Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Dovado Tiny za „99 zł” / „199 zł” / „349 zł” – czyli budżetowa wersja 4G/LTE
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Dzięki za naprowadzenie.
Okazało się, że to router podawał w paśmie 20 MHz. Musiałem zmienić lokalizację na "Other" abym mógł ustawić 40 MHz. Prędkość wskoczyła na 150 Mbps, ping się poprawił, ale mam wrażenie że kosztem transferów.
Muszę to jeszcze poobserwować, albo po prostu się przyzwyczaić Smile

P.S. Czy funkcja RTS ma jakiś wpływ na transfery?
Trudno powiedzieć w twojej lokalizacji, czy to pomoże, czy nic nie zmieni - włącz i sprawdź. Nie spowoduje awarii. Włącza dodatkowy mechanizm przeciwkolizyjny, ale czy zadziała i jak zadziała to już zależy od otoczenia i urządzeń jakie podłączasz do sieci.
W moim Tiny chyba psuje się zasilacz. Na niektórych urządzeniach internet działa fatalnie. Podpiąłem na próbę zasilacz od HUBu USB i zaczął pracować normalnie. Będę zatem kupował zasilacz i tutaj moje pytanie - czy może lepiej kupić 5v 3a? Niestety nie mogę znaleźć ani jednego egzemplarza z wtykiem 1.3/3.5, ale znalazłem taką przejściówkę z 2.1/5.5 http://allegro.pl/przejscie-adapter-dc-g...35510.html
myślicie Panowie, że jeśli kupię np. coś takiego
http://allegro.pl/zasilacz-wtyczkowy-5v-...24753.html
i do tego tę przejściówkę, to będzie to lepsze rozwiązanie niż 5v 2a z dedykowanym 1.3/3.5 wtykiem?
Teraz na tym zasilaczu z HUBu USB (5v 2a 1.3/3.5) Tiny wyciąga max 10.5 mbps, a po podpięciu pod USB do HUBu (ten sam zasilacz) samego modemu e3372 w tym samym miejscu i czasie udaje się wyciągnąć około 14mbps - zrzucam to właśnie na kwestię niedoboru zasilania. Myślicie, że taka opcja z przejściówką byłaby lepszym rozwiązaniem?
Możesz kupić jeszcze mocniejszy, albo moduł zasilacza profesjonalnego, a kabel np. uciąć i użyć tego oryginalnego.
Zasilanie możesz też podać po prostu przez mocny zasilacz USB - Tiny ma proste zwarcie na linii zasilacz-USB, dlatego nie trzeba zasilacza oryginalnego używać, jak możesz podać prąd od strony USB (kabelkiem Y np.).

Taka względnie niewielka różnica prędkości może nie wynikać z niedoboru mocy, ale też zakłócania się WiFi i LTE. Przedłużacza USB używasz do modemu?
zarchiwizowana wersja linku ("dla potomnych")
https://web.archive.org/web/201701131351...35510.html
moim zdaniem przejściówka będzie OK

Konrad napisał(a):Podpiąłem na próbę zasilacz od HUBu USB i zaczął pracować normalnie.
więc używaj tego zasilacza, moim zdaniem 2A obciążalności powinny wystarczyć, ale oczywiście można użyć zasilacza o dowolnie wyższej obciążalności (więc ten 3A + przejściówka będzie OK)
faktyczne zapotrzebowanie na prąd należałoby po prostu zmierzyć, to samo dotyczy faktycznej obciążalności zasilacza

jeśli masz podstawowe umiejętności w dziedzinie lutowania to użyj oryginalnego kabla od starego zasilacza (lutując z obciętym kablem zasilacza nowego)

różnice w osiąganej prędkości mogą pochodzić od tak wielu czynników, że jednoznaczne zdiagnozowanie wpływu zasilacza jest trudne (musiałbyś mieć modem i router przymocowane na czas porównań dokładnie w tym samym miejscu i zrobić kilka naprzemiennych testów różnych zasilaczy)

PS w układzie zasilacz-router-hub-modem do modemu potencjalnie dociera gorsze zasilanie niż w układzie zasilacz-router-modem, bo z tego samego zasilacza musisz dodatkowo zasilić elektronikę huba, czyli bardzo prawdopodobną przyczyną jest wyżej opisane wzajemne zakłócanie modemu i routera - użyj przyzwoitego przedłużacza USB do eksperymentów
(no chyba, że używałeś 2 zasilaczy naraz)

PPS pobór prądu przez modem znacznie przekraczający 1A to dość ekstremalne przypadki (dlatego zakładam, że 2A wystarczy), natomiast utrata parametrów przez zasilacz jest zjawiskiem powszechnym (a nie do pominięcia są przypadki zawyżonych parametrów na tabliczce znamionowej szczególnie, że zawyżana bywa właśnie obciążalność)
Panowie, dziękuję za Wasze wyjaśnienia. Jeśli chodzi o kwestię jak to wyglądało to Tiny + modem były porównywane w tym samym miejscu i w tym samym czasie, 3 cykle porównań robiłem, tj. sprawdzałem transfer raz przez router, potem raz przez hub i tak 3 razy. Za każdy razem różnica była taka jak opisana, a testowałem to pobierając plik z bardzo szybkiego serwera za pomocą akceleratora pobierania (ten sam plik z tego samego serwera za każdym razem).
Jeśli chodzi o to, jak to było w hubie to hub nie był podłączony do routera - po prostu wpiąłem modem do hubu (zasilanego przez zasilacz 5v 2a) który za pomocą kabla USB 3.0 był podpięty do portu USB komputera. Czyli wyglądało to tak: PC→przedłużacz USB 3.0 1m→HUB USB zasilany 5v 2a→przedłużacz USB 3.0 1,8 m→modem.
W tej konfiguracji transfer był po prostu szybszy. Ogólnie jednak zależy mi bardziej na Wi-Fi dlatego też na stałe nie podepnę w ten sposób samego modemu. Mam nadzieję, że teraz opisałem to wszystko jaśniej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Niestety kupno nowego, mocniejszego zasilacza nie zminiło wiele. Transfer jest nadal wyraźnie słabszy gdy wszystko idzie po WIFI z Tiny, niż gdy modem jest wpięty bezpośrednio do USB. Próbowałem nawet zmieniać pasma WiFi, ale niczego to nie daje. Nie mam pomysłu na znalezienie przyczyny :/
pomysł jest - połącz komputer z routerem za pomocą kabla, bo przyczyną mogą być zakłócenia występujące w paśmie 2,4GHz, bądź nawet nieoptymalna konfiguracja WiFi

miejsc, gdzie mogą wystąpić "wąskie gardła" dla transferu oraz potencjalnych przyczyn jest kilka:
- wydajność samego routera (ten model limituje prędkość do 70-80Mbps, oczywiście maksymalne prędkości można osiągnąć pod warunkiem połączenia router- komputer kablem)
- połączenie WiFi "150Mbps" ma taką szybkość tylko na papierze, tj. w warstwie sprzętowej, a nie jako prędkość realnie dostępną dla użytkownika (znam takie miejsca, gdzie WiFi "n150" działa z użytkową prędkością rzędu 5Mbps choć w optymalnych warunkach może to być kilka razy więcej, dla porównania sprzęt klasy "n300" osiąga realnie 30-50Mbps w dość optymalnych warunkach)
- wzajemne zakłócenia między modemem a WiFi (to jak rozumiem eliminujesz odsuwając modem od routera za pomocą przedłużacza)
- karta WiFi (nie wiem jaką masz, optymalnie mieć przynajmniej "n300" mimo, że nie będzie wykorzystana w pełni)

PS otoczenie WiFi możesz przeskanować darmową wersją inssider'a (jeśli pracujesz pod windows)
http://forum.jdtech.pl/Watek-inssider-pr...zenia-wifi
choć na wykresie zobaczysz tylko inne sieci, natomiast nie zobaczysz tam zakłóceń pochodzących z innych źródeł, jakkolwiek jest to zawsze jakaś dodatkowa informacja w diagnozowaniu linku bezprzewodowego
Panowie dlaczego np nie zakupicie Asus RT-N10u do tego Tomato Smile Smiga bardzo fajnie Smile Routerek ponizej 100 mozna kupic.
pomysł w sumie dobry
RT-N10U chodzi na tomato całkiem rozsądnie (choć demonem wydajności to on nie jest), ale instalacja tomato jest wbrew pozorom nietrywialna

więc skoro proponujesz takie rozwiązanie to proponuję, abyś opisał instalację,

bo dokumentacji do tomato jest jak na lekarstwo (moja droga to bodajże asuswrt->dd-wrt.trx->dd-wrt->tomato i jakoś zbytnio prościej nie umiałem tego ogarnąć, tzn. jest z pewnością do pominięcia jeden z etapów, dd-wrt jeśli dobrze pamiętam, ale np. narzędzie "firmware restoration" nie dało rady, mimo, że niektórzy twierdzą, że to najprostsza metoda, chociaż z drugiej strony ten router był trupem który odkupiłem z litości od jakiegoś usera forum i generalnie go reanimowałem również sprzętowo)
Taka mała aktualizacja - a właściwie "ważny komunikat"
wsparcie dla modeli Tiny, Go i Doma się skończyło - ostatnia wersja to 7.3.20
z ciekawostek - w końcu ta wersja potrafi skutecznie przełączyć Play'owskiego hilinka Huawei E3372h-153 w tryb modemu klasycznego (więc działają SMSy, zdalne sterowanie przez SMS itd.)
Tiny oraz Go były już na rynku jak zaczynałem z jdtech - jaka inna firma takie wsparcie daje? Chyba tylko OpenWRT/LEDE potrafi dłużej wspierać urządzenia, ale to jednak opensource.
Zdalne sterowanie przez sms o co tu chodzi.
Możesz rozjaśnić

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
(13-05-2018 20:12)szopen napisał(a): [ -> ]Taka mała aktualizacja - a właściwie "ważny komunikat"
wsparcie dla modeli Tiny, Go i Doma się skończyło - ostatnia wersja to 7.3.20
z ciekawostek - w końcu ta wersja potrafi skutecznie przełączyć Play'owskiego hilinka Huawei E3372h-153 w tryb modemu klasycznego (więc działają SMSy, zdalne sterowanie przez SMS itd.)

Wsparcie się nie skończyło bo 06.11.2018 wyszły aktualizacje ale tylko na Tiny i Pro mam te 2 modele instalacja automat działa bardzo dobrze.Możliwe że teraz to już ostatni raz. Warto zaznaczyć ze stronka Dovado całkowicie odmieniona i jak na Szwecję i Dubaj taka skromna Big Grin
Wtedy to nie była oficjalna informacja - jedynie brak istotnych aktualizacji skłonił mnie do zamieszczenia tej informacji, teraz sprawa się oficjalnie potwierdziła, ale w odniesieniu do modeli: Pro, Go i Doma
(jak dla mnie dziwne jest zakończenie wsparcia dla Go przy jednoczesnym utrzymaniu dla Tiny, bo oba mają niemal identyczną konstrukcję, ciekawe czy możliwy jest crossflash Go na firmware od Tiny?)


PS zedytowałem tamtego posta, jakkolwiek w obecnej sytuacji jest już pewne jaki model będzie następny w kolejce do zakończenia wsparcia i będzie to Tiny, no chyba, że jakaś zewnętrzna siła (czytaj: operator dla którego Dovado dostarczało te routery) wymusi na producencie utrzymanie wsparcia (ale to nie będzie trwało w nieskończoność - ten model jest po prostu marketingowo przestarzały)
Tak czy inaczej życie tych routerów się znowu przedłuży a są prawie nie zniszczalne.Nie widzę na rynku godnego następcy który by wytrzymał tyle lat eksploatacji bez awarii.Nawet trwałe z zasady zasilacze tego nie wytrzymują i trzeba wymieniać.Jak zmienie to kiedyś jak będzie swiatłowód ale z tym to chyba wieki bo nawet kanalizacji nie ma na osiedlu chociaż to Kraków Big Grin
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie