03-01-2017, 14:58
Witam.
Od kilku lat korzystam z Darmowego Nielimitowanego LTE w RBM z modemem ZTE MF823 (było to dla mnie więcej niż zadowalające i polecam, gdyby ktoś się nad tym zestawem zastanawiał).
Do niedawna wystarczające było dla mnie korzystanie z niego poprzez bezpośrednie podpięcie modemu do laptopa. Ostatnio zdecydowałem się jednak na zakup routera. Po wstępnym doinformowaniu się wybór padł na TP-Link TL-MR3420. Myślałem, że obędzie się bez żadnych problemów, i że wystarczy podpiąć modem do routera i wszystko będzie ok (tak to przedstawia załączona instrukcja obsługi). Niestety napotkałem problem, którego nie potrafię sam rozwiązać.
Zaznaczę, że jestem raczej laikiem jeśli chodzi o sieci itp., więc prosiłbym o w miarę jasne tłumaczenie i pomoc.
Do rzeczy:
Po podstawowej konfiguracji routera i podłączeniu do niego modemu przez port USB, nie ma dostępu do internetu. Modem miga światłem zielonym, co do tej pory oznaczało połączenie z siecią LTE, ale router pokazuje brak internetu - nie świeci się odpowiadająca temu dioda. Na stronie konfiguracyjnej również widnieje informacja o braku internetu. Na końcu wstępnej konfiguracji routera, po wybraniu opcji "Test Internet Connection" dostaję informację o niepowodzeniu.
Modem kupiłem na allegro i jest pochodzenia rosyjskiego, wygląda tak, jak na tym zdjęciu.
[attachment=2270]
Dostęp do ustawień odbywał się poprzez przeglądarkę (czy to oznacza, że jest to modem HiLink?) poprzez m.home lub 192.168.0.1.
Wyczytałem gdzieś, że właśnie to może być problemem, więc zmieniłem w routerze na 192.168.1.1. Niestety nic to nie dało.
Przejrzałem trochę wątków na tym forum, lecz nie znalazłem rozwiązania (lub nie potrafiłem go zastosować).
Czy rozwiązaniem może być zmiana firmware routera na jakieś alternatywne? A może zmiana oprogramowania modemu na jakieś polskie (jest to w ogóle możliwe?)?
Informacje o routerze:
Hardware Version: MR3420 v3 00000000
Firmware Version: 3.16.9 Build 160412 Rel.45197n
Strona główna do konfiguracji routera:
http://imgur.com/sM87na4
[attachment=2271]
Wynik testu połączenia po Quick Giude:
http://imgur.com/6UXLA1d
[attachment=2272]
Status 3G/4G na stronie konfiguracyjnej routera:
http://imgur.com/mRumrhq
[attachment=2273]
Ustawienia 3G/4G:
http://imgur.com/SqbbIQQ
[attachment=2274]
Zaawansowane stawienia 3G/4G:
http://imgur.com/3h2uhkk
[attachment=2275]
Log z routera przed podłączeniem modemu:
I chwilę po podłączeniu:
UI modemu wygląda tak:
http://imgur.com/HnaHFWh
[attachment=2276]
Proszę o pomoc. Mam nadzieję, że nie wywaliłem niepotrzebnie kasy.
Z góry dziękuję za wszelkie rady.
Od kilku lat korzystam z Darmowego Nielimitowanego LTE w RBM z modemem ZTE MF823 (było to dla mnie więcej niż zadowalające i polecam, gdyby ktoś się nad tym zestawem zastanawiał).
Do niedawna wystarczające było dla mnie korzystanie z niego poprzez bezpośrednie podpięcie modemu do laptopa. Ostatnio zdecydowałem się jednak na zakup routera. Po wstępnym doinformowaniu się wybór padł na TP-Link TL-MR3420. Myślałem, że obędzie się bez żadnych problemów, i że wystarczy podpiąć modem do routera i wszystko będzie ok (tak to przedstawia załączona instrukcja obsługi). Niestety napotkałem problem, którego nie potrafię sam rozwiązać.
Zaznaczę, że jestem raczej laikiem jeśli chodzi o sieci itp., więc prosiłbym o w miarę jasne tłumaczenie i pomoc.
Do rzeczy:
Po podstawowej konfiguracji routera i podłączeniu do niego modemu przez port USB, nie ma dostępu do internetu. Modem miga światłem zielonym, co do tej pory oznaczało połączenie z siecią LTE, ale router pokazuje brak internetu - nie świeci się odpowiadająca temu dioda. Na stronie konfiguracyjnej również widnieje informacja o braku internetu. Na końcu wstępnej konfiguracji routera, po wybraniu opcji "Test Internet Connection" dostaję informację o niepowodzeniu.
Modem kupiłem na allegro i jest pochodzenia rosyjskiego, wygląda tak, jak na tym zdjęciu.
[attachment=2270]
Dostęp do ustawień odbywał się poprzez przeglądarkę (czy to oznacza, że jest to modem HiLink?) poprzez m.home lub 192.168.0.1.
Wyczytałem gdzieś, że właśnie to może być problemem, więc zmieniłem w routerze na 192.168.1.1. Niestety nic to nie dało.
Przejrzałem trochę wątków na tym forum, lecz nie znalazłem rozwiązania (lub nie potrafiłem go zastosować).
Czy rozwiązaniem może być zmiana firmware routera na jakieś alternatywne? A może zmiana oprogramowania modemu na jakieś polskie (jest to w ogóle możliwe?)?
Informacje o routerze:
Hardware Version: MR3420 v3 00000000
Firmware Version: 3.16.9 Build 160412 Rel.45197n
Strona główna do konfiguracji routera:
http://imgur.com/sM87na4
[attachment=2271]
Wynik testu połączenia po Quick Giude:
http://imgur.com/6UXLA1d
[attachment=2272]
Status 3G/4G na stronie konfiguracyjnej routera:
http://imgur.com/mRumrhq
[attachment=2273]
Ustawienia 3G/4G:
http://imgur.com/SqbbIQQ
[attachment=2274]
Zaawansowane stawienia 3G/4G:
http://imgur.com/3h2uhkk
[attachment=2275]
Log z routera przed podłączeniem modemu:
Kod:
17 1st day 00:02:07 3G/4G INFO Modem information is updated
16 1st day 00:01:17 DHCP INFO DHCPS:Send ACK to 192.168.0.101
15 1st day 00:01:15 DHCP INFO DHCPS:Recv REQUEST from 28:E3:47:44:F3:7A
14 1st day 00:00:27 OTHER INFO System Initialize Finished.
13 1st day 00:00:26 IPv6 INFO Start RADVD with prefix 64 succeedfully.
12 1st day 00:00:26 IPv6 NOTICE LAN IP delegation type is 0.
11 1st day 00:00:26 IPv6 INFO WAN port is unplugged!
10 1st day 00:00:11 SECURITY INFO SIP ALG enabled
9 1st day 00:00:11 SECURITY INFO RTSP ALG enabled
8 1st day 00:00:11 SECURITY INFO H323 ALG enabled
7 1st day 00:00:11 SECURITY INFO TFTP ALG enabled
6 1st day 00:00:11 SECURITY INFO FTP ALG enabled
5 1st day 00:00:11 SECURITY INFO IPSEC Passthrough enabled
4 1st day 00:00:11 SECURITY INFO L2TP Passthrough enabled
3 1st day 00:00:11 SECURITY INFO PPTP Passthrough enabled
2 1st day 00:00:11 DHCP NOTICE DHCP server started
1 1st day 00:00:04 OTHER INFO System started
I chwilę po podłączeniu:
Kod:
45 1st day 00:07:30 3G/4G INFO Not tty device, return.
44 1st day 00:07:27 3G/4G INFO Not tty device, return.
43 1st day 00:07:26 3G/4G NOTICE swLteMobileCmdReq<518>: calling dhcpcLteModemStart with lte0
42 1st day 00:07:26 3G/4G NOTICE swLteMobileCmdReq 505 call dhcpcLteModemStart
41 1st day 00:07:24 3G/4G INFO swLteMobileCmdReq 432 lteLinkStatus == 0, ifName == lte0
40 1st day 00:07:24 3G/4G INFO mobileAutoDial 640 LTE dial automaticly
39 1st day 00:07:24 3G/4G INFO Not tty device, return.
38 1st day 00:07:21 3G/4G INFO Not tty device, return.
37 1st day 00:07:18 3G/4G INFO Not tty device, return.
36 1st day 00:07:15 3G/4G INFO Not tty device, return.
35 1st day 00:07:12 3G/4G INFO Not tty device, return.
34 1st day 00:07:12 3G/4G INFO End set modem ISP info
33 1st day 00:07:12 3G/4G INFO Get ISP info about sim card failed.
32 1st day 00:07:12 3G/4G INFO name is , LEN = 0
31 1st day 00:07:12 3G/4G INFO modem index is 4
30 1st day 00:07:12 3G/4G INFO Start set modem ISP info automatically
29 1st day 00:07:09 3G/4G INFO USB modem is ready
28 1st day 00:07:09 3G/4G INFO Not tty device, return.
27 1st day 00:07:06 3G/4G INFO Not tty device, return.
26 1st day 00:07:05 3G/4G INFO Clean page caches to free memory for LTE modem.
25 1st day 00:07:05 3G/4G INFO insmod LTE modem drivers
24 1st day 00:07:05 3G/4G INFO In process_msg, LTE Modem = 2, modemStatus = 2, targetVendorID = 0x19d2, targerProductID = 0x1403
23 1st day 00:07:05 3G/4G INFO After judgeModemTypeByTargetID, modem type = 2
22 1st day 00:07:05 3G/4G INFO Before judgeModemTypeByTargetID, index = -1, targetPid = 0x1403
21 1st day 00:07:05 3G/4G INFO After mode switch vendorID is 0x19d2 productID is 0x1403
20 1st day 00:06:52 3G/4G INFO Before Mode switch VendorID = 0x19d2, ProductID = 0x1225
19 1st day 00:06:27 3G/4G INFO In process_msg, LTE Modem = 0, modemStatus = 1, targetVendorID = 0x0000, targerProductID = 0x0000
18 1st day 00:06:27 3G/4G INFO handle_card start
17 1st day 00:02:07 3G/4G INFO Modem information is updated
16 1st day 00:01:17 DHCP INFO DHCPS:Send ACK to 192.168.0.101
UI modemu wygląda tak:
http://imgur.com/HnaHFWh
[attachment=2276]
Proszę o pomoc. Mam nadzieję, że nie wywaliłem niepotrzebnie kasy.
Z góry dziękuję za wszelkie rady.