Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Koniec usługi Freemium w Virgin Mobile
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Stało się Confused

Virgin Mobile zakończył oferowanie usługi Freemium.

Nie udało mi się jeszcze odszukać informacji potwierdzającej dokładnie, w jaki sposób przebiegnie zakończenie obsługi pakietu Freemium. Jak wiadomo pakiet Freemium po aktywowaniu odnawiał się automatycznie przez sześć 30 dniowych okresów (a więc po aktywowaniu działał przez niemal pół roku). Jest tutaj więc niejasność, czy Virgin pozwoli, aby aktywowane pakiety Freemium mogły działać do końca swojego pełnego okresu, czy też zostaną one "ubite" przy ich najbliższym zakończeniu okresu 30 dniowego.

Informacja o wycofaniu Freemium z oferty pojawiła się prawdopodobnie wczoraj, 27 sierpnia.
A więc nie można już aktywować pakietu Freemium, natomiast myślę że już wkrótce, na podstawie doniesień użytkowników korzystających z tej usługi, wyjaśni się, czy wciąż aktywny pakiet Freemium będzie mógł dopracować do swojego naturalnego końca, czy też zostanie zatrzymany w trakcie odnawiania okresu 30 dniowego.

W zamian za pakiet Freemium Virgin oferuje teraz pakiety MINI za 3 zł lub za 9 zł.

Pakiet MINI za 3 zł oferuje dokładnie to, co Freemium dawał za darmo: 30 min, 30 SMS, 300 MB.
Pakiet MINI za 9 zł oferuje: 300 min, 300 SMS, 1 GB.

Jako dodatki do pakietów MINI można będzie dokupić:

120 min za 5 zł
400 SMS za 3 zł
1 GB za 1 zł

główne źródło: Blog Virgin Mobile

Aktualizacja:
udało mi się już odszukać oficjalny dokument Virgin z informacją o zakończeniu oferowania Freemium:
https://virginmobile.pl/media/documents/..._2018r.pdf
(przepraszam za takie wklejenie odsyłacza, niestety nie chciał on działać jako link na forum)

Potwierdza on, że oferta Freemium została zakończona 27.08.2018, natomiast jej zakończenie nie ma wpływu na prawa abonentów, którzy przed tym terminem uruchomili pakiet Freemium - a więc wydaje się, że aktywne pakiety Freemium będą mogły dokończyć swoje półroczne życie.
Działający link
https://tinyurl.com/yc6ocozb
(i dla nieśmiałych https://preview.tinyurl.com/yc6ocozb )

Należałoby dogłębnie przestudiować regulamin freemium, ale moim zdaniem wygaszenie freemium nastąpi w pół roku - to wynika z ostatniego punktu regulaminu freemium oraz drugiego paragrafu informacji o zakończeniu świadczenia usługi (odwołanie nie ma wpływu na prawa i obowiązki nabyte w okresie obowiązywania promocji - a tym nabytym prawem było odnawianie pakietu przez 6 m-cy od momentu aktywacji), swoją drogą nie jest to nic rewolucyjnego, nawet gdyby nie było to jawnie wspomniane, to po prostu zawsze obowiązuje taka regulacja prawna.

PS mieszkańcy Wrocławia mają teraz alternatywę - można przenieść numer do Rebtel…
Dziękuję za wklejenie odsyłacza! (nie wiem czemu nie chciał on zadziałać w formie bezpośredniej)

Również myślę, że według zapisów Virgin użytkownicy, którzy korzystają z Freemium, nie powinni się martwić o jego nagłe uśmiercenie, po prostu działające pakiety Freemium powinny dokończyć swój półroczny czas życia.

Jeszcze jedna wątpliwość może dotyczyć pakietów "ZA PÓŁDARMO", które można było dokupować korzystając z Freemium. Obecnie (dla osób które z Freemium przejdą na nowe pakiety MINI) Virgin zastąpi je tymi trzema bardzo uproszczonymi pakietami (120 min za 5 zł / 400 SMS za 3 zł / 1 GB za 1 zł), ale sądzę że dla użytkowników Freemium wciąż dostępne będą stare pakiety "ZA PÓŁDARMO".
tomaszmister napisał(a):(nie wiem czemu nie chciał on zadziałać w formie bezpośredniej)
jest w nim niewidzialna spacja zerowej długości (znak "%u200b")
To wyjaśnia dlaczego jej (tej spacji) nie zauważyłem :-)
a prawdę mówiąc dotąd nie wiedziałem o istnieniu takiego znaku
Niewidzialne znaki są czasem stosowane do trackowania użytkowników, ale w momencie gdy ich serwer nie wspiera odpowiedniego przekierowania rodzi to podejrzenia, że masz jakiś lokalny problem z komputerem (wirusy?).

Jakkolwiek wracając do tematu - 3 lata tego typu darmowych usług dla operatora MVNO to czysta starta (no nie do końca, bo to jednak służyło celowi reklamowemu, a trudno mi oszacować ile na tym zyskali).
Oto info sms VIRGIN MOBILE "Twój pakiet #Freemium jest ważny do 29.8.2018 i zostanie odnowiony automatycznie.Jeśli chcesz zrezygnować z odnowienia pakietu,odpowiedz STOP Nadawca 8000. Czy cena 1Gb za 1zł jest wygórowana ? Ale dochodzą rozmowy i sms osobno opłata niska.Zawsze kupuję karty SIM sieci Orange PLUS z jak najdłuższym terminem ważności na Allegro trochę sprawia kłopotów rejestracja ale to da sie pokonać.DZIĘKUJĘ!
zurich napisał(a):Czy cena 1Gb za 1zł jest wygórowana ?
Nie, jest całkiem zwyczajna (ale nie jest niska), ale w odniesieniu do 300MB za 0zł jest to nieskończenie wiele razy więcej Tongue
A ja trzymam te SIM'y VM od paru lat i w końcu chciałem od października z nich skorzystać, a tu taki klops. No nic, będę płacił całą złotówkę na miesiąc. A jak tam teraz jest z ważnością wychodzących? Minimum 5zł/rok? Bo tak jest na stronie, ale w regulaminy aktualne nie wchodziłem. Sorry za lenistwo, ale pewnie ktoś jest na bieżąco.
(29-08-2018 00:27)Ekonomista napisał(a): [ -> ]No nic, będę płacił całą złotówkę na miesiąc.

Całe 4 zł na miesiąc Undecided - niestety taki właśnie jest efekt zakończenia Freemium w Virgin, że trzeba będzie opłacać co najmniej pakiet MINI za 3 zł (za to co wcześniej Freemium dawało bezpłatnie), bo bez tego nie można korzystać z dodatkowych pakietów i w efekcie bardzo szybko zostałyby pożarte środki z konta głównego (rozliczane według typowej = niekorzystnej taryfy).

FAQ na stronie Virgin faktycznie podaje informację, że:
Każde doładowanie od kwoty (minimum) 5 zł przedłuża ważność konta o rok;
choć nie sprawdziłem dokładnie w regulaminie, ale pamiętam że przeglądając regulamin widziałem taką informację, a ponadto było chyba doprecyzowane, że ważność konta do odbierania rozmów przychodzących jest dodatkowo o dwa miesiące dłuższa.

update:
już sprawdziłem i regulamin pakietu MINI 3 tłumaczy to w ten sposób, że pakiet MINI można włączyć w wersji samoodnawialnej lub jednorazowej;
w przypadku wersji samoodnawialnej, jeśli tylko na koncie będą dostępne odpowiednie środki, pakiet odnowi się sam, a jednocześnie (wraz z każdym odnowieniem) ważność konta zostanie przedłużona o rok + dodatkowe 60 dni dla połączeń przychodzących
No to chyba ich p@#$%ło. Zawsze uważałem, że to rozsądna firma, nawet się zastanawiałem nad abonamentem. Weszła z taką pompą, że była chyba najlepsza oferta w Polsce, a teraz jest gorzej niż te 3 lata temu, kiedy wszyscy poszli z ofertami do przodu.
Ekonomista napisał(a):A jak tam teraz jest z ważnością wychodzących? Minimum 5zł/rok?
tak właśnie, ale jeśli używałeś freemium (nawet jeśli nie korzystałeś z niego) to każda co-półroczna aktywacja przedłużała ważność konta o rok (za wyjątkiem okresu, kiedy nie przedłużała)

whiteindian

Taniej dla całej Polski nie było, numer jako backup swoje zadanie spełniał i będzie spełniał.

No chyba że ktoś używa tego wirtualnego operatora na poważnie to jego/jej sprawa.
szopen napisał(a):przedłużała ważność konta o rok
Doprecyzuję, że o rok od momentu aktywacji, bez kumulacji.


U mnie akurat tak wyszło, że za parę dni kończy mi się ten półroczny okres freemium, ale mogło być gorzej = mógł się skończyć chwilę przed zamknięciem promocji i mogłem nie zdążyć uruchomić następnego, chociaż w sumie nie wielka różnica, chyba, że bym zdążył z aktywacją.


Także mam teraz pół roku na przeniesienie nrów do jakiegoś operatora z promocją za przeniesienie, albo coś.


whiteindian napisał(a):No chyba że ktoś używa tego wirtualnego operatora na poważnie to jego/jej sprawa.

A czemu nie? Np. Starszej osobie w mojej rodzinie zazwyczaj wystarczał darmowy pakiet.

Swoją drogą chętnie bym zobaczył reakcję konsultanta w salonie GSM, jeśli by powiedzieć: "Nie chcę tych dotykowych, nie chcę internetu i rozmów bez limitu. Chcę Nokię i 60 minut!"
27 skończył mi się pakiet Fremmium, a 28 się odnowił, ale pusty. Nawet nie mogę przejść na nowy pakiet MINI, bo najpierw musi się skończyć Freemium.
Dzwoń na bok.
Faktycznie kilka dni temu były jakieś problemy w sieci VM (zapewne powiązane z likwidacją freemium i dostosowywaniem systemów do tej nowej sytuacji) - nawet u siebie miałem błędy w wyświetlaniu - jeden z numerów prepaid był wyświetlany z opcjami, jakby to był abonament Tongue

Wygląda na to, że freemium skończy mi się za kilka dni na 2 numerach (ważności kont do marca w przyszłym roku), więc pewnie się nieco bardziej przyłożę do poszukiwania rozwiązań zastępczych (w sumie jako "net awaryjny" może nadal służyć Aero2 BDI)



Część wątku dotyczącą zastąpienia używanego obecnie Freemium w VM jakąś inną ofertą oddzieliłem do osobnego wątku (jest tam mowa głównie o Play od Nowa, ale to przecież chyba nie jest jedyna możliwa opcja?):
http://forum.jdtech.pl/Watek-co-zamiast-freemium

whiteindian

Ja mam Freemium darmowo do stycznia 2019 roku.
Jak wchodzę na stronę Virgin Mobile Selfcare, to mam tak:

Cytat:konto ważne do 22 sierpnia 2019

ale

Cytat:pakiet #FREEMIUM ważny do 21 września 2018

Jak mam to rozumieć? Czy po 21 IX się odnowi czy nie?
Konto, czyli ważność na połączenia wychodzące. Jeśli ostatnio nie doładowywałeś to odlicz pół roku do tyłu to tyle masz freemium. 12 m-cy przedłuża się wychodzące nowym włączeniem, a 6 m-cy trwa freemium. Pokazuje tylko aktualny pakiet, który jest miesiąc.
Stron: 1 2
Przekierowanie