Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E173u-2 Problemy z nad Bugiem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam Panie Jakubie,

Na portalu bez-kabli.pl opisałem mój problem:

mam modem E173u-2 (czarny) i nową kartę SIMM.
Na wsi nad Bugiem działa bez zarzutu na starym kompie pod Windows 95.
Po podłączeniu w tej samej lokalizacji pod laptopa z Windows 7 (po wykonaniu wszystkich, zalecanych przez Pana, operacji - pozostała mi jeszcze wymiana firmware na nowszy) nie łączy albo po połączeniu transmisja "wychodząca" - "pełza", do laptopa - stoi. Raz, na samym początku, zdarzyło się, że wszystko "ruszyło z kopyta", ale po jakimś czasie modem padł.
Próbowałem uruchomić poprzez program TopNetInfo, ale nie znalazłem mojego modemu.

Ciekawostką jest, że ten sam modem z tym samym laptopem w centrum Warszawy działa super.

Próbuje mi pomóc YaHooo, ale na razie nie ma pomysłu.

Pozdrawiam i czekam na ratunek

Moderator: zmiana tematu na bardziej pasujący
Winny jest... najprawdopodobniej laptop, a dokładniej to, że zakłóca działanie modemu. Na początek powinno pomóc... użycie (nawet krótkiego) przedłużacza USB. Zwłaszcza, jeżeli sygnał w tym miejscu jest słaby.

Wymiana firmware nie jest potrzebna (nawet niewskazana) - modem działa w innych miejscach, więc to nie to.
Pomiędzy laptopem, a modemem jest przedłużacz, poza tym do modemu podłączona jest antena zewnętrzna.
No to jak tak, to może być problem z zasilaniem - inne gniazda USB dają ten sam efekt? Jaki to laptop?
Tak też sugeruje YaHooo. objaw powtarza się w trzech różnych gniazdach (jedno z nich obsługuje mysz optyczną).

Laptop jest nowy, DELL Inspiron N-5050-2283.
Delle (HP i inne IBMy/Lenovo) nie mają problemów z zasilaniem w gniazdach USB. To ja także zaczynam się dziwić. Jakbym mógł zobaczyć to osobiście...
(16-05-2012 18:16)jakubd napisał(a): [ -> ]Delle (HP i inne IBMy/Lenovo) nie mają problemów z zasilaniem w gniazdach USB. To ja także zaczynam się dziwić. Jakbym mógł zobaczyć to osobiście...

Nie ma problemu, oczekuję na propozycje.

Zapraszam nad Bug w czasie weekendu (to tylko 40 km).

Tel. kontaktowy: 601 xxx xxx
Telefon ukryłem, bo takie publiczne jego umieszczanie nigdy nie jest najlepszym pomysłem. Za zaproszenie dziękuję, ale nie uda mi się w ten weekend wyrwać tak daleko Smile
Dzięki, nie miałem innego pomysłu, aby przekazać numer telefonu.

Szkoda, że nie może Pan się wybrać. Droga jest dobra, bo do Radzymina, a potem już tylko kawałek.
A badanie zestawu w Warszawie chyba nie ma sensu, bo wszystko chodzi super.
Ja będę próbował jeszcze coś wykombinować w czasie pobytu nad Bugiem, o wynikach powiadomię.

Pozdrawiam.

p.s
Chyba YaHooo poddał się, bo przestał się odzywać. Szkoda.
Generalnie te objawy wskazują na problemy z tym notebookiem - jakieś zakłócenia, problemy z zasilaniem (ale Dellach to by była wielka rzadkość, poza tym ten modem nie ma żadnych specjalnych wymagań). Trudno cokolwiek więcej zdalnie pomóc.
Notebook jest na gwarancji, tylko jak udowodnić wadę?
A masz w treści gwarancji notebooka zgodność z Huawei E173u-2 w trudnych warunkach sygnałowych? Smile
Sprawdzę. Biorę ze sobą drugi modem (biały).
Witam znad Bugu.

Niestety, wszystko bez zmian.
Wyłączyłem mysz optyczną z portu USB, więc zasilanie winno być OK, sygnał ze stacji bazowej: 3-4 kreski.
Zmiana modemu nic nie dała.

Po kolejnym odpaleniu Top_netinfo i przekonfigurowaniu parametrów wyskoczył komunikat:

Błąd dial-up nr 628, The port was disconected.

W ustawieniach APN połączenia jest błędny numer telefonu:

*99***1#

Po zmianie na:

*99#

transmisja ruszyła. Działa wyłącznie pod Top_netinfo.

PLAY ONLINE nadal nie startował, mimo dobrego numeru tel.

Wniosek:
prawdopodobnie trzeba upgrade'ować firmware modemu.
Ale dlaczego działa na Windows XP?

HGW.
W sumie najbardziej nie rozumiem co ma numer telefonu (oba, *99# i *99***1# działają tutaj identycznie) do tego, że połączenie działa, albo nie.
Po wpisaniu poprawnego numeru telefonu Top_netinfo ruszył.
Natomiast PLAY ONLINE nie działał.
Tak było w piątek.
W sobotę internet wywalił się (nie przychodziła transmisja ze stacji bazowej), a potem wszystko padło.

Po kilku godzinach internet ruszył i to na obu komputerach.
Tak więc nie wiadomo, czy byki były na notebooku, czy u operatora internetu.

Dzięki za pomoc.
Obstawiam prace serwisowe na nadajniku tym razem. Numer telefonu nie powinien mieć żadnego znaczenia.
Bardzo możliwe.
Nie będę eksperymentował z adresem. Grunt, że internet działa. Pod PLAY ONLINE też chodzi.
Notebook jest, jak się okazuje, ok.

Jeszcze raz dziękuję za poświęcony mi czas.

Pozdrawiam
Przekierowanie