05-08-2014, 23:26
Witam! Do niedawna miałem działający zestaw TP LINK MR-3420 v2.2 oraz Huawei E 3131-s2 (nie hilink), modem połączony był z ruterem kablem aktywnym usb o dł. 10 m. W modemie była karta Play Online na Kartę. Do masztu Playa mam niecałe 600 m w linii prostej, nic go nie zasłania itd. Do tej pory wszystko działało super, bez problemu z netu mogły korzystać 2 laptopy itd.
Od jakiegoś czasu w momencie gdy podłączone były 2 komputery zdarzało się, że jeden tracił wifi, ale na drugim wszystko było ok. Brałem to na karb możliwości rutera itp. Ale od niedawna z rutera praktycznie nie da się korzystać- cały czas zrywane są połączenia, po restarcie rutera (wyjęcie zasilania i ponowne połączenie) internet przez chwilę jest, po czym kaput. Play działa dobrze, bo ten sam modem z tą samą kartą sim połączony bezpośrednio do komputera zapewnia stabilny internet.
Próbowałem przywrócenie modemu do ustawień fabrycznych (modem z fabrycznym firmwarem) i ponowną konfigurację- modem z kartą Playa był poprawnie rozpoznawany, tak samo operator itd. Ale potem wszystko się powtarza. Dodam, że ruter kupiłem w sklepie jdtech i działał na razie super. Nie próbowałem badać, jak działać będzie zestaw ruter + modem połączone kablem aktywnym 3 m. Zależy mi na tym 10-metrowym, bo taki mam nieustawny układ pokoi- modem tkwi przy oknie, 10 m kabla aktywnego idzie do rutera, ustawionego w miejscu, skąd zasięg wifi jest na parterze i I piętrze.
Jeśli próby z kablem 3 m nie przyniosą poprawy, co jeszcze można próbować robić, by rozpoznać przyczynę?
Od jakiegoś czasu w momencie gdy podłączone były 2 komputery zdarzało się, że jeden tracił wifi, ale na drugim wszystko było ok. Brałem to na karb możliwości rutera itp. Ale od niedawna z rutera praktycznie nie da się korzystać- cały czas zrywane są połączenia, po restarcie rutera (wyjęcie zasilania i ponowne połączenie) internet przez chwilę jest, po czym kaput. Play działa dobrze, bo ten sam modem z tą samą kartą sim połączony bezpośrednio do komputera zapewnia stabilny internet.
Próbowałem przywrócenie modemu do ustawień fabrycznych (modem z fabrycznym firmwarem) i ponowną konfigurację- modem z kartą Playa był poprawnie rozpoznawany, tak samo operator itd. Ale potem wszystko się powtarza. Dodam, że ruter kupiłem w sklepie jdtech i działał na razie super. Nie próbowałem badać, jak działać będzie zestaw ruter + modem połączone kablem aktywnym 3 m. Zależy mi na tym 10-metrowym, bo taki mam nieustawny układ pokoi- modem tkwi przy oknie, 10 m kabla aktywnego idzie do rutera, ustawionego w miejscu, skąd zasięg wifi jest na parterze i I piętrze.
Jeśli próby z kablem 3 m nie przyniosą poprawy, co jeszcze można próbować robić, by rozpoznać przyczynę?