Forum bloga technologicznego JDtech.pl i użytkowników bezpłatnego dostępu do internetu Aero2

Pełna wersja: Po ponownym uruchomieniu laptopa nie można połączyć się z aero2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Na laptopie z windows 8 64 bit i zainstalowanym Mobile Partner z opcją automatycznego wznawiania połączenia na modemie E3131 (nie hilink) dotychczas przez długi czas było wszystko w porządku. Teraz nie wiem co się stało. Po uruchomieniu laptopa startuje Mobile Partner, modem jest wykrywany ( w lewym dolnym rogu aplikacji pokazywana jest pełna siła sygnału), jednak nie dochodzi do nawiązania połączenia, gdy klikam ręcznie połącz nie ma żadnej reakcji - tak, jakby program się zawiesił lub po którymś tam z rzędu kliknięciu połącz wyskakuje komunikat, że port jest już zajęty, albo dochodzi do momentu uwierzytelniania i czeka bez końca.
Doszedłem do jedynego, jak na razie rozwiązania.
Odinstalowuję sterowniki modemu i Mobile Partner, wgrywam ponownie i wszystko działa jak należy - połączenie jest nawiązywanne, można ręcznie rozłączać i załączać .
Jednak po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu laptopa problem ponownie powraca - nie można połączyć się z aero2 z objawami j.w.
Wychodzi, że przyczyną jest oprogramowanie laptopa, coś co zajmuje zasoby potrzebne Mobile Partner do łączenia, ale w uruchomionych programach nie ma nic innego poza Mobile Partner. Z autostartu też wyrzuciłem wszystko inne oprócz Mobile Partnera, nic nie pomaga, jedynie tak, jak pisałem ponowna reinstalacja Mobile Partner i sterowników modemu.
Co może być tego przyczyną?
Prawdopodobnie w Windows 8 w centrum sieci i udostępniania (na tym badziewnym pasku niebieskim) skonfigurowałeś drugie połączenie z tym modemem i może jakąś opcję łączenia.
Może uruchamia się jakiś inny program, typu TNI, albo cokolwiek innego, co grzebie po portach COM - np. sterowniki od innego modemu.
a próbował kolega zamiast reinstalacji sterowników po prostu wyciągnąć odczekać 15-30 sekund i włożyć modem ?
@penknife
Próbowałem i nie pomaga. Czasami jeśli było przycięte można po kliknięciu na połacz przejść do ciągłej próby połączeń, która kończy się na uwierzytelnianiu.
@JD
Tak też myślę, że coś grzebie w portach tylko jak to znaleźć?
Ale nie raz udaje mi się uzyskać połączenie bez reinstalacji tylko jest to tak niepowtarzalne, że nie wiem od czego to zależy (włączam i wyłączam aplikację, wyjmuję i wkładam modem, klikam na połącz).
Gdy już załapie to chodzi ładnie wszystko nawet i kilka godzin, ale po ponownym uruchomieniu znowu kicha i to samo.
Zauważyłem jeszcze, że po ponownym uruchomieniu Mobile Partner uruchamia się i modem wskazuje, że połączenie jest nie miga na nim niebieska dioda - pali się ciągle, ale na aplikacji nie ma śladu połączenia i jest cały czas połącz podczas, gdy modem jest już połączony, gdy klikam to nie ma reakcji tak jakby się zawiesiło.
Oczywiście internetu też nie ma , a na ikonce połączenia w centrum sieci i udostępniania jest wyświetlane cały czas łączenie.
Jak modem świeci i nawiązał połączenie, to znaczy, żecoś innego nawiązało połączenie - nie Mobile Partner. Np. system operacyjny - to widać w centrum sieci i udostępniania.
wyjmij i odinstaluj wszystko powiązane
zrestartuj komputer i następnie spróbuj instalować wszystko po kolei
@JD
Rzeczywiście wygląda tak, jakby coś innego nawiązało połączenie i blokuje to od Mobile Partnera. Tylko co? W wyświetlanych połączeniach nie ma tego innego pokazanego.
Ale co zauważyłem: w tym przypadku, gdy Mobile Partner wiesza się np. na uwierzytelnianiu, gdy wyjmę modem i zamknę Mobile Partner to nadal w wyświetlanych w centrum aktywnych sieciach jest pokazana aktywna sieć mimo, jak zaznaczyłem wyjętego modemu, a nic innego nie mam podłączonego co by uzasadniało, żeby taka sieć była. Dopiero, gdy po jakimś czasie różnie to bywa 3 - 10 min zniknie ta wyświetlana "fałszywa" aktywna sieć, wtedy mogę bez problemu, bez żadnej reinstalacji uruchomić Mobile Partnera i połączyć się z internetem.
Co może robić tą wyświetlaną fałszywie sieć i jak to usunąć? Gdy wszystko jest OK i wyjmuję modem lub zamykam Mobile Partera wtedy od razu znika aktywna sieć i nic nie jest wyświetlane w pokaż aktywne sieci.
Może wirus? Ale skanowałem i nic nie wykazało.
Reinstalacja windowsa 8 też raczej nie wchodzi w grę, bo jest to kłopot dla mnie.

@penknife
Co znaczy wszystko powiązane?
Powiązane - chodzi o wszelkie aplikacje związane z modemami. Instalowałeś jakieś inne programy od innych modemów? Albo nawet tego modemu?
@JD
Nie instalowałem żadnych tego typu programów.
Czy po podłączeniu modemu próbuje się aktywować połączenie w centrum sieci i udostępniania? Samo z siebie?
@JD
Nie aktywuje się samo, dopiero po odpaleniu Mobile Partnera zmienia się w nim napis na łączenie i na tym się zawiesza.
Przekierowanie