Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: jaki Router mobilny do samochodu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemanko po długiej przerwiee Big Grin jaki najlepszy router oczywiście do Aero2 do samochodu. Wadziłem że Orange ma fajny router ale takiego chyba nigdzie nie kupię
jeśli chodzi o Huawei E8377 CarFi, to Orange ma go w ofercie (na 100% w biznesowej, choć może z czasem będzie w dowolnej taryfie) chociaż moim skromnym zdaniem router LTE do samochodu wciąż nie ma głębokiego sensu w PL (chyba, że masz na myśli wyłącznie jazdę po mieście i to raczej dużym), jeszcze jedna sprawa - o ile się nie mylę nie jest zgodny z LTE2600TDD, które ma być uruchomione w bliżej nieokreślonej przyszłości, a darmowy dostęp do Aero2 kończy się za 1,5 roku

z wszystkich routerów, które używałem w samochodzie najlepiej sprawdzał się Zalip CMG531W czyli taki:
http://allegro.pl/listing/listing.php?de...fault-0519
m.in. dzięki temu, że jest w stanie pracować bez włożonego akumulatora (co jest reklamowaną zaletą E8377)
niestety to są wrażenia z czasów przed wprowadzeniem Captcha

możliwe, że Zalip CDM531AM
http://allegro.pl/listing/listing.php?or...fault-0519
też będzie niezłym wyborem, jako router samochodowy (ale NIE do Aero2), bo na ile się orientuję jest to praktycznie ta sama konstrukcja tyle, że pozbawiona wewnętrznego modemu i w innej obudowie, więc prawdopodobnie też będzie pracował bez akumulatora, oczywiście musisz go wyposażyć w kompatybilny modem

PS od dawna w charakterze routera samochodowego używam funkcji hotpota w telefonie - używanie routera jest zbyt upierdliwe

PPS ze względu na Captcha używanie Aero2BDI w samochodzie mija się z celem, chyba, że dotyczy wyłącznie pasażerów, chociaż po ostatnich zmianach (integracji z siecią Plusa i brak konieczności restartu po wpisaniu kodu) używanie routera powinno być możliwe bez większych problemów, ale nie testowałem tego dotąd, ale jest to jakiś pomysł aby wrzucić SIM Aero2 do Zalipa, który zalega szufladę
ok dzięki za szybką odpowiedz Smile Jeszcze kiedyś widziałem taki filmik na YT podam do niego link https://www.youtube.com/watch?v=eKm-wto8Lms no ale teraz przy Kapciu nie wiem czy to będzie dobre
sorry oglądanie wideo przekracza moje możliwości czasowe (popieram pierwszy komentarz pod filmem), ale TL-MR3020 jest też niezłym pomysłem (brak aku)

główny problem w samochodzie to wysokie temperatury - wszystkie urządzenia z akumulatorem litowym mogą być źródłem pożaru, a nawet jesli nie stanie się nic groźnego to itak akumulator pod wpływem wysokiej temperatury nadzwyczaj szybko straci pojemnośc - tu rozwiązaniem są urządzenia bez własnego aku, ewentualnie z zastosowaniem kondensatorów hybrydowych

drugi problem to generalnie zmiana temperatur, a zatem też skraplająca się woda w pewnych warunkach - w zasadzie każde urządzenie można zmodować zabezpieczając płytę główną z elementami przez lakierowanie (ciekawe czy Huawei pomyślał o tym przy produkcji carfi?)
dzięki za odp Smile
Ja czasem uzywam e8278 tez reklamowanego jako carwifi bo miałem go z wtykiem do zapalniczki. Ale ze juz troche tam jest rzeczy podłączonych tp raczej biore jakis bateryjny albo uzywam komórki. To co teraz reklamuje orange to jest tez w sieci ee skad mam e8278 jako carwifi2 i moim zdaniem jest bez sensu bo w praktyce ogranicza cie do używania w pojeździe, jak gdzies pojedziesz samochodem ok a pozniej co masz miec stacyjke włączona zeby miec WiFi bezsens. Lepiej cos jak ww.

Wysłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2
Chciałbym w aucie na prawie stałe zamontować router Wifi.

Mam Aero, modem Huawei e169, router ZTE MF60, antenę zewnętrzną.

Niestety ZTE słabo się nadaje z kilku powodów:
- nie włącza się po zasilaniu z gniazda ładowania, nie ma opcji w załączaniu zasilaniem aby załączył się po podaniu prądu
Chciałbym go mieć w bagażniku aby nie przeszkadzał - mam tam gniazdko 12V z plusem po stacyjce.
Niestety konieczność zaglądania do bagażnika aby go włączyć uniemożliwia komfortowe korzystanie.

- ZTE źle znosi temperatury panujące w samochodzie - sprawdzone wielokrotnie. W ciepłe dni urządzenie podłączone dodatkowo do zasilania zamiera i nie da się uruchomić do czasu schłodzenia. Niestety w zaparkowanym aucie potrafi zrobić się gorąco. Dodatkowo bagażnik słabo w klimę jest wyposażony...


Zastanawiałem się nad TP linkiem 3020 z modemem USB. Z tego co zrozumiałem to on działa jak normalny router stacjonarny ale jest mały i zasilany przez USB.
Jedynie czego mi brak to jakiegoś aku podtrzymującego zasilanie po wyłączeniu zapłonu - na to mam pomysł ale fajnie jakby dało się to zrobić bez pajęczyny kabli w bagażniku.

Jest też TP Link TL-MR3040 z własnym aku ale podejrzewam tą samą sytuację co z ZTE - bez przycisku nie uruchomi się...

Macie jakieś propozycje jak to najlepiej ugryźć?

Ten CarFi niestety jest bezsensownie drogi niestety jak na fanaberię jaką chcę uczynić z tym internetem w samochodzie. Mam jeszcze tableta z własnym internetem, tel z pakietem. Ale czasem jeździmy po za..piach i zewnętrzna antena pomaga w złapaniu zasięgu.
kilka luźnych uwag, ale może Ci się przydadzą

- nie pamiętam jak jest z TL-MR3040 (ostatnio w ręce miałem z rok temu) ale jeśli mnie pamięć nie myli wyłącznik to zwykły przełącznik mechaniczny - podłączenie napięcia do routera z rozładowanym aku i pozycji włącznika "on" prawdopodobnie uruchomi router, więc od biedy mógłbyś go używać, no musiałby się wypowiedzieć jakiś jego bieżący użytkownik, jakkolwiek taka eksploatacja zabije akumulator prędzej lub później (przez większość czasu będzie całkowicie rozładowany), jakkolwiek ten model z modemem można wykorzystać bez stałego zabudowywania w aucie

- bagażnik to najgorsze miejsce na montaż modemu ze względu na ekranujące działanie blach dookoła

- najlepsze miejsce na modem to okolice szyb, np. mocowanie lusterka ewentualnie podszybie, gdybym chciał zamontować router na stałe rozważyłbym okolice schowka lub radia , a modem bym podpiął przedłużaczem usb by zamontować go w okolicach nawiewu przedniej szyby
(ewentualnie innym ciekawym miejscem jest przestrzeń w okolicach zespołu lamp(y) oświetlenia wnętrza, ale to zależy od samochodu a konkretniej dostępności zasilania, nie robiłem też testów jak się prezentuje zasięg sieci GSM w tym miejscu)

- E169 ma kiepską czułość (i jest nieregulaminowy jeśli chodzi o Aero2)

- TL-MR3020 jest też dość ciekawym pomysłem, ale oba te modele mają pewną istotną wadę - mały rozmiar flash (4MB) chociaż i z tym można powalczyć
http://eko.one.pl/forum/viewtopic.php?id=5821

i jeszcze jedno mi zaświtało - router nie musi być podpięty do zasilania "za stacyjką" ,
choć musi być w takim wypadku za wyłącznikiem i trzeba o nim pamiętać
Dziękuję za odpowiedź. Wiem, że bagażnik jest słabym miejscem ale mi pasuje przez miejsce - łatwy dostęp a nie przeszkadza.
Dlatego od razu antena zewnętrza - albo ta co mam albo na dach w miejsce fabrycznej FM.
Z modemem sie pomyliłem - mam 173-u2.
Jeśli 3040 ma fizyczny switch to faktycznie byłoby bez problemu. Na aku w routerze mi nie zależy. I tak byłby podłączony pod zasilanie. Jeżdżę autem codziennie po około 2 h. Ile by działał - tyle działał.

Tych "internetów" to ja mam aż nadmiar. Chciałbym jednak mieć coś w aucie niezależne od reszty. Ostatnio na urlopie 5 Gb w tablecie zjadł lapek, który stwierdził, że win 10 dobrze byłoby zainstalować. Stąd Aero wróciło do łaski.
W tel mam tylko 0,5 Gb więc czasem brakuje. Plus jeszcze jeden tel z kilkoma Gb. A to by rozwiązało problemy. Plus Aero ma całkiem przyzwoity zasięg przy jeździe po różnych zakamarkach Polski.

Do tego problem z udostępnianiem jest taki, że bateryjka wciągana jest ze zwiększonym tępie.

Waham się więc między Tp link 3020 podpięty przez powerbank (mam taki co podaje napięcie podczas ładowania - byłby rozwiązany problem z odłączaniem stacyjką) a 3040 z własnym aku - o ile odpali się po rozładowaniu przy podaniu napięcia.
To ja z uporem maniaka byłbym za moim ulubieńcem E8278. Mały jak podepniesz to się łączy i jak do powerbanku podepniesz też smiga

Wysłane z mojego GT-I9305 za pomocą Tapatalk 2
Mam oba 3020 i 3040v1 (nie mam v2 tego drugiego, ale wątpię, żeby zmiany były dramatyczne).
1. MR3020 uruchamia się i pada od razu po podaniu zasilania
2. MR3040 ma włącznik mechaniczny. Po podaniu zasilania przy pustej baterii włącza się od razu. Po padzie baterii pada, to oczywiste Smile Wyłączony mechanicznie z zasilaniem ładuje baterię.
3. V2 jest wydajniejszy i chodziło o obsługę modemów LTE, ale oba po zmianie firmware na Gargoyle obsługują prawie wszystko co jest na rynku.
4. MR3020 zasilany jest przez gniazdo miniUSB.
5. MR3040 ma gniazdo microUSB.

Znajomy ma w swojej Octavii (poza górą innego sprzętu) MR3020 z modemem E367 z cyfrowego polsatu. Całkiem nieźle mu to działa.

W kwestii modemów: Huawei E173u-2 będzie się losowo resetował w bliżej nieokreślonych chwilach - w każdym razie z Aero2. Do tego kilka ruchów kablem antenowym i przestanie działać całkiem - gniazdo jest bardzo delikatnie. Z powodu trwałości gniazd lepiej kupić coś, co ma je w standardzie TS9 - np. starego dobrego E398. A całość włącza i wyłącza z przycisku na konsoli - fabryczny przycisk Octavii można kupić i to z diodą od razu, więc bardzo fajnie to wyszło.
Tak ogólnie skłaniam się nad tym MR3040 plus jakiś modem lub ten stick E8278.

Ogólnie chciałbym nie wydać za dużo bo to tylko moja fanaberia, gadżet niż jakaś szczególna funkcja.
Plus rozważam zakup nowego samochodu więc nie chciałbym tego przeinwestować.

Dziękuję za podpowiedzi.
Stick E8278 to chyba fajny pomysł, jak dorwiesz go w dobrej cenie. Na allegro krążą po około 200 PLN.

MR3040 będzie miał baterię, więc to ma swoje i wady i zalety.
Widziałem też tańsze huawai z funkcją routera w sticku. Jednak bez gniazda anteny. Ten niestety musi być bo jak pisałem - montaż na 90% w bagażniku.
Co prawda stick jest nieco mniej wygodny. Ale MR3040 z wystającym kijem też jest mniej wygodny od ZTE MF60 - bo ten jest malutki.

Niestety - ten jak pisałem ma softowy guzik i źle znosi temperatury.

Do tego jeśli miałbym kupić TP Linka 3040 za 150 plus modem za ???
To słaby biznes się robi. Lepiej tego kijka E8278 poszukać.
myślę, że kupno TL-MR3040 z wykończona baterią (z czasem pracy rzędu kilkunastu- kilkudziesięciu minut) jest możliwe znacznie taniej,
ale prawdę mówiąc zastanawiam się czy zdecydowałbym się na montaż w samochodzie czegokolwiek z akumulatorem w technologii litowej (ryzyko pożaru) chociaż nie pamiętam jaki w nim jest akumulator (ale na 90% litowy)
E8278 możesz wpiąć na przedłużce wiec to nie problem zmieścić w bagażniku nawet w jakiejs bocznej skrytce albo zrobić klamrę z rzepy

Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka
spag, masz jakieś fajne źródło tych E8278 w cenie lepszej, niż na Alledrogo?
Poza allegro nie. Mam kumpli paru z zagranicy, cos mi czasem podrzuca na próbę i jak mi sie podoba to zatrzymam a oni wracają z kasa bo moga sobie kupić inny 😀

Wysłane z mojego GT-N7105 przy użyciu Tapatalka
(25-08-2015 18:02)szopen napisał(a): [ -> ]myślę, że kupno TL-MR3040 z wykończona baterią (z czasem pracy rzędu kilkunastu- kilkudziesięciu minut) jest możliwe znacznie taniej,
ale prawdę mówiąc zastanawiam się czy zdecydowałbym się na montaż w samochodzie czegokolwiek z akumulatorem w technologii litowej (ryzyko pożaru) chociaż nie pamiętam jaki w nim jest akumulator (ale na 90% litowy)

No niby tak ale aku raczej powinny mieć zabezpieczenia. Np wspomniany ZTE się przegrzeje i wyłącza. Trzeba wyjąć baterię i go schłodzić.

Z drugiej strony mieszkam w Gdańsku. Tutaj jest inny powód zapłonów aut Smile
Przekierowanie