Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3372 HiLink LMT - usypianie łącza / zawieszanie.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzień dobry,

Posiadam modem E3372 z sieci LMT w wersji HiLink. Jestem w sieci Play.

Mam pewien bardzo uciążliwy problem z tym modemem - zawiesza się / usypia łącze. Nagle traci połączenie z Internetem, chociaż nic na to nie wskazuje tj. modem twierdzi, że połączenie jest nawiązane, pokazuje siłę sygnału itd, ale żadne strony się nie ładują, pingów też puścić nie mogę. Pomaga tylko restart.

Próbowałem wszystkiego: korzystać z aktywnego huba USB, podłączać bezpośrednio do komputera i bez przedłużacza USB (modem na codzień pracuje z routerem Tp-link MR 3220), ustawiać na sztywno DNS w routerze. Żadne z powyższych działań nie pomogło.

Jedyne co chyba zostało, to wgranie innego firmware.

Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem?
Jak mogę sobie z tym poradzić?

Z góry dziękuję za sugestie.

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
A co dzieje się przy próbie rozłączenia i połączenia ponownie w interfejsie modemu?
Do tej pory typ łączenia miałem ustawiony na automatyczny. Zmieniłem właśnie na manualny i teraz pojawił się przycisk connect/disconnect.

Jak tylko modem się zawiesi, spróbuję rozłączyć i połączyć ponownie. Dam znać jaki będzie efekt.

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Może to zwykły zbieg okoliczności, ale od momentu ustawienia typu łączenia na manualny, modem się nie zawiesza. Czy możliwe jest, że tryb automatyczny powodował takie anomalie?

Zauważyłem również, że zmienił się adres DNS - teraz jest to 185.89.185.1. Pierwszy raz widzę, że modem z niego korzysta. Z tego co sprawdziłem, serwer ten należy do PLAY. Zastanawia mnie skąd ta zmiana. Nie wiem także kiedy nastąpiła i czy też może mieć znaczenie przy problemach z moim modemem. Jak Pan sądzi?
Tak, tryb łączenia może mieć znaczenie zwłaszcza, gdy oprogramowanie modemu w tej wersji działa nieprawidłowo. Automatyczny tryb próbuje wznawiać połączenia jak coś się z nim dzieje, ale może źle wykrywać brak połączenia lub z jakiegoś inne powodu się zawieszać.
W trybie ręcznym jak operator zerwie połączenie to modem nie musi tego połączenia wznowić (domyślnie nie ma tego robić ale jak to działa w praktyce - trzeba sprawdzić).

Raczej z DNSami nie ma to żadnego związku.
Testuję modem dalej. Dam znać za kilka dni jak się sprawuje.
Niestety, przed chwilą modem się zawiesił.

Po rozłączeniu i ponownym połączeniu z poziomu interfejsu modemu, połączenie wróciło natychmiast.

EDIT: Po około 20 minutach znów się zawiesił. W tym przypadku dopiero po dwóch próbach rozłącz/połącz udało się nawiązać połączenie.
z menu masz dostępny też reboot modemu (to powoduje ponowne zarejestrowanie w sieci)

miałem przez jakiś czas w miarę podobne problemy, gdy Play grzebał w konfiguracji sieci (nawet podejrzewałem modem, tyle że mam sprzęt na podmianę, więc wykluczyłem awarię modemu) po pewnym czasie wszystko wróciło do normy

niestety w podobny sposób modem może manifestować koniec żywota - nic nie jest wieczne (a już szczególnie elektronika)
Ja jeszcze śmierci elektronicznej modemu samej z siebie nie zaliczyłem (uwalenia firmware nie liczę), ale prace w sieci operatora i/lub niezgodność jakąś oprogramowania modemu z siecią - już tak.
Tak czy inaczej potrzebujesz czegoś, co wykryje taki problem i zrobi reset modemu, albo połączenia.
Może to być też objaw zablokowania się połączenia w jakimś skrajnie wolnym trybie, co zdarza się np. w Plusie przy przeciążeniu sieci.
Czy zmiana firmware modemu może tu coś zdziałać?

Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa takiego zabiegu? Mam na myśli samo pochodzenie pliku z firmware - czy istnieje ryzyko, że będzie ono zawierać jakieś niepożądane narzędzia/złośliwy kod?
Tak, zmiana firmware może pomóc, ale wcale nie musi, jeżeli to problem z siecią i operatorem.

Bezpieczeństwo - jak zawsze. Jak rozumiesz i wiesz co robisz, to bez problemu. Jak umiesz rozpoznać wersje h i s to ryzyko uwalenia modemu jest od razu mniejsze.
A jaki soft wrzucisz, taki będziesz miał. Wersji są już setki. A jak masz wersję z dostępem przez telnet/ssh, to także możesz przeanalizować, co dokładnie się dzieje w środku i sprawdzić, czy jest jakiś podejrzany kod Smile
Przekierowanie