Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: NETGEAR AirCard 810S (*AC810S) z PLAY (4G LTE ULTRA) - pierwsze wrażenie;
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
voodoo - to bardziej skomplikowane.
W ten tryb ładowania router wchodzi po kilkudziesięciu godzinach trzymania na zasilaniu.
Jeżeli posiadany zasilacz nie ma odpowiedniej mocy (nie mówię o znamionowej, czyli deklarowanej na obudowie, tylko faktycznej) to może się zdarzyć, że mimo ładowania poziom baterii będzie spadał. Tak może być nawet, jeżeli po prostu kabel jest słaby.
A jeżeli napięcie jest zbyt małe, to router może wcale nie wykryć zasilacza.
Mam nadzieje że bateria od tego trybu nie padnie szybciej z tymi wymuszanymi ładowaniami. Fakt że nie dostanie się jej tak jak u innych że na 100% mogła ciągle się ładować. Tu tego efektu nie ma ale te ładowania rozładowywania do 55% to chyba cykle ładowania baterii nabija.

Czy z tymi pomiarami z 2,4 i 5 GHz coś jest nie tak? Znajomi twierdzą że za duże spadki jak na takie małe odległości .

Jeśli mogę na nie się powołać to bym oddał router na gwarancję jutro do jakiegoś salony Play .
Od 2 albo 3 dni pisania z konsultantem Netgear niczego się nie dowiedziałem tylko to ,że raczej mam do Play oddać bo oni sami nie wiedzą czy mogą bezpośrednio z dystrybucji Play przyjąć do naprawy..
Dziwna polityka Netgeara ...Na stronie Play opis że gwarancję można realizować przez Play lub prosto do producenta. Jednak producent się wypiera czy z Play może przyjąć bezpośrednio.
Jakoś np. z Sony nie ma takiego problemu czy w salonie czy prosto do serwisu.Byle był na gwarancji sprzęt.
W netgarze mimo dosłania dowodu zakupy itp od kiedy gwarancja leci . Nawet nie chcą zapoznać się z usterką bo jeśli kupiło się w Play to wszelkie reklamacje do Play ,pomoc techniczną też Play ma do routera dać itp. Oni tylko mogą do rzeczy z wolnego rynku a bardziej chyba sprzedanych przez siebie... Nawet pewnie kupione z X-komu czy z Morele to by kierowali do sprzedawcy.
Dziwnę zagranie producenta wypiera się pomocy do własnego sprzętu.Muszą się skonsultować czy mogą pomóc mimo przedstawienia dowodu zakupy: nawet w pomocy technicznej. Nie wiem po ilu dniach decyzja zostanie podjęta że jednak do nich bezpośrednio mogę wysłać sprzęt. U producenta szybciej reklamację lecą. Zanim dostanę decyzje Netgear o wysyłce sprzętu szybciej oddam przez Play..



Jeśli sprzęt będę oddawał na błędy RX/TX zasięgowe koniecznie muszę oddać z baterią i ładowarką?Przynajmniej z telefonami było tak że jak usterka tego nie dotyczy to nie trzeba było wysyłać. Tak to będę miał pewność że po powrocie z serwisu mam swoją baterię bo zostanie w domu Smile
To zostanie mi tylko zgłoszenie reklamacji do Play.
Netgear odpisał że nie honoruje routerów pochodzących od Play,tzn jedynie z wolnego rynku,gdyż wartość paragonów Play jest za mała jak za taki sprzęt i Play nie jest ich oficjalnym dystrybutorem. Tak że można wykreślić że strony Play oddawanie prosto do producenta ,bo zostanie się olanym Smile. Nie ma Big Grin jak wymiganie się producenta od swoich produktów. Z pomocy technicznej też nie można skorzystać gdyż przysługuje ona tylko osoba ,które kupiły prosto od Netgeara sprzęt. To Play ma niby samo świadczyć pomoc techniczną .
Jakoś inni producenci np Sony nie robili problemu czy sprzęt oddało się do salonu czy prosto do serwisu producenta.
Oddać do producenta można, tylko w Polsce po prostu jeszcze nie ma sieci serwisowej Sierra Wireless aka NetGear i pewnie o to głównie chodzi. Jest tylko podstawowy NetGear.
W takim razie jutro oddaje sprzęt do Play Wink
Kolejne podejście jutro.
Sprzęt można reklamować w dowolnym salonie Play wystarczy numer IMEI nawet bez dowodu zakupu.

Dziś odbiłem się od Playa z odmową. Puki nie doniosę umowy to mi na NTZU nie przyjmą.
Big Grin
Ciężko było po imei sprawdzić czy router jest na gwarancji w końcu reklamowej router nie usługę..
Jutro mam mieć dosłaną umowę.

A jakie oczy w salonie Play zrobili że chce na NTZU i skąd niby mam druk do NTZU ;d To jakaś tajemnica że jest NTZU czy 99% chcą pchać na gwarancję reklamacji.Stąd zbywają ludzi z NTZU ;d
http://www1.huawei.com/en/static/HW-364806.pdf

Z Kuwejtu będę chciał sprowadzić stację .Według jakiegoś artykułu w Kuwejcie mają LTE LTE1800, LTE800, and LTE2600 . Więc to co u nas Smile więc stacja powinna mykać tylko że nic nie mają o 2100 info.

W Australii chyba LTE2100 jest wspierane:
4G/LTE bands

Australia is currently using these LTE bands
2100Mhz (B1) – Telstra (a handful of sites), Optus (Tasmania), Vodafone
1800Mhz (B3) – Telstra, Optus, Vodafone
850Mhz (B5) – Vodafone
2600Mhz (B7) – Telstra, Optus
900Mhz (B8) – Telstra (a handful of sites, utilises spectrum previously used by 2G)
700Mhz (B28) – Telstra, Optus
2300Mhz (B40) – Optus (Vivid wireless spectrum)




Tak że już nie wiem z którego rynku lepiej zaryzykować zakup.

I tak dalej jestem w przekonaniu że tylko zasilaczem się stacje różnią .A jakie częstotliwości stacja łapie decyduje router Smile
Stacja bazowa kompletnie nie ma znaczenia, jeżeli chodzi o pasma GSM ani WiFi - wszystko dalej robi przecież router. Stacja bazowa tylko zasila, oraz odbiera sygnał z USB, przerabia do na Ethernet oraz dodaje ewentualnie obsługę WWAN ethernetowego i umożliwia failover.
Mogą się różnić tylko zasilaczem i ew. certyfikacją FCC i CE oraz lokalnych odpowiedników.
Dzięki czyli za bardzo nie ma znaczenia z którego rynku Wink.Tak myślałem Smile

Udało dziś mi się oddać router na gwarancję. Tylko szkoda że Play tylko elektronicznie zgłoszenie wysyła przyjmuje . Laska nie chciała tego co napisałem plus screeny z opisem usterki. Tylko elektronicznie informacje wysyłają i nawet nie ma fizycznie jak tych papierów oddać Big Grin.
Najwyżej zostaną do odwołania Big Grin.
W Sobotę odbiorę router . Dostałem powiadomienie że już czeka do odbioru i z tego co ustaliłem to wymieniony na nowy . Czyli coś było z moją sztuką nie tak Smile). Jednak nie wiem czy nowy unit dostane taki z kartonikiem z nowym imei taki ala zestaw sprzedażny.Czy tylko nowy router w starym opakowaniu Wink
Nowa sztuka to pewnie nowy komplet. Zbyt nowy sprzęt, żeby mieli wystarczającą liczbę zwrotów do użycia serwisowo.
Router odebrany Smile wymiana na nowy Smile.

Testy z dziś:
Do małego kompa dorzuciłem te wifi z Ali z dwoma antenkami.

[Obrazek: 34658091_komorka-biurko.png]

[Obrazek: 34658092_maly-komp-po-reklamacji.png]

[Obrazek: 34658093_lapek-biurko.png]

[Obrazek: 34658094_lapek.png]

[Obrazek: 34658095_prz-samym-routerze-lapek.png]


[Obrazek: 34658096_przy-biurku-lapek.png]


Pomiary robione w tych samych odległościach co wcześniej.



Co do LTE to pomiary postaram się zrobić wieczorem.Na razie za bardzo przy weekendzie siec obciążona Smile

Nie miałem problemów dziś z odpaleniem Play,RBM i Aero2.
Wie ktoś jak się ustawia ten router do Plusa? Próbowałem Apn : Plus ewentualnie Internet i nic.
Chciałem porobić testy na simie z 50 GB za rejestracje sima. Jednak nie wiem niby sim działa .W telefonie mogę dzwonić z tej opcji wydzwonienia 500 zł.Paczkę 50 GB też uruchomiłem . Jednak po włożeniu do routera i wpisaniu standardowych Apn nic się nie dzieje.Dalej jest czerwony X . Po przeskanowaniu ręcznie niby widzi Plusa. Więc coś nie tak z APN.Chociaż czy Playa czy Aero2 przy włożeniu karty nawet bez wpisania APN.W miejscu gdzie mam X w Plusie tak mi się zdaję że były nazwy sieci i tak .APN zły czy sim nowy przestał działać akurat na LTE?




Obecnie tyle:
[Obrazek: 5698852345.png]
Też wcześniej z ponad 100 łatwo było osiągnąć. Jednak może późnym wieczorem coś się zmieni Smile

Z teraz Wink
[Obrazek: 5699585811.png]
Oprócz zmiany języka ,chyba w normalnym sofcie nie da się zmienić regionu geograficznego.Ewentualnie jakie język wybrać by na 5 Ghz mieć aktywny kanał149,153,157 lub 161.
jako rejon wybierz PL lub EU te ustawienia nie służą do kombinowania - powinno się je ustawiać w zgodności z rzeczywistą lokalizacją pracy sprzętu

to są kanały o zmniejszonej dopuszczalnej mocy, więc i tak można sobie odpuścić bo dla zasięgu mają marginalne znaczenie, a jeśli urządzenie nie chce pracować na tych kanałach tzn. nie obsługuje wymaganego trybu radia do pracy na nich
[Obrazek: 34668255_kanaly.png]

O to mi chodziło:
http://eko.one.pl/forum/viewtopic.php?id=9324

Nie wiem czy blokadę regionalną ma Netgear.Ewentualnie czy OpenWrt odblokuję inne kanały Smile
coś masz ubogo w tym telefonie - brakuje kanałów 100-140, które są dostępne w PL bez żadnych obostrzeń (może to w smartfonie powinieneś zmienić region?)
To nie były częstotliwości jakie komórka obsługuję tylko jakie ma do wyboru z routera. Po prostu po aktualizacji tego programu nagle wskazało kanały powyżej 100 że są lepsze niż obecne. Jednak i tak z routera tylko max 4 mam do wyboru a kończy się na tym 48 czy tam 49 kanale.
Pierwszy raz góra sprzęt z Playa nie z wolnego rynku Wink
Tylko z Play router posiada PL język .Natomiast wersje z Komputronika i zwykłych sprzedawców z wolnego rynku Smile .Czyli za większą kasę Smile nie mają nakładki PL Smile ani aktualizacji. Więc brakuje w nich paru funkcji Smile Na pewno przekierowania portów Smile i chyba LTE+ :DDD


Brawo PLAY Big Grin
voodoo napisał(a):To nie były częstotliwości jakie komórka obsługuję tylko jakie ma do wyboru z routera.
naprawdę?
przecież żaden router nie rozgłasza jakie ma jeszcze inne częstotliwości do wyboru
To co wstawiłem pochodzi z apki na androida wifi analyzer.Chyba fantazja autora z tymi częstotliwościami przed aktualizacja programu nie było lepszego kanału niż 49 Wink
[Obrazek: 5704106891.png] W końcu mniej ludzi na nadajniku Big Grin
[Obrazek: 5704118694.png]
[Obrazek: 5704123889.png]
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie