
szopen napisał(a):To chyba już czas na spory?

Nie paniemaju o co tam biega. Zanim było "finished" to przez apkę się nie dało, ani przez stronę dispute otworzyć, a jak minęło te odliczanie czasu (76 dni w sumie) to jest oznaczone oba towary, że niby ja potwierdziłem, że odebrałem. Próbowałem po wszystkim otworzyć dispute przez bota na kompie, ale nic się nie dzieje, tzn. żadnego info, że jest dispute jakieś.

A sorry, właśnie sprawdziłem i jest, że w trakcie sporu i refundu.

szopen napisał(a):To może moja czarna lista sklepów?


W sumie podobna nazwa tego mojego, bo nazywa się "Xiao-Mi Youpin Store", ale człony nazwy: Youpin, Mi, Store i Shop to występują we wszystkich Twoich nazwach... Tongue
Ekonomista napisał(a):człony nazwy: Youpin, Mi, Store i Shop to występują we wszystkich Twoich nazwach...
dlatego podałem ich numery

Poczta Polska na czarną listę (w punkcie 4) - towar dziś doszedł po ponad 4 miesiącach.
Chociaż tak naprawdę nie wiadomo komu za to podziękować, bo na przesyłce były 3 etykiety chińskie i 2 polskie i po polskiej (prawdopodobnie) stronie brały w tym udział przed pocztą jeszcze 2 firmy: Fastpro (nie wiem czy było fast, ani czy pro Tongue) z Łodzi oraz wcześniej Polska Grupa Pocztowa(?) z Nysy(?) używająca jako jednego z elementów logo trąbki pocztowej, czyli jest prawdopodobne, że paczka pokonała całą Polskę kilkukrotnie zanim dotarła na moją pocztę…


Może powinienem uzupełnić opis (tu wpada taka kwestia etyczna - być może sklep nie zawinił, a poniesie karę?), że wypada najpierw napisać do sprzedawcy o braku przesyłki (jeszcze w trakcie trwania terminu ochrony - niektórzy po prostu przedłużą termin na odbiór, co nie odcina nam możliwości późniejszego założenia sporu), a dopiero w wypadku, gdy sprzedawca to oleje należy założyć spór.

I jeszcze jedno - kiedyś wyłącznie pisałem po angielsku, ale w prostych kwestiach bez problemu można się dogadać i po polsku (oni też potrafią skorzystać z translatora).
Mi jedna przesyłkę cofnęli z Chin na lotnisku. Big Grin Niby gościu napisał, że wysyła drugi raz. Ciekawe co z tego wyjdzie. Big Grin
Przyszło zamówienie dziś rano. Prawie 3 miechy szło. Spór chyba można zakończyć, chociaż sprzedający nie odezwał się w wymaganym czasie, ani w ogóle.
Edit: jeszcze teraz sprawdziłem i się okazało, że teraz sprzedający twierdził, że dostałem przesyłkę 23. listopada, i proponuje "refund 0", a aliexpress odpowiedziało, że i tak mi zwróci hajs. Więc jestem chyba o ten towar do przodu... Tongue
Oczywiście, jeśli zamierzasz być uczciwy, to wypada anulować spór (jeśli z towarem wszystko jest OK), bo sprzedawca nie zawinił, a w przegranym sporze poniesie 100% straty na tej sprzedaży.
No chyba, że to była przesyłka za potwierdzeniem odbioru, to wtedy przegrasz spór automatycznie (ale i tak radzę anulować).
szopen napisał(a):Oczywiście, jeśli zamierzasz być uczciwy

Tak, spróbuję kliknąć.

Najlepsze jest to, że w żadnej historii, ani banku, ani Revoluta nie mam takiej transakcji. Nic z tego nie rozumiem.

Ekonomista napisał(a):Tak, spróbuję kliknąć.

Szczerze mówiąc nie widzę takiej opcji...

... ani na stronie, ani w aplikacji.
A łyżka na to: "niemożliwe" Big Grin

Skoro znalazłeś spór to on ma opcje (no chyba, że jest już rozstrzygnięty).

Jeśli się nie wstydzisz screenshotów to wrzuć (nie mam aktywnego sporu, to nie pokażę gdzie to jest).
Jest rozstrzygnięty...

szopen napisał(a):A łyżka na to: "niemożliwe"

Ps. Wiele rzeczy jest niemożliwych...
szopen napisał(a):Jeśli się nie wstydzisz screenshotów to wrzuć



[attachment=3714]

[attachment=3715]

[attachment=3716]

[attachment=3717]

[attachment=3718]

[attachment=3719]
No przecież wygrałeś spór 31.01.2021 (jakkolwiek nie kumam czemu zapłaciłeś 5,7$ zażądałeś 3,2$ a dostałeś 3,5$?).
To teraz musisz poczekać na kasę jakiś tydzień, może 2.

Ekonomista napisał(a):chociaż sprzedający nie odezwał się w wymaganym czasie, ani w ogóle.
Odezwał się jednak, tylko nie sprawdzałeś co się ze sporem dzieje.
szopen napisał(a):No przecież wygrałeś spór 31.01.2021 (jakkolwiek nie kumam czemu zapłaciłeś 5,7$ zażądałeś 3,2$ a dostałeś 3,5$?).

To był termohigrometr za 3,20 USD oraz naklejki NFC za 3,50 USD, co daje 6,70 USD i minus 1 USD za kupon. A spory w sumie są dwa , ale jakby połączone w jedno zamówienie.


szopen napisał(a):Odezwał się jednak, tylko nie sprawdzałeś co się ze sporem dzieje.

Przecież edytowałem ten post, tylko nie pamiętam znaku jakim się skreślało nieaktualny tekst.

szopen napisał(a):To teraz musisz poczekać na kasę jakiś tydzień, może 2.

Czyli nie odkręcę?

Gdzie mogę sprawdzić jak i czym płaciłem, bo nie pamiętam.
Ekonomista napisał(a):Przecież edytowałem ten post,
nie zauważyłem (nie czytałem tego drugi raz Tongue tylko poszukałem tekstu, który czytałem rano, tzn. w południe Tongue) - można stosować skreślenie
Kod:
[s] i [/s]
co daje fajnie skreślony tekst


Ekonomista napisał(a):Czyli nie odkręcę?
nie przejmuj się - sprzedawca spartolił sprawę, bo mógł po prostu przedłużyć termin ochrony skoro był pewny, że towar dojdzie

ba, czasem oszuści odwlekają w ten sposób spory, ale nie mogą tego robić w nieskończoność (bodajże 3 przedłużenia im przysługują, nie wiem ile to łącznie, ale ostatnio sprzedawca przedłużył mi pierwszy raz o 40 dni), co by się w sumie zgadzało, bo na jakimś innym forum widziałem płacze o zamrożonej kasie na pół roku (standardowe 2 miesiące + 3x40dni, czyli kolejne 4 m-ce).



Ekonomista napisał(a):Gdzie mogę sprawdzić jak i czym płaciłem, bo nie pamiętam.
nie wiem, sam płacę tylko i wyłącznie revo przez alipay

edit:
My AliExpress > Order List > Order Detail i zakładka na dole Financial (to w webowej wersji dla komputera, bo aplikacja raczej utrudnia życie zamiast ułatwiać), ale za wiele informacji to tam nie ma

W sumie to dzięki za ruszenie tematu, bo zrobiłem sobie przy okazji porządek w starych zamówieniach na koncie Tongue
Przekierowanie