Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Aero2 - kod PIN i PUK
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Przez 3-4 lata Aero2 działało u mnie na modemie i wszystko było ok. Dzisiaj postanowiłem włożyć kartę od aero do mojego telefonu(homtom ht6) i trzeba było wpisać pin. Pomimo tego że pin wpisywałem prawidłowy karta się nie odblokowała i urządzenie poprosiło o wpisanie puk. Analogiczna sytuacja-wpisuję puk podany przez aero ale jest on nieprawidłowy. Telefon NIE MA simlocka- innym użytkownikom tego modelu udało się uruchomić aero-nie mieli pytania o kod pin. Co w tej sytuacji mogę zrobić żeby korzystać z aero na telefonie?
nic? no może nie aż tak źle

1) karta jest prawdopodobnie uszkodzona (nie powinna pytać o PIN) - możesz ją wysłać do sprawdzenia (ale wcześniej sugeruję wyłączyć PIN)

lub

2) i tak za dużo już złego zrobiłeś prawdopodobnie, ale co tam - możliwe że próbowałeś użyć PIN i PUK od INNEGO egzemplarza karty (skoro tak długo używasz to zapewne przeżyłeś "wymianę" kart SIM)

proponuję teraz użyć modemu w którym karta działała poprawnie albo dowolnego starego telefonu

oczywiście ustal czy wpisujesz PUK z właściwej ramki
(i pamiętaj, że niewłaściwy PUK można użyć TYLKO 10 razy! - potem karta na śmietnik)

kod do ustawienia PINu
**05*PUK*NOWY_PIN*NOWY_PIN#
Do tego większość współczesnych telefonów rozpoznaje tę sytuację i sama prosi o podanie PUK i nawet jest licznik prób.
I potwierdzam - dziesiąte błędne podanie PUK oznacza konieczność wymiany karty SIM.
O błednym Pinie i Puku nie może być mowy- spisuję z dużej karty aero. Jeśli chodzi o PUK to może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem- po wpisaniu kodu PUK pojawia się komunikat o wpisanie nowego kodu PIN i następnie potwierdzenie go. - po tych czynnościach znowu powraca prośba o wpisanie PUK i "znika" jedna z szans na wpisanie go.


Po włożeniu karty do mojej starej Nokii C6 nie pyta o PIN czy PUK ale wyświetla się komunikat "nieważna karta SIM"
Porównaj numer ICCID (ten długi numer zaczynający się od 86....) na karcie SIM i ramce karty.
Ogólnie masz ciekawy problem, nie spotkałem się z takim, zakładając, że faktycznie PUK nie pomyliłeś.
Może to być:
- Awaria SIM
- Awaria telefonu
- Dziwne powiązanie problemów jednego i drugiego.

Masz jeszcze jakieś inne urządzenie komórkowe na próbę?
Sprawdziłem numery na kartach- są takie same. Aktualnie nie mam niestety innych urządzeń. A nie da się usunąć pytania o PUK z poziomu topnet info?
pytania o PUK nie da się usunąć z żadnego poziomu po trzykrotnym wprowadzeniu niewłaściwego PINu

jedyna metoda to podać prawidłowy PUK i dowolny nowy PIN (dwukrotnie taki sam, w przeciwnym razie nie powiedzie się próba ustawiania PINu)

jeśli masz problem z tym konkretnym smartfonem użyj dowolnego innego telefonu (nie musi być zgodny ani technicznie, ani regulaminowo z Aero2)

TNI nie pomoże bo to tylko nakładka programowa na coś co jest niezmienne "pod spodem"

po prawidłowym ustawieniu PINu można go będzie wyłączyć

(ale ja stawiam jednak na problemy techniczne z tym egzemplarzem karty SIM, mimo wszystko spróbuj w dowolnym innym telefonie)

wyłączenie żądania PINu można tez załatwić komendami AT (ale jak już pisałem najpierw musisz uzyskać prawidłowe działanie):
http://dostmuhammad.com/disable-pin-code...-commands/
W starej Nokii pewnie 2G moze byc problem ze karta jest data only i wywala zw jest zła. Ale stawiam na awarie karty ja bym wysłał do aero do sprawdzenia.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Nie ma kart DataOnly w znaczeniu "nie zadziała w starym terminalu GSM" - po prostu nie znajdzie sieci. Ale PIN/PUK jest grubo wcześniej - na etapie inicjowania SIMa i połączenia go z terminalem (tutaj: telefonem).
Ok, dzięki Panowie. Jeszcze sprawdzę kartę dla pewności na jakimś innym smartfonie i odpuszczam temat.
Nie tyle odpuszczaj, co wymień kartę SIM zgodnie z procedurą, jak potwierdzisz jej awarię, i koniecznie daj znać, na czym stanęło.
Przekierowanie