Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Tanie utrzymanie numeru stacjonarnego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Wiem, że to nie temat wątku, ale:

grzech1991 napisał(a):już orange w abonamencie za 37 zł daje 100 minut na połączenia międzynarodowe...


Rebtel jako usługa voipovo telefoniczna daje np. nolimit do USA za free, a na "cały" świat za 45 zł. W połączeniu z kartą SIM Rebtela masz praktycznie bez dodatkowych opłat. Problem pojawiłby się w momencie, gdy podpięta jest jedna karta, ale chyba można rodzielić to na 2 konta. Może kiedyś spróbuję tak to rozdzielić.
Natomiast Rebtel jako operator komórkowy póki co kuleje. Mi nadal nie potwierdzili, że zachowuję nr tymczasowy i dziś mi padły połączenia wychodzące.
Nie wiem jaki no-limit, możesz dzwonić na stacjonarne w USA z polski, bez limitu ale pod warunkiem korzystania z aplikacji?

U mnie odpada, bo dziadek z tego korzysta. On nie lubi kombinowania. Więc najprościej jest zmienić linię z analogowej na voipa.
No chyba i w aplikacji i przez nr wirtualny. Masz pakiet normalnie dostępny na stronie konta Rebtel.
[attachment=2858]
lol dobre Big Grin

Happycall odpisał,, że u nich wszystko tym razem ok.

Zastanawiam się co jest przyczyną. Problem wygląda tak, że ja słabo słyszę kogoś (czyli problem z downloadem u mnie). Sęk w tym, że łącza 150mbps nie jestem w stanie wysycić. Problem jest zawsze w niedzielę czy świeta.

Happycall kazał zmienić konfigurację routera, z kolei ja nie jestem przekonany. Skoro problem jest czasem, to chyba nie jest wina u mnie? Dodatkowo czy jeśli zapchany jest upload, to bramka może zrzucić kodeki na jakieś gorszej jakości?
grzech1991 napisał(a):czy jeśli zapchany jest upload, to bramka może zrzucić kodeki na jakieś gorszej jakości?
kodeki są dobierane w trakcie inicjacji połączenia, raczej powinieneś zadbać o QoS na routerze (by nie mieć w 100% wysyconego uploadu, albo zarezerwuj 64kbps dla VoIP)
ok, tylko jak zrzucę upload do 0, to nie powinna wrócić jakość rozmowy?

Spróbuję na chwilę zmienić operatora po rozmowie jeśli będą problemy. Po drugie happycall twierdzi, co któryś kB ucina rozmowę (zgadza się), ale to problem z... downloadem a nie uploadem. Na dodatek nawet na maksa obciążonym łaczu teamspeak działa bez problemu.

Będę dalej diagnozował, póki co mam pomysły to chociaż tyle.
Mam problem z happycall.

W skrócie, przeszedłem na UPC. Zaczęły się problemy z połączeniami przychodzącymi, bramka zalogowana do sieci ale nie da się dodzwonić.

Wcześniej takich problemów nie miałem, nawet bez zewnętrznego IP.

Ktoś mi zasugerował przekierowanie portów.

[Obrazek: GdECiDa.png]

I teraz zaczął się problem, prawdopodobnie ktoś skanuje porty i wywołuje stacjonarny, mam połączenia od numerów, 1, 101, 100, 1001 itd. na billingu ich brak.

Póki co happycall umoywa ręce.

Jakieś pomysły?
grzech1991 napisał(a):Jakieś pomysły?
Zrezygnować z przekierowania portów, skoro wcześniej byłeś za firewallem operatora i bez publicznego IP (GSM?), to to musi działać również w obecnej konfiguracji.
A nie działa, teraz mam UPC i jak nie przekieruje portów to nie da się dodzwonić po czasie np. 1 dzień od restartu bramki.
No ale pomysł z przekierowaniem portów to chyba nie pochodzi od operatora voip?
Nope, z innego forum mi podali.

Znalazłem przyczynę, w grandstreamie jest opcja

Allow incoming SIP messages
from SIP proxy only:

Była na NO, dałem na YES i jak ręką odjął. Co prawda tego rozwiązania w internecie nie znalazłem, ale działa.
Tongue
Stron: 1 2
Przekierowanie