Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: router do nju
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4

whiteindian

Ja uzywam netgeara z oprogramowaniem luci od dwoch lat na nju - dziala rewelacyjnie.
LuCI to nakładka graficzna na openwrt lub lede, więc jaki masz soft?
dzięki za stronę, niestety moje obawy się potwierdziły to jest właśnie ta antena od której dzieli router kilka ścian ;/ Plus patrzyłem od strony anteny max 4 kreski no trudno, ping jest stabilny jak na te 2 kreski pomyślę później może nad anteną zewnętrzną gdzieś na dach.

whiteindian

szopen napisał(a):LuCI to nakładka graficzna na openwrt lub lede, więc jaki masz soft?

openwrt
ostatnio miałem nawet po 1 kresce sygnału pomimo tego że router stoi w tym samym miejscu a dziś mam cały czas 5 kresek załączam screen z diagnostyki. Jakiś czas temu pisałem do obsługi nju o możliwość rozszerzenia sygnału o tą drugą antenę ale otrzymałem jedynie ogólnikową odpowiedź że bla bla nadajniki przeciążone i pracują nad tym... jak zwykle z resztą. Wyssałem pakiet ale to raczej nie przyczyna bo co miesiąc mam taką sytuację, czy to jakiś błąd routera?
poziom sygnału się zmienia w zależności od kilku-kilkunastu czynników, nie ma nic w tym nienormalnego
1) radykalne zmiany to zazwyczaj przeskok między stacjami bazowymi lub zmiana pasma
2) powolne "pływanie" ma związek głównie z 2 czynnikami: pogodą i tzw. oddychaniem komórki (czyli zmianie jej parametrów w zależności od obciążenia sieci)
3) wolnozmienne (sezonowe) jest powiązane ze zmianą pór roku - są miejsca gdzie jest bardziej zauważalne, ale i tak przeważnie nikt tego nie zauważa (to nie są duże zmiany, zazwyczaj największy wpływ ma zimowa utrata liści przez drzewa - jest wtedy nieco lepszy sygnał)
4) i tu miejsce na wszelkie inne rzadziej spotykane przyczyny (awarie, urbanizacja - zmiana otoczenia, nowe budynki na drodze sygnału, czy plamy na Słońcu Big Grin)
niestety to był jednodniowy ewenement ale w związku z tym mam pytanie, czy to znaczy że wtedy przełączył się router na tą stację bazową którą widać przez okno a która nie jest z orange? W takim wypadku czy jest możliwośc aby cały czas łączył się z nią? Może chodzi o ustawienie roamingu jak to się robi w aero?
To NJU działa w roamingu krajowym? Myślałem, że macierzysta sieć to Orange.
Jakkolwiek przyczyną była prawdopodobnie awaria, jedyna w miarę skuteczna metoda wyboru stacji bazowej przez użytkownika to używanie "ściśle" kierunkowej anteny o bardzo wąskiej wiązce.

Co do roamingu krajowego w Orange to czasem działał w PL-34 (260-34, NetWorks!), ale tylko podczas uruchamiania nowych stacji bazowych tej spółki Orange i T-mobile, po pełnym uruchomieniu te stacje nadają oba wyróżniki sieci (z kartą SIM Orange widzisz taką stację jako Orange, a z kartą T-mobile jako T-mobile) nie śledzę jednak sytuacji na bieżąco a kojarzę, że zapowiadali jakieś zmiany dotyczące wzajemnej współpracy w tym roku.
skoro wątek istnieje może napiszę tutaj, a mianowicie mam taki problem:
Nagle nie wiadomo skąd i czemu ping zaczyna głupieć t.j. w ciągu sekundy skoki z 70 do 500 nie jest to stała duża wartość tylko takie wahania, zawsze sprawdzam wtedy w monitorze zasobów czy coś nie zaczęło ciągnąć internetu i nic oprócz tego z czego korzystam nie pobiera danych. Otóż dziś ostro się że tak powiem wpieniłem i wyłączyłem router po czym włączyłem go i problem zniknął, ping jak zaczarowany.
Nawet pisałem do orange już nie raz i mnie zapewniali jak to oni będą modernizować anteny w mojej dziurze (xd) ale mniejsza z tym.
Czy ktoś ma pomysł co się dzieje czy to wina routera w takim razie? Dodam że te skoki były niezależnie od tego czy miałem limit czy nie. Następnym razem gdy to się stanie znowu spróbuję wyłączyć i włączyć router żeby potwierdzić.
najprostsze rozwiązanie - wrzuć kartę innego operatora
mam tylko aero z internetem jeszcze ale tam jest taka przepustowość że nie ma co porównywać.
Dziś podobna sytuacja może nie 500 ale znowu zaczęło pływać, wyłączyłem włączyłem router i czary mary nagle 50. Wychodzi na to że bts czy jak to się nazywa decyduje na zwolnienie mi transferu bo jest obciążony?
A nie możesz ustawić (nie pamiętam jaki masz router) resetowania połączenia, modemu albo routera co 24h lub inny zadany czas?
pisałem do orange reklamację, oczywiście odrzucona bo u nich wszystko ok ( ciekawe bo jak teraz patrzę co tu pisałem to kiedyś mi pisali o przeciążonych btsach hmmm). Przez ten rok było w miarę ok, czasami tak się robiło i wył/wł router i było ok. Ostatnio coś się ostro pierdzieli bo ta metoda nie przynosi skutku albo trzeba powtarzać do skutku. Jedyne co mnie trzyma przed zmianą tego syfu to staż i dodatkowe gb jakie mam po tych 2 latach.
Zastanawiam się czy mogę coś zmienić w ustawieniach tego routera, być może fakt, że nie mam ustawionego apn tylko było zostawione samo sobie bo działa? Jeżeli potrzeba jakieś screeny to wstawię, nie wiem czy jest sens się użerać z orange skoro i tak mają to w dupie...
A te problemy mają jakiś związek z godzinami? Bo jak problem jest np. po godzinie 20:00, to przecież normalne godziny szczytu telekomunikacyjnego.
jakubd napisał(a):(nie pamiętam jaki masz router)
lalalala napisał(a):udało mi się zakupić ten b593 u12 używany
https://www.4gltemall.com/downloads/dl/f...ations.pdf
przypomnę to LTE kat. 3, więc sprzęt lekko przestarzały (co może się odbijać w wydajności)

APN nie ma nic do rzeczy jeśli połączenie działa (i tak korzystasz z najbardziej typowego, bo w NJU nie ma dodatkowych usług wymagających nietypowego APN)

urządzenie obsługuje wszystkie pasma wykorzystywane przez Orange, więc jeśli firmware (a konkretniej webui) pozwala na ręczny wybór pasma LTE, w którym pracuje, to możesz porobić eksperymenty w którym paśmie masz najstabilniejsze rezultaty i dobry zasięg

dla nieco bardziej zaawansowanych jest możliwość jako-takiej diagnostyki (właściwie to kontroli sygnału)
możesz zobaczyć czy np. ten program (windows) będzie współpracował z twoim routerem (zależy to od wersji FW)
https://www.lte-anbieter.info/ltewatch/huawei.php

Koledzy z bez-kabli mają też w zanadrzu podobną apkę dla androida (umożliwiająca przełączanie pasm, nawet w niektórych przypadkach, gdy nie ma takiej opcji w GUI, ale trzeba wiedzieć co się robi)
https://www.dropbox.com/sh/z7rbzxjy23t9v...DKTAa?dl=0
http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=12&t=51231
wygląda ona tak
[attachment=3226]
w ustawieniach routera jest jedynie opcja zmiany z lte na 3g i nizej. Między 20 a 22 chociaż nie zwracam na to uwagi bo zazwyczaj idę robić coś innego co nie wymaga pingu. Teraz jest coś takiego, że ping sobie lata jak mu się chce od 70 do 140 w ciągu sekundy co jest gorsze niż stały wysoki ping, po prostu tragedia...
Router niższej klasy ale chyba nie tak niskiej, że nie potrafi utrzymać pingu? Poza tym zazwyczaj było stabilne 57 ms a co do prędkości pobierania nie mam zastrzeżeń. Jeżeli to nie jest wina routra to na pewno orange i ich "przeciążone" btsy... Fajnie by było gdyby za takie tłumaczenia można by żądać adekwatną obniżkę płatności, bo nie płacę za pełny produkt tylko za jakieś ochłapy które tam zostają. Dosłownie 14 kb/s pobiera LoL i bts nie potrafi mi wydzielić do tego natłoku danych normalnego pingu.
Może przełączę się na 3g jak mnie szlak trafi.
przełącz się na 3G to w niektórych okolicach potrafi czynić cuda Big Grin
(czasem na 3G jest znacznie mniejsze obciążenie stacji)
nie płacisz za gwarantowane parametry sieci, więc nie masz podstaw do reklamacji

router nie "utrzymuje pingu" to jest parametr przepływu w całej sieci - jeśli gdziekolwiek na drodze pakietów jest "zapchana rura" to ping rośnie, a sieci bezprzewodowe są bardzo podatne na wahania parametrów

ale im niższej kategorii masz sprzęt tym gorzej działa połączenie modemu wbudowanego w router ze stacją bazową czyli tzw. ostatnia mila (sprzęt wyższych kategorii, w przypadku LTE od 6 w górę, częściowo może kompensować problem tłoku na stacji bazowej agregacją pasm, ale nawet kategoria 4 działa lepiej niż 3 mimo braku agregacji)

i na koniec najważniejsze ping to NIE jest jakaś magiczna bezwzględna wartość, tylko czas przesłania pakietu z jednego miejsca do drugiego, więc jest istotne dokąd to jest ping (bo, że z twojego komputera to wiemy)
traceroute pozwala nieco lepiej prześledzić gdzie są opóźnienia

PS próbowałeś oprogramowania, które zaproponowałem wyżej?
po przełączeniu na tylko 3g router nie chciał się połączyć z siecią pomimo resetów. Pomyślałem, że ustawię apn na internet jak w komórkach czasami robiłem i zaczęło działać, niestety jakość sygnału na 3g to tylko jedna kreska (w sumie na Lte zazwyczaj mam dwie...) Zobaczę jak będzie z pingiem.
Nie próbowałem tego oprogramowania, te funkcje diagnostyczne o których mówisz są w ustawieniach routera, jeśli chcesz jakiś screen z diagnostyki to wrzucę, ale tu raczej nic się nie zmieniło od tego co wstawiałem rok temu tutaj. Mam windows phone jeśli chodzi o apkę na androida ;/
Cóż, co do miejsca to jest ono zawsze to samo, zapewne jakieś serwery EUNE w Niemczech tak myślę.
Nie w tym rzecz, aplikacja na androida umożliwia (w przypadku niektórych routerów) ręczny wybór pasma (czego jak rozumiem nie masz dostępnego w webUI).
ta niemiecka aplikacja nie chce mi się połączyć z routerem, wpisywałem hasło, bez skutku.
Czy sam router może być, nie wiem, w jakiś sposób wadliwy? Po kilku dniach na 3g cofnąłem do lte i ustawień takich jak były wcześniej. Najpierw znowu nie chciał się połączyć a teraz ping jest normalny i nagle wyskakuje 4000.... może zrobić restart routera? Na 3g też były skoki pingu ale w granicach 150, ogólnie chodził znacznie gorzej niż kiedyś na starej xperi przez tethering.
Rozumiem, że Orange może mnie w tej sytuacji olewać to jest normalne, że mam ping uniemożliwiający mi korzystanie z internetu i te ich odrzucenia moich reklamacji są uzasadnione? Czyli łaskę panu robimy jak się nie podoba to do widzenia? To jest porażka po prostu.
Czy internet z plusa (konkretnie plush) jest bardziej stabilny?
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie