Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Trust Smarthome Zigbee system domowej automatyki oświetlenia [Zigbee ZLL]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Tak naprawdę jest to zrebrandowany system KlikAanKlikUit, a konkretniej jedna z jego odmian: Premium Line (Zigbee)
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/product...-lijn.html
(skrót KAKU nie ma chyba szans na sukces marketingowy poza Holandią Big Grin)

Jedyne co mi się w nim nadal podoba jest dość wysoki stopień integracji z prostym systemem monitoringu (nie, nie jest to rozwiązanie idealne, ale to chyba pierwszy system ZLL obsługujący coś więcej niż goły system oświetleniowy)

Oficjalny link
https://www.trust.com/en/smarthome/zigbee
tu UWAGA, w ofercie obu brandów są także starsze systemy oparte na radiu 433MHz oczywiście wzajemnie niekompatybilne

W obecnej chwili czekam na odpowiedź wsparcia technicznego dotyczącą centralki Z1 (już 3 dzień, choć tak naprawdę 5, ale odliczyłem im 2 dni weekendu, bo wtedy wsparcie jest… nieczynne) i jak na razie bez sukcesu…

Wcześniej używałem już ich akcesoria (mam na myśli głównie piloty Zigbee ZLL ZYCT-202, które są dość ciekawym rozwiązaniem dla małego systemu oświetlenia bezbramkowego, czyli bez opcji automatyki lub właśnie jako uzupełnienie większego systemu), ale okazało się, że są kombinacje sprzętu, których ten pilot nie wspiera… więc dokupiłem (używaną) bramkę z zamysłem aktualizacji firmware pilotów (wszystkie konkurencyjne rozwiązania działają w ten sposób dodając nowe funkcjonalności i rozszerzając kompatybilność z innymi producentami przez update firmware w "klockach" za pomocą własnych bramek) i teraz mam kolejny problem do rozwiązania…

Powiedziałbym, że problem rozwiązany, ale jednak NIE… (ruszyłem temat podając dodatkowy email "just in case", co support podchwycił jako dobrą monetę odpisując natychmiast na ten drugi adres i zadając dodatkowe pytanie, o zdjęcie tabliczki znamionowej, co w sumie nie dziwi, bo jakieś standardy bezpieczeństwa muszą być zachowane i taka procedura jest normalna też wśród innych producentów ID więc takie zdjęcie oczywiście maiłem przygotowane przed zgłoszeniem przez formularz www, ale… w tym formularzu nie można załączyć niczego).

Ciąg dalszy epopei… problem udało się rozwiązać, wsparcie niestety sprawia wrażenie "bandy nieogarów" (nie byli w stanie sprawdzić dlaczego maile do mnie nie dochodzą na adres w polskiej domenie… było nie było korzystam z publicznie dostępnego dostawcy i jak dotąd nigdy nie miałem problemów z korespondencją przychodzącą na ten adres…), jakkolwiek z podstawowymi kwestiami dają radę, to jednak po kontakcie ze wparciem (świadczy je "firma matka", czyli serwis KlikAanKlikUit Klantenservice) zdecydowanie straciłem dobre zdanie na temat ich wypustów "inteligentnego domu", co gorsza okazało się, że z poziomu bramki nie ma żadnej kontroli nad wersją ani możliwością upgrade firmware pilotów (w sumie głównie to mnie interesowało), a po paru chwilach zabawy z aplikacją ręce mi opadły (nie ma możliwości zmiany języka - więc domyślnie wybrał się polski, a właściwie "polskawy", bo do poprawnej zrozumiałości to sporo mu brakuje…)
Aplikacja Trust SmartHome, obsługuje centralki ICS-2000 i Z1 (oraz starą ICS-1000)
android ("zależy od urządzenia", prawdopodobnie >=4.x)
https://play.google.com/store/apps/detai....smarthome
iOS >=9.0 wsparcie Siri >=12.0
https://itunes.apple.com/us/app/trust-sm...05678?mt=8

inne brandy, w tym oryginalny KlikAanKlikUit
https://play.google.com/store/apps/detai...ightwaverf
https://play.google.com/store/apps/detai....smarthome
https://play.google.com/store/apps/detai....smarthome

Screenshoty, które wrzucę później idealnie obrazują mocne niedoróbki w tłumaczeniu.
rezerwa 2
rezerwa 3
rezerwa 4
rezerwa 5
Przekierowanie