Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Huawei E3131 i Play
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!
Posiadam modem jak w temacie z oprogramowanien fabrycznym z play.
Mój problem polega na tym, że za każdym razem jak kliknę na ikonkę play online na pulpicie najpierw wyskakuje okienko wybór użytkownika, po wybraniu play abonament i naciścięciu ok nic kompletnie sięnie dzieje, trzeba kliknąć znowu na ikonkę na pulpicie i wtedy wyskakuje kolejne okienko teraz już to właściwe z przyciskiem połącz. Tak dzieje się zawsze nie ważne czy korzystam z karty playa czy z aero2. Czy ktoś mógłby mi pomóc i powiedzieć jak pozbyć się denerwującego okienka wyboru użytkownika?
Czytałem o tym problemie kilka razy, ale nijak nie potrafię go powtórzyć i wywołać tak, aby go zobaczyć na żywo i zdiagnozować.
Masz kilka możliwości:
1. Spróbuj odinstalować i zainstalować ponownie. W czasie pierwszego uruchomienia i instalacji bruździć może antywirus - wyłącz go tymczasowo.
2. Możesz użyć innych programów do sterowania połączeniem. Do Aero2 - polecam aplikację Aero3 http://jdtech.pl/2014/09/aero2-i-captcha...aero3.html - a do innych, Windows 7 i wyższe potrafią się łączyć bez żadnych aplikacji (ale Play Online zainstalowany być musi, bo zawiera sterowniki).
3. Możesz spróbować zdiagnozować problem - zobaczyć co blokuje się w momencie uruchomienia (proces jaki, gdzie próbuje zapisywać, czy dostaje odmowę), ale to zabawa dla lubiących grzebać w systemie (logi, oprogramowanie z sysinternals itd.).
Wygląda na to, że pod jedną nazwą PLAY ONLINE kryją się kolejne wersje, nie zawsze dopracowane. W mojej wersji tego programu mogę definiować wiele profili, ale program i tak uruchamia tylko profil defaultowy nie dając możliwości wyboru innego (jego poprzednik czyli Mobile Partner daje tę możliwość) - to oczywista niedoróbka. Radzę sobie w ten sposób, że korzystam z programiku AutoConnect (powstał dla Aero2 jeszcze przed wprowadzeniem kapcia) - można w nim wygodnie wybrać profil zdefiniowany w systemie i jest szybki. Oczywiście trzeba mieć już zainstalowane sterowniki.
Nie zauważyłem takich problemów z żadną wersją Play Online dla modemów Huawei na USB - wyjątkiem był chyba tylko router mobilny serii E5, który po prostu był sterowany przez WWW, a nie przez aplikację.
"Nie zauważyłem takich problemów z żadną wersją Play Online dla modemów Huawei na USB"
Chyba idealizujesz Play Online - właśnie przed chwilą archaiczny TNF bez zająknienia połączył się z siecią, podczas gdy Play Online nawet tej sieci nie widział ;-)
Ja nie mówię, że problemów nie ma wcale (patrz: problem z migającą diodą i uruchamianym silnikiem stacji dyskietek w PO z E3131s-2). Po prostu nie udało mi się odtworzyć problemu z wyborem "abonament/karta", o którym mówi twórca wątku i nie wiem na czym on polega od strony technicznej.
ja pamiętam, że taki wybór (abo/prepaid) był w jakiejś wersji PO (chyba z E173?)

w każdym razie nie ma on żadnego znaczenia dla pracy w Aero2 (ani z żadną inną siecią - możliwość zdefiniowania APN występuje niezależnie od tego co wybierzemy, różnice są jedynie w opcjach ułatwiających życie abonentom Play - plugin do zarządzania usługą, który zawiera obsługę USSD)

brak możliwości zachowania wyboru może wynikać np. z problemów z zapisem w rejestrze, ewentualnie z UAC bądź trybem kompatybilności (w opisie problemu brakuje zarówno wersji windows jak i wersji PO)

mogę zaproponować dokładnie to co Jakub
http://forum.jdtech.pl/Watek-e3131-i-pla...6#pid27656
oraz ewentualne próby z
1) wyłączeniem UAC
2) trybami kompatybilności ze starszymi wersjami windows
sadze ze jakby pogrzebac w plikach to pewnie znajdzie sie opcje gdzie to mozna wylaczyc, sadze ze jest to problem typu zmiana cyferki
gdzie zapisane typu
"uruchamiamy PO
zapytaj o rodzaj uzytkownika
abo=1
prepaid=2
pomin=0"
Ciekawsze jest jednak, co się po.....psuło, że tak się dzieje.
Doprecyzowuję:

"brak możliwości zachowania wyboru może wynikać np. z problemów ..."
Profil można zdefiniować i jest zapamiętywany, ale po to by go użyć trzeba go ustawić jako defaultowy. Przy zmianie SIM-a trzeba każdorazowo wchodzić w Opcje i ustawić pożądany profil na defaultowy. W starszej aplikacji Mobile Partner (do e169) na głównym interfejsie był wygodny dropbox z listą zdefiniowanych profili i nie trzeba było grzebać w Opcjach.

"w opisie problemu brakuje zarówno wersji windows jak i wersji PO"
Win7 Prof + PO 21.005.11.14.264

Pozdrawiam
Stron: 1 2
Przekierowanie