Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131s-2 HilLnk
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zakupiłam nowy modem, po instalacji oprogramowania pojawił się sygnał(orange) jednak bez pełnego połączenia z internetem (zasięg kilka kresek, migająca lampka, disconnected). Narzędzie 'rozwiązywanie problemów' wykryło błąd serwera dns. Ponadto po reinstalacji oprogramowania dashboard nie otwiera się w przeglądarce automatycznie( nie ma w nim również ikonki connect/disconnect). Zaznaczę, że posiadam taki sam modem który działa bez zarzutu.
Zacząłbym od przejścia do Ustawienia/Settings i profili - czy został wykryty właściwy lub ewentualnie dodany ręcznie dla Orange. Może po prostu modem nie ma wybranego właściwego profilu, lub żadnego nie ma?
Nazwa profilu dowolna (np. Orange), APN należy wpisać statyczny o nazwie "internet".
Problem załatwiony, tylko pytanie dlaczego stary modem startuje szybko i automatycznie otwiera się strona dashboardu, płynnie przechodzę przez opcje(do skrzynki sms itd). Ten o którym mowa po włączeniu ładuje się bardzo długo, w efekcie pojawia się komunikat Connection refused: 192.168.1.1:80
prawdopodobnie (podaję przykładowe możliwe przyczyny):
- modem nie jest jednak identyczny (można zobaczyć pod klapką czy oba to E3131s-2)

jeśli jest identyczny sprzętowo, to
- nie jest identyczne firmware w obu modemach (zazwyczaj można sprawdzić, w webui)

jeśli jest identyczny programowo, to (można sprawdzić i porównać)
- konfiguracja obu modemów jest różna

jeśli jest identyczna konfiguracja, to
- jest i innym miejscu (nawet kilka centymetrów różnicy w pomieszczeniu zamkniętym może mieć istotne znaczenie w przypadku łączenia się z siecią komórkową)
Przekierowanie