Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Błędy w księgowaniu transakcji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
wydzielone z wątku
http://forum.jdtech.pl/Watek-15-monet-al...-3-11-2020

Cały czas się zastanawiam, czy Allegro jest firmą na tyle godną zaufania, by powierzyć im dane kart płatniczych (więc na 100% nie mam podpiętej karty) w zamian za 10zł, a skoro jest np. GPay czy Blik to płatności można przetwarzać u firm do których mam zaufanie (jako takie, bo na bliku jednak się przejechałem, w dodatku nie uznano reklamacji, bo nieprawidłowość w naliczeniu wykryłem zupełnie przypadkiem już grubo po czasie regulaminowo przewidzianym na reklamację…).
tps4 napisał(a):Z ciekawości możesz coś więcej napisać o tym problemie z blikiem?
Pobrali kasę za 1 zakup 2x (i to nie była groszowa kwota), a że to był szał świąteczny, to nie zauważyłem nietypowego ubytku kasy.

Odkryłem to po ponad 2 latach, gdy chciałem sprawdzić datę zakupu i akurat był jakiś problem z logowaniem do sklepu (tego to nawet nie zamierzam rozwijać, bo tak się składa, że równocześnie chodzi o sklep z wyciekiem danych, więc w tym wypadku akurat nawet zakichany blik był dobrym posunięciem), więc "odwinąłem" historię transakcji w banku.

A wracając do kwestii zaufania, to oczywiście podając dane kart płatniczych należy mieć włączone logowanie 2FA (również do niedawna nie wiedziałem, że Allegro to oferuje… jakoś wprowadzenie przeszło bez echa).
szopen napisał(a):Pobrali kasę za 1 zakup 2x (i to nie była groszowa kwota), a że to był szał świąteczny, to nie zauważyłem nietypowego ubytku kasy.

Odkryłem to po ponad 2 latach
Ciekawe jak to możliwe i czyj błąd - po stronie blika, banku czy sprzedawcy. Przecież blika się wprowadza i zatwierdza w apce lub bankowości internetowej.i Generalnie jeszcze dotąd nie spotkałem się z podwójnym księgowaniem blikowym, bo kartowym to tak. Blik jest w takiej sytuacji niestety "gorszy" dla płacącego od karty bo nie ma choćby chargebacku. Ja miałem osobiście reklamacje zarówno z chargebacku (dawno) dla karty i zakupu na ali oraz niedawno podwójne księgowanie i to przez Curve dla karty kredytowej ( a właściwie potrójne - dla 2 różnych kart, przy czym jedno zwrócone).

2FA na allegro jest już bardzo dawno jak kojarzę.

P.S. Może te wpisy o transakcjach wydzielić do osobnej dyskusji o "Błędach w księgowaniu transakcji" czy "Bezpieczeństwo transakcji kartowych i blikowych" np. ?
Można wydzielić.
Transakcje kartowe reklamowałem już parę razy, zawsze skutecznie, ale też zawsze problem zauważałem dość szybko, a nawet czasami były to sytuacje, gdy "system nie zdążył przemielić" i kasa była z powrotem zanim ktokolwiek zajrzał w moje reklamacje… (a były wśród nich też przypadki wielokrotnego obciążenia tą samą transakcją), no ale system płatności kartą działa jeśli dobrze rozumiem inaczej (występuje element blokady środków do czasu rzeczywistej transakcji, a blik obciąża natychmiast).
Tak swoją drogą chargeback się przydaje też w zupełnie innych sytuacjach niż wadliwe obciążenie (szczególnie przydatne w przypadku kupowania za granicą i problemów z reklamacją, ale na tym polu sprawdza się tez PayPal i AliPay - choć z tym ostatnim kwestie nie są do końca oczywiste, reklamacje są proste łatwe i szybkie, póki chodzi o małe kwoty, w przypadku poważniejszej reklamacji musiałem się wykłócać jak przekupka na arabskim targu Tongue).

W przypadku Blika reklamację złożyłem w banku, ale oczywiście zlali to, bo reklamacja po terminie, więc rozpatrzona odmownie (więc nawet nie wiem czy problem był po stronie blika czy banku, ale wyglądało to na błędne obciążenie przez blik - były 2 różne numery transakcji, co jest o tyle ciekawe, że każda transakcja blik wymaga potwierdzenia kodem, no teraz jest nieco inaczej - można sobie stworzyć zaufanych odbiorców z czego "namiętnie" NIE korzystam, choć domyślną opcją jest oczywiście klepnięcie automatycznej zgody na przyszłe transakcje).
Tu taka poprawka - tak mi świta, że to nie było 2 lata po transakcji tylko bodajże rok i trochę, ale generalnie nie zmieściłem się w terminie.
szopen napisał(a):reklamacja po terminie, więc rozpatrzona odmownie (więc nawet nie wiem czy problem był po stronie blika czy banku, ale wyglądało to na błędne obciążenie przez blik - były 2 różne numery transakcji, co jest o tyle ciekawe, że każda transakcja blik wymaga potwierdzenia kodem
Właśnie dlatego byłem ciekaw jak to przebiegało, bo blik potwierdzasz każdorazowo na telefonie , więc dlatego tak trudno cokolwiek ugrać np. w przypadku kradzieży kasy poprzez wyłudzenie kodu blik np. na fejsie, bo banki zasłaniają się faktem, że sam autoryzujesz transakcję mając przed oczami datę, kwotę itd. Jeśli po terminie to nie ma o czym mówić, bo żaden bank nie uzna takiej reklamacji.

Natomiast jestem ciekawy co z chargebackiem z karty kredytowej obciążonej poprzez takie wyłudzenie kodu blik , bo są banki które pozwalają przypisać transakcje blik w realu i w internecie na rzecz konta karty kredytowej - np. Millenium.
Przekierowanie