Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: BZWBK24 Mobile i problem z MyWallet po aktualizacji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Sygnalizuję ciekawy problem.
Jak niektórzy się orientują, mam całą górę aplikacji do obsługi kont bankowych oraz korzystam też z MyWallet.
MyWallet to aplikacja, która obsługuje płatności kartami wirtualnymi zapisywanymi w karcie SIM przez wybrane banki, które współpracują z danym operatorem, bo za jego pośrednictwem karta trafia do SIMa.
Stąd cała góra kosmicznych wymagań: Właściwy operator (T-Mobile lub Orange), abonament zwykle jest wymagany, odpowiedni bank (z umową z naszym operatorem), odpowiedni telefon (z NFC) z oprogramowaniem firmware w odpowiedniej wersji (czasem debrandowanie powoduje problem - dlatego swojego Note2 i Note3 musiałem... brandować na T-Mobile PL). Zwieńczeniem wszystkiego jest aplikacja MyWallet lub Orange Cash, która obsługuje właściwe płatności i konfigurację pracy offline (bez aplikacji, a nawet przy wyłączonym telefonie).
Główna zaleta - brak konieczności kontaktu z Internetem w momencie płatności.

Od jakiegoś czasu na rynek przebija się nowa technologia płatności - HCE. Tutaj karta SIM jest przechowywania (ładnie brzmi marketingowo) w chmurze, a nie na karcie SIM. Komunikacja odbywa się na linii Bank->Aplikacja->moduł NFC.

Pierwsze banki już to mają (PEKAO SA), kolejne wchodzą na rynek (następny ma być BZWBK).

No i tutaj wpadłem na ciekawy problem: ostatnia aktualizacja z 8.08.2015 spowodowała wielu użytkownikom mnóstwo problemów, z tego co widzę po komentarzach na Google Play. Jednak ja nadziałem się na coś ciekawego z innej beczki. Aplikacja przejęła w całości kontrolę nad modułem NFC.
Jeżeli chciałbym zapłacić jak dotychczas za pomocą MyWallet, to odpalam MyWallet, podaję PIN, wybieram kartę i zbliżam telefon do terminala.
Niestety to przestało działać - zbliżenie telefonu do aktywnego terminala powoduje odpalenie modułu płatności HCE aplikacji BZWBK24 Mobile i blokuje płatność MyWallet. Najpierw jest komunikat o tym, żeby wybrać płatność BZWBK24, następnie po dotknięciu tej opcji pojawia się kolejny ekran z prośbą o potwierdzenie, a następnie nic się nie dzieje. Anulowanie powoduje anulowanie całej płatności, MyWalletowej w sumie też.
Aplikacja proponuje po powrocie do niej zamówienie karty HCE, ale oczywiście opcja na razie nie działa.

Zgłosiłem to do banku, na razie czekam na odpowiedź.

Znalazłem potwierdzenie, że inni także mają problemy - przejęło im obsługę Orange. Bank zaproponował zmianę domyślnej aplikacji do płatności, ale w Note3 takiej opcji nie ma.
Przekierowanie