Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Problem z modemem Alcatel X200s z Virgin Mobile
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam , jestem użytkownikiem aero2 parę lat z różnymi modemami bez większych problemów ale ostatnio mam problem z modemem Virgin Mobile Broadband
Firmware version : L1142300 . Problem polega na tym że, po połączeniu modemu z internetem przez jakąś chwile wszystko ładnie śmiga ale po czym transfer się zatrzymuje modem połączony niby wszystko w porządku ale internet nie działa. Zauważyłem żę jeżeli natychmiast po po połączeniu zacznę coś pobierać internet nie rozłącza się , i tak go używam w tej chwili pobieram coś dużego aby się nie rozłączył nie jest to związane z captchą którą co godzinę trzeba robić. Jak ktoś mógłby wyjaśnić mi czym tkwi problem byłbym wdzięczny bo używanie aero2 z tym pobieraniem zwalania i tak nie za szybkie aero2 , pozdrawiam i z góry dziękuję za uwagę Smile
Podając co to za model ułatwisz sprawę i zmien tytuł bo sugeruje on związek z siecią Virgin Mobile (Polska) a nie z modemem. Co do problemu poszukaj w postach szopena on podawał link do programu który podtrzymuje połączenie żeby nie przerwało wysyłając pingi, może to pomoże.

Wysłane z mojego GT-I9305 za pomocą Tapatalk 2
Poprawiłem temat.
Możesz napisać dokładniej jaki to modem (może z jakiego kraju też?)
Obstawiam, że modem jest 7,2 Mbit/s maksymalnie, więc wpływa na niego ten problem:
http://jdtech.pl/2015/07/problemy-z-szyb...-2015.html
spag napisał(a):poszukaj w postach szopena on podawał link do programu który podtrzymuje połączenie żeby nie przerwało wysyłając pingi, może to pomoże.
chodzi o
http://forum.jdtech.pl/Watek-hspa-locker-by-job-3-14
oczywiście działa on generując ruch, ale jego natężenie mozna regulować bardzo łatwo suwakiem

TNI też ma możliwości podtrzymywania ruchu, można to nawet uzyskać zwykłą komendą ping

ewentualnie można po prostu słuchać radia internetowego (przeważnie zabiera to 10-20% dostępnego pasma w BDI czyli wcale nie tak dużo)

natomiast co do samego problemu - prawdopodobnie wynika on z lokalnego przeciążenia sieci (i/lub niekoniecznie poprawnej dla pracy Aero2 konfiguracji BTSów Plusa)

jako jedno z obejść problemu jest ustawienie modemu do pracy tylko w 3G (3G only) choć i ono nie zawsze działa

kolejne obejście to wymuszenie pracy wyłącznie w paśmie WCDMA900 (wymuszenia konkretnego pasma są możliwe tylko chyba w wypadku modemów Huawei oraz bodajże niektórych Sierra) lub… wymuszenie WCDMA2100 (nie jest to oficjalnie dostępne pasmo, ale w szczególnych przypadkach takie wymuszenie pomaga)

podaj konkretny pełny model modemu (a nie nazwę handlową czy też nazwę oprogramowania, które masz uruchomione) - te informacje zwykle są nadrukowane na samym modemie, czasem w kolorze bardzo zbliżonym do koloru plastiku (by nie rzucały sie w oczy), często pod klapką zakrywającą sloty, czasem karta SIM zakrywa istotne napisy i trzeba ją wyjąć by wszystko odczytać
(25-08-2015 11:29)szopen napisał(a): [ -> ]
spag napisał(a):poszukaj w postach szopena on podawał link do programu który podtrzymuje połączenie żeby nie przerwało wysyłając pingi, może to pomoże.
chodzi o
To miałem na myśli
http://forum.jdtech.pl/showthread.php?pi...9#pid32599

HSPA locker by Job 3.14

program ten służy do generowania sztucznego ruchu zapobiegającego "spadaniu" modemu z połączenia HSPA do "gołego UMTS"<br />
<br />
był on wspomniany na forum w wątku<br />
[url=http://forum.jdtech.pl......

Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka
Witam , dziękuję za pomoc. Model to x200s Black GSM 850/900/1800/1900MHz UMTS 2100 MHz , używam go 3m-ce z tym że przez 1,5 m-ca modem chodził normalnie , i sam z siebie zaczął tak działać.
Ten model nie powinien działać w Aero2 zgodnie co piszesz UMTS2100 moze tu sa problemy ze oficjalnie aero nie korzysta z tego pasma

Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka
Pełna nazwa (poprawiłem temat dla wątku) to Alcatel OneTouch X200S.
Zabytkowy trochę, kategoria 8, czyli 7,2 Mbit/s maksymalnie. Co potwierdza, że problemy mogą być związane ze zbyt niską kategorią.
To nie wina modemu, tylko operatora, ale współwina nasza, bo stosujemy modem zbyt niskiej kategorii.
Dziękuję za wyczerpujące informacje , poszukam właściwego modemu. Smile
Przekierowanie