Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Play ma zwrócić klientom ofert prepaidowych niewykorzystane środki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jest kolejna decyzja UOKiK w sprawie monopolistycznych i niekorzystnych dla klientów procedur umarzania środków na kontach prepaid.
Cytat:Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał operatorowi sieci Play zwrot klientom ofert prepaidowych niewykorzystanych środków na ich kontach. Niedawno podobną decyzję podjął w sprawie T-Mobile, a na operatora sieci Plus nałożył ponad 20 mln zł kary.
Cytat:W poniedziałek UOKiK poinformował, że zobowiązał spółkę P4, operatora sieci Play do wprowadzenia mechanizmu zwrotu pozostałych na koncie pre-paid pieniędzy. Telekom ma to zrobić w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji, a wcześniej poinformować wszystkich klientów usług prepaidowych o takiej możliwości (osoby mające ponad 65 lat mają taką informację otrzymać SMS-owo).

Ale jest w tym chyba haczyk, albo ja nie do końca rozumiem, gdyż dalej pisze:
Cytat:O zwrot niewykorzystanych środków za usługi prepaidowe mogą ubiegać się klient w ciągu 30 dni od zmiany operatora lub upływu ważności połączeń przychodzących. Powinien złożyć taki wniosek pisemnie, mailowo, telefonicznie lub w punktach sprzedaży Play.

Zwrotowi nie będą podlegały środki powyżej nominalnej kwoty doładowania. W ciągu 30 dni od złożenia wniosku, niewykorzystane pieniądze zostaną przelane na rachunek bankowy wskazany przez klienta. Operator sieci Play może pobrać niewielką opłatę manipulacyjną, przy czym UOKiK określił, że jej wysokość nie może jednak przekroczyć 20 zł.

- Praktyczny przykład: konsument doładował konto kwotą 50 zł. Była to oferta promocyjna więc otrzymał dodatkowe 25 zł i na koncie łącznie miał do wykorzystania 75 zł . W momencie zmiany operatora na koncie pozostało mu 55 zł, ponieważ wykorzystał tylko 20 zł. Przysługuje mu zwrot 50 zł (nominalna wartość doładowania) pomniejszony o opłatę manipulacyjną - opisano w komunikacie UOKiK-u.
Czy jeśli ktoś miał konto tam wiele miesięcy i uzbierał znaczniejsza kwotę to też całość będzie wypłacona , czy np. do wysokości największego doładowania czyli 150 zł?

Podobne decyzje zapadły wcześniej dla T-Mobile i Plusa, przy czym ten ostatni nie dostosował się i nałożono karę > 20 mln.

Więcej w https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pl...yzja-uokik
tps4 napisał(a):Czy jeśli ktoś miał konto tam wiele miesięcy i uzbierał znaczniejsza kwotę to też całość będzie wypłacona , czy np. do wysokości największego doładowania czyli 150 zł?
Zwrotowi mają podlegać tylko środki realnie wpłacone i niewykorzystane, nie słyszałem o żadnym innym limicie, przykład który zacytowałeś idealnie prezentuje sytuację wykorzystania wyłącznie środków bonusowych (wtedy zwrotowi podlega całość kwoty doładowań).

Czyli jeśli masz np. na myśli DIL z pierwszej edycji, to nie przypominam sobie (z czasów tamtej promocji) promocji doładowań dodających dodatkowe środki na konto główne, więc jeśli takich nie było, to kwestia dotyczy całego salda konta głównego (jakkolwiek ja pamiętam, że w Playu były promocje dodające dodatkowe środki przy doładowaniu, coś takiego bywało w/g mojej pamięci przynajmniej raz w ciągu ostatnich 2 lat, ale nie pamiętam czy dotyczyło to też np. RBM), natomiast sam korzystałem z drugiej edycji (w RBM, bo karty z pierwotnym DIL z Playa nie utrzymywałem przez cały czas) i jakoś nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji, w której zostałyby jakieś sensowne środki przy ciągłym wykorzystywaniu ich salda od czasu likwidacji DIL (np. w ofercie dostępnej w RBM SM PL), no chyba, że chodzi o środki utrzymane np. przy użyciu taryf RWK czy odNowa.
Ja wysłałem do nich wczoraj zapytanie o ten zwrot. Zobaczymy co mi odpiszą. W sumie to z play już nie korzystam w ogóle, bo ceny mają zupełnie odrealnione. Jedynie 400 zeta zostało po skasowaniu DIL'a i liczę na to, że będzie to szło odzyskać. Smile
Dostałem odpowiedź.

Generalnie to datę ważności połączeń wychodzących mam na jednym numerze 19.11.2020. Zgodnie z tym co mi napisali, to mają oni czas 2 miesiące na dostosowanie się do decyzji UOKIK i najwcześniej będę mógł się ubiegać o zwrot środków 24 listopada. Zatem pewnie w okolicach grudnia mi te środki oddadzą. Jak coś to będę informował jak się sprawa rozwija. Smile
W sumie moje pytanie - "Czy jeśli ktoś miał konto tam wiele miesięcy i uzbierał znaczniejsza kwotę to też całość będzie wypłacona , czy np. do wysokości największego doładowania czyli 150 zł?" nie dotyczyło bezpośrednio u mnie Playa, tylko tej sytuacji - jak Play będzie to rozpatrywał. Widać, że każdy operator zwleka z tym i szuka wszelkich sposobów by nie wypłacać lub co najmniej opóźnić jak się da. Ja mam w rodzinie takie skarbonki na 2 kartach Plusa i czekam co będzie dalej i jak inni będą załatwiać tego typu sprawy. Dlatego jestem ciekawy co będzie u @morfika Big Grin
Dziś mi przysłali papierowe info, że 24 listopada znikają zapisy o przepadków środków z cenników. Też dostaliście? Big Grin
Ja dostałem (zgodnie z zamówieniem jak rejestrowałem jeden z numerów) na maila. Tylko pytanie co to oznacza dla nas w praktyce np. dla mojej skarbonki w RBM czy Orange. Nie przepada, ale co dalej?
No trzeba poczekać do tego 24 listopada i można do nich pisać maila z chęcią odzyskania środków. Tyle wiem, a jak to będzie przebiegać, to wyjdzie w praniu. Big Grin
Dalsza cześć. Wygląda na to, że źle zrozumiałem info, które było tam podane wcześniej. Tutaj ma znaczenie data utraty ważności połączeń przychodzących, a nie wychodzących. Takie info dostałem:

Cytat:Szanowny Panie, otrzymałam zgłoszenie, które dotyczyło zwrotu środków z Pańskiego numeru. O zwrot środków na konto bankowe będzie Pan mógł wnioskować dopiero po upłynięciu ważności połączeń przychodzących, gdyż dopiero wtedy skasujemy te środki z konta. 19 listopada minęła na Pańskim koncie ważność połączeń wychodzących, a połączenia przychodzące są ważne jeszcze przez 60 dni. Jeśli nie doładuje Pan konta w tym czasie, to po upłynięciu tego terminu proszę o ponowne zgłoszenie z prośbą o zwrot środków.

Dyspozycję może Pan złożyć dowolną drogą (telefonicznie, mailowo, w salonie Play) w ciagu 30 dni od skasowania środków z konta. W dyspozycji proszę, aby podał Pan numer konta do zwrotu oraz imię i nazwisko właściciela konta bankowego. Za zwrot środków pobierzemy opłatę manipulacyjną w kwocie 20 zł.

Czyli praktycznie całą sumę, która jest na koncie będę mógł odzyskać minus te 20 zeta ale trzeba jeszcze czekać te dwa miechy.

A czy po tych dwóch miechach to mi nie skasują też i numeru i konta w play? Big Grin
morfik napisał(a):A czy po tych dwóch miechach to mi nie skasują też i numeru i konta w play?
Pewnie skasują, ale w razie Niemca podkładkę masz.
morfik napisał(a):Za zwrot środków pobierzemy opłatę manipulacyjną w kwocie 20 zł.
Dobre. Szkoda, że nie wymyślili opłaty "co łaska, nie mniej niż 50 zł" lub manipulacyjnej - procentowej. No bo teraz jak ktoś ma 30 zeta to nie będzie mu się opłacało być może występować i operator zarobi całe 30 zł, ale jak ktoś ma powiedzmy 500 zł to operator zarobi tylko 20 zł a mógłby np. procentowo 10% to dałoby mu 50 zł.
No bo przecież opłaty manipulacyjne są poza wszelkimi regulacjami, tak samo jak wiele obecnych opłat w bankach. Konto darmowe lub prawie darmowe ( bo prawdziwe darmowe to obecnie ze świecą szukać) ale za to jak jakieś zapomnienie wykonania operacji lub potrzeba np. wyciągu papierowego czy historii rachunku to nagle opłata 30-50 zł.
Tam urząd konsumentów ograniczył tę opłatę manipulacyjną do 20 zeta. Tam było w zapisie, że "mogą pobrać opłatę manipulacyjną ale nie większą niż 20 zeta". Widać skorzystali z tego w pełni. :]
Kolejna część sagi z cyklu "zwrot środków rbm". Big Grin

Cytując wypowiedź gościa z suportu:

Cytat:Przepraszam Pana za błędne informacje udzielone w zgłoszeniu numer **********. 19 listopada minęła na Pańskim koncie ważność połączeń wychodzących, a połączenia przychodzące są od tego dnia ważne jeszcze przez 90 dni.

Wtedy powiedzieli, że 60 dni. Teraz, że 90, czyli jeszcze 28 zostało... Big Grin No zobaczymy co będzie za te 28 dni...
Kolejny odcinek użerania się z Play. :]

Jest miesiąc później. Rano obudził mnie SMS, o następującej treści:

Cytat:Środki na twoim koncie się skończyły. Doładuj konto i swobodnie korzystaj z telefonu.

Chwile później przyszedł drugi SMS, w nim czytamy:

Cytat:Stan twojego konta to 0.00 zł. Aby nadal swobodnie rozmawiać, smsować i korzystać z netu, doładuj konto.

Zatem piszę ponownie już wniosek o zwrot środków. W odpowiedzi dostaję:

Cytat:Żeby ubiegać się o zwrot, powinien Pan przesłać do nas taką prośbę w ciągu 30 dni od przeniesienia numeru lub upływu ważności konta. Aktualnie Pana numer, mimo że jest zawieszony, to nadal jest aktywny w naszej sieci. Dlatego nie mogłem zrealizować Pana dyspozycji. Proszę, aby ponowił Pan zgłoszenie po spełnieniu jednego z powyższych warunków.

Odpisałem im, że albo mi podadzą dokładny termin, w którym mam o te środki się upomnieć albo następny mail leci do UOKIK z prośbą o interwencję w tej sprawie, bo szerze mówiąc mam już tej zabawy z Play dość.
Najwyraźniej podziałało. Dostałem właśnie info:

Cytat:otrzymałem zgłoszenie, które dotyczyło zwrotu niewykorzystanych środków z doładowań.

Środki w wysokości 346,97 zł zwrócimy do 7 dni roboczych na konto bankowe,
które Pan wskazał. Opłata za zwrot środków wynosi 20 zł — odjęliśmy ją od
kwoty, którą mieliśmy zwrócić.

Także pewnie do końca tygodnia może już mi ten hajs oddadzą. xD
No i udało się. Właśnie przelew dostałem. Także dość szybko zwracają hajs, jak już się przebrnie przez ten cały dziwny proces. Big Grin
Przekierowanie