Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Przez jeden maszt jest dostęp a przez inną stację bazową nie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Od kliku dni nie mam dostępu do Internetu przez AERO2.
Mam zasięg, loguję się do stacji bazowej (masztu), otrzymuję adres IP publiczny.
Dla przykładu:
IP: 84.39.170.105
maska: 255.255.255.252
brama i DHCP: 84.39.170.106
DNSy: 193.41.112.14, 193.41.112.18
Udaje się puścić klika PINGów i to wszystko. Brak routingu.
Nawet PING na bramę nie odpowiada potem.

Przechodzą na druga stroną budynku i łączę się z innym masztem (stacją bazową).
Otrzymuję IP prywatny. Np:
IP: 10.226.130.42
maska: 255.255.255.252
brama i DHCP: 10.226.130.41
DNSy: jak wyżej
jest dostęp do Internetu.

Wiek Ktoś może co to może być?
Czy to jest związane z brakami IP w AERO2?
AERO2 twierdzi, że u nich nie ma problemu i że mam sprawdzić w innym urządzeniu moją kartę.
Problem w tym, że urządzenie z tą kartą łączy się do wszystkich masztów (stacji bazowych) i jest dostęp do Internetu poza tą jedną, gdzie tego dostępu nie ma.
Natomiast łącząc się przez innego operatora z tym masztem nie ma problemu.

//uzupełnienie przez moderatora
Uwaga od wiosny 2015 czyli integracji z siecią Plusa obowiązują nowe adresy serwerów DNS, są to
212.2.96.51
i
212.2.96.52

zastępują one poprzednio używane serwery Sferii 193.41.112.18 i 193.41.112.14
10.x.x.x pula nie powinna występować w Aero2 i nie powinna dawać dostępu do sieci (możliwa jest TYLKO przy kodach CAPTCHA, potem pojawia się właściwa pula).

Co do samych awarii stacji bazowych - tak, taka sytuacja jest możliwa. Warto raportować LAC i CID stacji bazowej i słać do Aero2 i ew. plusa, o ile mamy z nimi do czynienia.
Dzięki.
Może faktycznie ta pula nie powinna występować, podobnie pewnie, jak takie problemy nie powinny występować. Jednak obie te rzeczy mają miejsce.

Gdzie raportować LAC i CID?

Do Aero2 wysłałem kilka maili, ale oni twierdzą, że wszystko jest dobrze.
Tłumaczą, że nie gwarantują zawsze połączenia, że znaczenie ma ukształtowanie terenu, przeszkody, ogoda itd. Problem w tym, że te ich sugestie są nic nie warte, bo teren jest prosty, a maszt prawie widzę i mam antenę oraz sygnał, a do tego łączę się, tylko routingu nie ma. Nic do nich nie dociera.

Z informacji o maszcie na BTSearch wynika, że tam są trzej operatorzy Plus, T-mobile i Aero2.
Przy karcie Aero2 możesz tylko pisać do Aero2. Napisz techniczny raport z CIDami i LACami i tyle.
Przekierowanie