Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Problem z internetem aero2 - pogorszenie działania.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Działanie internetu aero2 się pogorszyło. Od jakiegoś czasu występuje problem z pulsacyjnym zanikaniem internetu. Wygląda to tak, że internet ma dość dobrą prędkość jak na aero2 (50ms-150ms ping), lecz po minucie zaczyna
tracić pakiety (przy ostatnim pingu jaki zrobiłem było to 33x "Upłynął limit czasu żądania" pod rząd). Następnie po jakimś czasie internet powraca z pingiem 300ms z tendencją do podskoków paru pakietów pod rząd do 1000ms-
1500ms. Po odczekaniu około dziesięciu minut internet powraca do dobrego pingu tylko po to, aby za minutę znowu pogorszyć. Taka pętla się powtarza, w wyniku czego z internetu nie da się korzystać. Dodam, że miałem przerwę
w korzystaniu z internetu trwającą około miesiąca, dlatego pomyślałem, że to tymczasowy problem u operatora i postanowiłem poczekać. Trzy tygodnie późnej tak się nadal dzieje. Następnie pomyślałem, że to przeciążenie, tylko
nie potrafię domyślić się dlaczego kiedyś nie występowało, a teraz występuje praktycznie przez cały czas. Dodam, że testowałem działanie internetu w różnych godzinach i cały czas jest to samo. Da się coś w tym wypadku
zrobić, czy może proponujecie jakąś alternatywę dla aero2? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Typekbezinternetu!

PS. Przez większość czasu kiedy internet się pogarsza jest to wina spadku download'u i upload'u, ale czasami spada sam upload... Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie... ._.
Nie napisałeś jakich urządzeń używasz. może inny sim albo nowe firmware?

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
D-Link DWR-730, firmware zaktualizowany do najnowszej wersji (cały czas go używałem i było wszystko w porządku).
Może warto spróbować z inną kartą SIM.

Co do darmowego internetu nie znam lepszej darmowej alternatywy.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Typekbezinternetu napisał(a):pomyślałem, że to przeciążenie, tylko
nie potrafię domyślić się dlaczego kiedyś nie występowało, a teraz występuje praktycznie przez cały czas.
więcej abonentów Plusa i pozmiatane (jeśli mieszkasz w miejscowości o charakterze turystycznym, to zwykle szczyty obciążenia występują w tzw. długie weekendy, oraz w okresach wakacyjnych)

niestety nie zmniejszysz liczby abonentów w sieci, ale możesz popracować nad możliwie najwyższym sygnałem sieci komórkowej, niestety w przypadku twojego modemo-routera jedynym dostępnym rozwiązaniem jest umieszczenie go w innym miejscu… (brak złącz antenowych)
Ogólnie zasięg się popsuł, przynajmniej u mnie na ipadzie ale na E8278 tez odnotowałem w innej lokalizacji ze w jednym pokoju działa w drugim nie, przedtem w tej lokalizacji nie było problemu, userzy plusa to nie powinien byc problem bo jest tam 4G wiec jesli maja urządzenia do 4G to ich ładuje tam.

Mała rewizja: byc moze na ipadzie wina jest awaria modemu ipada, sprawa do załatwienia/sprawdzenia podczas podróży po Polsce mi to wynikło, jeśli reset urządzenia nie pomoże zostaje naprawa w serwisie, niestety po gwarancji apple. Chyba ze załatwię to w ramach gwarancji od sprzedawcy zagranicznego (przez rozszerzenie gwarancji wliczone w cenę zakupu) czasochłonne niestety.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Mieszkam w małej miejscowości w gminie miejsko-wiejskiej, nie ma tutaj żadnych atrakcji turystycznych. zasięg faktycznie jest gorszy, zawsze miałem 3/5 kresek, a w niektórych miejscach na biurku 5/5. Teraz niby też mam 3/5, ale czasami traci zasięg nawet, gdy modem leży nieruchomo. Kiedyś chyba łapało mi dwa nadajniki Plusa (albo coś mi się pomieszało ._. - w sumie jeśli faktycznie tak było, to może wszyscy siedzą na tym nadajniku i jest jakieś przeciążenie, czy coś.), teraz jest tylko jeden. Dzisiaj, zarówno jak i wczoraj o tej porze, miałem problemy z połączeniem się do Plusa. Wyskakiwał mi błąd rejestracji do sieci. Teraz niby udało mi się połączyć, ale prędkość to chyba jakiś żart (żeby wejść na te forum musiałem się pomęczyć z dziesięć minut, strona i tak się nie załadowała do końca - wygląda jak notatnik). --- wiadomość napisana wczoraj około godziny 23:40, ale ze względu na utratę połączenia nie mogła zostać wysłana. ._.
o tej miejscowości turystycznej pomyślałem z racji długiego weekendu (wtedy napisałeś 1 post), ale generalnie obciążenie stacji bazowych jest zmienne w czasie - sprawdź np. o 3 w nocy Big Grin

propagacja fal zależy też w dużym stopniu od pory roku (np. las liściasty jest bardziej przenikalny dla fal z tego zakresu częstotliwości zimą, gdy drzewa są pozbawione liści)

ale możliwe, że w ramach modernizacji/optymalizacji sieci operator zmienił/zlikwidował stację bazową w twojej okolicy
Nie musiał likwidować, wystarczy że jest jakiś problem techniczny na BTS-ie , który nie generuje alarmu i nie ma zgłoszeń czy skarg od użytkowników plusa. Po prostu wtedy nawet o tym nie wiedzą i nikt nic nie sprawdza. Jest to tym bardziej prawdopodobne w małych miejscowościach czy dzielnicach. Spróbuj zgłosić problem do Plusa.

__________________
Wytaplano z WP
Przekierowanie